Nanella Skrevet 15. mars 2005 #661 Skrevet 15. mars 2005 Håper Brage er bedre i dag etter en natt med forhåpentligvis masse søvn. Skjønner godt du har lyst å komme deg på barseltreff ja. Det blir kjedelig å gå hjemme så lenge uten å komme seg litt ut. Men skal vi prøve å satse på treff like over påske da?? Hadde vært veldig koselig Fortsatt god bedring til gode Brage gutt
Gjest Madden Skrevet 15. mars 2005 #662 Skrevet 15. mars 2005 :trøste: Huff og huff...håper at Bragegutten blir raskt frisk igjen... Utrolig kjedelig at du ikke fikk dra på treff da..men som Susanna sier..kanskje dere er friske nok til å dra neste uke?! Håper du får en fin tirsdagskveld da..med fruene og alt!!! God fra Madden
Charmina Skrevet 15. mars 2005 #663 Skrevet 15. mars 2005 Hallo snuppelupp! Ja nå håper jeg virkelig at natten har gjort underverker for lille Bragegutten og at han er mye mye bedre! Her i Charminaheimen er det iallefall bedring - og jammen sov ikke Martine nesten hele natten også :o jammen ikke værst gitt! Ellers i dag har jeg gjort masse masse og det trengtes virkelig!Henrik skal ha vennegruppe i dag så da kommer to jenter og en gutt fra klassen. Da skal vi lage pizza og påskekort med stempler! Det er jo bare fra klokka fem til syv så det går nå ganske fort! Ute er det sol og fint men ikke lett å komme fram med all snøen da!Men veiene begynner nå å bli bra! Ha en kjempefin tirsdag da!I kveld kan vi jo alle kose oss med de hærlige fruene! Stor Charminaklem
Fibonacci Skrevet 15. mars 2005 Forfatter #664 Skrevet 15. mars 2005 Hei og tusen takk for masse koselige hilsener, Charmina, Sandra, Hanni, Silje og Madden! Dere er gode altså! I dag hadde feberen gått ned hos Brage, lå rundt 38. Men det har liksom vært en dag utenom det vanlige likevel. Først gikk det kjempemange timer hvor han ikke var interessert i puppen, men ville sove litt. I etter det var det helt motsatt; han ville ikke sove, men stadig ha pupp og trøst ogsåvidere. Har lurt litt på den tanna igjen. Ikke godt å vite hva han sutrer sånn for, men jeg føler meg litt hjelpeløs noen ganger, i hvert fall når det ikke hjelper å ta fram puppen! Nå håper jeg han har sovna for kvelden, og mannen har laget en sein og god middag til oss! :-) Og så er det fruene!
Susanna Skrevet 15. mars 2005 #665 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har glemt å sagt til deg at du har en utrolig nyyydelig avatar!! Så fint at feberen er påvei ned igjen hos Brage gutten din! :-) Det er da så koselig med sene middager av og til! Rekner med dere koste dere masse dere to! :-) Og litt sammen med fruene også! Natta!
Nanella Skrevet 15. mars 2005 #666 Skrevet 15. mars 2005 Ikke så godt å vite hva det er bestandig nei og det er frustrerende. Men det går jo somregel over da. Det kan nok være tanna da. De blir jo gjerne litt syke og suttrete da, og det kan jo ta litt tid før de spretter frem. Håpe det går over snart!! Deilig med sen middag ja. Det blir noen av dem her også. Får liksom mer ro på meg jeg når jeg vet Maren sover. Nyter måltidet mer da. Nei jeg får vel komme meg i seng. Ha en god natt og fortsatt god bedring til stakkars Bragegutten.
Fibonacci Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #667 Skrevet 16. mars 2005 Hei Susanna og Silje! Koselig at dere stikker innom så ofte! Her i Traviataheimen begynner ting å bli bedre nå, Brage er feberfri i dag, og sover og spiser som vanlig (så langt). Jeg begynner nå endelig å kjenne at energien kommer tilbake, og det er så deilig! Er litt snufsete og hoster fortsatt en del, men nå har jeg i hvert fall overskudd til å gjøre andre ting. Vi skal på barseltreff etterpå, og så på babysvømming i ettermiddag. Nå er det lenge siden vi har vært der! Håper ikke Brage har glemt alt... Og så har det kommet en del snø ute, typisk det når vi skal ut og trille bort til barseltreffet! Får måke litt unna først kanskje... Jeg setter utrolig stor pris på alle hilsenene fra dere jenter mens vi har vært syke! Det varmer masse, og jeg skal nok få tatt det igjen i dagbøkene deres senere! Nå må vi puppe litt!
Charmina Skrevet 16. mars 2005 #668 Skrevet 16. mars 2005 Hei vennen Å så fint at både Bragegutten og du føler dere bedre det var jammen på tide! Og det går sikkert helt fint på babysvømmingen han husker det sikkert!Og om ikke kommer han nok fort inni det igjen tenker jeg! Her sover Martine og det håper jeg hun fortsetter med en stund til da deilig med litt fred og ro innimellom!Det er så gøy å se på henne nå hun gir jo så masse kontakt!Smiler fra øre til øre, lager grimaser og babbler hele tiden. Jammen er de vidunderlige. I kveld skal jeg på prøvetime på treninga - det blir spennende. Ha en fin dag fortsatt! Klem fra Charmina
Fibonacci Skrevet 16. mars 2005 Forfatter #669 Skrevet 16. mars 2005 Hei Charmina! Det gikk over all forventning på babysvømminga i dag! Brage var som fisken i vannet fra første stund, plaska og sprella og var helt med! Han dukka under for første gang i dag, og det gikk kjempefint! Vi var så glade for å se at han var så komfortabel nå, de første gangene var han jo litt redd. Og så hadde vi ikke vært der på 3 uker pga vinterferie, oppussing i svømmehallen og sykdom, men vi har "lekt babysvømming" i badekaret i mellomtiden, og der storkoser han seg jo! Vi var på barseltreff også, vi var ikke så mange, men det var koselig! Spiste lunsj og satt og prata en stund, og ungene lå på leketeppe og koste seg. Neste gang skal vi møtes på kafe i Drøbak sentrum, det blir etter påske. Åh, så deilig det var å GJØRE noe i dag! Selv det å måke snø var deilig! Nå har det jo gått over til regn da, men moro så lenge det varte.. Fantastisk å ha litt overskudd igjen. Nå har jeg sittet og skrevet og limt inn bilder i babyboka til Brage, strikka litt og hengt opp klesvask. Lillesøsteren min kommer hjem på påskeferie i kveld, så jeg skal møte henne i morgen. Hun har ikke sett Brage siden dåpen, og gleder seg kjempemye til å treffe oss igjen! Brage sovna fint og uten protest i stad, som han pleier når han ikke er syk. Så nå er alt så meget bedre! Nå får vi jammen holde oss friske en lang stund fremover, for sånn som dette har jeg ikke lyst til å ha det en gang til! Nå får jeg stikke innom noen flere dagbøker.
Charmina Skrevet 17. mars 2005 #670 Skrevet 17. mars 2005 Så fint at det gikk så bra på babysvømminga da!Synes jeg ser han for meg der han plasker! Strikker du? Jeg blir så misunnelig på sånne som kan strikke jeg!Selv er jeg helt håpløs på det feltet ja :oops: Kan rett og vrang men det er også det hele da!Har en mamma og en bestemor som sender masse strikkete klær til ungene så det er kanskje derfor jeg ikke har gjort så mye med det selv. Men det hadde jo vært litt ok å kunne da! Det blir sikkert kjempekjekt med tante på besøk. Og sikkert kjekt for henne å se Bragegutten igjen også. De vokser jo og forandrer seg så fort! Martine begynte nå med et nytt triks i dag - nemmelig å suge hele underleppa inn i munnen - og jammen skal jeg si hun suger! Hun blir jo helt rød jo!!!!!!Men det virker som om hun synes det er helt toppers! Ha en super dag La Traviatavennen
Sandra Skrevet 17. mars 2005 #672 Skrevet 17. mars 2005 Hei!! Så bra at Bragegutt trives så godt med svømmingen. Vi synes det er så gøy at vi melder oss på kurset for viderekomne også :-) Siste gang var forrige fredag, så nå er det noen ukers pause til neste gang, men det lover jo godt når Brage syntes det var så greit selv etter så lang pause. Bra at dere er bedre da! Best sånn, spesielt når du skal få besøk av søsteren din. Håper du koser deg! Stor klem
Susanna Skrevet 18. mars 2005 #673 Skrevet 18. mars 2005 Heia vennen! Så fint at Brage storkoste seg med svømmingen!! Jeg har lyst å prøve svømming med Jonas også, men vi må vel vente noen mnd til enda tenker jeg.. Hvor gammel bør en egentlig være for å dra på svømming? Vet du det? Å så fint at Brage er i bedre form, og du også så klart!! Kan tenke meg det er godt å få gjøre noe igjen ja, vet hvordan en blir om en er mye inne pga sykdom ja..! Må jo si du har vært effektiv og fått gjort unna endel! Send over litt energi til meg da! Jeg trenger det så sååårt.. Jeg er ikke syk, bare litt lat fortiden.. Unasett, ønsker deg og Brage ei kjempe fin helg vennen!! Stor fra Sanna!
Fibonacci Skrevet 18. mars 2005 Forfatter #674 Skrevet 18. mars 2005 Hei og takk for hilsener, Charmina, Madden, Sandra og Susanna! Brage kasta opp i dag morges han... så jeg har vaska sengetøy hele formiddagen. I går og i natt hosta han en del også, men nå etter at han kasta opp så har det gitt seg litt. Men jeg tror jeg skal være litt forsiktig i dag, og ikke gå ut så mye, i tilfelle han ikke er ordentlig frisk ennå. Susanna: på babysvømminga sa de at babyene burde være minimum 6 kilo, og helst 3 måneder gamle. Brage begynte like før han fylte 3 måneder, men de første gangene syntes han nok at det var mye nytt, og var litt redd. Men det gikk bedre og bedre for hver gang, og nå storkoser han seg jo! Det er lettere jo sterkere de blir i nakken, i hvert fall når de skal flyte på magen. Og på vårt kurs har jeg observert at de eldste babyene (4-6 mnd) ofte er de som koser seg mest, kanskje fordi de behersker mer rent motorisk? Ha en fin helg alle som stikker innom! I kveld er det Idol!!
Susanna Skrevet 18. mars 2005 #675 Skrevet 18. mars 2005 Brage kasta opp i dag morges han... Stakkar liten... :trøste: Håper han ikke har fått oppkastsyken bare.. Men det har han forhåpentligvis ikke siden han er fin nå.. Men uff... Stakkar... :-( Sender en go trøste og go bedrings fra meg og Jonas! På babysvømminga sa de at babyene burde være minimum 6 kilo' date=' og helst 3 måneder gamle. [/quote'] Ok, jeg får se det litt an tenker jeg.. Men ja, jeg tror nok det er artigere for de når de behersker det å løfte nakken sin bedre ihvertfall.. Jonas er ikke sterk nok i nakken til det enda.. Han holder hode oppe når han ligger på magen, men bare i korte perioder enda. Men ja det er nok også kjekkere når de behersker mer motorisk også kan jeg tenke meg! Men det høres kjempe gøy ut med svømming!! Stor fra Sanna! Kos deg med Idol i kveld vennen! Det må jeg også få med meg!!
Charmina Skrevet 19. mars 2005 #676 Skrevet 19. mars 2005 Stakkars lille bragegutten da - kaster opp og alt :trøste: Han skulle jammen fått en god klem av meg!Håper virkelig han kommer seg nå og ikke blir syk i påsken! Vi reiser nå opp på fjellet i morgen og blir i en uke.Håper på litt sol og fint føre men det blir nå ikke så veldig mye uteliv på meg og Martine da! Hun er jo for liten til å ligge i pulken ennå.Men vi har jo med oss det venneparet og ungene vi skal på ferie med i sommer så vi jentene får heller kose oss litt i hytteveggen vi da! Klokka er nå ett og jeg skulle ha sovet for lenge siden. Martine har akkurat spist og sover søtt!Broren sovnet seint tror han gleder seg veldig til å komme opp på hytta! Nei, jeg får gi meg vennen! ØNSKER DEG EN RIKTIG GOD PÅSKE SNUPPELUPPA
Fibonacci Skrevet 19. mars 2005 Forfatter #677 Skrevet 19. mars 2005 Hei Susanna og Charmina! Ja, nå er det snart påske, men vi drar ikke før neste onsdag! Da skal vi på fjellet vi også Charmina! Blir ikke pulk på Brage, men jeg skal da komme meg ut på en eller to skiturer for det! Det var nok bare en engangsforeteelse, det med oppkastet i går. Heldigvis! Han hoster litt innimellom, håper det gir seg det også snart. I dag skulle jeg og ei fra barselgruppa dra og svømme i en svømmehall vi hadde hørt skulle være oppe på lørdager. Var tidlig ute, og strevde litt med å finne fram, men vi kom da dit omsider, bare for å oppdage at de hadde tatt påskeferie allerede! Vanligvis holder de oppe på lørdager, bare ikke i dag! Vi dro innom en annen svømmehall også, men der var det som forventa også stengt. Jaja... Mannen var jo hjemme med Brage, og de hadde mer enn nok melk å gå på, så jeg tenkte jeg kunne stikke innom jobben istedet og gjøre noe jeg skulle ha gjort forrige uke, da vi var syke. Men tror dere adgangskortet mitt funka da?!? NEI!!! Det funka helt fint mens jeg jobba der... men nå har det tydeligvis skjedd et eller annet, for neimen om jeg kom meg inn dit i dag.. Så da dro jeg for å handle litt klær til Brage istedet jeg... tøfler til innendørsbruk i påsken, litt lettere vårklær, litt bodyer og bukser. Har vært på farten siden kl. 9 i dag morges, og ikke fått gjort noenting nesten! Sliten er jeg også! Mannen er ute og triller tur med Brage nå, så jeg skal slappe av litt. Slitsomt å ikke få gjort noe gitt! I kveld skal vi spise pizza hos foreldrene mine og søsteren min som er på besøk! :-) Og i morgen er vi bedt på middag hos noen venner av oss, som ikke har sett Brage siden før jul! Det blir koselig. God påske til alle som stikker innom!
Gjest Madden Skrevet 19. mars 2005 #678 Skrevet 19. mars 2005 Å....så utrolig irriterende når du hadde kavet deg ut og funnet frem!!! Hadde blitt rasende jeg! Godt med litt shopping da... Håper dere får kjempeflott påskevær på fjellet..og at dere koser dere masse! Jeg har akkurat bestilt inn lesestoff til påska (selv om jeg strengt talt har innkjøpsforbud da... :oops: ) Det er det jeg liker aller best ved påsken..all krimmen jeg kan innta! Ha en riktig fin påske snuppa! Gooood fra Madden
Nanella Skrevet 20. mars 2005 #679 Skrevet 20. mars 2005 Bra det ikke var en ny runde med sykdom da!! Å ja, så utrolig irriterende å mase seg avgårde for ingenting. Gleder meg til treff over påske, det blir koselig å møte dere! Ellers vil jeg bare ønske dere en riktig god påske :klem
Fibonacci Skrevet 21. mars 2005 Forfatter #680 Skrevet 21. mars 2005 Takk for hilsener, Madden og Silje! Ja, det var utrolig irriterende, men nå vet jeg i hvert fall hvor svømmehallen ligger og når den er oppe til vanlig! Så etter påske blir det svømming på meg hver lørdag! :-) I går var vi på besøk hos venner, de syntes jo Brage hadde blitt så stor og skjønn gutt. Han sjarmerte dem i senk! Men neimen om han ville sove mens vi var der, i hvert fall ikke før jag hadde gitt ham den ørti´ende puppen så han sovna med maten i munnen og var helt i koma. Da sov han til vi skulle hjem igjen, og våkna bare såvidt av å bli kledd på og båret ut i bilen! Lille gullet mitt I dag skal jeg og en venninne ha påskeverksted og lage påskegodt! Hun kommer etterpå, så jeg får vel rydde litt og støvsuge (ble ikke mye tid til det i helga...). På onsdag drar vi på påskeferie! Vi skal bo på en fjellstue, det er full kost og losji der, og kjempegod mat. En del slektninger av mannen kommer også til å være der, pluss tremenningen til Brage, som er et halvt år eldre enn ham. Vi gleder oss masse! Det blir ikke pulk i år, han er litt for liten, men det går an å gå trilleturer der også, vi får bytte litt på å være barnevakt og å gå på ski! Og så satser vi på at det blir fint vær så vi kan sitte litt i solveggen og kose oss! Jeg skal ta med krimbøker og radio, så jeg kommer nok ikke til å kjede meg! Vi kommer hjem på søndag, så har vi mandagen her hjemme til å slappe av litt! GOD PÅSKE TIL DERE SOM ER INNOM!
Fremhevede innlegg