Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja gleder meg til treff jeg også :hoppe:

Rotete er da det stort sett alltid her om dagen. Blir helt oppgitt jeg. Skjønner meg ikke på de som klarer å ha det strøkent til en hver tid med små barn i huset... (men nå prioriterer vel ikke jeg riktig hele tiden heller...) Er jo godt å kunne slappe av litt når nurkene slapper av. Må gjøre litt som jeg har lyst til selv :sjarmor:

Men nå må du konsentrere deg om å bli frisk du da. Du har hyttetur og treff og være i form til. Er ikke noe godt å ha det sånn. Godt Brage er mindre suttrete idag.

Ha en fin kveld!!

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for hilsen Silje! :-)

Vi har avlyst hytteturen nå. Det var dumt, men hverken jeg eller mannen er i form, han har riktignok dratt på jobb i dag, men han er ikke bra enda. Potte tett og hoster i ett kjør.

Jeg hoster også (det var et skikkelig hoste-kor i natt), og så har jeg feber ennå. Får høyere temperatur om kvelden, i går hadde jeg 38,5, men i dag er det litt under 38.

Brage var ganske snill i natt, såvidt jeg husker. Men han hadde en veldig rar bæsjebleie i dag (kornete liksom, har ikke sett det sånn før). Ikke sett noen tann, men det er hvitere der enn på resten av gommene. Han har nå snudd seg et par ganger til fra mage til rygg, og legger seg over på sida mer og mer også. Og tærne er morsomme å leke med! Skulle ta bilde av ham i stad når han holdt på med tærne sine, men batteriet hadde gått tomt.. Æsj! :sjenert:

Jeg tror jeg skal krype under dyna igjen jeg... :sove:

Skrevet

Sitter her og feller noen tårer over lille Pokus som døde i dag...

Det må være så forferdelig å oppleve å miste barnet sitt. Det er så vondt å tenke på. Stakkars Lillen og familien hennes.

Skal tenne et lys for ham nå.

Skrevet

Stakkars lillen og familien :( Det er nok ikke mulig å forstå en så stor sorg, men det gjør vondt langt inni hjertet å lese om det..

Håper du blir frisk nå da La Traviata!

Kan ikke gå glipp av treffet vårt!!

Synd dere ikke fikk dratt på hytta da, men det er vel best å være frisk og rask når man først skal reise bort.

Nå må jeg snart løpe, burde ikke sittet her nå. Skal ut og treffe Rosin.

:vinke:

Skrevet

Ja det var så ufattelig trist med lille pokus. Kan ikke forstå det de må gå igjennom nå. Har felt mange tårer for lillenfamilien. :(

Nå må du se å bli bedre snart. Hvor lenge har du tenkt å holde på sånn da? Må finne mirakelkur i løpet av helgen. Synd med hytteturen da, men er jo ikke moro å dra på tur når man ikke er i form heller da.

God helg da La Traviata og god bedring.

:klem: Silje

Skrevet

Tusen takk, Sandra og Silje! :klem:

Fortsatt feber i dag, men ikke så høy som i går. Hoster og harker, tett i nesa, verker i kroppen, i det hele tatt :(

I dag hadde mamma fri, og skulle trille en laaang tur med Brage så jeg kunne få slappet av litt. Men 5 minutter etter at de hadde gått, kom de tre naboungene, våte og kalde, på døra og hadde glemt nøkkelen til huset. De spurte om å låne telefonen og ringe mamma´n sin, men hun kom ikke hjem på et par timer, så da fikk de være hos oss i mellomtiden. Kjempesnille og hyggelige unger, men det ble ikke så mye avslapning på meg da...

Senere, når ungene var hentet og brage sovnet, flatet jeg ut på sofaen etter å ha tatt noen Paracet. Det hjalp virkelig! :-) Føler meg bedre nå.

Planene for helga er:

1. Bli frisk

2. Kanskje få besøk av slektninger på søndag

3. Se Sopranos på DVD og kose meg

4. Kjøpe sjokolade på Lidl (bleiene deres suger (dårlig), men sjokoladen er kjempegod!)

God helg til dere som er innom dagboka mi! :vinke:

Skrevet

Typisk at det kommer noen akkurat når man skal slappe av...

Nå legger jeg all min kraft i denne blifriskbuketten og håper at den gjør deg frisk til mandag:

:blomst::blomst::blomst::blomst::blomst::blomst:

Stor klem fra Sandra! :klem:

Skrevet

Hei vennen :kyss:

huff så lenge vi jentene skulle være syke da!!!! Nå er jeg bare såååååååå lei av å sitte inne. Nesa renner ennå og hodet er tungt som bly!Tror nok det er litt bihuler på gang her ja! Men heldigvis er gutten bra da sånn at han har fått vært på skolen denne uka her!

Martine har vært ganske så urolig i det siste. Mye våken om natta og litt sutrete om dagen. Men i dag har hun heldigvis vært litt mere lik seg selv.

I morgen skal vi kanskje i en 50 års dag men jeg vet ikke helt om jeg orker ennå. Frister ikke så veldig å gå i selskap når formen ikke er toppers da!Men bestemmer meg først i morgen. Har fått pumpet ut litt melk i uka som gikk men det er vel ikke mere en en flaske tilsammen :tunge1: Jeg er nok dårlig som meieri!

Ellers er nå Martine begynt med en utrolig morsom grimase for tiden. Hun drar overleppa nedover mens hun babbler ivei og ser virkelig ut som en tannløs gammel dame :hoho: Charminamannen og jeg har ledd helt hysterisk av henne i dag!Og da er det akkurat som om hun gjør det enda mere!

Håper du kommer deg snart vennen. Og at tanna til Bragegutten snart kommer til syne.Det blir stilig det.De er jo så vidunderlig søte med en liten tann inni munnen :hjerte:

HA en fin helg i La Traviata heimen

Skrevet

Takk for hilsen Charmina! :klem:

Hehe.. synes jeg ser for meg Martine med den grimasen sin :ler:

Brage driver av og til og suger på underleppa si mens han smiler, han ser veldig lur ut og prater med leppa inni munnen mens han kikker opp på oss...

Formen er litt bedre nå i kveld, men på dagen har jeg ikke følt meg noe særlig tess. Fortsatt litt feber og så har det begynt å verke i ørene! Gjør ganske vondt, håper det ikke er ørebetennelse på vei! Tar nesespray og prøver å løse opp i systemet, men det er jo helt potte tett.

Fikk ikke en gang kommet meg ut og kjøpt sjokolade på Lidl! :sur: Orka ikke gå ut i det hele tatt (og sikkert ikke lurt med de ørene heller), men nå flyr jeg snart på veggene hvis jeg ikke kommer meg ut av huset snart. Dette er virkelig bånn i bøtta. Aaargh!

Men jeg har ikke så mye energi til å ergre meg over det heller.

I morgen får vi besøk på formiddagen, men jeg tror ikke de blir så lenge.

:danse: Digger Sopranos :danse:

Har lånt 1. sesong på DVD og kost meg med de siste dagene. Liker ikke helt all volden, men serien er råkul likevel. Det beste er at faren min har 2. og 3. sesong liggende hjemme som jeg kan låne! :hoppe:

Den tanna til Brage er visst satt på "vent". Det har ikke skjedd noe mer i hvert fall! Skjønner ikke helt dette, jeg kjenner liksom at det er en spiss rett under tannkjøttet, men har jo ingen erfaring med dette, så vet ikke hvordan det skal være. Brage er sutrete innimellom, gnager på alt, og så er han veldig rar i magen. Kan gå noen dager uten bæsjebleie, og så (som i dag) kommer det en kanonkule som går helt opp til håret! :ler:

La merke til at han hadde litt utslett på magen i stad, men han virka ikke dårlig ellers. Kanskje han reagerer på noe jeg har spist? Han har litt eksem ellers, så vi pleier å smøre ham med en god krem. Får ringe helsestasjonen hvis utslettet ikke går vekk...

I kveld har vi spist raspeball (!) og sett på film. "Broen over Kwai" på DVD. Bra film syntes jeg. Men holdt på å sovne underveis, for jeg er så trøtt for tida...

På tide å avslutte her. Håper jeg blir bedre i øra til mandagen, når vi skal ha treff!

Skrevet

Hei :klem:

Håper du er mye bedre i dag da!! Du kan vel være med i morgen??

Håper det var koselig med besøk!

Ha en fin søndagskveld! :vinke:

Skrevet

Heisann :vinke:

Lo godt da jeg leste om bæsjebleier opp til håret :ler: De har jammen Martine også hatt noen av i det siste selv om i hennes tilfelle blir det jo mer opp til skallen siden det ikke er noe hår der daJA det er virkelig utrolig hvordan de klarer å få det til synes jeg! :klø:

Huff håper virkelig ikke du får ørebetennelse vennen det er jo bare helt pyton da!Nei det synes jeg jammen du skal slippe!

Enig med at Sopranos er en kjempeserir.Mye vold er det jo men det hadde vel vært umulig med en sånn serie ellers! Veldig bra skuespillere.Har ikke sett alle episodene men kanskje leier vi dem engang.

Tenner ja.............ikke lett å egentlig kjenne akkurat når de kommer.Jeg trodde lenge Martine fikk en men nå er liksom kulen vekke igjen.Men hun slever værre da og putter alt hun kan inn i munnen sin. Da broren fikk sin første tann var han 4 mnd og den var liksom bare plutselig der den.En bitteliten hvit tagg som stakk opp nede.

Håper som sagt du er Bedre i formen - her er en bli frisk blomst for sikkerhets skyld :dagensrose:

Stor :klem: fra Charmina

Skrevet

Hei Silje og Charmina! :klem:

Jeg er bedre nå, men nå er det Brage som har fått feber og hoste. Stakkar lille vennen min... Han kjentes varm ut i dag morges, og hadde 39 i feber, så da holder vi oss hjemme fra treffet.

Det var synd... :( Typisk at det skal skjære seg sånn!

Jeg er fortsatt tett i øra, men ellers er formen oppadgående. Mannen er nesten helt bra, så da er det litt lettere å ta seg av en syk liten Bragemann.

Føler at jeg må komme meg ut av huset snart altså... kanskje jeg kan ta meg en tur ut i kveld, når mannen er hjemme, så lenge det ikke er for kaldt ute!

Brage sovna i stad, så jeg får benytte anledninga til litt frokost og mer Sopranos.. :sjarmor:

Skrevet

Stakkars lille Bragegutten da :trøste: er ikke noe kjekt når sånne små er syke nei! Da er det nok best å holde seg innendørs! Synd du ikke kommer deg avgårde på treff da, men det kommer vel nye muligheter en annen gang tenker jeg!

Nå får du passe godt på gullklompen!

Jeg har akkurat lagt Martine, snekkeren er på plass, og selv skal jeg brenne noen bilder inn på noen cdèr.

Og ute.................. :roll: ...............fullstendig snøkaos :sur:

Skrevet

Heia!

Uff.. så kjedelig at Brage også har blitt syk nå.. Godt at du og Mannen din begynner å bli litt bedre da ihvertfall.

Så synd at du ikke kan delta på treffet i dag! Du får satse på at dere er friske igjen til neste mandag, så kan dere dra da!! :wink:

Ønsker deg ei kjempe fin uke La Traviata!!

Stooor :klem: fra Sanna!

Skrevet

Hei!

Stakkars Brage. Var det hans tur nå da. Så synd at dere ikke kunne komme idag. Jeg hadde gledet meg så fælt til å treffe dere. Håper vi kan ta det igjen en annen gang. Håper Brage blir fort frisk igjen! :Nikke:

God bedring til La Traviataheimen!! :klem:

Skrevet

Tusen takk for hilsener, Charmina, Susanna og Silje! :)

Jeg hadde gledet meg masse til å treffe dere også, Silje og Maren! Kjempesynd at vi måtte holde oss hjemme fra treffet, men det var det beste tror jeg. Brage har hatt feber i hele dag, og vært veldig sutrete. Han har nesten ikke sovet noe, og jeg har vel knapt nok spist mer enn noen rundstykker til frokost (som brente seg i brødristeren) og litt pasta til middag! Brage ville bare være hos meg hele tiden, han sovna litt på skulderen min, det var jo veldig koselig da. Go´klumpen min...

Det virka som han hadde en del ubehag med feberen, så jeg ga ham en paracet til slutt. Da gikk feberen ned en grad, og han virka mer pigg en stund.

Han har hengt mye i puppen også, trenger vel mye kos nå. Lille vennen min... håper han er bedre i morgen.

Og i hvert fall at han er bedre til onsdag, for da er det barseltreff igjen, og jeg kunne nok hatt godt av å komme meg ut!

Nå har han våkna litt igjen der nede på soverommet. Får legge meg og amme litt.

Skrevet

Bare innom og ønsker fortsatt god bedring til lille Bragegutten. Håper han er mye bedre etter en natts god søvn.

Skrevet

Hei på deg La Traviata!

Kjempesynd at dere ikke fikk vært med i går, men det kommer vel en annen dag også :-)

Det viktigste er at Bragegutt blir frisk nå!

Håper natten har gjort han bedre.

Det kan jo hende det er tannen som kanskje gir han feber? Eller virker han forkjøla?

Her i Sandraheimen er det mer kake, lagde til treffet i går, og det er masse igjen. Jeg synes jeg ikke har gjort annet enn å spise kake i det siste, og selvkontrollen = 0 når kaken står ikjøleskapet.

"Kooooooom og spis meg" befaler den. Og hva kan en stakkars småbarnsmor gjøre da annet enn å spise masse kake?? :sikle:

Skrevet

Huff - det høres ut som om dere har hatt en tøff periode nå. Håper at det går bedre med Brage snart. Det er ikke moro når de små ikke er i form. Det var synd dere ikke kunne komme i går, men det blir vel flere sjanser. I kveld er det super-tv-kveld igjen iallfall. Noe å glede seg over. Sandra - hvis du leser her: Frustrerte fruer i kveld. :ler:

Fortsatt god bedring til Brage.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...