Sandra Skrevet 28. februar 2005 #601 Skrevet 28. februar 2005 Høres ut som en koselig helg La Traviata. Kan tenke meg Brage så tøff ut i solbrillene sine Flere eldre damer som også mener vi bør begynne med grøt. Kan ikke akkurat si det ser ut som Marcus lider noe nød akkurat Han er lille bollegutten min, og virker storfornøyd med det han får. Har dere prøvd å gi han noe annet ennå? Bre for å smake? Vi har ikke prøvd ennå, men kanskje rundt 5 måneder at vi prøver å introdusere et eller annet da, så han blir vant til det..
Fibonacci Skrevet 28. februar 2005 Forfatter #602 Skrevet 28. februar 2005 Hei Sandra! Jeg tenkte også å begynne med noe fast føde rundt 5 mnd. Kanskje grøt eller banan? Men gruer meg litt til de bæsjebleiene som kommer da.. Har lagt ut bilde fra turen vår i går: Tøff med solbriller Ikke blitt godkjent ennå, men forhåpentligvis tar det ikke så lang tid! Nå skal vi på besøk til en venninne, som har en sønn på 10-11 måneder. det blir kos :-)
Fibonacci Skrevet 28. februar 2005 Forfatter #603 Skrevet 28. februar 2005 Venninnetreffet vårt ble avlyst, sønnen hennes hadde skikkelig øreverk og måtte til legen. Så da får vi finne på noe annet, gå en tur etterpå i hvert fall! Det snør, det snør, tiddelibom...
Charmina Skrevet 28. februar 2005 #604 Skrevet 28. februar 2005 Heisann! Endelig litt tid på nettet! Gutten min er hjemme med mamma - feber og hoste fremdeles men kaster iallefall ikke opp lengre!Charminamannen har sovet oppe sammen med han i natt! Gleder meg til bildet av gogutten med solbrillene blir godkjent han er sikkert et lekkert syn Kjenner jeg er ganske sliten her jeg sitter det tar på når de små ikke er på topp. Ellers er det masse masse snø :o utenfor igjen - og jeg som ville ha vår nå HA en fin dag i La Traviata heimen -Stor fra Charmina Ps.bæsjebleiene blir liksom hakket værre med fast føde innabords ja
Nanella Skrevet 28. februar 2005 #605 Skrevet 28. februar 2005 Det var skikkelig tøffing i solbriller ja! Skikkelig stilig
Fibonacci Skrevet 1. mars 2005 Forfatter #607 Skrevet 1. mars 2005 Takk for det, XSiljeX og Charmina! :-) Brage likte å sitte i bæreselen, jeg vet ikke hvor mye han klarte å se bak de brillene, men jeg hørte ingen sutring fra ham på hele turen, han bare koste seg! I natt var han temmelig urolig, våkna kl 01, i 3-4 tida og så kl. 6-7 (jeg ser ikke på klokka alltid). Etter måltidet kl. 3 ville han ikke roe seg, jeg lurer så fælt på om det er tenner som kommer. Virker som han klør veldig i munnen. Til ham å være er det veldig uvanlig å våkne så ofte på natta. En vi kjenner sa at det kan være derfor han ikke vil ha flaske også, fordi det er sårt og ømt inni munnen, og flaskesmokken er hardere og mindre komfortabel enn puppen tross alt. Men jeg ser ikke noe hvitt der foreløpig... Han er urolig i dag også, vil helst bli holdt, vil ha mye pupp, klarer ikke å finne søvnen selv (det pleier han ellers å gjøre). Han har holdt det gående siden 9-10 tida, først nå sovna han endelig. Han er ganske desperat etter å ha noe inni munnen, roet seg en liten stund med biteringen som hadde ligget i kjøleskapet. I perioder virka han mest selskapssyk, men det var tydelig noe som plaga ham også. Jeg har vondt i bekkenet av og til, spesielt har det vært vondt nå i det siste. Får prøve å slappe av litt nå som han sover. Vi planlegger en hyttetur om to helger! Hytta ligger på fjellet, har strøm og vann og sånn derre hyttedo innendørs. Den er liten, men veldig koselig. Skal dra sammen med foreldrene mine, moren min er glad i å gå på ski, mens faren min ikke gjør det noe særlig, men jeg og pappa kan passe Brage og gå turer på beina mens mannen og mamma går på ski. Har ikke blitt noen skiturer hittil i år så vi har veldig lyst til å dra! Har tenkt litt på hvordan det blir å ha Brage der oppe, men hytta kan varmes opp på forhånd, og foreløpig er det jo ikke mye han trenger av "fasiliteter". Han kan fortsatt ligge i bagen og sove, og reisestelleunderlag har vi. Det blir kanskje litt lang biltur (han sitter i sete nå), men vi får ta noen stopp underveis. Håper vi får til å dra! Nå får jeg utnytte sovetida til noe nyttig snart... blir fort sittende litt lenge her foran PC´en... :oops:
Sandra Skrevet 1. mars 2005 #608 Skrevet 1. mars 2005 Brage var jo kjempetøff! Så dumt at Brage våkner mer om natten. Det kan nok godt hende at det er tennerpå vei ja! Selv om man ikkemerker noe når man kjenner er det godt mulig at de kommer frem snart. Og det er nok ikke noebehagelig, så det er ikke rart om de blir litt sutrete og leie. Så deilig med hyttetur da! Det hørtes ut som en god idé. Brage ser jo ut til å trives i bæreselen han 8) så det blir nok koselig. Sov godt!
Charmina Skrevet 1. mars 2005 #609 Skrevet 1. mars 2005 Stakkars liten da! Ikke noe kjekt om han baler med tenner da!Blir det for ille får du gå på apoteket å få sånt middel som man smører på gommene det hjelper iallefall! Håper du får sove litt nå når han sover! Charmina
Fibonacci Skrevet 1. mars 2005 Forfatter #610 Skrevet 1. mars 2005 Hei Sandra og Charmina! Brage sov ganske lenge i stad, og nå virka han litt blidere! Men skal kjøpe sånn til å smøre på gommene, greit å ha i hus. :-) I går var vi på Lidl, det har åpna i Drøbak nå. Mest for å kikke, men plukka med meg noen ting som var ganske billige! :-) De hadde bleier der også, men vet ikke hvor bra de er. I kveld er det fruene på tv, gleder meg!
Nanella Skrevet 1. mars 2005 #611 Skrevet 1. mars 2005 Kanskje du kan prøve å smøre på dentinox som er å få på apoteket. Det er lindrende når tennene er på vei og det er ikke farlig å bruke i det heletatt. Jeg husker jeg brukte det selv når visdomstennene kom og det hjelper faktisk veldig bra! Da ser du hvertfall fort om det er det som er på gang. Ikke bortkasta kjøp heller, tennene vil jo komme en gang... Kjedelig når han våkner om natta ja. Tror det er ganske mange av oss som er litt bortsjemte da med at de sover og alltid har sovet mye om natta. Tror ikke Maren har vært oppe om natta på over 5 uker jeg!! Hadde vel blitt litt rar om hun plutselig skulle våkne for å være oppe en stund nå ja!! Hyttetur hørtes koselig ut ja! Håper dere får det til. Er jo så kos å kunne finne på noe alle sammen. Ha en fin kveld med fruene! Det skal jeg også!!
Sandra Skrevet 2. mars 2005 #612 Skrevet 2. mars 2005 Hei La Traviata! Gikk natten greit? Her i Sandraheimen måtte Sandramannen ut og kjøpe dentinox i går kveld han også. Marcusen var eldig så sutrete stakkar, det er nok tenner på guttene våre sikkert. Synes det hjalp litt, og i natt sov han hele natten tror jeg :klø: Nettene går litt i surr for meg, husker ikke alltid hva som har skjedd på natten, om han har vært våken flere ganger, eller ikke i det hele tatt Men jeg tror han sov hele natten i natt. Brrrr...så kaldt det er her i dag! Vi blir nok inne, det er - 10 grader her jeg bor, og da er det sikkert 13, 14 minus andre steder i Oslo. Kjøpte du bleier på Lidl? Prøvd dem ennå? Ha en fin dag!
Charmina Skrevet 2. mars 2005 #613 Skrevet 2. mars 2005 Hei vennen! Håper Bragegutten har sovet godt i natt i motsettning til en viss liten frøken her vest! KAldt i dag også og vi må være inne siden gutten fremdeles er syk da! Kjedelig! Men på en annen side har jeg jo spart masse penger denne uka siden jeg ikke har kommet meg på en eneste butikk Men jeg skal nok ta det igjen Håper dere koser dere og at dere får en fin dag! Stor charmina
Gjest Madden Skrevet 2. mars 2005 #614 Skrevet 2. mars 2005 For en tøffing altså!! Utrolig mange fine bilder i albumet ditt! Jeg bruker å handle en del på Lidl når vi er i byen..de har endel billigvarer som er veldig bra...Ikke alt som er like billig..eller like bra..men det finner en vel i de fleste butikker.... Så kjekt med hyttetur da! Er det dine foreldres hytte? Vi har hytte som vi fikk av mine foreldre i bryllupsgave. Det er barndomshjemmet til min mormor, og var ikke spesielt beboelig når vi tok over.. Vi har lagt ned noen timer med arbeid og tenker at etterhvert blir det en skikkelig perle! Elsker hytteturer..og jeg er sikkert på at det går helt fint med Brage selv om det er kaldt...som du sier dere kan jo varme opp hytta på forhånd..og han trenger ikke mange bekvemmelighetsfasiliteter enda! Høres kjempekoselig ut.. Håper onsdagskvelden blir fin!! God :klem2: fra Madden
Fibonacci Skrevet 2. mars 2005 Forfatter #615 Skrevet 2. mars 2005 Takk for besøk, Silje, Sandra og Charmina! Natta var litt bedre enn i går, han våkna bare en gang. Jeg husker ikke når det var... er så trøtt at jeg ikke enser noen ting. Men på dagen har han vært sutrete, så jeg har smurt på Dentinox noen ganger. Det virker som det hjelper. Når jeg ser på gommene hans, virker det ganske stramt nederst, så det kan hende det ikke er langt unna. Han har vanskelig for å roe seg, bortsett fra ved puppen. Og så sov han litt mens vi var ute og gikk tur. Det var kaldt i dag, men vi kledde godt på oss og brukte skinnposen. Trilla med en venninne og gikk på kafe etterpå. Koselig! :-) Jeg kjøpte ikke de bleiene på Lidl, men kunne tenke meg å prøve dem neste gang vi trenger ny pakke. De var jo ganske billige :-) Nå har vi gått over til Pampers bare for å prøve, og jeg synes de holder bedre på bæsjebleiene enn Libero. Mulig vi holder oss til Pampers fremover! I går hadde han en gigasvær bæsjebleie som jeg var sikker på hadde gått gjennom alt som var, men Pampers-bleia holdt det inne gitt! Nå sover han igjen - smurte på dentinox, la ham i senga med smokken og kosebamsen og sang med til spilledåsen hans. Da roet han seg etter en stund. Stakkars vennen min, det er nok ikke godt det med de tennene nei Nå må jeg gjøre noe fornuftig her snart..
Fibonacci Skrevet 2. mars 2005 Forfatter #616 Skrevet 2. mars 2005 Hei Madden! Så ikke innlegget ditt i stad! Koselig at du stakk innom med noen godord! Det er mine svigerforeldres hytte, men de skal ikke bruke den den helga. Er litt trangt til så mange personer, 4 stk er ideelt! Gleder meg masse, det er deilig å komme seg litt bort innimellom. Og Brage er jo stort sett fornøyd uansett hvor vi er :-) Ok, husarbeidet kaller...
Fibonacci Skrevet 3. mars 2005 Forfatter #617 Skrevet 3. mars 2005 I dag er ikke Brage fullt så sutrete, han sovna greit i stad. Men i natt ville han ha pupp i 12-tida, og rundt kl 5. Begynner å bli vant til det nå, jeg er ikke så trøtt lenger, men det er sikkert fordi jeg sov på sofaen i går kveld etter at Brage hadde sovna nede på soverommet. Var så himla trøtt... I dag skal vi bort til helsestasjonen, til fysioterapeuten. Hun skal se litt på om Brage fortsatt har en favorittside å ligge på (eller rettere sagt, en side han ikke vil ligge på). Her hjemme bruker han i hvert fall begge sidene like mye, synes jeg (når han sover), men når vi var der sist ville han helst bare snu hodet en vei. Skal veie ham også, siden vi likevel er der. Er spent på hvor mye han veier nå!!! Får begynne å gjøre oss klare.
Fibonacci Skrevet 3. mars 2005 Forfatter #618 Skrevet 3. mars 2005 Fysioterapeuten var kjempefornøyd med Brage! :-) Han ble egentlig "friskmeldt", både når det gjaldt beina, nakken og favorittside, mageleie og alt annet. Men hun la merke til at han holdt tommelen så konsekvent inni hånda på høyre hånd, han ville ikke ut med den! Venstre hånd var mer ok. Så vi skal jobbe litt med det her hjemme, vi må dra ut tommelen hans og gi ham leker som gjør at han griper riktig, og så fikk vi ny time etter påske. Veide ham også, nå var han 7775 gram tung og 67 cm lang! Stooore gutten min :-) Det er kaldt i dag, men fint i sola. Påskestemning! Snart kommer mannen hjem, håper vi finner noe godt å ha til middag, har ikke fått handla i det siste. I mellomtiden må jeg innom noen flere dagbøker!
Susanna Skrevet 3. mars 2005 #619 Skrevet 3. mars 2005 Heisann!! Så fint Brage gutten din legger på seg da!! Så flott at han nå er "friskmeldt"! Når du sier det nå så har også Jonas en tendens til å tviholde litt på tommelen inne i hånden sin.. :-? Kanskje vi også bør prøve å forandre litt på det.... :klø: Å heldige dere er som har finevær da!!! Her er det ikke noe annet en surt kaldt vestlandsvær... Uff da.. så kjedelig når disse små begynner å få tenner.. Med tanke på at de må ha det så vondt..Stakkars.. :trøste: Håper også det bare er en liten periode Brage våkner på natten.. MEn ja, en kan venne seg til det mest utrolige...! JEg trodde IKKE jeg kom til å venne meg til å måtte stå opp på natten, men joda, alt går! Var det så du skulle bort i helgen? Hyttetur? Eller var det neste helg? Det blir sikkert kjempe koselig! Det er så kjekt med slike turer synes jeg! Er forøvrig helt enig med det du skrev i dagboken til Sandra ang. de Pampersbleiene..! Jeg kastet en nesten full pakke med Libero nylig... :oops: Var bare så UTROLIG LEI av de dumme bleiene som holdt på å renne over etter bare to timer og at de satt så dårlig på.. Hadde jo leksjer i eningen.... Så HURRA for Pamers!! Ønsker deg og dine en kjempe fin torsdagskveld!! Mange klemmer fra Sanna`n!!
Susanna Skrevet 3. mars 2005 #620 Skrevet 3. mars 2005 ..Tuuusen takk for mange fine hilsener i dagboken min vennen!! Du er så flittig å skrive du! Det er ihvertfall kjempe koselig når du har vært innom!
Fremhevede innlegg