Fibonacci Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #581 Skrevet 19. februar 2005 Takk for det, Madden og Sandra! Nå har gjestene våre gått, og pizzaen(e) ble kjempegode, vi koste oss med Idol, Nytt på nytt og satt og skravla hele kvelden. Det var gøy å få besøk, og Brage var veldig blid og glad med gjestene. Dette her med flaska er fortsatt et problem. Hadde ikke prøvd på noen dager nå, men tidligere på kvelden skulle mannen gi flaske mens jeg lagde pizza til gjestene våre. Det ble det sedvanlige hyl og skrik, og til slutt klarte jeg ikke å høre på det lenger. Orka ikke å ha det sånn når gjestene skulle komme. Så jeg "kapitulerte" og ga pupp. :-( Burde kanskje ikke gjort det, men... Det er en tålmodighetsprøve å holde på med det der. Bare vi holder ut lenge nok, tar han jo flaska til slutt. Hvis han ikke sovner av utmattelse først... Jeg føler at det ikke er helt riktig å la ham bli så utslitt heller, når vi prøver å gi flaske tar vi pauser innimellom og roer ham ned, men med en gang han blir lagt ned i posisjon igjen, begynner han å protestere. Vi har prøvd å varme opp flaskesmokken, ha det mørkt og stille i rommet, mate når han er rolig i utgangspunktet, ja det meste egentlig. Har ikke prøvd så mange ulike flasker riktignok, bare Dr. Brown flaska, og den var i hvert fall ingen suksess. Jeg skal dra ut av huset noen timer i morgen formiddag, så får vi se om det går bedre da. Han tok jo flaska sist lørdag, da jeg var ute og handla. Så kanskje det er det som skal til? I så fall kan vi sikkert ha barnevakt hvis vi vil ta en tur på kino eller ut og spise. Håper det altså. Blir gaaal av tanken på å ikke kunne gå ut noe mere! Jeg hadde jo så lyst til å trene også! Broren min og familien hans kommer ikke før på tirsdagen, så det blir en litt "amputert" vinterferie på dem. Men koselig uansett! :-) De bor et godt stykke unna, så det er ikke så ofte vi ser dem. Jeg er blitt snørrete og rennete i nesa mi nå. Men ellers er formen OK! Oi, klokka er visst litt mye!? Hadde bare tenkt å stikke innom KG en tur før jeg la meg jeg... Og så skjer det som veldig ofte skjer, jeg blir sittende her i evigheter! Og ennå har jeg ikke vært innom alle dagbøkene...
Fibonacci Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #582 Skrevet 19. februar 2005 I dag tok han flaska nesten med en gang! Jeg var i et annet rom, og Brage var mer opplagt og lot seg overtale uten større problemer. Åh, jeg var så letta! Etterpå trilla vi en lang tur, satt på kafe i drøbak og koste oss, og han var sååå blid og flørta med en større jente som satt i nærheten. Mannen er ute og handler inn til middag i kveld, og Brage sover ute i vogna. Det er kjempefint vær i dag, nesten vårstemning. Vi så flere steder at krokusen hadde begynt å stikke opp av jorda! Brage har blitt så glad i å stå på fanget vårt med støtte, og klarer det lengre og lengre av gangen også. Ganske stiv i kroppen! Og en skikkelig sprellemann på stellebordet! Armene og beina går som trommestikker, og det er jammen ikke lett å få på den bleia! Han ligger ikke mye stille den gutten! :-) Ting skjer så fort med ham for tiden, det er så gøy å følge med på! Han har tatt tak i tærne sine, det var visst veldig interessant. Nå skal jeg titte litt på alle de bildene jeg har av Brage, og begynne å sette inn i album. Fortsatt god helg ønskes dere som er innom :-)
Sandra Skrevet 20. februar 2005 #583 Skrevet 20. februar 2005 Så deilig vårvær det er i dag! Nå skal Marcus, SAndramannen og jeg ut på tur. Det er fin sol og knallblå himmel. Så bra at Brage begynner å ta flaska igjen. Håper det holder seg. Vi har aventflasker her hjemme. Marcus krenglet litt her en dag, men jeg lurer på om han rett og slett ikke var så sulten. Han spiste bare 50 mL, men sov i mange timer etter det, så kan ikke fått for lite heller. Ikke alltid lett vite det der. Men det jeg synes er deilig er at nå forstår jeg mye bedre hva som er galt når han skriker. Jeg synes det var vanskelig å skjønne før, men nå går det mye bedre. Jess jess, nå får vi komme oss ut i det fine været. Imorgen reiser jeg bort, men vi "snakkes" vel om noen dager. Ha en fin uke Stor klem
Charmina Skrevet 21. februar 2005 #584 Skrevet 21. februar 2005 Heisann :-) Endelig fikk jeg oppdatert meg på dagboka di! Og gjett om jeg fikk meg dagens latter da jeg leste om mannen din med armene rett i været på babysvømmingen du! Ser det liksom for meg! Her i Bergen skinner sola fra skyfri himmel og man tror jo nesten ikke det er sant!Vi ble jo kjempeheldige med været i dåpen Nå bare nyter jeg roen her hjemme da guttene mine er reist opp på hytta og vi jentene blir igjen her! Deilig med noen dager helt for oss selv selv om jeg slett ikke liker å være alene om natten da!Er litt husredd :oops: Kjekt at Brage tok den flaska igjen da! Her er det ikke det som er problemet, men det å få ut noe å fylle oppi den Jaja, noe skal det vel være...........! Kos deg skikkelig i det fine vinterferie været da Traviata! Stor fra Charmina
Fibonacci Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #585 Skrevet 21. februar 2005 Hei og takk for hilsener, Sandra og Charmina! Håper dere får en fin tur, Sandra! Vi snakkes! :-) Fint å høre at dåpen gikk bra, Charmina, og at du får slappet av nå i etterkant! Hehe, fint at du får en god latter av å lese her inne! I går var vi på middag hos foreldrene mine, og fikk deilig kyllinggryte og is til dessert. Og så koste vi oss med alle episodene hittil av Brødrene Dal, som vi ikke har fått sett sammenhengende. Men faren min har tatt det opp, så det var artig å se. Brage var veldig opptatt av alt rundt seg når vi var der, prata i ett sett og hadde nesten ikke tid til å spise, og i hvert fall ikke sove! Han var overtrøtt til slutt, sutrete og jublende om hverandre. Da han til slutt sovna, ble det til at jeg overnatta der så vi slapp å vekke opp Brage igjen for å dra hjem. Så i dag har jeg sittet ved PC´en til faren min og printa ut masse bilder han har tatt av Brage, og lekt med katten deres mens Brage sov. Har også printa ut bilder til dåpstakkekort, jeg klarte ikke å velge ut ett bilde, så jeg tok noen av hver jeg... Han var jo så fin på begge! Brage sov ikke mye på dagen mens jeg var der oppe, men nå som vi kom hjem sover han som en stein. Må nesten gå og sjekke ham jeg...
hanni Skrevet 21. februar 2005 #586 Skrevet 21. februar 2005 Oi - dåpstakkekort... imponert, har ikke begynt å tenke på det engang, jeg... Bra det går bedre med flaske. Hannibaby synes flaske er moro nesten nå - så vi er nok heldige. Gir han litt vann på flaske av og til - noen få ml - og da ler han, skjønner ikke helt poenget, men drikker nå litt. Har forresten begynt å gi litt banan også. Begynner å bli lei av våkenetter og nå har han fått smake litt to dager. I morgen skal jeg gi på kvelden i håp om at han sover litt lenger. Blir spennende. Det var veldig moro å se ansiktet hans da han fikk det...
Nanella Skrevet 22. februar 2005 #587 Skrevet 22. februar 2005 Hei La Traviata!! Så bra det går bedre med flaska. Godt å vite at man har muligheten til å komme seg unna litt og hvis det er noe.. Har hørt man bare ikke må gi seg. Fine dåpsbilder av Brage. Jeg må si han har jammen forandret seg.. Hvertfall av de blidene jeg har sett av han.. Men det har jo Maren også. Brager er jo 4 mnd imorgen han!!! Gratulerer så mye til Brage :-) Nå blir han stor gutt!!! Så koselig med treff dere har hatt da!! Gøy å møte noen med babyer som er like gamle. Fint bilde av Marcus og Brage. Dere får ha en fin uke! Kos deg med fruene i kveld :-) Klem Silje
Fibonacci Skrevet 22. februar 2005 Forfatter #588 Skrevet 22. februar 2005 Så koselig at dere stakk innom, Hanni og XSiljeX! Jeg var veldig glad for at Brage tok flaska nå ja - gjenstår å se om det holder seg sånn! Har ikke gitt ham noe annet enn morsmelk og tran hittil, men vann hadde kanskje vært lurt, så han venner seg til det? Håper dere får roligere netter fremover, Hanni, har dere prøvd grøt da? Har hørt at grøt om kvelden gjør at de sover lengre på natta. Du kan jo bli med på treff du også, XSiljeX? Hvis du og Maren har lyst.. hadde vært kjempekos det vettu, jeg ble i hvert fall ikke noe særlig "avskrekket" av å møte Sandra og Hanni! I natt våkna Brage kl 04, og så kl 06.30. Det pleier han jo ikke å gjøre, så jeg var helt zombie på morgenen i dag! :o Var en tur innom jobben, og på kvelden var vi hos foreldrene mine og venta på broren min og de som kom kjørende langveisfra. Det var veldig koselig å se dem igjen! De syntes selvfølgelig Brage var blitt kjempestor, og det har han jo forsåvidt! :-) Fikk ikke sett fruene i kveld - krise!!! Min far har teipet det, heldigvis, så får se det i morgen Ja imorgen blir Brage 4 måneder!! Du verden, hvor blir tiden av? Han er liksom ikke baby lengre, ligger ikke stille i fanget og sånt, han vil sitte eller stå i fanget han! Og følge med på alt som skjer, og prate og le! Han sjarmerer de fleste vi treffer (stolt mor? Jeg? ) Velvel, får gi meg her, må innom noen flere dagbøker før jeg kryper til køys...
Gjest Madden Skrevet 23. februar 2005 #589 Skrevet 23. februar 2005 :blomst_opp: Grattis med 4 mnd'ers dag Brage!!! :blomst_opp: Tenk så fort tiden går La Traviata....snart er Brage et halvt år!! Hvor lenge skal du være hjemme med ham, før du returnerer til studiene? Håper du får en flott onsdag da vennen! God fra Madden!
Susanna Skrevet 23. februar 2005 #590 Skrevet 23. februar 2005 Heisann snuppa! DA, har jeg endelig anledning til å skrive litt her hos deg!! :-) Jeg er jo innom å leser hvordan du har det hver dag, men jeg har liksom ikke helt prioritert å skrive så mye. Jonas sover ikke så lenge hver gang på dagtid, bare ca en halvtime i slengen, så det er så lite jeg rekker før han våkner igjen. Men på natten sover han bra da, og godt er det!! Så da gjør det ikke så mye om han ikke sover så lenge på dagen. Men om vi er på trilletur og han får ligge ute i vognen derrimot, da sover han godt da!! Da kan han fort sove tre timer i strekk. Så vi bruker å gå et par trilleturer for dag, så sant været er bra. Godt for Jonas å få frisk luft hver dag Og for mammaen å få trimmet av noen ekstra kiloer! ___ Håper du har fått sett de fruene dine i dag! Jeg satt klistret selv til skjermen i går! Den er bare kjempe bra den serien! Håper du fikk litt mere søvn denne natten enn natten som var.. En kjenner det godt på kroppen om en har fått litt form lite søvn ja! I Sannaheimen er jeg oppe kl. 03 og 06.30 hver natt fortsatt.. Må vel bare belage meg på at jeg kommer til å gjøre det en stund til.. Heller bli positivt overrasket den natten Jonas endelig sover hele natten! De barnedåpsbildene dine var bare utrolig nydelige!! :hjerter2: Brage er bare kjempe skjønn, og jeg skjønner godt du ikke greide å velge mellom de to bildene! De var like fine begge to! ___ Hvor stor var Brage på 6 ukers kontrollen? Vi var på kontroll i dag, og det er så skjekt å se hvordan han ligger an i forhold til ande babyer på samme alder. :rosasmil: ___ GRATULERER SÅ MASSE MED BRAGES 4 MND`ERS DAG!! :D ___ Mange gode knipe fra Sanna! Håper du får en kjempe fin onsdagskveld!!
Charmina Skrevet 23. februar 2005 #591 Skrevet 23. februar 2005 Gratulerer skjønne lille Bragegutten med 4 mnd dagen Tiden flyr jammen fort ikke sant? Før vi vet ordet av det er de blitt skolebarn synes ikke det er lenge siden jeg fikk eldstemann og nå er han ferdig med første klasse snart :o Så kjekt at dere koste dere på besøk da!Skulle ønske at vi hadde familien min litt nermere - men sånn er det nå bare! Håper dagen har vært fin og at dere koser dere i det flotte været om dagen! Stor klem fra Charmina
Fibonacci Skrevet 23. februar 2005 Forfatter #592 Skrevet 23. februar 2005 Tuuusen takk for hilsener, jenter! Det er så rart å tenke på at lille gutten min er blitt 4 måneder! Madden: Koselig at du stikker innom! Jeg kommer til å ha 10 måneders permisjon, og så skal mannen ha 2 måneder. Så jeg begynner å jobbe igjen 1. august! :o Det er jo egentlig ikke lenge til i det hele tatt!!! :hår: Susanna: Kjempeklem til deg også! Akk, jeg fikk ikke sett fruene i dag heller, men i morgen skal jeg få faren min til å finne det fram for meg! Det ble litt travelt i dag, var oppe hos foreldrene mine noen timer bare, men i morgen skal vi mer eller mindre "losjere" der! Jeg digger den serien! Hvor stor var Brage på 6 ukers kontrollen? Hjelpe meg!! Jeg husker ikke!!! :o OK, nå har jeg sjekket. Han var 5132 gram tung og 38,5 cm rundt hodet. Lengden ble ikke målt, for de ville ikke strekke ut beina hans. Charmina: Takk for hilsen, du har jammen rett i at tiden går fort, tror jeg kommer til å felle noen tårer når Brage begynner på skolen, da er han jo stooor gutt... I dag trilla vi tur i noe jeg trodde var pent vær, det var sol fra blå himmel, men da vi kom ut kjente jeg en skikkelig iskald vind, ble helt stivfrossen jeg, så det ble ikke så lang tur. Så var vi sammen med familien, vi satt innendørs og drakk deilig kaffe og prata i flere timer, og så dro jeg og mannen og shoppa litt sammen med Brage. Han fikk sittte masse i BabyBjørn´en istedetfor å ligge i vogna, og det likte han myyye bedre. Han var veldig interessert i noen bøker jeg kikka på på Mammutsalg! Han heter ikke Brage for ingenting, jeg er glad for å se at bokinteressen starter tidlig! Han ville antakelig putte dem i munnen først og fremst, men et sted må man jo starte ikke sant? Vi kjøpte noen veldig fine kort, konvolutter og gulldekor til å lage dåpstakkekort av, og babycalling (som vi har testa ut i kveld, og den funka kjempebra), har ikke bruk for babycalling hjemme, men nå skal vi en del ut på tur, bl.a. i påsken, så da må vi ha det. Brage fikk også noen nye leker til å henge opp i babygym´en, pluss noen til å feste på bilsetet hans. Han likte veldig godt den ene leken, tok et fast grep og slapp ikke! Gleden var stor i det lille fjeset hans! Det er så artig å se. Han er så begeistra over ting han ser, han hviner av fryd og spreller med alt han har. Han blir så opptatt av omgivelsene at han glemmer å spise ved puppen, og det var ikke så stas for mor som satt der med puppen ute på McDonalds og en gutt som bare snudde seg mot taket og prata i vei mens melkespruten sto alle veier! En ting lurer jeg på forresten. Hvorfor er alle leker pakka så godt inn i emballasjen at det nesten er lettere å bryte seg inn i en bank enn å få dem løs fra eskene?? Er det for å teste IQ´en og tålmodigheten til foreldrene eller? Nå er det faktisk veldig kaldt ute, nærmere minus 10. Vi har fyrt i peisen i kveld, og jeg satt foran peisen med et lite glass med noe godt oppi etter at Brage hadde sovna, og bare hadde det helt stille i stua, mens jeg så på flammene og slappa av. Det var deilig, kan ikke huske sist jeg gjorde noe sånt! :-) I morgen blir det også ganske travelt, har først barselgruppe og så skal jeg opp til foreldrene mine, spise middag etter hvert og være der til det er leggetid for Brage. Fredag reiser vi til mannens hjemby, svigerfar har bursdag! Blir der i helga, og neste uke har jeg to venninnetreff og fysioterapi for Brage. Pluss en tur innom jobben igjen antakelig. God natt
Sandra Skrevet 24. februar 2005 #593 Skrevet 24. februar 2005 Hei La Traviata! Gratulerer med 4 md dagen til Brage Er visst kaldt her i dag også. Fy søren så kaldt det var i går, vinden blåste tvers igjennom meg, så på den lille turen vi var ute tror jeg at jeg frøys til is. Nå må bare våren komme så jeg kan tine opp igjen Det blir så deilig å kunne gå ut uten å måtte ta på seg skjerf og vanter og store jakker, og å bare kunne ha Marcus oppi vogna uten å måtte styre med at yttertøyet. Gleder meg til å kunne sitte i parken og kose meg med Marcus. Det der med lekene som er godt pakket inn har jeg også lurt på Først skal den foregles (omtrent) på pappplaten med ørten små tråder, så er det gjerne litt plast rundt, og så oppi en pappeske som skal teipes og forsegles godt den også. Det GÅR jo an å gjøre det litt lettere da.. Så fint at Brage liker babybjørnen da. Vår er jo så dum med bare én sele over skulderen, og så har jeg ikke tatt meg tid til å se på instruksjonsCDen (:o , utrolig at det følger med instruksjonsCD ) Håper du får det fint i Barselgruppe i dag, og at du koser deg med foreldrene sine
Charmina Skrevet 24. februar 2005 #594 Skrevet 24. februar 2005 Heisann! En liten hilsen fra "sykestuen" er så kjedelig når begge gutta i familien er syke og ute er det det nydelige været!Har jo lyst til å ut og trille vogn jeg da,men må pent holde meg inne og stelle for de to som ligger i hver sin seng! Det der med embalasje er jammen noe for seg selv - har irritert meg grønn over det samme! Tror også det er mye lettere å bryte seg inn i en bank ja Spurte engang på en butikk om de visste hvorfor det var pakket så himmla fast og svaret var at det måtte være slik for ellers var det så lett å stjele det som var inni esken!Det var værre for de å måtte ta med seg hele forpakningen en å bare stjele litt av den :o :o :o Mye rart gitt!!!! Ha en fin dag da snuppa! fra Charmina
Charmina Skrevet 24. februar 2005 #595 Skrevet 24. februar 2005 Natterangler du også ja - tror vi er like håpløse vi to Traviata! Fint at du likte bildene da! Ha en god natt håper du får sove godt Klem fra Charmina
Fibonacci Skrevet 24. februar 2005 Forfatter #596 Skrevet 24. februar 2005 Hehe - ja jeg er ofte oppe om kveldene Charmina - helt uforbederlig God natt til deg også! Og håper gutta dine blir bedre snart. Sandra, jeg gleder meg også sinnsykt til våren! Og det er jo ikke lenge til heller! Tenk så rart at gutta våre blir et halvt år i april! Det er helt skummelt så fort tida går.. I dag hadde jeg super-hodepinedag, blir så kvalm at jeg kaster opp, så vi dro ikke på barselgruppa. Brage ville ikke sove heller, han gulpa tre ganger i stedet, på seg selv, meg og utover senga. Til slutt sovna vi begge to, i to timer tror jeg, og det hjalp veldig på hodet mitt. Vi fikk spist middag hos foreldrene mine, men Brage blir trøtt ganske tidlig på kvelden så vi ble der ikke så lenge. I morgen får vi ikke vært sammen med broren min og de, for de skulle på kjøretur. Og vi drar til mannens hjemby i morgen ettermiddag, og blir der hele helga. Nå får jeg snart gi meg. Prøve å finne senga...
Nanella Skrevet 25. februar 2005 #597 Skrevet 25. februar 2005 Så koselig å lese om familieshopping, peiskos og Brage som utforsker verden. De er virkelig herlig nå syns jeg. De er liksom så veldig oppmerksomme på verden rundt seg og det skal ikke så mye til for å glede dem. Vil ikke vite av at de en gang skal begynne på skolen jeg :oops: Hadde vært kjempekoselig å være med på treff!! Bare å si ifra det :-) Høres ut som dere har en travel uke forran dere da. Men er jo godt at det skjer litt også! Ha en fin helg!! Klem Silje
Sandra Skrevet 25. februar 2005 #598 Skrevet 25. februar 2005 Håper du er litt bedre i dag La Traviata! Har ikke så mye tid akkurat nå, men stikker nok innom KG en gang i kveld. Ha en fin dag!!
Gjest Madden Skrevet 25. februar 2005 #599 Skrevet 25. februar 2005 Så dere er natteranglere dere også!?! Jeg har igrunnen alltid vært en natterangler..så det er greit å ha jobb som nattevakt egentlig!! Igrunnen skulle jeg bare kjapt stikke innom og si god helg da...for jeg tenkte ta en liten høneblund før jeg springer på jobb igjen! Håper helga blir fin La Traviata!! God fredagsklem fra Madden :klem2:
Fibonacci Skrevet 27. februar 2005 Forfatter #600 Skrevet 27. februar 2005 Takk for hilsener, Sandra og Madden! Helga var fin, men gikk kjempefort!! Vi dro til mannens hjemby på fredag ettermiddag, og har gjort veldig mye, feira svigerfars bursdag tre dager til ende nærmest, gått turer, vært sammen med familie og spist masse god mat. I dag gikk vi tur inn til en turisthytte med Brage i bæreselen, det var ikke så langt, og det gikk fint. Hadde med vogna også, han sovna der mens vi spiste lunsj. Han så veldig tøff ut med flashy solbriller, smokk og ny mørkeblå utedress! :-) Skal legge ut bilde senere... Brage har begynt å våkne mer om natta nå, og skal ha mat. Sist uke var det stort sett bare en gang, sånn i 4-5 tida. I løpet av helga ville han ha to ganger om natta, i 1-tida og så i 5-tida. Så jeg er spent på hvordan det vil utvikle seg framover, om det er en økeperiode eller om han rett og slett trenger mer mat. Noen gamle tanter mente at jeg burde begynne med grøt, men jeg drøyer det litt, for det går helt fint for min del å amme et par ganger om natta. Brage sovner jo fort etterpå, så det går helt greit. Nå skal jeg slappe av foran TV´en før jeg går og legger meg (for en gangs skyld er jeg trøtt kl 11 om kvelden, det skjer ikke ofte!) God natt
Fremhevede innlegg