Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for hilsener, Sandra og Madden! :klem:

Fått ny avatar! :danse:

Var på tide å finne et nyere bilde syntes jeg. Dette ble tatt i går, da foreldrene mine var på besøk, da var han bare sååå blid! :-)

Han har prøvd seg på flere flaskenekter, men vi gir ham en flaske hver dag, sånn at det blir mer rutine. Litt slitsomt, men når han krangler så fælt så må vi bare få det til. Jeg prøver å holde meg i bakgrunnen, men det er litt fælt å høre på at han gråter også. Det høres ut som han roper på meg (ma-ma liksom)! Vet det er typisk hønemor-trekk altså... :oops:

I går på morsdagen fikk jeg en kjempefin gave av Brage (som pappa´n hans hadde hjulpet ham litt med...). Jeg fikk 3 DVD´er! :danse: Begynner å få en ganske stor samling nå. Vi er filmelskere begge to, jeg og mannen!

Og moren min fikk en blomst av oss, de var her på middag (viltgryte) og mamma hadde med sjokoladekake. Nam nam!!! Det var en koselig kveld. Og Brage sovna ekstra tidlig, vi så at han var kjempetrøtt og la ham litt før 8, regna med at han kanskje ville våkne etter noen timer, men han sov faktisk til rundt halv 7 i morges! Da var han sulten da!

I dag har han ikke sovet noe særlig på dagtid, bare noen halvtimes dupper. Og ellers vært veldig våken og blid! Hadde ham litt i BabyBjørn´en så jeg kunne gjøre litt annet, det synes han var gøy! Han begynte å tygge veldig på den etter hvert, han tar alt i munnen for tida, og sikkelet renner! Det går mer unna med kluter og skift for tida ja! :Nikke:

I morgen skal vi kjøre inn til Oslo og møte Sandra og Hanni! :hoppe: Det skal bli gøy!

Har nå begynt å fylle ut søknad om barnehageplass. Det føles litt rart - for det er jo så lenge til han skal begynne der, men tida går som kjent fort! Søker både i kommunen og på jobben min, og håper vi får plass et av stedene. Jeg må innrømme at jeg synes det blir rart å ha ham i barnehage, jeg trives så godt med å være hjemme med ham, men samtidig blir det ålreit å jobbe igjen også. Håper han kommer til å trives der, han skal ikke være der full tid det første året i hvert fall.

Nå skal jeg snart kose meg med "Krøniken" og se om jeg kan få strikketøyet til å vokse litt... :strikkesmiley:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei vennen!

Sniker meg til litt tid på nettet!

Gutten min ser tegnefilm og Martine sover søtt ennå!

Ikke noe kjekt med syke unger! :tunge1:

Så kjekt å lese dagboka di! Ganske artig å se hvor stor forskjell det er på utviklingen hos ungene. Martine henger nok litt etter guttene føler jeg. Hun er ikke i nærheten av å kunne sitte stødig når vi holder henne,og hun griper heller ikke etter noen ting ennå. De vi går i gruppe med er nok kommet lengre en henne ja. Hun er jo også ganske liten i forhold når det gjelder str. Men om en stund er hun sikkert helt på høyden. Broren hennes var ganske "treig" med det meste motorisk også - han gikk f.eks ikke før han var nesten 17mnd. Men til gjengjeld var han kjempetidlig ute med språket. Han snakket helt rent når han var to år.

Misunner deg som skal på treff med jentene - skulle gjerne ha vært med! Men sånn er det når man bor på ulike kanter av landet!

Kos dere masse!

Stor :klem: fra Charmina

Skrevet

glemte noe :

Grattis med ny nydelig avatar - så utrolig søt :hjerter:

Skrevet

Hei Charmina, og takk for hilsen! :klem:

Martine er jo født en måned for tidlig, og det kan ha en del å si på utviklingen! Niesa mi var også for tidlig født, og motorisk hang hun etter en stund, men hun var utrolig tidlig ute med språk! Og hun er veldig sosialt intelligent også.

Så Martine tar nok disse gutta igjen etter hvert, på den ene eller andre måten! :wink:

I dag hadde vi treff med Sandra og Hanni! :hoppe:

Det var kjempekoselig, veldig gøy å se babyene deres og prate med to veldig hyggelige jenter som jeg hittil bare har "snakka med" her inne!

Nå prøver mannen å gi ham flaske igjen. Såvidt jeg hører (jeg sitter på et annet rom...) er det ingen suksess så langt. Han hikstegråter... jeg må si at det er ganske vanskelig å sitte passivt og høre på det. Men han har jo gitt seg raskere og raskere de siste dagene, bare at nå i kveld er han ekstra trøtt og grinete. Og det er kanskje ikke det beste utgangspunktet når man skal gi flaske.

Skulle egentlig holde på med noen jobb-ting her inne, så jeg får avslutte nå.

God tirsdags- og frustrerte fruer-kveld til dere! :wink:

Skrevet

Hei Sandra, det var et riktig så fint bilde du tok av gullguttene våre! :Nikke:

Nok en gang, takk for i dag :klem:

Nå har jeg sett på de hundreogørti bildene faren min tok av Brage på dåpsdagen! Puh...

Jeg står mellom to bilder til å bruke på takkekortene.

Takkekortbilde1

Takkekortbilde2

På det ene bildet smiler han, og på det andre ser han i kameraet. Fikk ingen bilder hvor han gjorde begge deler!

Hvilket bilde synes dere vi skal bruke?

PC´en vår jobber skikkelig treigt nå. Tok evigheter å få bearbeida bildene, så jeg tror vi må ta en skikkelig opprydding snart... :roll:

Nå må jeg prøve å legge meg. Er trøtt, men har så vanskelig for å sovne for tida. Derfor hender det jeg blir sittende oppe en stund. Er så lei av å ligge i senga og vri meg... Av og til skulle jeg ønske noen kunne slå meg i huet med noe hardt, så jeg bare slokna (neida, bare tuller). Det er uråd å få ro på seg før i 2-3 tida...

Skrevet

God morgen!

Skulle inn og se bildene fra dåpen men de var ikke godkjent ennå!Gleder meg til å se. Bildet av guttene var jo bare så fint da - nusselige de gutta der ja. Men de ser en del større ut en Martine - sikkert fordi de har så mye hår - hun er jo helt skallet :ler:

Kjenner meg igjen i det å sovne sent ja. Jeg er helt umulig på det området der desverre :roll:

Og nå er Martine begynt med litt natterangling igjen også så blåfargen er vel snart tilbake under øynene :tunge1:

Nei jeg får ta meg litt frokost!

Koste meg med fruene i går - den serien liker jeg!

Ha det fint så lenge

Stor :klem: fra Charmina

Skrevet

Hei. Og tusen takk for i går. Det var veldig hyggelig å treffe deg og sjarmtrollet ditt :wink:

hihi - ser at Sandra har klipt bort lille anonyme hannibaby. Så alle her inne tror at hannibaby og hanni er usynlige Skybert og mora hans :hoho:

Men håper vi får til flere treff. Håper på mer suksess med flaske for dere.

Skrevet

Hei La Traviata!

Ja, takk for i går! Det var jo koselig da :)

Hmmm, synes det er vanskelig å plukke ut et som det beste av Brage. Det var jo så fint smil, men han er nydelig på det andre også. Ikke godt å avgjøre, fine begge to :Nikke:

Ikke mye til hjelp der nei :ler:

Dere kan forrestn trøste dere med at jeg også legger meg veldig sent. Både Sandramannen og jeg er utpregede B-mennesker, så det blir senekvelder her også.

:hoho: Ja, men jeg kan forsikre alle om at hannibaby er en nyyyyedelig baby, et skikkelig sjarmtroll faktisk :) selv om han ikke er med på trykk her på KG..

Ha en fin dag La Traviata

Skrevet

Så koselig å komme inn til så mange hilsener!

Takk, Charmina, Hanni og Sandra! :klem:

Jeg og Brage sløva litt i dag, ble liggende og amme i senga til kl. 10... det var litt deilig, siden jeg la meg så seint i går. Men jeg er og blir B-menneske (min bror påstår at i mitt tilfelle er det mer C, D eller E-menneske.. :ler: )

Disse gutta er nok større enn en del på samme alder Charmina - Brage er i hvert fall 2 kilo tyngre enn en annen gutt vi kjenner som bare er 2 uker yngre enn ham!

På barselgruppa mi er heldigvis ikke Brage den største - mange store gutter der også, og to små jenter.

Håper Martine bedrer seg om natten da Charmina! Så du slipper å gå blåøyd til dåpen! :wink:

Takk i like måte, Hanni, hyggelig å treffe dere. Den "usynlige" Hannibabyen var kjempesøt!! :hjerter:

Ikke noen stor suksess med flaska i går nei - han ble så sliten av å krangle og gråte at han sovna stakkar - men så våkna han og tok litt likevel. Neste gang vi prøver skal jeg heller ta meg en tur ut, da skjønner han kanskje at han ikke har noe valg.

Jeg klarer heller ikke å velge mellom de to bildene Sandra - de er fine på hver sin måte, for å bruke en utbrukt klisje.

I dag skal vi på babysvømming! :hoppe:

Må dra i 4-tida. Akkurat nå sitter jeg og ammer Brage foran PC´en, og det er litt vanskelig, så jeg tror jeg avslutter nå :wink:

Skrevet

Babysvømminga gikk fint, Brage er komfortabel i vannet og koser seg!

Vi skulle prøve noe nytt, holde babyene oppå oss mens vi svømte på ryggen selv! Det var ikke lett! Jeg prøvde litt, men turde ikke slippe beina fra bunnen av bassenget og svømme. Var redd for å dra Brage med meg under vann.

Da mannen skulle prøve, fikk jeg hakeslepp...

Han fløt litt dårlig, han mannen min, så han holdt Brage høyere og høyere mens han selv sank lavere og lavere under vann... til slutt så jeg bare to strake armer som stakk opp av vannet og holdt gutten min, som ante fred og ingen fare!

Sånn så jeg antakelig ut da :o :o :o

Instruktøren reddet oss, og holdt forøvrig på å le seg ihjel... Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte! Det var jo et ganske komisk syn, sånn i ettertid... Brage led jo ingen nød, heldigvis! Men mannen min må nok øve seg mer på ryggsvømming før han får lov til å prøve seg igjen! :fy: :ler:

Etterpå prøvde jeg å svømme med Brage mens instruktøren holdt ham, for sikkerhets skyld. Det er jammen ikke lett, jeg ser jo ikke hvor høyt/lavt han befinner seg, og føler at jeg ikke har helt kontroll.

Da vi kom hjem etterpå var vi helt utslitte! Orka ikke prøve noe mer med flaske i kveld, Brage la seg tidlig, og vi tok det med ro ellers.

I morgen skal jeg på besøk til en venninne, de hadde dåp i helga, så vi skal spise restemat! :-)

Og på fredag får vi besøk av noen venner.

I vinterferien kommer også broren min og familien hans! De kommer lørdag og blir en uke! :hoppe:

Det blir koselig! :-)

De bor jo hos foreldrene mine, men det er bare et kvarter- 20 min. gange herfra. 5 min. med bil. Så vi kommer nok til å være mye sammen med dem!

For en gangs skyld er jeg ganske trøtt i kveld, og har lyst til å gå og legge meg. Kryss i taket! :ler:

Skrevet

:ler: Hehe, morsomt bilde jeg fikk av mannen din nå..

Så fint at Brage koste seg i går. Jeg blir også veldig sliten etter svømmingen vår, men på fredag er det vinterferie, så da skal vi ikke.

Nå må jeg ut og handle brød, har ikke noe å spise her hjemme :-?

Skrevet

Hei Sandra! :klem:

Ja, det var faktisk et veldig komisk syn, selv om mitt moderhjerte gjorde et hopp! :ler:

Men det var jo ingen fare med Brage, jeg var imponert over hvor høyt mannen klarte å holde ham selv om han selv gikk under vann! Godt han har laaange armer! :ler:

I dag har vi vært på besøk hos venninna mi som har en gutt omtrent på alder med Brage, to uker yngre ca.

Han andre gutten er mye mindre da, han fikk akkurat overrakt klær i str. 62 som Brage har vokst ut av! Bruker 68 nå, stort sett.

Men han var veldig tidlig ute denne andre gutten, han snur seg fra rygg til mage allerede! En riktig liten "sprett", og kjempesjarmerende.

Brage har litt mer tyngde å få med seg rundt han, det eneste han har gjort hittil er å snu seg over på siden et par ganger for å komme til puppen når vi ligger og ammer!

Jeg begynner å bli tett i nesa og hodet nå, kjenner jeg. Tar C-vitaminer og håper det ikke blir så mye verre. Vi får jo gjester i morgen, og jeg skal lage pizza!

Og kjøkkenet flyter over, så jeg får gå og ta en liten økt!

Skrevet

Bare innom med en :klem: ....har det litt travelt nå til helgen med dåp og gjester!

Jeg likte de dåpsbildene kjempegodt og falt veldig for det første særlig!Der var han bare så skjønn i utrykket synes jeg!

Skriver mere senere jeg når tiden ikke er så knapp og travel!

Ha det fint så lenge

klems fra Charmina

Skrevet

Hei La Traviata !

Takk for velkomsthilsen i boka mi.

Nå har jeg lest de to siste sidene her i boka di om lille Brage og babysvømming. :) Artig lesning, tenker på våre babysvømmingsturer, det var så koselig. Vi gikk på babysvømming fra Bølla var 3 mnd til 9 mnd omtrent, fungerte kjempefint. Morsomste med svømminga synes jeg var det å oppleve noe sammen, akkurat de tekniske ferdighetene ble ikke så kjempegode, men du verden så moro vi hadde det !

God bedring med forkjølelsen !

Skrevet

Hei på dere, Charmina og Kaprifol! :-)

Håper du ikke sliter deg helt ut med dåpsforberedelser Charmina! Lykke til på søndag!!! Det går helt sikkert kjempefint.

Koselig med nye bekjentskaper, Kaprifol!

Helt enig med deg, det er så gøy å gjøre noe sammen alle vi tre, vi gleder oss til hver onsdag vi! :hoppe:

Men nå blir det ikke svømming neste uke pga vinterferien, og ikke uka etter det heller pga at de skal bytte ut fliser i svømmehallen. Men vi skal "leke" babysvømming i badekaret hjemme istedet! Jeg pleier å bade sammen med ham, og holde ham sånn vi gjør på svømminga. Og så kjører vi litt rundt i karet, og leker litt med vannkanna vi har kjøpt. Han simpelthen elsker det!!!

Jeg er rimelig tett i nesa i kveld :( Skal legge meg snart. Har drukket en stor kopp te med honning, og får prøve å finne noe nesespray etterpå, vet ikke helt om vi har? :-?

God natta :sove:

Skrevet

Håper du ikke blir syk da La Traviata. Håper natten har gjort deg bedre.

Å jeg misunner dere for badekar. Når vi flytter en gang, vil jeg gjeeerne ha det!

Nå må jeg fikse opp litt her hjemme. "Svigermor" kommer og besøker Marcus og meg :)

Ha en fin helg!

Skrevet

Hei Sandra!

Jeg er ikke verre i dag i hvert fall! Litt tett, men jeg er oppegående. :-)

Ja, vi er kjempeglade for å ha badekar. Det var deilig på slutten av svangerskapet også! Og nå som Brage er kommet bruker vi det veldig mye!

Broren min og familien hans kommer ikke før søndag eller muligens mandag, så i helga har vi ingen spes. planer. Mannen snakka noe om å kjøpe inn Stange-kylling til lørdag kveld... :sikle: Og så skal vi gå turer. Kanskje prøve en skogstur med Brage i bæreselen?

God helg til dere som er innom! :vinke:

Skrevet

Høres ut som en fortreffelig helgeplan det LaTraviata!Skogsturer er fantastisk hele året...det synes iallefall jeg og min firbente!! :)

Håper du får ei kjempeflott helg snuppa!

Stoooor :klem: fra Madden

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...