Fibonacci Skrevet 7. februar 2005 Forfatter #541 Skrevet 7. februar 2005 Hei på dere, Hanni og Sandra! Ja, det var synd med treffet vårt, men vi tar det igjen senere vet dere! Blir sikkert mer givende når alle er i bedre form! Brage øker fortsatt, men dupper av litt mer innimellom (i stad sov han en halvtime, og nå har han også en liten dupp). Bollene ble ikke så bra som jeg hadde håpet! De heva seg en del, men ble liksom litt små og ikke så luftige som de har blitt før. Men de var jo gode med krem og syltetøy inni da... Jeg pleier å bruke tørrgjær til pizzadeig og sånt, og da går det som regel bra. Vet ikke hva jeg gjorde galt jeg, det var muligens en liten distraksjon at Brage ville ha pupp hele tida? Mannen prøvde å gi en flaske, så jeg skulle få bakt i fred, men tror dere han ville ha den da? Å neida! Han hylte som en stukken gris, jeg måtte fram med puppen til slutt, han nekta å ta den flaska. Det har ikke skjedd før, nå ble jeg litt bekymra for at vi ikke kan ha barnevakt igjen før han har begynt med fast føde.. :o Kanskje det hører med til økedagene.Jeg tror det er best å ikke prøve å gjøre noe de dagene det holder på. Får jo ikke fullført det jeg begynner på uansett! Nå våkner han visst igjen, får vel avslutte her.
Charmina Skrevet 7. februar 2005 #542 Skrevet 7. februar 2005 Søren - skrev hilsen her også ble det ikke postet så irriterende! Får bare ønske deg en god natt også prøver jeg igjen i morgen for nå er jeg så trøtt at jeg stuper snart! Stor fra Charmina
Charmina Skrevet 8. februar 2005 #543 Skrevet 8. februar 2005 Hei igjen! Innom med en liten hilsen! Martine har vært helt "umulig" i dag og grått nesten hele tiden. Skjønner ikke helt hva som plager henne - men kanskje er det tann :klø: ikke godt å si! Nå sover hun iallefall godt inne i senga si! Selv sitter jeg her og venter på at broren skal komme hjem fra skolen! Disse formiddagene går utrolig fort synes jeg! nå kom han inn dørene og hadde med seg en nydelig liten høne som han hadde sydd på skolen.Med fine fjær på og det hele! Kjempefin. De har holdt lenge på med en bondegår prosjekt og alle hadde laget ulike dyr! nei jeg får gi meg! Og i kveld er heldigvis fruene å se på tv2 igjen fra Charmina
Fibonacci Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #544 Skrevet 8. februar 2005 Hei Charmina! Koselig med besøk! I går og i dag har vi tatt det ganske så rolig, og jeg merker at melkeproduksjonen har økt. Lakk masse i natt! Jeg sitter og leser en spennende krimbok mens jeg ammer Brage. Har kommet over halvveis! Hihi. Og mannen har lagd middagene. Så det er egentlig ganske ålreit med økedager, jeg sitter der og slapper av og bare jeg har fjernkontrollen, telefonen, vannflaska og boka i nærheten så er alt bare fint! :-) Jej! Frustrerte fruer i kveld! Hurra for tirsdagskveld! Nå skal jeg innom noen flere dagbøker.
Cielo Skrevet 8. februar 2005 #545 Skrevet 8. februar 2005 Takk for hyggelige gratulasjoner! Jeg blir veldig glad hvis resultatet for meg blir en oktoberbaby som er like søt som din! Cielo.
Gjest Madden Skrevet 8. februar 2005 #546 Skrevet 8. februar 2005 Hei La Traviata!! Må bare innom for å få dosen min med deres hverdagsliv...blir ikke akkurat mindre babysyk av å lese om deres hverdag heller da!! Jeg håper som Cielo (hun har jo fått klaff da men..) at jeg også kanskje kan få en skjønn oktoberbaby, akkurat som Brage!! (vel nesten da..! ) Har dere ofte økedager? Synes liksom jeg stadig leser om det! Godt at du kan få gjort litt lesing samtidig da! Effektivt altså!! Jeg lengter etter å ha tid til å lese masse igjen..jeg er skikkelig bokorm..men for tiden er det lite tid til slike sysler..jeg har en stor dunge husarbeid som venter også... :-? Vel..tirsdagskvelden blir iallefall fin..for i kveld er fruene tilbake! Ha en flott kveld vennen!!
Sandra Skrevet 8. februar 2005 #547 Skrevet 8. februar 2005 Det var bra du minte meg på fruene! Hadde glemt det igjen jeg.. Jeg synes også økedager er ganske greie, i all fall hvis man har alt man trenger max 50 cm unna. De dagene jeg hadde det i begynnelsen lagde Sandramannen matpakke før han gikk på skolen, så jeg slapp å bruke tid på det.. Man rekker jo ikke akkurat så mye i løpet av dagen da.. Jeg har forresten hørt om flere babyer som plutselig ikke vil ta flaske lenger, etter å ha hatt en pause. Det har gått helt fint da de var små, men så nekter de plutselig. Merkelig det der :klø: Ha en fin kveld!
Fibonacci Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #548 Skrevet 9. februar 2005 Alt for spennende krimbok jeg holder på med nå! Er oppe fortsatt jeg. Så koselig å få besøk av dere, Cielo, Madden og Sandra! Ja, oktoberbarn er usedvanlig nydelige, det vet både jeg, Sandra, Hanni og Charmina Håper inderlig at det har klaffet denne måneden Madden! Ingen fortjener det mer enn deg! Vi hadde en skikkelig økeperiode da Brage var 1 mnd, og så har det vært litt nå og da, men denne gangen ved 3 mnd var det ekstra mye. Han vil fortsatt ikke ha flaska! Jeg var ute en tur i kveld, og mannen skulle passe. Det var nok litt slitsomt... han har trykka og pressa noe vannvittig i dag, har hatt mange bæsjebleier, og strever noe enormt med å få ut ting. Og antagelig svelga han masse luft istedetfor å ta flaska, for hele resten av kvelden gikk med til å rape! Han sovna ca. kl 23, men selv i søvne ynka han seg og gråt litt. Stakkars lille vennen min! Jeg er ganske sliten nå, tok en overhaling på kjøkkenet i stad som virkelig trengtes. Mannen pleier å fikse det, men akkurat nå holder han på å oppdatere seg på jobb-ting i forbindelse med en søknad. Han har vært på noen intervjuer, og på en av dem har han blitt kalt inn til 2. runde intervju. Så vi håper det ordner seg! Leggetid forlengst, men boka mi roper på meg, uheldigvis. Jeg har alltid vært sånn at jeg ikke klarer å legge bøker fra meg, selv for å sove. Da jeg var liten sovna jeg alltid med hodet oppå boka Så når jeg begynner på nye bøker (særlig krim) så er det ikke smart å begynne kl. 12 om natta når man skal tidlig opp dagen etter! Husker en natt hvor jeg leste en Karin Fossum-bok på 5 timer eller hva det var. Denne gangen leser jeg Fredrik Skagens "Landskap med kulehull", siste boka om Morten Martens. Har bare 50 sider igjen så det burde gå rimelig kvikt...
Charmina Skrevet 9. februar 2005 #549 Skrevet 9. februar 2005 Enig med deg Vennen i at Oktober barna er spesielt nydelige Litt partisk kanskje men men Kjenner meg godt igjen med den lesinga - jeg klarer heller ikke å legge fra meg bøker jeg begynner på. Også leser jeg utrolig fort.Tar lett en bok på 5-6 timer ja. Koser meg skikkelig men desverre blir det skjeldnere og skjeldnere jeg får tid. Kunne jo kanskje lest mer da isteden for å sitte her :oops: I morgen skal charminamannen ha Martine mens jeg er ute på kino. er spent på om hun tar flaska da så det kan jo hende han får litt av en kveld.Har frosset ned små skvetter morsmelk - sliter veldig med å klare å pumpe meg!Kommer jo bare bittelitt ut hvergang så det er mer jobb en gøy!Men med all allergien og astmaen vi har i familien vår har jeg ikke så lyst å gi henne noe annet!Får heller holde meg mest i heimen en stund til! Ha en super dag da snuppa! :-)
Fibonacci Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #550 Skrevet 9. februar 2005 Takk for det Charmina! :-) I dag har vi vært på babysvømming! Og det gikk så bra! Han var mye mer avslappet og koste seg veldig! Selv i dusjen gikk det helt fint! Det virka som han kjente seg mer igjen i svømmehallen, og han likte godt alt det vi gjorde. Noen av de større babyene ble dukket under i dag, men vi skal vente litt med akkurat det. Kanskje neste gang? Han er så blid og fornøyd i dag, i motsetning til i går, hvor han hadde så trøbbel med magen. Lurer så fælt på hva den flaskenekten skyldes, og om det kommer til å forbli sånn. Kanskje det er bedre med fersk melk? Skal pumpe ut litt etterpå og prøve å gi ham. Været i dag er helt pyton. Begynte som snø, men nå er det regn og masse vind ute. Håper det blir bedre i morgen! Da skal vi en tur innom jobben min, og så besøke mine foreldre etterpå. Mormoren hans har fri i morgen, og vil gjerne være sammen med oss! :-) Nå må jeg gå!
Nanella Skrevet 9. februar 2005 #551 Skrevet 9. februar 2005 Er så koselig å lese her inne!! Men er innom alt for sjeldent for tiden. Blir ikke så mye tid til KG om dagen. Merkelig det der med den flaskenekten. Kanskje dere kan prøve flasker med andre typer smokker??? Blir jo litt vanskelig hvis du skal gjøre ting på egenhånd å skal ha barnepass... Nå får jo Maren bare flaske da men før syns jeg det var utrolig godt å vite at selv om jeg var borte en liten stund trengte jeg ikke bekymre meg for at hun var kjempesulten og bare ventet på mamma for da kunne hun bare får flaske. Og det er jo litt godt å ha muligheten til å være litt for seg selv også! Ha en fortsatt fin uke da!!
Fibonacci Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #552 Skrevet 9. februar 2005 Koselig at du stakk innom, XSiljeX! Vi kom på at vi nok burde ha bytta flaskesmokk forlengst! At jeg ikke kom på det før! Det kommer nok altfor lite ut av den vi bruker nå! Den er jo beregna for nyfødte... herregud, at det går an å være så sløv og treig i oppfattelsen Det har økt voldsomt på med melkeproduksjonen nå. Pumpa meg i stad, og da kom det 260 ml og jeg kunne nok ha fått ut enda mer også. Brage er veldig effektiv til å suge og stimulere produksjonen må jeg si! Burde pumpe meg mye oftere enn jeg gjør, så kunne jeg hatt et skikkelig lager i fryseren. Jeg og mannen prata om å ta oss en skikkelig "helaften" på byen med middag på vår yndlingsrestaurant og så teater eller opera etterpå. Håper vi får det til! :-) Barnevakt er i hvert fall ikke noe problem, mine foreldre stiller alltid opp, så sant de har mulighet. Nå er det vel på tide å avslutte her...
Charmina Skrevet 10. februar 2005 #553 Skrevet 10. februar 2005 Hei vennen! Sukk jeg blir så misunnelig når jeg leser at du klarer å pumpe deg så fint!Her får jeg max ut 40 ml etter intens jobbing! Det er akkurat som alt låser seg for det virker jo som om jeg har masse melk ellers når Martine drikker.Da renner det jo som bare det så det er vel noe psykisk med en gang pumpen kommer fram Irriterende! Misunner deg også foreldre som stiller opp! Vi har ikke noe nettverk å skryte av og må belage oss på venner for det meste!Min familie bor jo i Trondheim og Charminamannen mistet jo begge foreldrene i fjor :-( Blir med andre ord ikke så mye besteforeldre kontakt på ungene mine og det synes jeg er utrolig trist! HAr mange ganger tenkt på om jeg skulle avertere i avisen etter noen "reserve besteforeldre"...ikke for å passe de, men som vi kunne besøke og ha kontakt med sånn at ungene kunne ha flere mennesker i livet sitt! Og det er jo mange ensomme mennesker der ute som kanskje hadde satt pris på besøk av og til! Nå skal jeg hive meg rundt og gjøre litt husarbeid før vi skal avgårde til kirken for dåpssamtale klokka to Stor til deg fra Charmina
Fibonacci Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #554 Skrevet 10. februar 2005 Hei Charmina! Jeg har også hatt perioder der jeg ikke har klart å pumpe så mye. Det er skikkelig frustrerende! Jeg vet at det er noe der inne, men jeg får det bare ikke ut! Derfor er det så deilig at det går så greit nå. Har vært ute og kjøpt nye flaskesmokker til Brage, så nå får vi se om det går bedre. I dag er hodepine-dag. Våkna med vondt i hodet, og har ikke blitt kvitt det ennå. Det hjalp med litt kaffe og en tur ut, men likevel, litt utafor i dag. Mormoren til Brage (min mor!) var med og trilla tur, det var koselig! Han er veldig glad i henne, lyser opp når han ser henne! Og den begeistringen er gjensidig!!! :-) Jeg er kjempeglad for at mine foreldre bor i nærheten. Mannens foreldre bor lengre unna, halvannen times biltur. Men vi er der jo ganske ofte likevel. Nå er det like før Brage ikke kan bruke bodyene i str. 62 lengre. Skal ut og handle klær til ham på lørdag, han trenger bodyer, pysjer og sokker i større størrelser! Får lønning i morra så det passer bra... Holder på med å strikke en dress til ham, i str. 6 mnd. Den må bli ferdig i tide!! Har ikke så mye igjen, men på ermene er det et mønster som er litt tricky, så det går ganske sakte. Har lyst til å strikke mer til ham også, men tida flyr så fort! Nå skal jeg prøve å rekke innom noen flere dagbøker før han våkner igjen!
Fibonacci Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #555 Skrevet 10. februar 2005 Det med ny flaskesmokk var visst ingen suksess... han skreik veldig da vi prøvde med flaske igjen i dag. Kanskje han har glemt hvordan det var?? Det er jo en annen teknikk med flaske i forhold til å suge av puppen. Men det er ikke så lenge siden han tok flaske sist. Skjønner ikke dette jeg :klø: Han hoster litt for tiden, håper ikke han blir forkjølet. Han har ikke feber i hvert fall. Vi prøvde det meste i stad. Roe ham ned med puppen først, og så prøve å bytte til flaske. Smokken først, og så prøve å lure inn flaska. Men neida. Et par sug, og så den største sinnatagg-grimasen du kan tenke deg. Og så vrææææl!!! Jeg håper dette er forbigående altså. Ser nå for meg mange måneder uten frikvelder, kino eller annet sosialt. Og jeg kan vel glemme å handle nye klær, han liker IKKE å være med i butikker, og for tiden har jeg hele én bukse som passer. Har gått ned en del, og alle buksene bare faller av meg. Orker ikke tanken på å dra ham med meg i klesbutikker og prøverom osv... Litt frustrasjon som måtte ut her visst. Men dette føles som et stort problem for meg, hadde lyst til å begynne å trene litt, for kroppen min trenger det, men vet ikke hvordan jeg skal få det til når det er sånn som dette. Nå er det sengetid...
Charmina Skrevet 11. februar 2005 #556 Skrevet 11. februar 2005 Hei La Traviata! Merkelig det der med flaskesmokken - kanskje han rett og slett bare synes at puppen til mammaen er mye bedre Martine hadde jo aldri prøvd før i går ,men hun gulpet nå i seg hele flaska på et øyeblikk!Tror hun tar hva som helst jeg bare det er mat Heldige deg som har tatt av så mye at buksene faller av da - det gjør de jammen ikke her nei Men prøver så godt jeg kan da å ta av - vil helst slippe alt for mange ekstra kilo når sommeren kommer! Så flink du er som strikker da! Det har aldri jeg fått helt til,men kunne tenkt meg et kurs eller noe.Bestillte meg en bok nå om grunnleggende teknikker og slikt!Kan bare strikke rett og vrang jeg :oops: Men så har jeg en mor og en bestemor som strikker masse fint til ungene så da er det liksom ikke så farlig! Sønnen min fikk nå et par strikkete sokker i posten fra oldemoren sin i dag!Og det aller kjekkeste er å se hvor glad han blir for det! Håper hodet er bedre vennen!Kjenner selv det begynner å værke litt oppi mitt også - tror jeg får ta meg litt mat og se om det hjelper! Ha en fin fredag! Og gi Bragegullet en god klem fra meg! fra Charmina
hanni Skrevet 11. februar 2005 #557 Skrevet 11. februar 2005 Bukser som faller av :o Jeg har enda 5 kilo ekstra og det tilsvarer faktisk to klesstørrelser over det jeg har klær i fra før Så amming er ingen effektiv slankekur for meg faktisk. Det kan jo ha noe å gjøre med lavt aktivitetsnivå og mye kake da jaja. Håper dere finner ut av det med flaske. Vær sta, ikke gi dere. Sønnen vår prøvde seg med en flaskeprotest på søndag, men etter et par timer, når han blei sulten nok, så tok han den. Du - vi ses jo snart da, på tirsdag. Gleder meg til det!
Fibonacci Skrevet 12. februar 2005 Forfatter #558 Skrevet 12. februar 2005 Hei på dere, Charmina og Hanni! I går kveld, etter mye om og men, tok han endelig flaska! Vi bestemte oss for at vi skulle få ham til å ta flaska og ikke gi oss på det, og han var ganske sta en god stund. Prøvde med dr. Brown flaska, og så Avent igjen, men til slutt satt jeg der og mata ham med skje, og da "myket" han litt opp, og når jeg da prøvde flaska igjem tok han litt, og etterpå MYE... Virka som han hadde glemt at flaske kunne være godt også, men nå i dag som jeg var ute på handletur tok han flaska på første forsøk!!! Og jeg har handla ny bukse, to gensere, klær til Brage, to nye leker og morsdagsgave til mamma. Det var så deilig å kjøpe noe nytt! :-) I går var vi på barseltreff på helsestasjonen. Helsesøsteren som jeg har mislikt en del tidligere hadde nå roet seg litt ned, var ikke så sjefete og stressa og oppkava som tidligere. Så det ble koselig og avslappet. Brage er den yngste i gruppa, de babyene som er 2 uker eldre hadde begynt å snu seg, og en av dem kunne stå skikkelig bra med bare litt støtte! :o Brage sitter ganske stødig, men stå gjør han ikke lenge av gangen. Men det kommer nok! Babyer er jo forskjellige, og to uker kan jo ha en del å si utviklingsmessig. Prøver å få ham til å ligge mer i mageleie for å bli sterkere og mer stødig. Har funnet fram en gym-matte som han kan ligge på, og noen leker som han syntes var interessante. Det eneste er at han gulper og sikler så fælt når han ligger sånn, og han blir fort utålmodig. Men det kommer seg vel! :-) I går kveld hadde vi en venninne på besøk, det var koselig. Etter at Brage hadde lagt seg så vi "Chihiro og heksene" på DVD, den var bra! Japansk animasjon, vunnet Oscar bl.a. I kveld skal mannen lage biff til oss og jeg hadde tenkt å foreslå litt rødvin etter at Brage har sovna for kvelden... Siden jeg ikke ammer om natta (han sover jo hele natta) synes jeg ikke det er noe galt i å ta et glass. God helg til dere som stikker innom her!
Sandra Skrevet 14. februar 2005 #559 Skrevet 14. februar 2005 Så fint Brage tar flaske! Jeg hadde akkurat tenkt til å skrive ned noe jeg fant i en bok her hjemme, men da trenger jeg jo ikke det. Etter at du skrev det med flaskesmokken her en dag, kom jeg på at vi også trengte det. Så nå har jeg kjøpt str. 3. Så flott at du går ned i vekt. Jeg har også (som de andre her; kan jeg si heldigvis? ) Fikk dere kost dere på lørdag? Jeg synes heller ikk det gjør noe å kose seg med litt rødvin, det forsvinner jo raskt ut av blodet og melken. Tvert i mot, så er det jo bare bra at mammaene og pappaene koser seg litt. Kommer du fortsatt i morgen?
Gjest Madden Skrevet 14. februar 2005 #560 Skrevet 14. februar 2005 Så deilig å få handle seg noe nytt!! Og jeg er enig med Sandra...å kose seg med rødvin går fint an..du ammer jo ikke om natta allikevel..!! Gjør det med god samvittighet!! Må bare si at jeg setter stor pris på alle de koselige hilsenene du har lagt igjen inne hos meg....det varmer veldig skal du vite!! Stooor til deg vennen! Håper uka blir fin La Traviata! :klem2:
Fremhevede innlegg