Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei Charmina! :klem:

Ja, nå har jeg akkurat gafla i meg litt eggerøre og salat til kvelds, men jeg trenger desperat hjelp med å spise opp kaker! Har sendt meldinger til venninner og barselgruppedamene om at de må komme og meske seg litt. Vi hadde 5 kaker, og var totalt 16 mennesker, medregnet Brage. Skulle vært flere, men noen meldte avbud og var syke.

Det er gøy å lage innbydelser og bordkort selv, jeg kjøpte innbydelser pga tidsnød, men bordkortene lagde jeg da.

Er litt "dagen derpå" i dag, men har stort sett slappet av og i kveld så vi på film. Charlie Chaplins "Modern Times" og så Krøniken etterpå.

Brage forandrer seg mer og mer for hver dag som går nå. Det er så unikt å få følge med på! Han kommer med stadig flere lyder, og griper tak i ting, og er flink til å holde seg oppe i sittende stilling. Og han elsker å "bake kake"! Da kommer det et stort glis ja! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt å høre at dåpen gikk så fint! Godt å være ferdig også tenker jeg, jeg syns hvertfall sånne ting er litt stressende. Var mye godt dere hadde laget istand da, ble nesten litt sulten jeg nå :roll::wink:

Så utrolig morsome de sitatene var!! Måtte le godt ja! :ler: Er de fra boken "hva føder de nå"?

Er jo ikke rart Brage syns det er litt skummelt med babysvømming da- tenk det lille menneske oppi det store bassenget!! Bedre med badekaret hjemme da ja. Jeg syns de er så herlige når de bader. Tror ikke det finnes noe bedre enn det jeg :-) Maren koser seg hvertfall veldig da!

Ha en fortsatt fin dag da :vinke:

Skrevet

Så fint at dåpsdagen gikk bra. :) Gutten din var helt nydelig i dåpskjolen. :hjerter2:

Det trikset med tog med twist i vognene var genialt. Vi har noen "apekatter" i familien som trengs og aktiviseres når det blir vår tur... :ler:

Skrevet

Heisann La Traviata! :vinke:

Så kjekt å høre at barnedåpen gikk fint!! :-) Brage er jo bare så nydelig i den dåpskjolen!! :hjerter2:

Jeg vil gjerne komme på restefest hos deg!! :hoppe: Jeg har en enorm appetitt for tiden!! :ler:

Så koselig det må være når disse små nurkene endelig begynner å følge mere og mere med på ting rundt seg. Og ikke minst når de babler og ler høylytt!! :ler: Gleder meg til Jonas begynner med det! Men tiden raser jo unna også, så en må nyte hvert eneste minutt en har sammen med disse små!! :Nikke: :-)

Håper du koser deg med restemat og håper du får en kjempe fin tirsdagskveld!

Stooor :klem: fra Sanna!

Skrevet

Hei og takk for koselige hilsener, XSiljeX, Sirka og Susanna! :klem:

Ja, sitatene er fra boka "Hva føder De nå?", jeg bare måtte ha den. Har hørt så mye om den! Og den var skikkelig morsom. Spesielt der hvor far snakker med jordmoren kom gullkornene som perler på en snor... :ler:

Og snart er det din tur også, Sirka! :klem: Skal bli spennende å følge med deg nå framover!

Bare å komme på restefest, Susanna! :wink: Det er MASSE kake igjen. Har tatt knekken på eggerøre, salat og resten av karbissene, men mengden mat på kjølerommet har ikke minket noe særlig likevel!

I morgen skal Brage på 3 mnd. kontroll (skulle egentlig vært der på fredag, men da var jeg så dårlig i magen at vi måtte avlyse timen). Er virkelig spent på vekta hans. Jeg tror han er stor til å være 3 måneder (nærmere bestemt 14 uker da). Men han får jo bare morsmelk, og da regulerer det vel seg selv.

Det er noe rart med puppinga igjen! Han nekter å ta høyre pupp. Illskriker og snur seg bort. Venstre derimot, er OK. Forstår ikke dette jeg. Skal nok ha mensen snart, men hvis melka smaker annerledes pga det burde det vel gjelde begge puppene?!?

Snakka med venninna mi som fikk ei jente sist uke. Skal på besøk enten fredag eller neste onsdag! :hoppe:

Nå skal jeg innom noen flere dagbøker, og så ta fram et strikketøy jeg holder på med til Brage. Og kose meg med "Frustrerte fruer" seinere i kveld! :danse:

Skrevet

Og nå har du vel fått med deg at "Frustrerte fruer" utgår pga håndball :evil: Jeg som hadde gleda meg hele dagen. Bra at dåpsdagen gikk fint. Veldig søt Brage i dåpskjole. Gleder meg til å se ham "live" snart - forhåpentligvis. Kjedelig at det tuller seg til med amming i blant. Jeg tror jeg har vært veldig heldig som nesten ikke har hatt trøbbel med det. Er spent på tallene fra 3.mnd-kontrollen hans da - gøy å sammenlikne litt. Ha en fortsatt fin tirsdagskveld - heldigvis er det Joey i dag, selv om det selvsagt er noe helt annnet enn Friends.... jaja - tirsdagen er ikke den samme :wink:

Skrevet

Enig med deg, Hanni, Joey er ikke helt det samme som Friends nei... derfor så jeg ekstra fram til Frustrerte fruer, det er bare 1000 ganger bedre enn Stupid Amy som gikk før!

Og hvem er det som er interessert i herre-håndball da? Ikke jeg i hvert fall! :sinna:

Hvorfor kan de ikke sende all den sporten på en egen kanal, så ikke TV-kvelden blir helt ødelagt hver gang det er et mesterskap???

Jeg ser også fram til å møtes, Hanni! :-) Vi må prøve å avtale nærmere!

Stort sett går amminga veldig greit, men han har definitivt sin favorittpupp - og den andre får da naturlig nok mindre melk fordi den blir mindre stimulert. Prøver alltid å ta omvendt pupp i forhold til forrige måltid, og det godtar han som regel. Bare ikke i dag!

Men han var superblid selv da han skulle legge seg! Smilte da han ble lagt ned i senga, og lo og sang med liksom på godnattasangen. Og ikke en lyd kom det fra soverommet etter at jeg gikk ut. Han er jo en drømmeunge! :hjerter:

På tide å lalle snart...?

Skrevet

Slutter meg til å bli :evil: :kjempesinna::frustrert::sinna: fordi fruene gikk ut i kveld!Sukk hadde gledet meg sånn!

Klems Charmina :wink:

Skrevet

:ler: Og, jeg må si jeg var ganske glad for at frustrerte fruer hadde gåt ut, for jeg hadde helt glemt det! :hoppe: Da kan jeg få med meg programmet neste uke i stedet :) :)

Brage var nydelig i dåpskjolen sin :Nikke: Så flinke dere var som stelte i stand så fin fest da! SåÅ mye god mat. Ble helt sulten her jeg sitter, selv om jeg nettopp spiste frokost :sikle: Det hørtes ut som om dere hadde en kjempefin dag, og Brage fikk masse fine gaver.

Så moro med Bragekake :) Hva slags kake var det?

Flaks at faren din hadde kamera da, så fikk dere vel veldokumentert dåp. Typisk at batteriet i kameraet går ut akkurat de gangene man trenger det mest :roll: Heldigvis gikk det bra da :)

Og Brage var jo kjempeflink da. Jippi for smokken noen ganger. Den har reddet oss også fra gråtekonserter på t-banen f. eks :ler:

Håper du får en fin dag :)

Skrevet

Lykke til på helsestasjone.............rapport ventes :ler:

Klems Charmina :wink:

Skrevet

Da er vi tilbake! Det tok litt tid, for han skulle til fysioterapeuten også.

Dagens gyldne tall lød på:

Vekt: 7290 gram (fødselsvekt 3720)

Lengde: 64,5 cm (51 cm)

Hodeomkrets: 41 cm (35 cm)

Så han har vokst ja! Trodde faktisk han skulle være enda tyngre jeg, for når vi har prøvd å måle her hjemme har han vært 7,3 og det var for en uke siden.

Men han er da tung nok forsåvidt...

Det gikk greit å få sprøyte, han sutra litt men fikk pupp etterpå og da var det greit. Fysioterapeuten var fornøyd med beina hans, men synes han fortsatt virka som han har en favorittside. Så vi må passe på å snu ham mere.

Etterpå sovna han, han sover fortsatt ute i vogna.

Etterpå skal vi på babysvømminga, og i morgen kommer en venninne på besøk med sin lille gutt som er bare 13 dager yngre enn Brage. Det blir koselig! Satser på at hun er kakesulten!

Hmm, kanskje jeg skal ta meg litt kake nå jeg også?? :sikle:

Skrevet

Så stor og fin han er blitt da!Og så bra at han ikke gråt så masse når han fikk vaksina si da! Martine hylte jo værre en værst :roll:

Hun har jammen temperamang så det holder den frøkna der!

Broren hennes var ikke i nærheten av å være sånn som henne! Skal jammen bli en fest om hun fortsetter sånn når hun blir stor :o :ler:

Har nå fått ryddet litt her i dag,men fremdeles er det masse som gjenstår!Tenk vi har enda flytte esker å pakke opp! Tror jeg blir sprø snart!

Men må få malt ferdig på loftet før enkelte ting kan pakkes ut! Og akkurat den malingen er ikke så motiverende da!arbeidslyst kom ta meg sier nå jeg

Ha en fin onsdag med skjønne lille Bragegutten da!

Klems Charmina :klem:

Skrevet

Så stor fin Brage da! En halv cm. lengre enn Marcus på hans 3md.-kontroll.

Hvordan gikk babysvømmingen. Trives han litt bedre nå? Det er ikke så rart det er litt skummelt. Det er en baby på vårt kurs som også har vært litt lei seg noen ganger, men sist gang gikk det mye bedre. Det er nok endel å venne seg til.

mmmmmmmmmmmm kake :sikle:

Skrevet

Takk for hilsner, Sandra og Charmina!

Det gikk mye bedre på babysvømminga i går. Etter noen minutter hvor han var litt utilpass tødde han opp og koste seg veldig! Både liggende på ryggen og magen. På slutten gikk det så fint at vi nok kunne vært uti enda lengre! :-)

Hadde besøk av en venninne og babyen hennes i stad, det var koselig! Det er ca. 2 uker mellom dem, men veldig stor forskjell i størrelse! Brage er 2 kilo tyngre... :o Jeg tror den andre babyen er liten for alderen da. Men kjempeskjønn :hjerte:

Vi mesket oss med verdens beste og ostekakerester! Nam nam...

Brage er fortsatt rar ved puppen, vil liksom ikke ha, griner istedet, og etter en stund så tar han den likevel. Jeg har ikke fått mensen ennå, men det kan jo hende at det er likeom hjørnet. Ellers har jeg begynt å lure på om han har vondt i nakken, for først nektet han å ta høyre pupp, men da jeg skiftet til tvillingstilling så tok han den! Kanskje er det ubehagelig å vri hodet den veien... håper dette er noe som går over, alt har vært så greit og regelmessig ved puppen en periode, men nå er det mer styr.

Nå ligger han og sover i bagen sin, og jeg får snike meg til litt mat før han våkner igjen...

Skrevet

:) Hallo snuppa

Etter å ha lest om alle kakene dine nå kunne jeg ikke dy meg lengre og bakte deilige brownies i dag :sikle:

Snakk om å bli påvirket :oops:

Så fint at Brage koste seg på svømminga!Og ellers må jeg si det er en fin og stor gutt du har......lille Martine blir jo mini i forhold men hun tar nok innpå etter hvert tenker jeg :wink:

:klem: fra Charmina

Skrevet

Blir helt kakesulten jeg også når jeg leser her inne...men orker ikke bake...så da får jeg bare klare meg!

For en stor fin gutt du har da La Traviata! Og så skjønn som han er også! :) Virkelig en storsjarmør!

Håper du får ei fin helg!

Ps! Setter stor pris på alle koselige og oppmuntrende hilsener fra deg i dagboka mi...det varmer!! :kyss:

Stoooor fredags:klem: fra Madden

Skrevet

Hyggelig at dere stikker innom, Charmina og Madden! :klem:

:ler: Morsomt at dere blir så kakesultne av å lese her, jeg for min del er ganske lei av kake nå, har spist alt for mye...

Var på besøk hos en venninne med en halvannen uke gammel baby i dag. Hun var sååå liten og utrolig nydelig! :hjerte: Rart å tenke på at Brage også har vært så liten. Det føles som en uendelighet av tid siden!

Jeg hadde med ostekake, og vi satt og spiste til vi sprakk omtrent, og nå i kveld har vi også hatt besøk av venner, og da spiste vi først rester fra koldtbordet, og så kakerester fra 5 ulike kaker... jeg triller snart jeg! Seriøst!

Ja Martine tar dem nok igjen Charmina, etter hvert! :-) Jeg er veldig spent på om Brage kommer til å øke like mye i vekt framover også. Hvordan skal det da gå med ryggen min??? :o

Jeg kommer til å brekke på midten snart.

Er litt sliten i dag, skal bli deilig med helg! Har ingen store planer, men skal trille noen lengre turer og lage noen deilige middager (men IKKE med rester fra koldtbordet!).

God helg til dere som stikker innom! :vinke:

Skrevet

Nå står fastelavensbolledeigen til heving! :-)

Håper de hever seg selv om jeg måtte bruke tørrgjær (fersk gjær var ikke å oppdrive i butikken i går!).

Brage ligger og sover søtt i bagen ute i stua og mannen leser bok og ser på skøyteløp.

I ettermiddag skal vi opp til mamma og pappa og få middag og spise boller. Nam nam!

Etter en periode med mye tull ved puppen virker det nå som Brage har en skikkelig økeperiode! Både på fredag og i går hang han stort sett i puppen hele dagen. Jeg synes det er ganske bra, for selv om jeg ikke får gjort så mye annet, så øker i hvert fall produksjonen i den høyre puppen, som han ikke ville ta tidligere i uka, og som etter hvert begynte å virke temmelig slunken. Det var helt merkelig å se seg i speilet; den venstre var ca. dobbelt så stor som den høyre, og jeg prøvde å pumpe for å øke produksjonen, men vet ikke om det hjalp så mye.

Prøvde å få fatt i U2-konsertbilletter i går, men det var HELT håpløst. Nettet kræsja og det ble utsolgt på null tid. Men jeg har et lite håp om å få tak i uavhentede billetter. Det hadde vært sååå gøy å dra på den konserten! Foreldrene mine har allerede sagt ja til å være barnevakter, men det kan nok spøke litt for det er jeg redd.

Det er så grått og trist vær denne helga, men vi var ute og trilla i går, og skal ut etterpå også. Orker ikke være inne en hel dag, så lenge det ikke blåser og regner veldig er det jo greit.

Lurer på om deigen min har heva i det hele tatt jeg... må gå og ta en kikk.

Skrevet

Regner med at deigen heva bra. Jeg bruker nemlig aldri ferskgjær, og heve gjør deigene alltid. :wink:

Synd det ikke blir treff i morgen, men håper vi greier å få til noe snart da. Øking er slitsomt, ja. Håper det går fort over. Men min baby har nok også øka litt av og til - for når vi gir flaske nå, tar han nesten 180 ml. Og før jul tok han 110-120 :o Men jeg har aldri hatt sånn veldig merkbar øking - sånn at han bare vil henge i puppen - så jeg har nok vært heldig. Det jeg av og til merker, er at han noen ganger vil ha mat 3 ganger mellom 21 og 07 (leggetid og ståopptid) - og det vanlige er 2. Men ja, jeg er nok heldig med at hannibaby øker "umerkbart". Lykke til iallfall!

Skrevet

Hei på deg!

Mmmm :sikle: Det bakes og lages jammen meg mye godt der i La Traviataheien. Fatelavensboller er jo så godt!

Jeg pleier også å bruke tørrgjær når jeg baker, og det blir alltid fint resultat.

Synd det ikke ble noe av i morgen, men vi tar det igjen i neste uke :Nikke:

Brage må få matro :)

I begynnelsen hadde også Marcus sånne økedager,men nå går det mer jevnt og jeg merker ikke noe til det lenger.

Jeg så på nehetene om U2-konserten. Systemene til Narvesen hadde visst knekt fullstendig sammen. Det var nok ganske stor pågang. Mange som vil se U2.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...