Fibonacci Skrevet 26. januar 2005 Forfatter #501 Skrevet 26. januar 2005 Hei Sirka og Madden! Koselig å få nye folk på besøk! :-) Skal rusle innom hos dere senere. I dag har jeg ikke vært i form. Har kjempevondt i magen, diare, er kvalm og veldig slapp Så vi kom oss ikke på babysvømminga. Jeg trodde jeg hadde hatt omgangssyke, var kvalm og dårlig noen dager for et par uker siden, men vet ikke om det er det da, kanskje det r noe jeg har spist. Men mannen og faren min ble nå i kveld ferdig med kjøkkenet!!! Utrolig hvor fort det gikk på slutten! De sagde til lister og fikk dem på, og vips! så var det ferdig, og mannen har til og med rydda og støvsugd så nå er alt klart. Nå orker jeg ikke skrive så mye mer. Satser på at dette går over til i morra, har jo en del å gjøre.
Charmina Skrevet 27. januar 2005 #502 Skrevet 27. januar 2005 Huff da vennen nå må du ikke bli syk da :trøste: Så kjekt at kjøkkenet ble ferdig da - det er slokt som er så deilig!Selv blir vi visst aldri ferdig her - er så lei av å ha arbeidsfolk i huset Er også veldig enig i det du sier om gutt/jente klær for det er bare himmla forskjell!Utrolig irriterende synes jeg! Martine kan jo velge og vrake i fetlige klær men sånn var det ikke med broren hennes! I utlandet derimot er de mye flinkere med klær til gutter!I Norge er det iallefall ikke mye å skryte av når det gjelder utvalget nei! Syntes jeg fikk fatt i mye fint til han da han var baby (særlig på H&M),mens nå er det jo bare det samme hele tiden nesten!Heldigvis får han endel klær fra Tyskland og Amerika som er litt gøye!Har fått et par nye butikker her også som faktisk satser litt på gutt også Martine sover,maleren jobber og jeg skal kikke litt i dagbøkene her inne! Ha en kos torsdag vennen - håper du ikke er blitt værre! Stor fra Charmina Martine 17.10
Sandra Skrevet 27. januar 2005 #503 Skrevet 27. januar 2005 Uff a' meg da La Traviata :trøste: Hørtes ikke noe godt ut det der nei. Håper du får slappet av i dag og at du blir bedre snart. Heldigvis er babyene proppfulle av gode antistoffer, så de ikke blir smittet så lett. Synd dere ikkekom dere på babysvømmingen da, men det er vel best å holde seg hjemme når man er syk. Jeg er forresten enig i de med gutteklær. Det er nok mest til jentene, men finner jo mye fint til Marcusgutt fordet. Gratulerer med nytt kjøkken da!! Det var sikkert deilig å få alt ferdig. Nå skal visnart til fysoiterapeuten, så skriver mer senere. Ha en fin dag og god bedring :blomst_opp:
Susanna Skrevet 27. januar 2005 #504 Skrevet 27. januar 2005 Heisann Vennen! Er du ikke helt i form du da..? Kjedelig.. Håper du er litt bedre i dag da! Ang. den doktorgraden din, så hørtes det veldig spennende ut!! Lykke til videre! Tenk så godt det må være å ha en doktorgrad i boks da!? Det tror jeg må være min drøm, å en gang kunne ta en doktorgrad! Sender også en forsinket 3. mnd. hilsen til Brage gutten!! Jeg er HELT ENIG med det de andre sier her, at han er bare NYDELIG den gutten din!! Da får jeg avslutte, bare en kort hilsen fra meg i dag, en jeg måtte bare se hvordan det sto til med deg! Ønsker deg en kjempe fin dag
Fibonacci Skrevet 27. januar 2005 Forfatter #505 Skrevet 27. januar 2005 Hei og takk for hilsener, Charmina, Sandra og Susanna! Jeg er i bedre form i dag! :-) Jeg tror magen min må ha reagert på et eller annet jeg. Det kvernet rundt i magen min på samme måte som den gangen jeg var i Egypt... Jeg har en veldig følsom mage, så det skal ikke mye til akkurat. Det var kjempedeilig å bli ferdig på kjøkkenet, vi har ikke fått nytt kjøkken altså, men vi har tatt ut et vindu og satt inn en dør ut til verandaen! Det blir deilig til sommeren, å kunne gå rett ut fra kjøkkenet og spise frokost ute på verandaen! :-) I dag morges fikk jeg telefon fra en i barselgruppa som sa at hun ikke kunne komme i dag, for hun var syk. Men jeg hadde ikke anelse om at det skulle være noe treff! Det hersket litt forvirring en stund, men hun som skulle ha det hjemme hos seg ringte også, og det viser seg at vi hadde blitt enige om torsdag denne uka, bare at alle hadde notert datoen 2. februar i bøkene sine! Sånn kan det gå når 6 damer i ammetåke prøver å gjøre avtaler! Jeg kunne uansett ikke dra på treff i dag, for jeg hadde en del ærend. Var ute og kjøpte: * Gave til babyen til venninna mi som ble født på mandag :-) * Body og bukse som Brage kan ha under dåpskjolen * Duk til gavebordet * Papirduk til koldtbordet * blå duft-telys * flere servietter For en gangs skyld var ikke Brage så sinna fordi jeg trakk ham med i butikker :-) Nå er det 3 dager igjen til dåpen :-? Forhåpentligvis blir vi vel ferdige, men akkurat nå flyter huset helt over, og ingenting er vasket, og nesten ingenting er kjøpt inn! :o Planen er å rydde i dag, pluss bake en kake, og i morgen vasker vi (mamma skal hjelpe meg) og mannen gjør unna innkjøpene når han kommer fra jobb. På lørdag lager vi istand koldtbordet og setter alt inn på kjølerommet. Og så skal vi ta bilder av Brage i dåpskjolen, for det kan hende at pga stresset på dåpsdagen blir det langt mellom smilebildene. Brage grep en leke i dag! Han kommer til å bli en skikkelig klåfinger-mann, han griper mer og mer for hver dag! Synes han er kjempeflink jeg Nå må jeg gå og brette litt tøy...
Charmina Skrevet 27. januar 2005 #506 Skrevet 27. januar 2005 For en gangs skyld var ikke Brage så sinna fordi jeg trakk ham med i butikker Ha ha ha de begynner tidlig disse guttene å mislike shopping - de mangler nok det genet der klem fra Charmina
Fibonacci Skrevet 27. januar 2005 Forfatter #507 Skrevet 27. januar 2005 Ja, Brage var ikke gamle karen før han fant ut at shopping ikke var noe gøy i det hele tatt! Prøvde å ha ham med på julegaveshopping jeg, gjett om jeg angra på det når han hylskreik i den alt for treige køen på Glasmagasinet! Vi løp ut derfra og kasta oss ned på nærmeste kafe! Det var ikke tid til å tenke på sjenanse for å få ut puppen da nei (tålmodighet når det gjelder å få mat? Ikke-eksisterende )! Jeg trodde jeg var bedre i magen i dag, men etter at jeg spiste middag ble jeg kvalm igjen. Er det fortsatt Får passe litt på hva jeg spiser tror jeg, men skjønner ikke helt hva jeg reagerer på heller. Nå står det en kaka i ovnen, og jeg skal bare ta den ut før jeg går og legger meg. Vi har nå planlagt alt som er av innkjøp til dåpen, så tar mannen det i morra. Det ble tidenes største handleliste! I morgen formiddag skal vi på 3-mnd. kontroll med Brage. Da får han vaksine også, og jeg håper virkelig han slipper plagsomme bivirkninger! Siden vi ikke fikk dratt på babysvømminga i går, tok vi en hjemme-babysvømming istedet, i det store badekaret vårt. Jeg bada sammen med Brage, og han koste seg skikkelig! Han jublet av fryd når han lå på magen og jeg holdt ham! :-) Plaska og sprella og sto i. Vi tok noen bilder, er spent på hvordan de blir! (brukte ikke digitalkameraet denne gangen, så må vente på fremkalling). Så det er nok ikke det at han er redd for vann, men heller at det er ukjente omgivelser og mye rare lyder når vi er i bassenget. Forresten Susanna: kjempespennende at du drømmer om å ta doktorgrad da! :-) Men jeg kan ikke si at graden min er "i boks" akkurat, jeg er jo på langt nær ferdig med den! Men jeg satser på å klare det til normert tid. Nå skal jeg innom noen andre dagbøker før jeg legger meg :-)
Fibonacci Skrevet 28. januar 2005 Forfatter #508 Skrevet 28. januar 2005 Jeg er her fortsatt jeg... Må bare dele noen sitater fra en bok jeg har fått tak i. Det er gullkorn fra gravide, fødende, jordmødre, nervøse fedre etc. Har storkost meg med den boka i dag Mens man venter "Alle sier at man må leve som VANLIG... at det går an å si noe så dumt! Hvordan lever man som vanlig i disse elefanttrusene??" "Det eneste jeg savner, er å sove på magen. Nå er det magen som sover på meg." "Ungen sparker sånn om natta at jeg bare ligger og hyler. Jeg synes det er dårlig gjort å sparke en som allerede ligger nede" "Jeg gleder meg til å gå på do når jeg SELV bestemmer" Må ha det. Bare må ha det! "Jeg har aldri likt sponplater. Men nå gjør jeg det." "Jeg spiser avispapir i smug. Og jeg vet det høres helt sykt ut, men jeg har oppdaget at Bergens Tidende smaker desidert best" Far ringer jordmoren Far: - Hun hyler og bærer seg og det er vann overalt! Jordmor: - Er dette det første barnet hennes? Far: - Nei! Det er MANNEN hennes! Far: - Er du sånn... jordmor? Jordmor: - Ja, det er jeg. Men hvorfor hvisker du? Far: - Fordi samboeren min sover. Jordmor: - Men da er det vel ingen grunn til å... Far: - Jo! Hun er tre dager over termin, og hun lager så snåle lyder i søvne at jeg tror fødselen er i gang. Syns du jeg skal vekke henne? Far: - Bør jeg BÆRE henne ut til bilen, tror du? Jordmor: - Ja, hvis hun har kraftige smerter og ikke klarer å... Far: - Da blir det hjemmefødsel. Jordmor: - Har vannet gått? Far: - Vent litt, jeg skal sjekke. (pause) Far: - Nei, vi har vann fremdeles, vi! Endelig i trygge hender? Jordmor: - Har slimproppen gått? Mor: - Ja, han gikk visst for å hente kaffe. "Takk og lov. Nå står det om TIMER før jeg kan spise muggost igjen." "Å fyttikatta som jeg angrer meg! Fins det ikke en nødutgang her?" "Jeg har ombestemt meg! Jeg VIL ikke! Ivar! Hører du! HØRER DU???" "Samboeren min elsker smalahove! Hvorfor kunne han da ikke LAGE et?" "Lars! Nå får du se til å følge med litt! Ser du ikke hva jeg ligger og DRIVER med?" "Lystgass? Nei, jeg vil ikke ha mere lyst! Aldri aldri ALDRI mer igjen!" "Nå tier du stille, selv om du er aldri så mye jordmor! Jeg kan jo for svarte svingende ikke puste den samme pusten TO GANGER!" "Men hva er det som KOMMER? Jeg tror det er en bowlingkule, men hva skal jeg med en bowlingkule?" "Jeg føler meg sant å si i en temmelig PRESSET situasjon her!" En underlig nyfødt en "Hvor blir det av deg, Egil? Men... hvorfor ligger du der? Fikk du ikke med deg at det kom ut et BARN?" "Å guuud! Er det mitt? Bare MITT?" "Men himmel og hav, han ser jo helt flatpakket ut! Får virkelig håpe han har tatt med seg bruksanvisning" "Se det lille fjeset! Som å SE søsteren min den gangen hun oppdaget at jeg hadde klippet i stykker alle Barbie-klærne hennes" "Nei Johan, nå tar du feil, han er ikke som snytt ut av din nese. Han er snytt ut av meg." Korssting eller diamantsøm? - Om det er vondt mens du syr? Selvsagt gjør det forbasket vondt! Men akkurat nå har jeg faktisk litt annet å tenke på. Jeg er faktisk blitt MOR!" Far: - Det der må vel sys igjen, antakelig? Jordmor: - Må nok det. Far: - Men ikke HELT vel?? Far: - Du får sy pent. Jordmor: -Jada. Far: - For du må ikke glemme at jeg også skal leve med dette. Etterpå "Søsteren min sa at en fødsel var som å presse ut en tre-seter. Jeg for min del syns det kjentes mer som en hjørnesalong." "Dette var da ikke så ille. Med tanke på resultatet, mener jeg. Det er ikke som når DU strever med forskjellig, Espen, og vi må ringe en håndverker som kan gjøre det om igjen, når du er ferdig" Barseltid "Nei, ingen kan se på min mann at han har fått fem barn" "Jeg ligger her og bedriver knipegymnastikk. Det må faktisk til, for å lukke garasjeporten" "Nå har jeg virkelig nådd bekkenbunnen, kjenner jeg" "Selvsagt tisser han på deg, Sigurd. Han markerer revir" "Først er det ni måneder med barn i magen. Deretter er det ni måneder hvor alt handler om å få noe i magen på barnet" "Du må kjøpe en brystpumpe til meg Øyvind, som jeg kan ha hjemme. Men nå kjøper du IKKE den mest avanserte du kan finne. Den behøver for eksempel ikke å ha fjernkontroll" "Om hun SOVER? Nei, der tar du aldeles feil. Spedbarn sover aldri, de ligger bare til lading" "Men hva gjør vi nå da? Bare drar hjem med den liksom?" "Da drar jeg, da. Som er kork på åpent hav. Jeg sender en flaskepost til Barsel hvis det blir for ille" Jeg lo meg skakk av mange av disse her...
Charmina Skrevet 28. januar 2005 #509 Skrevet 28. januar 2005 Utrolig morsomme Er snart på vei med Martine til sykehuset og gruer meg veldig - men dette fikk meg nå i kjempehumør La Traviata Takk! Stor klem fra Charmina
sirka Skrevet 28. januar 2005 #510 Skrevet 28. januar 2005 Den trengte jeg i dag.... Innom for å ønske deg en strålende helg! :-)
Susanna Skrevet 28. januar 2005 #511 Skrevet 28. januar 2005 Mye morsomt der ja!! Heldigvis så ser det ut som om Jonas liker godt shopping! :-) Så lenge han er mett og god ihvertfall! Er sikker på du greier fint den doktorgraden, du virker som ei veldig oppegående dame som sagt Håper du får ei kjempe fin helg vennen!! Lykke til med barnedåpen foresten!!! :-)
hanni Skrevet 29. januar 2005 #512 Skrevet 29. januar 2005 Hei. Lykke til med dåpen i morgen. Vi hadde dåp for en uke siden, så jeg vet hvor stressende det er like før Leste at du hadde kjøpt ny strømpis og body i anledningen. Det hadde jeg også gjort. Det måtte dessverre av med det samme vi hadde fått dåpskjolen på - for lille hannibaby fant ut at han skulle gjøre LITT av hvert akkurat da vi hadde fått på dåpskjolen. Så det ble utvaska body og rød gammel strømpis i dåpen Får håpe at dere har litt mer flaks med påkledningen - mulig hannibabyen fikk et anfall av nervøs mage Jeg gleder meg skikkelig til å se dere. Håper vi får til et treff snart. Det blir skikkelig hyggelig. Jeg omgir meg bare med jentebabyer (barselgruppa og venninner med babyer) - så det er gøy å prate litt med guttemødre og se andre guttebabyer også. Igjen - lykke til i morgen! Stor klem fra Hanni
Gjest Madden Skrevet 29. januar 2005 #513 Skrevet 29. januar 2005 Vannvittig morsomme sitat du hadde plukket ut La Traviata! Den boken der har jeg igrunnen siklet på lenge..og etter å ha lest sitatene som du plukket ut ble jeg overbevist om at jeg må bryte den pågående litteraturstreiken! (får ikke lov av mannen å kjøpe flere bøker før vi har vært på IKEA og hentet en 5-6 Billy'er...jeg har nemlig tatt ibruk alle tilgjengelige overflater til den elskede boksamlingen min! ) Var forresten utrolig gøy det sitatet du la igjen inne hos meg også! Mannen lo også godt av det! Håper du får en kjempefin lørdagskveld!..selv om det sikkert blir litt stressende for deg siden dere gjør istand til dåp! Lykke til!! Stoor fra Madden..
Fibonacci Skrevet 30. januar 2005 Forfatter #514 Skrevet 30. januar 2005 Takk for hilsener, jenter! Skal skrive mer senere, det er travelt i heimen nå som dere skjønner! Er temmelig sliten, men snart er vi ferdige. Håper vi slipper tidenes bæsjebleie oppi dåpen, Hanni!
lillen Skrevet 30. januar 2005 #515 Skrevet 30. januar 2005 Takk takk takk for at du siterte litt! Ler enda Må kanskje kjøpe den boken selv... Ønsker dere masse lykke til idag, Traviata! Og jeg håper du er i fin form igjen :-)
Charmina Skrevet 30. januar 2005 #516 Skrevet 30. januar 2005 Håper dåpen gikk strålende i dag vennen! Tenkte på deg! Skriver mer i morgen,nå må jeg fra Charmina
Charmina Skrevet 31. januar 2005 #517 Skrevet 31. januar 2005 Hei vennen! Nå, er du sliten etter i går? Gikk det fint? Gråt lille skjønne Brage når han fikk vann i hodet da eller syntes han bare at det var toppers? Her er jeg ennå kjempetrøtt etter helgas strabaser og skal ikke gjøre annet en å slappe av i formiddag! Ha en kjempefin mandag da! fra Charmina
Fibonacci Skrevet 31. januar 2005 Forfatter #518 Skrevet 31. januar 2005 Ja, da var gutten vår døpt, og det gikk så fint så. Vi hadde en kjempefin dag! :-) Det var veldig slitsomt dagen før, men det var absolutt vellykket, og jeg tror alle gjestene koste seg selv om de nærmest trillet ut herfra etterpå... Brage var så fin i dåpskjolen, og var kjempesnill i kirken, litt antydning til grining, men smokken reddet oss der, og etter selve dåpshandlingen sovna han på mannens fang... Og maten ble bra, vi hadde koldtbord med røkelaks, gravlaks, spekemat, roastbeef, bayonneskinke, karbonader (elg og okse), potetsalat, vanlig salat, eggerøre og diverse tilbehør. Mannen sto for det meste for oppdekkingen der (men elgkarbonadene hadde jeg laget da), han sto på og jobbet hele lørdagen og det ble kjempegodt. Kakene ble også bra, jeg hadde bakt to, mamma en og svigermor hadde laget kransekake som vi pyntet. Kaka vi bestilte med bilde av Brage ble så stilig! :-) Og smakte nydelig. Skal legge ut bilde av den senere, vårt eget digitalkamera gikk tom for batteri allerede i kirken, så jeg må få bilder fra min far (han har fått seg nytt digitalt speilreflekskamera, og han tok veldig mye bilder i går, så jeg tror gårsdagen skulle være vel dokumentert). Brage fikk så mye fine gaver, bl.a. dåpsattestetui og holder, fotoramme med inngravering, sølvbestikk, spilledåse med fotoramme i sølv, eventyrbøker, sparegris, Torbjørn Egner-servise (kopp, grøtskål og asjett) og penger. Det var veldig mye jobb på forhånd med å gjøre i stand til dåp og lage mat og alt sånt, men det var koselig å ha det hjemme hos oss selv, og vi fikk en del hjelp til oppdekking, kakebaking og mamma hjalp meg også å vaske på fredagen siden magen min fortsatt krangla. Men nå er den mye bedre. Nå har vi forresten så mye pålegg, karbonader og kaker til overs at vi ikke trenger å handle på et par uker tror jeg! Ungene som var i dåpen (tantebarna mine) koste seg også, de hadde med seg hver sin koffert med leker (!), men det som var mest stas var nok Mãrklin-togbanen som faren min hadde satt opp i stua nede. De kjørte tog med Twist i vognene og hadde det helt topp! :-) Det ble ikke så mye søvn natt til søndag, og da de siste gjestene dro sånn i 7-tida og vi hadde ryddet opp det meste, tok jeg kvelden jeg! Så tidlig har jeg ikke sovna siden jeg var gravid med Brage! Var kjempetrøtt, så det var deilig å sove ut litt. Har postet et bilde, men hadde litt problemer med å få lagt inn linken her. Skal prøve på nytt etterpå!
Fibonacci Skrevet 31. januar 2005 Forfatter #519 Skrevet 31. januar 2005 Det venter fortsatt på godkjenning, men her er linken til bildet jeg la ut. Det tok vi inne i sakristiet før gudstjenesten begynte (er han ikke søt?). Dåpskjolen er den samme som mannen og hans far er døpt i. Lua er ny for anledningen :-) Dåpsgutten vår
Charmina Skrevet 31. januar 2005 #520 Skrevet 31. januar 2005 heisann :-) Så fint at alt gikk så bra da! Også så nyyyyyyyyyyyyyyydelig han var i dåpskjolen sin Smeltet helt ved synet jeg! Tenker gjestene var fornøyd med maten ja - hvor mange var dere med stort og smått? Jeg har vært og kjøpt inn ting for å lage dåpsinnbydelser og bordkort med. Elsker å puttle med slikt så det blir gøy!Har jo litt tid ennå siden det er 20 dager tilmen tiden går jo plutselig fort da Så masse fint han fikk også da!Jeg fikk sånt dåpsetui til sønnen min dengangen han ble døpt!Koselig! Tenker dere er slitne i dag da, det er rart med det! Dere får sette dere med beina på bordet og slappe av mens dere spiser deilig restemat! Stor fra Charmina
Fremhevede innlegg