Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei og takk for hilsener, Sandra, Charmina og Mayamor! :-)

Vi har ingen "planer" ennå, Mayamor, får vente litt med nestemann :wink:

Mannen har usikker jobbsituasjon, og jeg holder på med doktorgraden. Jeg vil gjerne gjøre meg ferdig med den før vi får flere. Men jeg har veldig lyst på flere... :Nikke:

Mannen fant enda noen jobber å søke på i dag, så vi er ganske optimstiske. Og det er fortsatt to og en halv måned til vikariatet hans går ut, noe mer avklaring får vi nok innen den tid.

I dag var vi på babysvømming! Brage likte seg bedre denne gangen, han syntes det var gøy å flyte på ryggen og bli "dratt" bortover vannet! Vi prøvde litt på magen også, men pga oss uerfarne foreldre svelga han litt vann og det likte han IKKE! :grine:

Skjønner ham godt jeg. Han likte ikke dusjen heller, måtte gi litt pupp etterpå for han var helt hysterisk. :o

Han var nok sliten, det er bare en halvtime vi er uti, men det kan nok være mer enn lenge nok for en sånn liten krabat.

Når vi kom hjem lagde vi oss litt suppe (thailandsk kyllingsuppe) og slappet av. Deilig!

Vi har vært ganske effektive i kveld også. Jeg har rydda og vaska på kjøkkenet, lagt Brage og vaska noen ullplagg. Mannen har jobba videre med oppussingsprosjektet, som vi håper blir ferdig til dåpen.

Nå har Brage begynt å våkne tidligere om morgenen igjen, en stund nå har han sovet til ni, og jeg har blitt skikkelig bortskjemt med å sove lenge.

Men nå er det mer 7 - halv 8 tida. Helt greit forsåvidt, men jeg må nok prøve å legge meg tidligere om kvelden... Jeg er jo et skikkelig nattedyr, så vi får se hvordan det går :roll:

Dåpsplanlegginga ruller videre, i dag har jeg prøvd å finne et konditori i nærheten der vi kan bestille en marsipankake med fin pynt på.

Men fant ikke noe særlig på Gule Sider, og vet ikke hva som er bra heller... Det burde jo være noe i Drøbak, men jeg er for lite kjent her foreløpig :-(

Tenkte å spørre noen i barselgruppa.

I morgen er det meldt snø! :hoppe:

Må si jeg håper på det jeg, da blir det litt mer vinterstemning!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker Brage ikke syntes det var noe gøy å få badevann i munnen ja!Martine fikk litt i badekaret her om dagen og det likte hun slett ikke! Og når hun ikke liker noe skal jeg love deg at hun sier fra :ler:

Marsipankake hører med til dåp ja - det er merkelig det der hvordan enkelte ting liksom bare "hører"med. Skal ha marsipankake vi også pluss en lett fruktkake da menyen ellers er ganske "tung".

Håper du finner et kjekt konditori som er flinke til å pynte,men det gjør du sikkert! :wink:

Så du er også en liten natterangler! Jeg er helt umulig når det gjelder å komme meg i seng i litt skapelig tid........og det hjelper ikke at Charminamannen er akkurat likedan sukk!

Ha en god natt da! Håper Bragegutten sover søtt!

:klem: fra Charmina

Skrevet

Stakkars lille svømmegutten :( Men det er heldigvis fort glemt. Holder dere hendene sammen under haka hans. Vi lærte å holde under hodet med en s¨nt grep at det skulle fange opp hodet hvis det falt ned i vannet. Men ikke alltid så lett å huske å holde hendene godt over vann. Heldigvis er Marcus veldig sterk i nakken da, så det har ikke skjedd noen ulykker (ennå) mens han flyter på magen.

Jeg er glad vi begynte på babysvømming, jeg syntes det var så fint at Marcus likte det så godt. Og så var det litt koselig for Sandramannen og meg å gjøre noe sammen som ikke handler om husarbeid og bleieskift.

Thalaindsk suppe hørtes kjemegodt ut. Pappaa skal komme ogspise middag hos oss i dag, så driver og funderer på hva jeg skal lage. Han skal hjelpe oss med å sette opp oppvaskmaskin som vi kjøpte i går! :hoppe:

Jeg er fortsatt ikke frisk :( men det blir vel ikke mye avslapping (kjenner jeg Marcus rett :ler:) men jeg får legge meg ned mens jeg kan..

Ha en fin dag.

Skrevet

Hei Charmina og Sandra :klem:

Det var ikke noe godt for Brage å svelge vann nei - det var mannen som holdt ham, han hadde ikke fått med seg alle detaljene om det spesielle grepet - vi har hatt to forskjellige instruktører, og forrige gang var det så mange folk i bassenget at det ikke var så lett å få med seg alt som ble sagt. I går var vi derimot veldig få, kanskje pga omgangssyken som går?

Jeg er og blir en natterangler ja - ble sittende litt lenge i går også :-( Og Brage våkna og ville ha mat i 4-tida i natt, det er veldig uvanlig når det gjelder ham, han pleier å sove hele natta faktisk. Men han sovna jo greit etter matinga, og våkna ikke før rundt 8. Og nå sover han igjen.

Det har kommet snø i natt! :hoppe: Ikke så store mengder, men det er hvitt og fint ute! Flott vinterlandskap :-)

Nå må jeg innom litt flere dagbøker. :vinke:

Skrevet

Ønsker deg en riktig god helg

Titter innom igjen på søndag når jeg er tilbake fra trøndelagen!

Stor :klem: fra Charmina :wink:

Skrevet

Takk for det Charmina! :klem:

Nå har jeg hatt en liten dupp sammen med Brage. Det var deilig, for det ble litt lite søvn i natt.

Hadde en sånn merkelig følelse av at det var noe på gang med en venninne som er høygravid nå. Og jeg får ikke kontakt med henne på SMS, så nå lurer jeg på om det skjer noe... terminen hennes er i dag. :-)

Og så har jeg vært flink og ryddet litt i bokhyller og CD-hyller og sortert alle National Geographic bladene mine i kronologisk rekkefølge! Har alle numrene fra januar 2002 og til i dag. Nå må jeg vaske og koke pumpa mi (gørr...).

Men nå er det snart helg! Og i morgen tenkte jeg vi skulle kose oss med litt ekstra god mat (kanskje lasagne?) og se på Idol (ja, jeg innrømmer at jeg kommer til å følge med på det... :oops: ).

Synes det er dumt at Beat for Beat er slutt, jeg. Jeg kjente til og med noen som var med der to ganger!

Det derre Memo-programmet er ikke så gøy... :-(

Skrevet

Hørte fra venninna mi igjen nå, hun går fortsatt og venter! Og er rimelig klar for fødsel! Håper det skjer noe hos henne snart, husker så alt for godt hvor kjipt det var med overtid. Og jeg har veeeldig lyst til å dra på baby-besøk til henne etter hvert.

Nå har jeg bestilt den neste Harry Potter boka! :hoppe:

Den kommer ikke før 16. juli da, men det er lov å glede seg for det! :Nikke:

Er HP fan, pluss LOTR og Discworld... Og veldig glad i krim også. Har nylig "oppdaget" Fredrik Skagen og hans Morten Martens-bøker. De er skikkelig spennende og bra! Den første boka i serien var nesten umulig å oppdrive, lokalbiblioteket måtte bestille den fra fylkesbibliotekt. Men verdt og vente på var den!

Fikk høre nå at min kjære grandtante ligger på sykehus :( Hun hadde antagelig et drypp i helgen og ble liggende på gulvet i leiligheten sin i flere dager, stakkar, før en nabo fattet mistanke og kom seg inn og fant henne. Selv husket hun ikke så mye av det, og hun er visst i relativt bra form, det kunne gått så mye verre. Hun holdt på å lufte da det skjedde, så hun var nedkjølt og forkommen. Har så vondt av henne! Hun hadde visst brukket noe også, et mindre bein ved hofta et sted.

Håper hun kommer seg på beina igjen, har lyst til å besøke henne men det kan bli vanskelig med Brage. Det er ganske lang vei til sykehuset hun ligger på.

Er veldig glad i henne, og setter sånn pris på det gode humøret hennes. Hun er så positiv alltid, og lett å snakke med. Hun er den eneste jeg "har igjen" av den generasjonen, mine egne besteforeldre ble borte så altfor tidlig.

Det var godt å skrive litt om dette, jeg merket at det gikk inn på meg da jeg hørte om det.

Ooops, leggetid for lengst...

Skrevet

Innom for å ønske dere god helg. Skal skrive litt mer senere, men nå står jeg på farten.

Jeg skal også se på idol, skammer meg ikke over deg :-) Jeg gleder meg til og med jeg :ler:

Kos dere masse!!

:klem: Silje

Skrevet

Hei XSiljeX!

Hehe, det er godt vi er flere som skal følge med på Idol -det er jo ganske gøy da :Nikke:

I natt våkna Brage kl. 5, og fikk mat til ca. kl. 6, og da sto mannen opp for å gå på jobb, og det ble litt urolig igjen, jeg sov ikke så godt. Han våkna igjen kl. halv 9 tenker jeg, og jeg var så supertrøtt... føler meg sliten nå etter to netter "utenom det vanlige". Han pleier å sove hele natta, så nå er det hardt å venne seg til avbrudd i søvnen igjen.

Han virker litt urolig i dag også. Fikk ham akkurat til å sove, så vi får se hvor lenge det varer.

Tror det er noe som plager ham, han har hatt veldig mange bæsjebleier i det siste så kanskje han merker litt til omgangssyken som går.

Jeg skal prøve å ta huset i dag, og må en tur i butikken også. Til helga skal vi på kabaret! :danse:

Foreldrene mine skal passe Brage, og vi skal til Oslo og se et show sammen med venner. Det gleder jeg meg veldig til! Selv om det er uvant å være borte fra gutten min :hjerter:

Jeg skal prøve meg på å lage elgkarbonader til dåpen, får se hvoran de blir og putte dem i fryseren til neste helg. Og så skal vi få litt mer orden i huset her, fullføre kjøkkenprosjektet og henge opp flere bilder og gardiner. Mannen var kjempeflink i går, og malte og sto i mens jeg og Brage var oppe hos foreldrene mine!

Nå gjenstår bare å få på lister og rydde unna alt verktøy og materialer.

Kanskje jeg skal bake en sjokoladekake også og putte i fryseren til dåpen. Hvis jeg får tid hadde det vært ålreit tror jeg, blir mer enn nok å gjøre neste uke!

Neste fredag, to dager før dåpen skal vi på 3 mnd. kontroll med Brage, og han skal få vaksine. Jeg håper han slipper bivirkninger, er ikke noe særlig det like før dåpen.

Jeg merker at jeg begynner å bli litt stressa med tanke på at det bare er litt over en uke igjen! Men vi skal nok fikse det, må bare planlegge grundig og ikke regne med å få gjort absolutt alt, jeg skal jo tross alt ta meg av lille gutten min også mellom alle gjøremålene.

God helg til dere so mstikker innom! :vinke:

Skrevet

Heisann vennen! :vinke:

Lenge siden jeg har vært innom her hos deg nå, men det har jo sin naturlige forklaring :wink: Jeg har prøvd flere ganger å begi meg ut på å skrive litt i andres dagbøker, men blir avbrutt hver gang av lille gullet mitt.. Så nå prøver vi igjen, han sover ihvertfall nå :wink:

Det ser ut til at ting går bra hos dere. Håper virkelig ikke Brage får omgangssyken.. :-(

Så kjedelig det var den episoden i svømmehallen.. :trøste:

Jeg rekner med du har mye å henge fingrene i fremover nå som dere planlegger dåp. Når var det dåpen skulle være? Du virker som ei veldig organisert dame som har ting under kontroll :wink:

Jeg så du skrev tidligere i dagboken din at du ville gjøre ferdig doktorgraden din. Kan jeg spørre hva du tar doktorgrad i? Du trenger ikke svare om du ikke vil, men det hørtes spennende ut! Har selv lyst til å videreutdanne meg en dag, liker skolen jeg :wink: Men det blir vel mastergrad på meg først i såfall :wink:

Håper du får ei kjempe fin helg vennen! Og tuuuusen takk for kjempe koselige hilsner i dagboken min!! :kyss:

Skrevet

Hei hei igjen!!

Som Susanna skriver virker du som ei som har det meste under kontroll ja så er vel ingenting å bekymre seg over. Det går nok bra!!

Jeg skjønner godt at du blir litt utenfor når Brage har et par urolige netter. Blir sånn selv jeg. Maren sover jo som oftes mesteparten av natta og hvis hun plutselig holder det gående en natt blir det virkelig fjernt for meg. Men vi er vel ganske bortskjemte så en natt eller to innimellom får vi jo bare regne med. Får håpe han ikke har blitt syk da. Ikke noe morsomt når de små blir syke, vi har vært heldige til nå.

Dere er heldige som er med på babybading. Skulle ønske de startet opp med nytt kurs her nå også så Maren kunne blitt med på det. Hun elsker å bade å dusje. Bryr seg ikke noe om å få vann i ansikt eller noe. Kan tenke meg hun hadde kost seg. Kan jo hende det dukker opp noe snart. Skjønner godt at Brage ikke likte å svelge klorvann, ingen liker vel det. Godt puppen ikke er langt unna. Det er en god trøst :wink:

Dere får ha en fortsatt god helg da. Kose dere masse!

:klem:

Skrevet

Hei Susanna og XSiljeX! Kjempekoselig å få hilsner! :klem:

Susanna: jeg har full forståelse for at det er en annen liten en som har førsteretten på deg nå! :wink: Du må kose deg masse med Jonas og slenge innom her når du har tid og overskudd! :klem:

Dåpen er neste søndag, den 30. januar! Så det er jammen ikke lenge igjen!

I går fikk vi bestilt marsipankake med bilde av Brage! Er så spent på hvordan det blir.

Og mannen jobber på spreng for å få kjøkkenet ferdig i løpet av denne helga.

Føler at jeg foreløpig har sånn noenlunde kontroll, men spør meg neste lørdag så skal du nok få høre noe annet... :-?

For å svare på spørsmålet ditt, så tar jeg doktorgraden i molekylærbiologi, nærmere bestemt genetikk. Tok hovedfag ved UiO (på planter) og nå jobber jeg faktisk med gris (!) ved gamle NLH (det har jo skifta navn nå, til universitet for miljø- og biovitenskap - altfor langt og kronglete navn spør du meg).

Det er veldig spennende å være stipendiat, selv om man blir ganske så frustrert innimellom, når det man skal gjøre på labben ikke funker... men vi er jo priviligerte som får holde på med videre utdannelse samtidig som vi får lønn som om vi er i vanlig jobb (lønna er ikke så verst faktisk). Nå har jeg jo permisjon, men prøver å gjøre litt innimellom, har jo hjemmekontor.

I natt våkna Brage litt og sutra, men han hadde sparka av seg dyna, så da jeg la dyna rundt ham og ga ham smokken og rugga på vogga, sovna han igjen. Så natta var alt i alt ikke så verst.

Dere burde absolutt prøve babysvømming, XSiljeX, hvis dere finner noe tilbud i nærheten! Det er jo gøy, så lenge det ikke skjer noe uforutsett, som at de svelger halve bassenget f.eks....

Nå skal jeg bake sjokoladekake, til dåpen. Så det blir ikke så mye å smake på etterpå (bortsett fra å slikke bollen!)

God helg til dere også!

Skrevet

Nå er Brage 3 måneder gammel! :hoppe:

Hvor blir egentlig tida av??? Hadde vært kjekt å kunne stoppe tida litt av og til, jeg ser jo hvor fort det går unna. Han forandrer seg daglig, og blir mer og mer oppmerksom og følger veldig med på alt som skjer. Han ligger ofte og ser på hånda si, eller prøver å "fange" mønsteret på dyna. Det r nok ikke lenge igjen før han griper tak i lekene sine heller!

I dag har jeg ligget rett ut med migrene. Blir så kvalm også, heldigvis kunne mannen ta seg av Brage, bortsett fra matinga da!

Er bedre nå, men har sånn melkespreng at jeg måtte opp og vaske og koke pumpa mi så jeg kan få ut litt!

I går kveld var den ene puppen steinhard og vond etter at vi kom hjem fra kabareten. Siden pumpa ikke var klar måtte jeg prøve å få det ut for hånd! Og det var skikkelig slitsomt.

Vi koste oss skikkelig i går kveld da! Foreldrene mine passet Brage, og det gikk kjempefint. Han fikk flaske, og sovna som en drøm etterpå. Ikke våkna han om natta heller, så det var deilig.

Det var ålreit å være "på byen" igjen, tror sist gang jeg var i Oslo sentrum må ha vært i sommer en gang... :roll: Koselig å treffe vennene våre også, som vi ikke har sett siden før jul :-)

Det ble ikke så seint, vi dro hjem etter å ha sitti og prata litt etter forestillinga. Som var kjempemorsom! :ler: Det er ekstra artig siden jeg kjenner de som spiller, og har fulgt dem noen år og sett hvor mye de har slitt for å kunne leve av å opptre. Men nå har de endelig lykkes! Forestillingen deres har hatt fulle hus siden premieren i oktober.

I dag har vært en veldig ueffektiv dag. Siden jeg var dårlig, har jeg ikke fått gjort noe av det som var planlagt :-( Men jeg satser på å ta det igjen i morgen.

Nå er pumpa mi klar tror jeg :-)

Skrevet

Gratulerer lille søte Bragegutten med 3 mnd dag :ironi:

Tenk at du har fått en så stor gutt allerede!Tiden flyr så utrolig fort! Og snart er det barnedåp - det blir sikkert kjempefint!

Så leit å lese om Grandtanten din vennen - slikt er nå aldri noe kjekt!Håper hun blir bedre og kommer seg!

Så du skal lage elgkarbonader du - jammen må jeg si din mann har funnet seg et godt koneemne :ler: Tenker de ble bra jeg? Selv spiser jeg ikke kjøtt men jeg er ganske glad i å lage mat!Men når vi har selskaper og slikt er det mannen min som står over grytene for han er kjempeflink!

I dag var gutten min i bursdag og da tok vi bare og bestillte oss en pizza :sikle:

Ha en fin kveld da!

PS : ser Idol jeg og :oops:

Stor :klem: fra Charmina

Skrevet

Hei Charmina! :klem: Takk for hilsen og gratulasjoner!Det er så rart at han er 3 måneder nå. Hvor ble tiden av?

Det går bedre med grandtanten min, heldigvis. Men vet ikke hvor lenge hun må bli på sykehuset. Håper hun får leget det brukne beinet sitt, for sånt er ikke så lett når man blir gammel. Hun har benskjørhet, og er ikke lett til beins fra før akkurat. Foreldrene mine skal besøke henne i morgen, så da sender vi med noen fine blomster, skulle gjerne vært med men det blir litt vanskelig.

Mannen skal på jobbintervju i morgen... håper det går bra!

I dag fikk jeg skaffet meg antrekk til dåpen! :danse: Det ble skjørt og bluse, fant en kjempefin kjole men den var litt dyr... 2000 kr. :o Så det var på en måte uaktuelt :roll:

I dag tok jeg med Brage i dusjen for å prøve å venne ham mer til å dusje - han blir jo fort litt grinete på babysvømminga. Og det gikk fint, han virka faktisk litt fascinert av vannet, og han synes kanskje det var litt uvant men det blir nok bedre etter hvert.

Men som huset ser ut nå... jeg vaska og rydda i helga, men nå ser det like ille ut igjen! Blir litt oppgitt, men orker ikke gjøre så mye mer i kveld i hvert fall. Det tok litt tid å legge Brage.

Nå må jeg ta en runde på de andre dagbøkene.

Skrevet

Ups så at smilet jeg brukte med flagget betydde ironi?????Det var jo ikke det det skulle bety da, men at jeg feiret med flagg altså!Makan!

Kan godt forstå at du ikke kjøpte kjole til 2000 kr jeg! For hvor ofte får man brukt de liksom?Da er det nok mere anvendelig med skjørt og bluse ja! Selv er jeg så heldig at jeg har Vestlandsdrakt og den bruker jeg i dåp og slikt. Greit å alltid ha et plagg til slike anledninger! Fikk den til gutten min sin dåp for 6år siden.

Så fint at Brage likte dusjinga da. Han blir nok tryggere og tryggere!Har ikke hatt Martine i dusjen ennå, men jammen elsker hun å bade i det store badekaret sammen med oss.Da er det masse go`lyder gitt :hjerte:

Ha en god natt ser at klokka er ett :o

Klems Charmina

Skrevet

Gratulerer med Brages 3 md dag vennen!

Han er jo såååååååå nyyyyyydelig!!!

Ikke lenge til dåpen nå, men det høres jo ut som du har det meste under kontroll.

Kjolen din syntes jeg absolutt du fortjente. Vi må jo få stase oss opp litt nå etter den laaaange graviditeten..

Håper det går bedre med deg i dag :trøste: Jeg har ikke hatt migrene før, så vet ikke hvordn det er, men forstår at det er kjempevondt og ubehagelig.

Trist å lese om grandtanten din :( , men forhåpentligvis blir hun bedre snart. Håper hun får noen flinke pleiere som hjelper henne med å komme seg raskt :Nikke:

PS. Lykke til med mannen din i dag! Jeg krysser fingrene!

Skrevet

Hei Charmina og Sandra! :klem:

Betydde det flagget ironi altså?!? Det hadde jeg ikke fått med meg! Jeg så at det var et hvitt flagg, men jeg kobla ikke helt...

Hadde veeeldig lyst på den kjolen, men det hadde tatt knekken på budsjettet mitt denne måneden, så da... :roll:

Jeg pleier bare å ha migrene én dag, Sandra, men den dagen er til gjengjeld ganske ille. Får så vondt i hodet at jeg kaster opp, må ligge på et mørkt rom, orker ikke lys.

Det varierer hvor kraftig det blir, men det nå på søndag var det verste jeg har hatt på lenge. Heldigvis gikk det over utpå kvelden en gang.

I går fikk jeg beskjed om at venninna mi har fått den lille jenta si! :hoppe: Hun kom visst i rekordfart!! Er så glad på hennes vegne. Nå må jeg ut og shoppe gave til henne, det blir uvant å se på jenteklær, men det er jo der det er mest da...

Gutteklær blir liksom stua bort i en krok i butikken, de, og det er ikke akkurat så mye å velge mellom der i gården... :roll:

Jeg kan muligens få besøkt grandtanten min en gang i neste uke. Har fått fylt opp fryseren med melk, så da kan jeg dra bort en kveld.

Brage har blitt så "småspist" i det siste! Jeg vet ikke om det er han som spiser mindre eller jeg som har så mye melk, men han orker bare en pupp som regel, og så vil han ikke ha mer! Så resultatet blir jo at jeg pumper meg stadig vekk (og da øker produksjonen enda mer...).

Men det er fint å få ut litt til fryseren, husker jo hvor frustrert jeg har vært over pumping og melkemengde, og nå er det jo noe helt annet!

En kamerat av oss fortalte om ei dame som hadde så mye melk at hun solgte det litervis. 11 liter om dagen gikk det i der i gården!!! :o :o :o

Jeg har litt igjen før jeg er der, liksom :plystre:

Nå må jeg gå...

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord i dagboka mi! :)

Ble i godt humør av den blide gutten på avataren din. :hjerter2: Gleder meg til å få mitt eget sjarmtroll. :-)

Skrevet

Brage er bare nyyyydelig ja! Blir også i kjempegodt humør av å se de flott bildene av ham!! :)

Helt enig i det du sier om jente-/gutteklær..jeg blir ganske irritert over at det ikke skal være like mye fint til gutter..!!..og det faktum at det som du sier er stuet bort i et hjørne!!...makan!

Håper du får en flott onsdagskveld..og ps...tusen takk for alle de koselige hilsenene du har lagt igjen i dagboka... setter stoooor pris på det!!

God :klem: fra Madden

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...