Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Koselig at du stakk innom, XSiljeX! :klem:

Babysvømminga gikk fint, det ble litt stress for da jeg hadde henta mannen på stasjonen klarte jeg å kjøre feil på vei ut... så vi havna på motorveien istedet! Og det var laaangt til neste sted vi kunne snu. Var nok litt stressa, og er ikke så kjent der, det ligger et stykke unna der vi bor.

Så vi hadde 5 minutter på oss i garderoben! :o Vi var rimelig kjappe, kom bare litt for seint ut i bassenget.

Det var veldig behagelig vann, og hyggelig instruktør. Vi begynte med å danne en ring og synge en sang, med bevegelser i vannet. Deretter viste instruktøren oss forskjellige grep i vannet, flyte på ryggen og magen og snu fra rygg til mage og tilbake. Vi gjorde ikke alt, for Brage likte ikke så godt mageleie, han ble litt sliten i nakken. Men han likte bedre å flyte på ryggen mens vi støtta under hodet og rompa.

Det ble mange inntrykk for ham, han hadde kjempestore øyne hele tiden, og var ikke akkurat sutrete, men ikke helt komfortabel heller. Vi holdt ham mye inntil oss, og først på slutten prøvde vi de mer avanserte tingene. Jeg tok ham med i dusjen, og da ble han litt grinete, men det ga seg når han ble tørr og varm igjen :-)

Jeg tror han vil like det bedre etter hvert som han venner seg til omgivelsene og de nye tingene. Han er jo liten også, og man må ta det litt sakte og i deres tempo.

Det var noen større barn der også, og de virket mer komfortable og klarte nok mer. Så det kommer nok etterhvert! :-)

Vi begynte med faste leggetider når vi merka at han trengte mer søvn, han begynte å sove til kl. 9 istedetfor kl. 6-7. Så da la vi ham tidligere, vi begynner gjerne rundt kl. 8 med enten bad (bader ikke hver dag) eller stell og han får på seg pysjen. Så får han mat, og deretter legger vi ham i senga nede på soverommet. Det varierer hvor trøtt han er, men som regel så sovner han da en gang mellom 9 og 10. Det hender han sutrer litt, men hvis det bare er "overtrøtt"-grining så holder det bare på noen minutter, og så sovner han av seg selv. Hvis han ikke roer seg, går vi inn til ham og prater litt, evt. tar ham opp og prøver å roe ham eller gir mer pupp hvis det trengs.

Det går an å la de gråte litt før man går inn. Se på klokka, si til deg selv "nå venter jeg 3 minutter" og av og til så har det gitt seg allerede etter ett minutt.

Det er lettere nå som vi er flinkere til å tolke gråten hans og signalene. Vi skjønner som regel hva som er galt, liksom. Det er en forandring som har kommet nå den siste tida. Og han har mye mer faste rutiner på dagtid også, det går nesten etter klokka med måltider og søvn. Det er mye lettere enn det var i begynnelsen! Så selv om Maren ikke har så faste rutiner ennå, så vil det komme etter hvert. Ta tida til hjelp!

Nå er han mer sulten her, han sovna i stad men var nok ikke ordentlig mett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jentene fra barselgruppa dratt hjem igjen, og Brage ligger og nesten-sover i bagen sin.

I går prøvde vi å legge ham direkte i vogga istedetfor å ha bagen oppi vogga. Det gikk fint, han hadde ikke noe imot det! Han sparka dyna litt langt ned i løpet av natta, men det så ut som han likte å ha litt mer "armslag" og plass rundt seg. :-)

De andre jentene prata om å begynne å trene litt igjen, jeg har veldig lyst til å slenge meg med på enten svømming eller aerobic! Kroppen min lengter etter litt skikkelig trening... Og det er gøy når man er flere også. Det var snakk om lørdag formiddag når det gjaldt svømminga i hvert fall, men ellers avhenger det litt av når mannen er hjemme og kan passe Brage.

I ettermiddag skal vi på dåpstreff, da får vi vite litt mer om hva som skjer i kirka og sånt, og treffe andre dåpsforeldre. Håper ikke det varer så lenge, har mest lyst til å slappe av i kveld, og ryggen min er ikke god i dag :(

Et varmt kveldsbad hadde vært noe :-)

Skrevet

Så fint at svømmingen gikk bra, selv med litt startproblemer. Typisk at man skal kjøre feil når man må rekke noe.

Hørtes jo ut som Brage hadde det fint, selv om det var litt skummelt første gangen.

Vi fikk jo beskjed om at babyene ikke skal være med i dusjen vi, for de kunne visst bli så skremt av akustikken så Marcus får ligge og vente på meg.

Jeg gleder meg!

Håper vi klarer oss fint, men Marcusen liker jo vann så det burde vel gå bra..

Har du skadet ryggen din eller er den bare vond "av seg selv?"

Håper det gikk fint i ettermiddag på dåpstreff.

God natt! :klem:

Skrevet

Hei Sandra! Alltid koselig med besøk fra deg :klem:

Ryggen min ble visst bare vond, den... kan ikke huske å ha gjort noe spesielt! Har kanskje bøyd meg litt mye over vogga til Brage. Vi pleier å "prate" litt om kvelden når han legger seg. Og så synger jeg litt :-)

Nå har han sovna fint for 2. gang i selve vogga, denne gangen la vi lammeskinnet nedi for at det skulle bli litt lunere.

Jeg er visst helt på tur for tida jeg... et surrehue av dimensjoner! Da vi dro på dåpstreffet glemte jeg både gulpeklut, stellesaker og alt som "hører med" vanligvis. Og selvfølgelig bæsja han mens vi var der! Fikk låne bleie og våtservietter av noen andre som var der... :oops:

Men det var veldig hyggelig faktisk, ble sittende og prate litt på slutten og fant ut at de vi satt sammen med bodde like i nærheten av oss. Så da får vi prøve å trille noen turer sammen! Babyene våre skal døpes samme dag til og med.

Ja, jeg tror Brage ble litt redd i dusjen, men vi fikk beskjed om at de måtte vaskes etter svømminga (men trengte ikke å gjøre det før vi gikk i bassenget). Men hvordan gjør dere det hvis de ikke skal være med i dusjen? Klorvannet bør vel skylles bort på en eller annen måte?

Brage fikk forresten antydning til litt varmeutslett av badinga, men det gikk bort med en gang etterpå.

Håper dere koser dere på babysvømminga i morgen!

Skrevet

Ja, jeg lurer veldig på hvordan de skal gjøre det etter badingen!

Jeg ble litt forskrekket da jeg leste det, jeg hadde ikke sett det i brevet og tenkte vi skulle "øve" på å dusje sammen i forrige uke. Da sa Sandramannen at vi ikke trengte det siden babyene ikke skulle være med i dusjen.

Men det kan jo tenkes at det er noe form for skylle/stellestasjon inne ved bassenget. For kloren må jo skylles av!

Håper ryggen blir bedre snart.

Jeg får vondt noen ganger hvis jeg har sittet veldig bøyd og ammet Marcus.

Ha en fin dag.

Skrevet

Hei Sandra!

Ryggen min er bedre i dag! :-) Satt stort sett i sofaen med masse puter i korsryggen i går kveld, og Brage var så grei å legge, sovna nesten før vi la ham nedi!

Men han hoster og harker litt for tida! Virker som han har noe i halsen. Jeg tror han svelga litt klorvann på babysvømminga, men det må vel være borte nå?

Vi tok oss jo god tid i garderoben, og han var helt tørr da vi gikk ut igjen. Satt litt i vestibylen og tok oss en kaffe før vi gikk til bilen for at temperaturforskjellen ikke skulle bli for stor.

Men den dagen vi svømte var det jo så dårlig vær, det blåste noe sinnsykt. Håper ikke han er blitt forkjøla.

I ettermiddag skal mannen hjelpe en venninne av oss med flyttelass, så jeg skal en tur opp til mamma og pappa med Brage.

Og i helga skal vi til mannens hjemby og feire bursdagen til Brages eldste kusine! Hun blir 5 år! :hoppe:

Jeg husker så godt da hun ble født, hun var det første tantebarnet mitt! Hun kom en måned for tidlig, og var så utrolig liten! Men kjempenydelig.

Og nå er hun stor og veslevoksen og kan skrive navnene våre og er kjempeglad i lille Brage!

Ha en god helg alle som stikker innom! :vinke:

Skrevet

Gratulerer som superaktiv bruker da La Traviata!

:gratulerer:

Skrevet

Hallo La Traviata :vinke:

I dag har jeg hatt håndverkere her i hele dag og da benyttet jeg sjangsen til å lese hele dagboka di fra "perm til perm" :P

Det var utrolig koselig å lese om spenningen da du trodde du var gravid, gleden da du var gravid,svangerskapet,huskjøpet,fødselen og nå hverdagen med Brage!

Han er bare utrolig søt da - en skikkelig fin avatar du har! :hjerter:

Det er jo ikke mange dagene mellom ungene våre og da er det ekstra kjekt å følge med han!

Ønsker deg en orntlig fin helg!

:klem: fra Charmina

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

Skrevet

Wow, har jeg blitt superaktiv bruker! :o :-)

Ikke så rart kanskje, jeg er ganske så avhengig av KG! Får helt abstinenser hvis jeg ikke er innom her på noen dager!

Så hyggelig å høre at du likte å lese dagboka mi Charmina!

Jeg tror ikke jeg har lest den fra perm til perm selv noen gang faktisk!

Det var en rar tid da jeg trodde jeg var gravid, det føles så utrolig lenge siden! Og her sitter jeg med en liten, kjempeherlig gutt på snart 3 måneder!

Livet med ham er så godt :hjerter:

Jeg visste at livet skulle bli annerledes med barn, men jeg ante ikke at det skulle få en SÅ ny og fin dimensjon! Det er et helt nytt liv, og jeg lurer litt på hvorfor vi ikke fikk barn for lenge siden egentlig! Har lyst på flere også, men ikke riktig ennå.

Nå må vi snart gjøre oss klare til å trille opp til mamma og pappa.

Skal spise pizza :sikle:

Skrevet

Enig med deg. Jeg hadde jo gledet meg til å få barn, men at det skulle være så herlig viste jeg ikke. Trodde ærlig talt det skulle bli litt mere slit enn det er. Er bare kos dette. Jeg vil også ha flere, men jeg vil ha noen år i mellom dem jeg da. Vil ha tiden med Maren fremover nå så får vi tenke på fler når hun er mer i riktig søsken alder.

Hørtes godt ut med pizza! Jeg lurer på hva jeg skal lage for noe godt i kveld.. Finner vel på noe tenker jeg.

Ha en fin helg La Traviata :klem:

Skrevet

Låner PC´en til svigerfar i dag :-)

Har akkurat vært på trilletur med Brage, og nå sover han ute. Han har en tendens til å våkne når vogna stopper, men denne gangen gikk det bra. Han må være trøtt, for han har ikke sovet så mye ellers i dag.

Kusina og fetteren hans var innom tidligere i dag, og da blir det rimelig mye ståk og leven! :holde for øra-smiley:

Vi prøvde å veie Brage i går, først gikk jeg på vekta alene, deretter en gang til mens jeg holdt Brage! Differansen var 7,1 kg! Ikke rart jeg har vondt i ryggen for tida! :o

Han er lang også! Og ganske sterk og stiv i ryggen og beina. Hodet holder han bra oppe også, men trenger nok litt støtte fortsatt.

Driver og planlegger dåpen hans nå, vi prøvde om dåpskjolen passa i går, og det gikk fint. Lue har han også fått :-)

Vi skal låne med oss et bord og noen stoler herfra, så vi får plass til alle. Vi blir 20 stk. med Brage!

Skal lage i stand koldtbord, og ha kaker etterpå. Svigerinna mi skal ordne med blomster, hun er blomsterdekoratør (og kjempeflink! Hun dekorerte bordet i bryllupet vårt også).

Jeg må kjøpe noen fine lys, finne duker som passer og lage bordkort. Og ikke minst finne noe å ha på meg... :-?

Joda, jeg har gått ned en del nå, men magen er liksom i veien! Så må finne noe som skjuler magen litt.

Det er bare 2 uker til dåpen hans nå, så jeg må henge i framover! Får jo hjelp da, av mamma og av svigermor, og så skal vi bestille marsipankake fra et konditori.

Jeg begynner å glede meg nå! Det blir nok en fin dag!

Drøbak kirke er kjempefin.

Nå må jeg gå :vinke:

Skrevet

I dag har jeg skikkelig hodepine :(

Og Brage er så rar ved puppen for tida. Om morgenen vil han bare ha melk fra den ene puppen! Gir jeg ham den andre så bare griner han på nesa :o

Utover dagen tar han den andre også. Skjønner ingenting jeg!

Han er veldig blid og fornøyd da. Prater hele tida :-)

Mannen fikk vite før helga at han bare har jobb ut mars måned :-(

Vi var litt forberedt på at det kunne skje, han har vært vikar der i halvannet år men ikke fått noe mer fast.

Så nå må han finne seg noe annet. Jeg tror det skal gå bra, men det er jo alltid et usikkerhetsmoment.

Vet ikke helt om dette vil forandre på permisjonen (han skal ha 2 måneder på slutten av permisjonstida).

Det er så kjipt for ham, han har bytta jobb hvert 2. år siden han ble ferdig med utdannelsen. Han jobber med IT, og der har det jo vært ustabilt lenge nå. Han har ikke hatt ordentlig ferie siden bryllupsreisen vår :-( Og påskeferien som vi har gledet oss til må kanskje tilbringes hjemme og ikke på fjellet pga. økonomien.

Jeg har klart å spare litt, heldigvis, men siden vi kjøpte huset har vi fått dårligere råd. Sånn er det bare :-(

Nei, jeg skal ikke deppe over det der nå.

Kanskje det ordner seg, og han til og med kan få en jobb nærmere Drøbak! UMB på Ås hadde vært ideelt...

Nå må jeg henge opp litt klesvask :husarbeid:

Skrevet

:vinke:Heisann

Så merkelig at han bare vil ta den ene puppen da........... :klø: Kanskje det er sjokolademelk i den ene :sjarmor::ler:

Martine krever begge to og stakkars meg når jeg bruker litt tid på byttingen! Gjett om frøkna raser!!!!!!

Så synd med jobben til mannen din da! Ikke noe særlig når man ikke vet med sikkerhet hva som skjer nei! Krysser fingrene for at han får seg noe igjen raskt!

Kanskje finner han nå drømmejobben? La oss håpe det.

Her hos oss har vi søkt om å overføre farspermisjonen til meg da mannen min er selvstendig næringsdrivende og ikke har mulighet for å få inn en vikar i 4 uker! Fikk det overført sisst og håper på det samme denne gangen. Men man vet jo aldri.

Ha en fortsatt fin mandag da!

:klem: fra Charmina

:babyjente: Martine 17.10 :babyjente:

Skrevet

Hei du!

Så koselig med dåpsplanlegging. Brage blir nok fiiin i kjolen sin, du må huske å legge ut bilder da :nysgjerrigsmiley:

Vi har fotsatt noen måneder igjen vi da, vi skal ha navnfest i begynnelsen av mars.

Marcus har også vært rar noen dager ved puppen. Han bare skrier og skriker når jeg tror han skal ha mat, og når han får puppen i munnenbare fortsetter han skrike. Har ikke pleid å være sånn.

Jeg har hørt at når man får tilbake mensen kan det være at babyene ikke liker at melken forandrer smak, så kanskje det erdet. De vender seg nok til det.

Håper det ordner seg for mannen din. Men jeg tror ikke det vil bli noe problem med IT-jobber fremover. Det blir nok i all fall ikke midre teknisk utstyr i bedrifter og hjem. Om det ikke er noe akkurat nå, så tar det seg helt sikkert opp etter hvert.

Men det er vel nå mannen din skulle hatt jobb da. Det kan dukke opp noe når som helst så ikke vær triste og leie, bare sjekk på finn. no og aetat. no hver dag så kanskje det plutselig dukker opp noe. Det er jo ikke så langt fra Oslo til Drøbak heller, så han harjo en mulighet der også.

7, 1 kg! Wow en stor liten baby jo. Jeg var jo ganske så spent på hva Marcus veide, men nå må vi vente til neste mandag for jeg har vært syk.

Vi har ikke vekt, så jeg får ikke sjekket det.

Skrevet

Takk for hilsener, Charmina og Sandra! :klem:

Det er fortsatt noe rart med puppingen for tida. men nå er det den andre puppen som får gjennomgå! Han BEIT meg skikkelig, flere ganger i stad :o

Au, au, au! Han har jo ikke tenner, gudskjelov, men bite klarer han likevel.

Jeg bytta pupp, og da var han snill som et lam.

Kan jo hende det er noe forskjell i smak pga at mensen har kommet tilbake (jeg tror i hvert fall jeg har hatt mensen 2 ganger, selv om den er annerledes enn den pleier).

Det er litt forskjell på puppene også, den ene har som regel mer melk enn den andre.

I dag har vi vært en tur og handla litt. Jeg kjøpte kransekakepynt, servietter og lys til dåpen. :-)

Jeg tror nok det ordner seg med mannens jobb etter hvert, og mest sannsynlig finner han seg vel noe i Oslo (det er der han jobber nå også). Liker bare ikke å ikke vite hva som skjer...

I morgen er det babysvømming! Det skal bli gøy :-)

Skrevet

Nå har jeg lagt ut et bilde av Brage som ble tatt i helga :-)

Han sitter på fanget til tante og koser seg! Er ganske flink til å holde hodet oppe nå, og veldig stiv i ryggen.

Se, jeg sitter!

Skrevet

Puh! Nå har jeg prestert å sitte oppe til langt på natt og lese gjennom min egen dagbok fra begynnelse til slutt!

Det var rart å lese om den første tida da jeg var gravid, og om de lange dagene mens jeg ventet på fødselen og sånn.

Det var en periode rundt jul hvor jeg hadde så mye menssmerter og ikke fikk sove om natta.

En sånn natt sto jeg opp og skrev ned et slags dikt. Det er litt rart, jeg tror det ble litt preget av at det var natt og jeg hadde ligget og hatt det vondt og tenkt tilbake på fødselen min:

STILLE NATT

Det er natt.

Sønnen min ligger og puster jevnt og fort i sengen sin.

Det faller myke skygger over ansiktet hans.

Alt er stille.

Men jeg får ikke sove

Det brenner i magen min.

Der hvor han bodde blir aldri det samme.

Han brøt seg vei ut av meg, og jeg skrek.

Kroppen min savner ham, og hjertet mitt bor hos ham.

Skrevet

Fine dikt La Traviata!

Jeg synes du er flink. :klem:

Skrevet

Nydelig dikt :hjerte:

Og veldig flott bilde av Brage - han er så søt atte!

Jeg må også finne noen servietter og slikt til dåpen!Også må jeg lage bordkort og innbydelser da - men har nå litt tid på meg ennå heldigvis!

Ups nå er det ei som raser fordi mammaen ikke underholder henne istedet for å sitte her!

Iler...................................

-Charmina + :klem: selvfølgelig

Gjest Mayamor
Skrevet

Du er en av dem jeg har glemt oppi at vi ikke har dagbøker på samme sted... :oops:

Koselig å oppdatere meg litt inne hos deg også.

Brage er helt nydelig. :hjerte:

Tusen takk for lykkeønskninger...

Hva med deg da... Planer...? :wink:

Klem fra Mayamor

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...