Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så heldig dere er som skal på babysvømming!! Det går ikke kurs så ofte her, har ikke sett at de starter noen nå hvertfall.. Synd det.

Høres ut som dere koser dere skikkelig om dagen. Det er bra, sant som du sier så får vi ikke denne tiden igjen nei.

Som jeg skrev i dagboken min skal jeg skrive her når jeg finner ut hva de heter disse p-pillene. Husker ikke akkurat nå jeg..

God tur på shopping da!! Gøy med salg :wink: Imotsetning til Brage syns Maren det er helt greit å være med i vogna på shopping. Sovner fort hun da :-) Er det en jentegreie??? He he

Ha en fin kveld! :vinke:

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for det Sandra! Tok shoppingen i ettermiddag i stedet, for da kunne mannen passe Brage noen timer. Litt enklere uten barnevogn når jeg skal prøve klær og sånt.

Fikk bytta alt, og skaffa masse fint til både meg og Brage. Nå har han ny utedress, mere bodyer, en genser, sokker og snekkerbukse :-) Til meg selv kjøpte jeg en genser og ny olabukse. Sinnsykt deilig!

Fikk ikke gjort alt jeg skulle da, så må tilbake dit senere i uka. Måtte hjem, for Brage var så sulten og flaska var tom...

Har mindre melk i dag, virker det som. Når jeg pumpa kom det temmelig lite. Det er litt frustrerende at melkeproduksjonen varierer så fælt! Noen ganger har jeg masse, men sånn som i dag tok det evigheter å få ut en flaske.

Kalenderen for det nye året begynner allerede å fylle seg opp! Denne uka skal vi noe både onsdag og fredag, og neste uke er det vel bare tirsdagen vi ikke har noe spesielt. Men det er fint å ha noe å gjøre!

Nå vil han ha pupp igjen!

Skrevet

:vinke:

Høres ut som en vellykket shopping runde :wink: Du får heller ta deg en runde til senere siden du måtte avbryte turen :wink: Deilig med noe nytt til en selv!! Å , som jeg gleder meg til å kjøpe meg noe nytt!! :hoppe:

Hvordan står det til ellers da vennen? Tenker på menssmertene bl.a. .. Ser du ikke har vært innom på nattestid på noen dager nå, er det et godt tegn? :-) Håper virkelig det har bedret seg :kose:

Håper du får en fin dag da du!

Mange :klem: fra Sanna`n!

Skrevet

Takk for fin morgenhilsen Sanna!

Det stemmer at jeg sover bedre for tida. Jeg kjenner fortsatt litt menssmerter, men jeg får sove til tross for dem. Heldigvis!

Har begynt å blø litt igjen, det er ikke mye, og det er ganske lyst, så jeg er usikker på hva det kan være. Leste et sted at enhver blødning etter at renselsen er ferdig regnes som mensen. Men hvor lenge varer renselsen da??

Jeg har migrenen min igjen i dag, så det kan forsåvidt stemme at det er mensen. Får ALLTID migrene i forbindelse med mensen, skikkelig plagsomt :-( Men det er liksom ikke mensen sånn jeg er vant til at den er. Telte etter hvor lenge det er siden forrige blødning, og det er 25 dager siden. Litt kort syklus i så fall kanskje?

At det skjer ting i magen er i hvert fall sikkert! Her om dagen gjorde det så vondt i eggstokken at jeg lurte på om det kunne være eggløsning. Bruker ikke minipillene lenger, men de få gangene det har vært aktuelt har vi brukt kondom. Har ikke tenkt å bli gravid med en gang akkurat!

I dag skal vi på besøk, til en venninne. Det blir kos.

Ønsker dere som stikker innom en fin dag! :vinke:

Skrevet

Er bare en rask tur innom. Har fått et snev av omgangssyke og har ligget ganske rett ut i dag. Kjempekvalm, feber og diare :(

Brage og mannen er ikke syke, heldigvis.

Er så slapp, så jeg tror jeg skal ta det med ro noen dager.

Skrevet

Huff da, håper du blir fort bra igjen :trøste: Ikke gøy å være syk nei.

Vil bare si takk for hilsner i dagboken min og albumet mitt :-) Du er så flink til å skrive du.

Ikke sant det er godt å få shoppet seg noe nytt. Kan jo ikke akkurat velge å vrake i klesskapet for tiden så å få shoppet litt gjør susen :-)

Cerazette heter p-pillen man kan bruke når man ammer. Har ikke begynt enda jeg, men får vel begynne snart..

God bedring da, får mate snuppa mi litt jeg.

Skrevet

Huff a' meg da vennen :trøste: Håper omganssyken din går over raskt og at du ikke blir helt gåen. Det ganske slitsomt å være syk når man ammer!

Brage er heldigvis godt beskyttet av fine antistoffer. Håper mannen din holder seg frisk da.

God bedring!!

Skrevet

Takk for hilsener, XSiljeX og Sandra! :klem:

Har ligget ganske strak i dag også, men Brage må jo ha pupp og stell. Heldigvis har han sovet mye i dag, så jeg har fått slappet mye av også.

Nå føler jeg meg litt bedre, selv om magen fortsatt er veldig rar.

Mannen klaget over vondt i kroppen og slapphet i går. Så det er vel et eller annet som går... :roll:

Måtte avlyse venninnetreff i dag, får ta det igjen en annen gang.

Siden jeg har vært syk noen dager har jeg ikke fått gjort noe særlig i huset, kjøkkenet flyter over og gulvene trenger vask :-( Men jeg orker bare ikke. Får bli frisk først.

Det var veldig koselig å høre om gutten til Sanna :hjerter: Det lyste opp noen kjipe sykedager her hjemme.

Må bare fortelle om en morsom episode fra forleden kveld:

Jeg sitter og ammer Brage og ser på kveldsnytt. Han er våken og følger litt med rundt seg.

Mannen kommer bort og sier "Jeg går og legger meg", lener seg over meg og gir meg et nattakyss.

Så ser jeg ned på Brage igjen, og der ligger han og gliser fra øre til øre!! :ler:

Det var tydeligvis veeeldig morsomt at mamma og pappa kyssa! :ler:

Ønsker alle som stikker innom en god helg! :vinke:

Skrevet

Ikke tenk på husarbeidet du! Det er lov til å ta det litt hipp som happ når man ammer og passer små babyer. Spesielt når man er syk i tillegg. Det er derfor vi har mennene våre vet du 8)

Jeg vasker ikke opp her hjemme en gang. Det tar Sandramannen seg av; det, og å holde kjøkkenet rent og pent, det inkluderer de flestemåltider også :sjarmor:

Men nå skal vi kjøpe oppvaskmaskin da :ler:

Jeg fant en enkel animasjonsside til hvis du vil ha noe å pusle med..

http://www.good-tutorials.com/tutorials/12/90

Så koselig liten historie om Brage som smilte sånn da mamman og pappan hans kysset :ler: Måtte smile av tanken :)

Håper du får en fin helg vennen. God bedring! :klem:

Skrevet

Takk for hilsen Sandra! :klem:

Jeg har ikke tatt i noe husarbeid på flere dager, mannen tok det i går, han følte seg bra igjen :-)

I dag er jeg også bra, men det henger igjen i magen. Litt dumt når jeg sitter og ammer og Brage tar seg veeeldig god tid... :roll:

Takk forresten, XSiljeX, for navnet på de p-pillene. Skal bestille legetime til uka, og kommer til å nevne dem for ham. Så får vi se hva han sier!

I dag føk juletreet endelig ut av huset! :-) Det drysset som et uvær over hele stua på vei ut. All julepynten er tatt ned og båret opp på loftet, juledukene er putta i vaskemaskinen og erstattet med "vanlige", og gulvene er støvsugd! Deilig å ta et tak iblant, det er en god følelse å sette seg ned etterpå og sløve litt (eller sette seg foran PC´en og logge seg inn her :wink: ).

Forferdelig vær i dag :-( Hadde håpet å kunne ta en tur ut, har jo ikke vært ute på noen dager nå. Men i morgen VIL jeg på tur!

I dag er Brage 11 uker gammel! Han er så morsom for tida, med alle godlydene og småpratinga og ansiktsuttrykkene han lager. Han hermer etter lyder og munnbevegelser, og er ganske flink synes nå jeg ihvertfall!

Prøver å legge ham tidligere og tidligere for hver kveld nå. I forgårs ble det kl. 10, i går kvart over ni! Får se hvordan det blir i kveld, hadde vært deilig hvis han kunne komme inn i en ordentlig rytme så vi får litt tid på kvelden til andre ting. Være kjærester og sånn :hjerte:

I morgen skal vi i en bursdag på kvelden, håper ikke det ødelegger rytmen hans for mye. Dumt å dra veldig tidlig hjem også, man føler seg så asosial :-(

Men jeg synes egentlig det viktigste er at han får det han trenger av søvn og andre ting, hvis det blir urolig for ham går jo det ut over livet her hjemme, og både han og jeg blir slitne. Sosiale får vi være senere...

Fortsatt god helg! :vinke:

Skrevet

Vihar også begynt det leggetidlig-prosjektet. I dag klarte vi kvart over ni, i går var klokka halv elleve. Kvart over ni er rekord her også. Har klart ti en gang...Ikke lett det der. Og jeg la ham altså for et kvarter siden, det er jo slett ikke sikkert at det "holder" til natta. Men jeg krysser fingre...

Lykke til videre med legging, dere også.

Skrevet

Hei!

Tenkte eg skulle bli kjent med litt fleire her inne, så då besøker eg litt forskjellige menneske, i håp om at det skjer! :)

Skrevet

Hei Hanni og Linn3c!

Hyggelig å bli kjent med nye folk, Linn3c, skal stikke innom dagboka di etterpå! :-)

I går prøvde vi å legge Brage litt for tidlig, tror jeg. Før ni! Han gråt en stund, sovna, og våkna igjen en halvtime senere, akkurat da vi skulle sette oss til bords og spise en sein biffmiddag. Men etter litt mer pupp var han en drøm å legge, så det ble før 10 i hvert fall!

I dag trilla vi en laaang tur mens mannen jobba i huset. Det var kjempefint vær, ikke så kaldt heller. Deilig å bevege seg litt! Magen min krangler fortsatt, og jeg er småkvalm, men ellers er jeg i bra form.

Det var koselig i bursdagen, men jeg hadde ikke så mye apetitt på kake akkurat... :kvalm:

Brage ville ikke roe seg der vi var, det var nok for mye ståk og leven antagelig. Han vil gjerne være med på det som skjer, selv om han egentlig er trøtt! Han sovna i bilen hjem da, og har nå tatt kvelden for lengst.

Jeg skulle også gjerne gått og lagt meg, men må gjøre noen forberedelser til et møte på jobben i morra. Rakk det ikke tidligere i dag :-(

Brage skal være med på møtet, håper det går greit. Det er ikke noe store greier, skal bare diskutere litt med en kollega (som selv har barn, så hun forstår det nok hvis det skjærer seg!).

Back to work... :(

Skrevet

Oj oj oj, eleve uker!! Jeg har lurt på når man kan begynne å legge til en viss tid for natta, men foreløpig har jeg ikke prøvd det ut. Maren legger seg samtidig som oss hun.. Også sover hun for det meste i senga vår også... Vet det kanskje ikke er så lurt men... Får prøve å legge henne i senga si når vi skal finne en leggetid for henne.. Hun protesterer ikke når vi legger henne i senga hennes når hun er trøtt heller da så egentlig er det bare tull å ha henne i senga. Men det er jo litt kos også da :wink::roll:

Nå ble det mye Maren her..

Får skifte til trening jeg.. Skriver mer en annen gang jeg :-)

Skrevet

Takk for hilsen, XSiljeX! :klem:

Vi begynte med mer faste leggetider for Brage litt før jul (da var han 8-9 uker) og det gikk bra helt til jula kom... da ble det for mye som skjedde til at vi kunne ha noe særlig rutiner.

Men nå går det greiere igjen. Han sovner rundt kl. 10, av og til tidligere. Spesielt når han har bada på kvelden blir han ekstra trøtt og kan slumpe til å sovne før han pleier.

Vi legger ham i sin egen seng, men om morgenen tar jeg ham over i dobbeltsenga og gir ham mat der. En rolig start på dagen :-)

Har hørt at når man skal prøve å legge dem tidligere er det best å bare ta et kvarter tidligere for hver dag, ellers blir det for stort sprang.

Det gikk greit på jobben i dag, var der ganske lenge, men han sov en del, og var blid ellers. En drømmeunge! :-)

På kvelden var vi på "foreldremøte" på babysvømminga. Så en video, og fikk info om kurset og litt praktisk om rutiner osv. Det virka veldig bra der, men det var ikke stellebord i garderoben, og bassenget var ganske stort, så håper han ikke synes det blir for voldsomt.

Fikk kjøpt spesialbadebukse til ham også! Den var veldig fin, turkis med skjell og sjøstjerner på. Den har dobbel foring, og bra strikk, så de sa vi ikke trengte bleie inni. Hvis det skjer et uhell må man opp av vannet med en gang så det ikke skal gå gjennom.

Er veldig spent på hvordan det blir første gang! Litt stressa liksom, men det går sikkert fint. Når vi bader ham for tida, lar vi ham gjerne flyte litt mens vi støtter under nakken hans, og det virker som han liker det. Han slapper godt av.

Første kurset er på onsdag allerede!

Prøver å planlegge dåpen litt nøyere nå. Tenkte å ha koldtbord som vi ordner selv, og lurer på hvordan vi skal få plass til alle. Vi blir 17-18 stk.!

Skal sende ut dåpsinvitasjoner i morgen (må innrømme at jeg krøp til korset og kjøpte dem istf å lage selv denne gangen...).

Håper dåpskjolen passer altså! Han er jo blitt så stor nå. Alle sier det, og jeg ser det godt jeg også. Aner ikke hva han veier, antakelig oppmot 7 kilo!

Nå får jeg gi meg for denne gang.

God natt! :sove:

Skrevet

Du får fortelle hvordan det går på babysvømmingen i morgen! Vi fikk jo ikke gått sist fredag, men skal nå på fredag da. Er ganske spent på hvordan det går.

Høres ut som det er de samme bleiene vi har, bare at Marcus har rosa da...

Vi driver også og lurer på hva vi skal gjøre med alle gjestene fra navnefesten til Marcus. Det eneste vi vet er at det blir hjemme hos en av besteforeldrene til Marcus. Vi er ogsåca. 18 stk, så det blir jo endel mennesker. Lurer på om vi kanskje skal bestille ferdige snitter og annet godt så vi kan ha koldtbord. Også må vi ha kaker da selvfølgelig:) :sikle:

Sitter og skriver mens jeg ammer jeg nå, det er ikke så lett, så får vel gi meg nå!

Ha en fortsatt fin uke!

Skrevet

Takk for det, Sandra!

Babysvømminga begynner kl. 17, så vi har litt tid på oss fortsatt. Har pakka sakene våre nå, og håper at jeg ikke har glemt noe!

Lurer litt på hvordan jeg skal time det med amming og sånt, vi må kjøre en halvtime for å komme dit, og jeg skal plukke opp mannen på togstasjonen på veien. Han skal også være med og svømme! :-)

Det beste er vel om han får mat før vi drar hjemmefra. Nå sover han, må muligens vekke ham for å gi mat etter hvert...

I går fikk jeg handla slipperser til oss så vi ikke skal skli på bassengkanten og miste Brage. Så da har vi vel det vi trenger? Fant en gammel badedrakt som passa til og med :danse: Til og med litt stor! :-)

Nå etter nyttår har jeg av en eller annen grunn begynt å gå ned i vekt igjen, det er så bra. Har ikke trent eller slanka meg, bare slutta å spise godteri og sånt. Nå er jeg bare 4,5 kg over idealvekta mi! :-)

Håper jeg klarer å bli kvitt det også. Men hengemagen er jo der fortsatt, den må jeg vel trene bort aktivt.

I morgen skal vi ha barseltreff hjemme hos oss :-) Det blir koselig å se igjen jentene og babyene deres igjen!

Nå må jeg gjøre litt :husarbeid: før vi skal dra og svømme.

Skrevet

Så spennende å høre hvordan babysvømminga har gått!!! Vanskelig å time med tid og sånt ja, men det går seg som regel til.

Begynte dere med faste leggetider så kjapt dere ja. Må vist begynne å planlegge kvelden litt bedre jeg da skjønner jeg. Det med bading er det flere som sier, faktisk noen som bruker bading som fast kveldstell slik at de skjønner at nå er det leggetid, men spørs når de skjønner sånt da. Når dere legger han til fast tid, sovner han med en gang da eller hender det han skriker en stund eller hvordan er det dere gjør det?? Sitter dere hos han til han har sovnet?? Føler ikke at Maren har sånn ordentlig faste rutiner enda til å begynne med det, men samtidig er det jo bra å venne de til det..

Så bra at vekten har begynt å krype nedover!! Jeg har igjen 5-6 kilo jeg til jeg er nede igjen.. Har også skjerpet meg med godteri etter jul så får håpe at det gjør susen + litt trening da.

Høres ut som dere har det bra om dagen hvertfall!! :wink:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...