Susanna Skrevet 28. desember 2004 #421 Skrevet 28. desember 2004 Heisann La Traviata! Høres ut som om dere har hatt en kjempe fin jul. Men ja, det er alltid godt å komme hjem igjen til en selv. Spesielt om det har vært mye mennesker samlet. Da blir det litt slitsomt i lengden.. (vet akkurat hvordan det er, kommer selv fra en stor familie, og er vant til å være 30 mennesker på julaftan.. :-? Men dog veldig koselig ) Dere har fått mye fint til jul ja! Blir helt sjokkert jeg, over, for det første hvor utrolig kreative enkelte er når det gjelder det å lage/kjøpe pakker ,og over hvor heldige/flinke de er med å kjøpe akkurat den typen ting vi liker/ønsker oss/trenger! Synd du kjenner på disse menssmertene enda vennen.. :trøste: Ikke godt det i lengden nei... Hjelper det å legge noe varmt over magen da, eller å ta en Paracet eller to? (en kan jo ikke stappe innpå med smertestillende gjennom hele dagen, men det er ihvertfall ikke noe godt å ha det vondt når en har- eller er på besøk hos andre). Men du har vel sikkert prøvd det meste.. Kjenner du på smertene gjennom hele dagen da eller? Håper smertene gir seg snart nå... Sender over en god trøste ! Kos deg videre i julen og nyttåret vennen!! Bildet av Brage gutten var kjempe nydelig!! Jeg blir helt betatt av øynene hans!! :hjerter2: Mange :klem2: fra Sanna!
Fibonacci Skrevet 28. desember 2004 Forfatter #422 Skrevet 28. desember 2004 Hei Sanna! Koselig at du stikker innom og sier hei! Og spesielt at du skryter sånn av gutten min! Jeg er jo helt enig; han er nydelig! Jeg har stort sett menssmerter hele dagen, ja. Kjenner det mest når jeg ligger, gjennom dagen skjer det så mye likevel, så da tenker jeg ikke så mye på det. Men om natta blir jeg gjerne liggende og vri meg. Har ofte vanskelig for å sovne, men heldigvis sover jeg godt når jeg først sovner... Hvis det blir for ille om natta bruker jeg gjerne en varmeflaske ja Det lindrer. Pluss varme bad! Jeg er glad vi har badekar. I dag skulle han ha mat kl. 8, og fortsatte å skulle ha pupp til 11- halv 12! Da sovna han endelig, så jeg fikk hoppa i dusjen. Det må være litt økedag, har stort sett amma hele tida, bortsett fra et par lurer han har hatt på formiddagen og ettermiddagen. Men jeg synes det er ganske koselig og avslappende å amme, bortsett fra hvis jeg har glemt å gå på do før jeg satte meg til da... Den lille niesa mi syntes det var stas å treffe Brage igjen. Hun var veldig snill og omsorgsfull med ham, så jeg får tilgi henne at hun kaller ham "Drage" da... Koselig å se igjen broder´n og samboeren hans også. De blir til over nyttår, så vi kommer nok til å se en god del til dem! De bor hos foreldrene mine, men det er jo bare 15 min. gange herfra. Sendte ut en MMS til venner og familie med smilebilde av Brage i går, men pga feil hos Telenor/NetCom ble den sendt opptil 10 ganger! Fikk helt panikk da jeg hørte at det rant inn med meldinger hos folk :o Trodde kanskje jeg kom til å få en superregning, men puh! De charger meg bare for en melding :puste lettet ut-smiley: Nei, nå får jeg prøve å sove litt!
Nanella Skrevet 29. desember 2004 #423 Skrevet 29. desember 2004 Så nydelige bilder av Brage! Kan tenke meg at han har fått mye oppmerksomhet i jula ja!!! Høres ut til at dere har hat det bra da, men skjønner at det kan bli litt mye også for noen og enhver. Det merker vi også. Høres slitsomt ut med disse menssmertene hele tiden. Kanskje du kan høre igjen om disse p-pillene man kan bruke når man ammer? Da styrer vel de mensen... Jeg skal begynne på de, men har ikke hentet de ut enda. Jeg har ikke sluttet å blø helt heller jeg da etter fødselen.. Er vel fordi jeg hadde igjen rester etterpå kanskje?? Håper hvertfall det snart tar slutt! Dere får ha en fortsatt god jul da, kose dere videre :-) Silje
Sandra Skrevet 29. desember 2004 #424 Skrevet 29. desember 2004 Ja, disse smertene dine høres ikke godt ut! Håper det gir seg snart nå som du har sluttet med minipillene. Kanskje det tar litt tid før stoffene er ute av kroppen igjen? Bra dere har badekar, så får du slappet av litt der. Så fint nytt avatarbilde du har fått! Har dere kost dere i dag med broren din?
Susanna Skrevet 29. desember 2004 #425 Skrevet 29. desember 2004 Åååå.. :hjerter2: For et nydelig avatar bilde du har fått! Ble bare nødt innom en tur for å kommentere det! :-) Håper alt står bra til med dere, og at menssmertene begynner å gi seg nå.. Natta fra Sanna!
Fibonacci Skrevet 30. desember 2004 Forfatter #426 Skrevet 30. desember 2004 Hei XSiljeX, Sandra og Susanna! Det er så koselig å åpne dagboka og se så mange hilsner! Hehe, fikk tatt så fine bilder av Brage i morges, han var superblid, så jeg måtte bare laste dem inn og dele dem med dere! :-) I dag har Brage vært utrolig grei og sovet masse. Så jeg har fått gjort en del andre ting, og siden han bæsja så til de grader utafor ble det en ekstra klesvask (hadde akkurat satt i gang en maskin da han lagde litt nytt skittentøy! ). Men stakkars, han er midt mellom to bleiestørrelser, de minste har ofte ikke plass til alt som kommer og de største er litt for store, så da kommer det utafor da også! I kveld var vi sammen med broder´n og de oppe hos foreldrene mine. Brage var kjempeblid og sjarmerte alle i senk :-) Det ble litt seint før vi kom oss hjem da, og så klarer jeg ikke å sovne så lett for tida, så det ble litt KG-tid istedet. Lurer fælt på disse menssmertene selv jeg... Jeg synes det er veldig rart at det skal holde på sånn. Minipillene var jo litt rare, for jeg fikk sånne småblødninger, og de har jo gitt seg nå som jeg har slutta med pillene. Men menssmertene er de samme... :klø: Får kanskje gå til legen hvis det ikke gir seg. Men jeg har lyst til å bytte fastlege først, for han jeg har nå har ikke peiling i det hele tatt! Eller gå til en gynekolog, de har vel mer peiling på ting i det området der... Jeg tror jeg må ta meg en tur til tannlegen snart også. Det gjør litt vondt i tannebissene innimellom :-( Men jeg hater tannleger, dessuten er det så dyrt, så jeg kvier meg litt. Men må man, så må man! I morgen skal vi på kino, og foreldrene mine skal passe Brage. Har pumpa ut en del melk. Vi skal se "Alexander", den er 3 timer lang, men vi skal se 9-forestillingen, så da har nok Brage tatt kvelden forlengst når vi kommer hjem.
Fibonacci Skrevet 30. desember 2004 Forfatter #427 Skrevet 30. desember 2004 Vil forresten oppfordre alle som er innom om å støtte flomofrene i Asia! Røde Kors givertelefon: 820 43 000 eller konto nr. 10 Flere hjelpeorganisasjoner: http://ips.idium.no/folkehjelp.no/ http://www.reddbarna.no/default.asp?V_ITEM_ID=65 http://www.leger-uten-grenser.no/?module=A...licShow;ID=1006 http://www.nca.no/article/view/4467/1/26
Susanna Skrevet 30. desember 2004 #428 Skrevet 30. desember 2004 Sent oppe du ser jeg! Håper du fikk sove litt lenge i dag tidlig da, slik du er uthvilt i dag! Ja, det var noen utrolig sjarmerendes og flotte bilder du har tatt av Brage gutten! :hjerter2: Han er jo bare til å spise opp, så nydelig! :D Uff, da ikke lett med de bleie størrelsene alltid.. Hvilke bleier var det du begynte med til Brage? Newborn? Jeg har kjøpt en pakke bleier, men kjøpte Libero 3-6 kg., håper de er gode.. Ja, jeg ville ringt legen om du ikke blir noe bedre. Høre hva han sier om det. Jeg byttet nylig fastlege selv, pga at hun jeg hadde, virket det som ikke kunne noe som helst!! Om du bytter nå, så gjelder det fra den 1. i førstkommende måned. Altså fra 1. januar om du hadde gjort det i dag. Men det er ikke så enkelt nå siden det er jul å få skiftet innen 1. januar Men ring fastlkegekontoret ditt du, eller sjekk på deres internettsider over hvilke leger som har ledig plass der du bor. Jeg hadde ikke vært i tvil, om du føler han ikke gjør jobben sin skikkelig, eller du er missfornøyd på noen måte! Ja, huff, tannlegen er er mareritt for meg også!! :hår: Burde vært der en tur jeg også snart... Håper dere koser dere på kino i kveld du og mannen din!! God å komme seg ut litt, bare dere to kan jeg tenke meg! Mange fra Sanna!!
Susanna Skrevet 30. desember 2004 #429 Skrevet 30. desember 2004 Jeg har foresten støttet flomofrene i Asia! Det er så utrolig trist og tragiskt det som har skjedd der.... Stakkars mennesker.. Både de som har opplevd det, og for de etterlatte som sitter igjen..
Sandra Skrevet 31. desember 2004 #430 Skrevet 31. desember 2004 Hei vennen! Kjenner igjen bleieproblemet ditt Utrolig hvormye vask en så liten person kan klare å lage Jeg har i all fall fått tatt i bruk kokvasken på vaskemaskinen nå om jeg ikke fikk det før! Rundt da Marcus byttet bleiestørrelse var det ogsdå mye sånne problemer her. Det kom ut uansett, og den store ble for stor og klumpete. I forigårs kjøpte jeg pampers, men de var jeg ikke så fornøyd med. (de var utsolgt for libero) Jeg skiftet på sengen i går kveld, og så idag tidlig greide Marcus å bæsje utenfor bleia, selvfølgelig på dyna mi. Så var det bare å vaske på nytt. :-? Vi har også gitt pengertil Røde Kors. Synes det er forferdelig det som har skjedd, og har så vondt av alle de stakkars menneskene i de utsatte landene. Jeg kjenner igjen idiotiske fastleger jeg også. Min er en skikkelig dustedame, (i dagboken min kjent som dr. dust ) men har ikke fått somlet meg til å byrtte enda. Skal gjøre det etter nyttår. Håper dere får en fin nyttårsfeiring og koser dere sammen. Stor klem fra meg
Fibonacci Skrevet 31. desember 2004 Forfatter #431 Skrevet 31. desember 2004 Hei Susanna og Sandra! Susanna: vi kjøpte Newborn til Brage, han brukte dem de første par ukene, jeg tror ikke han kunne brukt Mini helt i begynnelsen, det hadde i så fall blitt mye lekkasje, så mye som han bæsja! Vi har igjen en kvart pakke med 3-6 kg nå, og når de tar slutt åpner vi pakka med 5-8 kg. Så får det bare bli en del klesvask. Hittil har jeg klart å få alt reint igjen faktisk, selv med bæsj oppover til øra Flekkfjerner og deretter maskinvask gjør susen. Hadde så vondt i magen i går natt, fikk ikke sove :o Men jeg var så trøtt at jeg ikke orka å stå opp og gjøre andre ting heller! Jeg må komme meg til legen på nyåret, det er helt sikkert. Tror kanskje jeg har fått urinveisinfeksjon også, jeg flyr på do HELE tida. Filmen i går var bra, litt pompøs, men bra lagd. Det gikk fint med barnevaktene også, Brage var så snill og grei. :-) I kveld blir det pinnekjøttmiddag, skal være sammen med familien min. Det blir koselig! Det blir kanskje ikke like mange raketter som det pleier å være, men det synes jeg er passende nå som så mange mennesker har dødd, er skadet eller har mistet noen... Godt nyttår til alle som stikker innom!
Nanella Skrevet 2. januar 2005 #432 Skrevet 2. januar 2005 Riktig godt nytt år La Traviata!! Klem Silje
Fibonacci Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #433 Skrevet 3. januar 2005 Takk for det XSiljeX! Nyttårsaften var koselig, vi hadde pinnekjøtt og niesa mi var helt i skyene fordi hun hadde fått stjerneskudd! Brage hadde vanskelig for å roe seg på kvelden, og det bråkte en del med raketter rundt midnatt, da hylte han stakkar... :-( Når det roet seg, sovna han tvert! Han var kjempetrøtt dagen etter også. I går hadde vi folk hos oss på elgstek, det ble veldig vellykka. Mannen er så flink til å lage mat, han sto for middagen og jeg for desserten :-) Han lagde verdens beste saus til Han lagde bare alt for lite av den! I dag har vi tatt det med ro, trilla en tur og vært på basøk hos tanta og onkelen min. Men vi dro ganske tidlig hjem. Merker at det har vært litt slitsomt nå i jula med så mye besøk og farting, og uregelmessige tider. Skal bli godt å ikke ha så mye på programmet framover! Og kose oss mere hjemme. Mannen syntes også det, han var veldig sliten nå, for han har jobba hele romjula samtidig som det har vært noe nesten hver eneste dag, enten at vi har vært på besøk eller hatt folk hjemme hos oss. Det er jo veldig koselig å treffe venner og familie, men det blir så intensivt i romjula, og så blir man så stappa av julemat og kaker, at det føles litt godt å gå tilbake til fiskegrateng og pasta igjen... Brage har forandra seg masse i det siste synes jeg! Bare i løpet av romjula har han strekt seg enda mer, og har begynt å lage masse nye lyder når han er fornøyd, han viser det så tydelig når han er begeistra for noe, han spreller med armer og bein, smiler og hviner og gurgler! Etter å ha hatt en periode hvor han ikke likte så godt å ligge i babygym´en, og ble fort utålmodig, så ligger han nå og spreller og prater og ler og koser seg veldig. Han er nå på full fart ut av str. 56! Plutselig passer ikke ting lenger, han er blitt for lang! Nå passer de større bleiene mye bedre også. Har ikke hatt lekkasje på flere dager! :-) Menssmertene mine har blitt svakere, heldigvis. Kjenner litt fortsatt, men jeg sover bedre og har egentlig ingen grunn til å være oppe seint, bortsett fra å oppdatere meg på KG... :oops: Har egentlig ingen nyttårsforsetter, men har lyst til å begynne å trene litt. Og skal prøve å spise sunnere nå som jula er over! :-) Dett var dett for denne gang!
Susanna Skrevet 3. januar 2005 #434 Skrevet 3. januar 2005 Heisann vennen! Ja du har en tendens til å være sent oppe du, et lite nattdyr kanskje? :-) Jeg ser også frem til hverdagen igjen. Det er kjempe koselig med besøk og det å dra på besøk, men ja det skal bli godt å komme inn i litt vanlige rutiner igjen (selv om det for min del ikke blir jeg som bestemmer døgnrytmen om en stund...), og spesielt må det være det for dere som har en liten gutt hjemme også! Det er rart hvor fort de vokser disse små, hører mange mødre sier at de skulle ønske de kunne stoppe opp tiden litt, fordi tiden flyr liksom fra de. De små vokser så fort. Men jeg kan tenke meg det er spesielt kjekt nå som Brage begynner å forstå mer og mer og "deltar" i diskusjoner ol.! Ingenting er så nydelig som et lite barn som gurgler og hviner!! :-) Så bra at menssmertene begynner å avta litt La Traviata! Satser på at de forsvinner helt om ikke så lenge!! Er også innom med en forsinket GODT NYTT ÅR`s hilsen! Mange fra Sanna!
Sandra Skrevet 3. januar 2005 #435 Skrevet 3. januar 2005 Hei kjære deg, godt nyttår! Det er så koselig å lese om dere her i dagboken din. Du høres ut som en kjempesnill mamma, Brage er heldig som har "fått" så snille foreldre. Det blir mye reising og besøk i julen, det er jo koselig det, men deilig å slappe av hjemme igjen også. Godt åkomme tilbake til det normale, og det blir som du sier deilig med fiskegrateng og pasta, og alle de vanlige matrettene. Det er så hyggelig at babyene begynner å "snakke" mer. Det er jo sånn at man gjerne vil at tiden skal gå litt saktere på en måte, men det erjo så gøy å følge utviklingen. Det går jop så rask, både med motorikk, språk og vekst. Det er fint at bleiene begynner å passe bedre da. Kjedelig når de er sånn midt i mellom, det blir jo så myyye vask! Når begynner dere på babysvømming? Jeg skal sjekke om de har svømmebleier på stedet der vi skal svømme, men jeg skal også på babyshop på slependen på torsdag, så kanskje de har det der? Vi begynner svømmingen denne uken, så må få tak inoen snart.
Sandra Skrevet 3. januar 2005 #436 Skrevet 3. januar 2005 Hei kjære deg, godt nyttår! Det er så koselig å lese om dere her i dagboken din. Du høres ut som en kjempesnill mamma, Brage er heldig som har "fått" så snille foreldre. Det blir mye reising og besøk i julen, det er jo koselig det, men deilig å slappe av hjemme igjen også. Godt åkomme tilbake til det normale, og det blir som du sier deilig med fiskegrateng og pasta, og alle de vanlige matrettene. Det er så hyggelig at babyene begynner å "snakke" mer. Det er jo sånn at man gjerne vil at tiden skal gå litt saktere på en måte, men det erjo så gøy å følge utviklingen. Det går jop så rask, både med motorikk, språk og vekst. Det er fint at bleiene begynner å passe bedre da. Kjedelig når de er sånn midt i mellom, det blir jo så myyye vask! Når begynner dere på babysvømming? Jeg skal sjekke om de har svømmebleier på stedet der vi skal svømme, men jeg skal også på babyshop på slependen på torsdag, så kanskje de har det der? Vi begynner svømmingen denne uken, så må få tak inoen snart.
hanni Skrevet 3. januar 2005 #437 Skrevet 3. januar 2005 Hei. Vil bare ønske deg et godt nyttår. Jeg snoker fortsatt i dagboka di. Hyggelig å lese vettu. Ungen min gir også mer uttrykk for å være begeistra nå - det er fryktelig moro. oioioi så moro det blir i ukene framover! Kos dere da!
Fibonacci Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #438 Skrevet 3. januar 2005 Hei Susanna og Sandra! Ja, jeg er nok et nattedyr, Susanna, det er på en måte den tida jeg får helt for meg selv, etter at Brage har sovna for kvelden. Og så har det vært vanskelig å sovne i det siste, har bare ligget og vridd meg pga de dumme menssmertene Heldigvis ser det ut til å ha bedra seg! Så hyggelig at du liker å lese her inne, Sandra! Jeg liker å skrive her også, synes det er noe som mangler hvis jeg ikke har oppdatert her inne på noen dager. Selv om det dreier seg veldig mye om hverdagens små gjøremål... Men samtidig skjer det jo så mye med de små! Og denne tiden får man aldri igjen. Snufs! Vi begynner på babysvømming den 18. januar, såvidt jeg husker. Det blir spennende! Jeg må også få tak i sånne badebleier, men tenkte å ringe kursansvarlig og spørre hvor man får kjøpt de. I dag bada jeg Brage alene for 2. gang! Det gikk bra, bortsett fra at badet (og jeg) ble vått over det hele! Brage så ut til å like det ganske godt, han kom med noen rare "kvekkelyder" men jeg tror det var koselyder! Badekaret som fulgte med stellebordet begynner nesten å bli litt lite til ham. Han er blitt så lang nå! Etter hvert kan vi nok gå over til å bruke badekaret. Og så kan han bade sammen med en av oss, da føler han seg kanskje tryggere i det store karet. Nå sover han, i bagen ute i stua. Må hele tiden gå bort og beundre ham. Han er så GOD... Etterpå skal vi trille en tur. Det er fint vær i dag :-)
Fibonacci Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #439 Skrevet 3. januar 2005 Hei til deg også, Hanni, vi posta visst innlegg likt så jeg så det ikke før nå! Fint å høre at dere koser dere! Ønsker dere et kjempefint nytt år! Bare koselig at du snoker litt inne hos meg vettu
Fibonacci Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #440 Skrevet 3. januar 2005 Har nå snakka med dama på babysvømmingskurset. Jeg huska jo helt feil, det begynner den 12. januar! Får skylde på ammetåka (som vanlig!) De selger både badebukser og sånne bleier der, så da kjøper vi det når vi skal på informasjonsmøte neste mandag. Jeg er ganske spent på hvordan det blir! :-) I dag har Brage vært veldig rolig og sovet masse. Jeg har surra litt rundt med klesvask, holdt på med digitale bilder og til og med fått lest avisa! :-) I morgen skal vi ut og bytte noen julegaver. Vi fikk veldig mye fint, men noe ble det dobbelt opp av! Brage trenger en ny utedress i str. 62, og mere bodyer. Og jeg tenkte å kikke litt på klær (det er jo tross alt salg nå! ). Brage er ganske utålmodig når vi er i butikker, så får prøve å gjøre det så kortvarig som mulig. Han er som de fleste gutter/menn; hater å shoppe!
Fremhevede innlegg