Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei La Traviata!

Så stor og fin Brage er blitt da! nesten 6 kilo! Veide Marcus på tirsdag, da veide han 6520kg. Han bruker 62 og mer og mer av 68 nå. (lille klumpen min)

Du er jammen produktiv du. Både kaker og julegodt!

Jeg skjønner ikke at du har energi jeg. Jeg orker ikke mye for tiden.

Hvilket program lager dere julekortene med?

Vi sendte det inn til Fotoknutsen vi. Fikk endelig de siste kortene i dag :roll:

Håper blødningene dine forsvinner, og holder seg borte en stund nå da. Jeg håper så innmari at det ikke er mensen jeg. Det hadde vært så deilig å slippe det så lenge som mulig.

Min er i all fall borte igjen nå. (og hold deg vekk :tunge1: )

Så fint at du koser deg på barseltreff, men dumt at helsesøsteren er så distré. Virker jo nesten litt uinteressert eller uengasjert? Er jo ikke meningen det da :roll:

Håper dere får en fin helg :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelp, nå forsvant all teksten jeg nettopp skrev! Ble visst kasta ut... :o

Hei på deg Sandra, Brage har vokst veldig de siste ukene ja! Merker det godt at han er tyngre å bære på. Men Marcus slår ham jo ned i støvlene da, str. 68 har jeg ikke begynt å vurdere en gang! Vi fikk noe i gave i str. 74 i går, og det ser veeeldig stort ut.

Jeg har ikke bakt så mange kaker ennå, har bare planer om det! Og mannen skal stå for pepperkakedeigen da! :hoppe: Han er veldig flink til å hjelpe til med matlaging og sånt. :hjerte:

Jeg hadde heller ikke hatt mye energi hvis Brage hadde vært mye våken på natta. Jeg trenger vanligvis mye søvn, så jeg har usedvanlig flaks med at Brage også er et murmeldyr! Slekter på mor si, lille gullklumpen min..

Vi lager julekortene i Adobe Photoshop. Det er mannen som har gjort det meste, jeg driver bare og skriver inn teksten. Det er bilde av Brage i nissedrakt, med "God jul" over, og så skriver vi hilsen ved siden av bildet. Har ikke tid til noe mer avansert, men kommer til å pynte kortene med litt stjerner og gulldekor. Hvordan ser deres julekort ut?

Har fortsatt litt blødning, det kommer og går, men ikke veldig mye av gangen. Det føles ikke som mensen, og jeg håper ikke det er det heller. Helt enig med deg, den kan godt holde seg borte en god stund!

Barseltreffet hadde vært mye koseligere uten helsesøsteren! :tunge1: Hun er kanskje ikke direkte uinteressert, men veldig uforberedt til møtene, og kjempestressa og distré. Hun gjør det hele så urolig. Og så lirer hun av seg så mange bastante meninger, men kan ikke gi konkrete råd om hvordan å løse problemer som dukker opp. Sukk... Er alle helsesøstre sånn?

Nå må jeg skrive litt flere julekorthilsner...

God helg til dere som er innom! :nissevink:

Skrevet

Vi (eller jeg og en annen i all fall) er veldig fornøyde med "vår" helsesøster. Hun er kjempesøt, og engasjert. Tar initiativ, og kan sakene sine.

Vi har laget noen julekorti Adobe Photoshop vi også, men det er til devi skal sende på mail da. De fleste andre (30 stk.) har vi bestilt hos FotoDUSTEN (:ler:).

De vi laget i Adobe har vinernattehimmel i bakgrunnen som vi lagde med Gradient, rundt kanten er det istapper (vi brukte et sånt tutorialforklaring på en side for å få det til da) Skriften er rød med gullaktig glød rundt. Ganske fine. Julekortene fra Fotoknudsen er med bildet jeg har som avatar, og så står det bare God jul og godt nyttår hilsen Marcus, Sandra og Sandramannen. Vi har lagt med en personlig hilsen på et brevark.

Kos dere med pepperkakebaking!

:klem:

Skrevet

Hei Sandra, bra at det finnes ålreite helsesøstre, bare vi som har hatt litt uflaks tenker jeg. Godt at du er fornøyd med din!

De julekortene hørtes stilige ut... med istapper og greier. Våre er ganske enkle, med hovedfokus på Brage selvfølgelig!

Ble ferdig med å skrive alle hilsenene tidligere i dag. Det ble nesten 40 stykker! :o Visste ikke at vi kjente så mange jeg.

Ellers har jeg nesten ikke fått gjort noe i dag, for Brage har hatt økedag eller et eller annet. Bare skriki etter pupp hele tida. Han hadde også problemer med magen, så jeg har båret ham en del rundt og det har satt spor i ryggen min. Er helt gåen nå.

Håper han sovner nå, han har fått masse mat i hvert fall.

Fikk bakt delfiakake, men pepperkakene tar vi i morgen.

Nå skal vi (forhåpentligvis) slappe av litt med "Nightmare before Christmas" - en kjempebra dukkefilm. Nå har popcornet poppa ferdig! :sikle:

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg

en riktig god jul

og

et godt nyttår!

Håper du har det bra.

Skrevet

Hei og takk for koselig julehilsen, Trulselinemor! :-)

Da var helga vel overstått, pinnekjøttet ble kjempegodt og desserten ble også vellykka. Jeg hadde laget creme brulee, og for en gangs skyld fikk vi til å brenne av sukkeret på toppen også!

Delfiakaka ble som den skulle være, men gjestene våre var så stappa etter middagen at det gikk ikke med så mye kake om kvelden!

Og pepperkakebakinga ble utsatt nok en gang! :-( Hadde ikke tid rett og slett. Men i kveld VIL jeg! Med julekortene gjenstår det å klippe dem til, klistre på noe pynt og stappe dem i konvolutter. Ikke store jobben, så hvis Brage er rolig i kveld rekker vi nok begge deler.

Brage hadde nok problemer med magen på lørdag, pluss at det var tendens til økedag. På søndag var han så rolig og blid og glad, bare smilte og koste seg. Og så sovna han litt tildligere på kvelden, rundt kl 10, vanligvis får han siste måltidet i 11-12 tida.

Og nå ser det endelig ut til at melkeproduksjonen har økt ordentlig igjen. Så nå lekker det rett som det er! Er det ikke det ene, så er det det andre... Det drypper, renner og spruter. Jeg spruter sønnen min i ansiktet hvis han slipper taket i puppen et øyeblikk! :ler:

Burde få ordna med pumpa så jeg kan utnytte det, men har noen ærender i dag jeg skal ordne først.

Skal prøve å få tak i penklær til meg selv til jul. Håper jeg finner noe fint!

Nå må jeg gå...

Skrevet

God morgen La Traviata! :nissevink:

Så morsomt å lage creme brulee selv da! Mannen min er en liten mini kokk på kjøkkenet, og til jul så får han bl.a. et slikt sett av meg, han har drømt om det lenge! Men er det vanskelig å få brent sukkeret på toppen altså?

Kjekt å høre at det ble en velykket kveld da! :Nikke:

Håper du fikk bake pepperkakene og gjøre siste finish på julekortene! :wink:

Ønsker deg en fin dag La Traviata! :klem2:

:kose: fra Sanna!

Skrevet

Koselig at du stakk innom, Susanna! :klem:

Det er ikke vanskelig å brenne av sukkeret på creme brulee hvis man har et grillelement som funker (eller en skibrenner)! Den gamle komfyren vår hadde vel egentlig ikke noe grillelement i det hele tatt, så det er ikke rart at vi ikke fikk det til... :roll: Og jeg ga mannen min en kjøkkenbrenner til jul i fjor, men pga flytting og sånt finner vi ikke bruksanvisninga så vi kan få fylt på gass :-( Men den nye fine komfyren vår klarte biffen! Ble litt ujevnt, en ble ganske mørk brent, men de fleste ble fine og brune :-)

Ble ferdig med julekortene kl. 23 i går kveld... og da var jeg sliten. Tida gikk alt for fort i går kveld!

Men jeg fikk gjort unna en del ærender tidligere på dagen. Henta noen bilder vi hadde levert til fremkalling, der var det mange fine av Brage. Og kjøpte et skjørt og to topper til å ha på julaften og 1. juledag.

Vi har begynt å legge Brage tidligere på kvelden i det siste, og det ser ut til å fungere ganske fint.

Han har sovna i 10-tida noen kvelder på rad nå, og i går kveld sovna han rundt kl. 9. Flinke gutten! :klappe:

Jeg trodde ikke han skulle roe seg da, men etter litt sutring så sovna han faktisk! Våkna kl. 6 i dag tidlig.

Men den rytmen blir nok ødelagt i jula... :roll: Vi skal være en del på besøk, og han pleier å våkne når vi flytter på ham.

Nå sitter han i vippestolem, men begynner å bli litt utålmodig, så det er nok best å avslutte!

:nissevink:

Skrevet

Så nydelig avatar du har, Traviata! :hjerter2:

Håper du får en god jul med familien! :gullengel:

Og tusen takk for mange gode ord i boken min... :klem:

Skrevet

Heisann La Traviata!

Det er så koselig når du stikker innom dagboken min, og det er som Lillen skriver, så mange gode ord! :kose: Setter stor pris på det! :Nikke::kyss:

Så surt når bruksanvisninger forvinner.. Kjenner til det problemet du! :wink: Men nå har vi innført et nytt system i papirene våre, så vi får håpe vi greier å holde orden nå! :wink:

:klappe: For at du fikk unna julekortene! Flink er du! :Nikke: Skjønner at ikke alt går etter planen når en har små krabater i hus, det tror jeg nok jeg også kommer til å merke ja! :Nikke:

Kan tenke meg det ikke er lett dette å skulle finne en rytme for Brage, samtidig som det er jul og ting er liksom ikke helt som det pleier å være. Det blir ofte mye besøk, både å reise på besøk selv og få besøk. Men får håpe det går bra for lille Brage uansett...

Håper du har en fin dag La Traviata!

Mange :klem: fra Sanna`n!

Skrevet

Hei på dere, Lillen og Susanna! :klem:

Blir helt rørt jeg av å høre at dere setter pris på hilsenene mine... :grine:

Det er jo så lett å leve seg inn i andres problemer når man skriver så åpent som her inne i dagbøkene, og man vil så gjerne trøste og oppmuntre når etater og bekkener er dumme og vanskelige!

Jeg får ikke sove i natt, så jeg sto opp og pusla litt rundt. Havna ved PC´en til slutt... Jeg sovna tidligere på kvelden, da jeg ga Brage kveldsmat på senga, men så våkna jeg da mannen kom for å legge seg og flytta Brage over i sin egen seng. Brage roet seg fort, men jeg fikk altså ikke sove igjen. Hadde vondt i magen :-( Jeg tror ikke jeg liker disse minipillene noe særlig. Jeg har fått noen småblødninger igjen, og mere menssmerter. Kanskje jeg skal ta en pause og heller bruke annen prevensjon, og se om ting normaliserer seg litt mer.

Kjempedeilig å bli ferdig med julekortene, det tok mye mer tid enn jeg trodde! Hørtes så enkelt ut, vi skulle jo "bare" lage dem på PC´en og printe dem ut selv! Men tre kvelder på rad satt jeg altså og klipte dem til, limte på gulldekor og skrev på konvolutter. Neste år tror jeg jeg bestiller ferdige kort jeg... :roll:

Og pepperkakene ble gode! Litt annerledes enn vanlige pepperkaker, mannen hadde funnet en oppskrift med bl.a. mandler i. Men veldig nammelige da :sikle:

I dag har søsteren min vært barnevakt for lille gullet mitt mens jeg var hos frisøren! Kjempedeilig å få en juleklipp. Tok en del på lengden, det er litt uvant men godt å få litt orden på det. Under fødselen ble håret så flokete at det tok meg UKER å få gredd det ut igjen! Så det var veldig slitt og flisete, en del hår var brekt av, særlig bak.

Brage koste seg hos søsters, og jeg tror hun koste seg ganske bra med ham også! :hjerte: Han smiler så fælt for tida, lille hjerteknuser´n!

Jeg fikk henta en pakke i dag også, det var julegaver vi hadde bestilt. Kopper med fotomotiv! De er til besteforeldrene til Brage. Det er bilde av fotavtrykkene hans, og så står det f.eks. Mormor på den ene siden og "Brage var her" på den andre siden. De ble kjempefine!

Nå begynner ting å bli klare til jul her i heimen. Skal pakke inn de siste gavene, og pynte treet. Og så må vi pakke litt, for vi skal være en del på farten i jula.

Er spent på hvordan Brage kommer til å takle det, jeg merker av og til at han blir urolig hvis vi har for mye på programmet. Han er et lite "hjemmedyr" tror jeg.

Har så vondt i ryggen, sånn mensaktig vondt :-( Lurer på om jeg får sove noe særlig i natt :Gjesp:

Ønsker alle som stikker innom dagboka mi en

:gullengel: riktig god jul og et godt nytt år! :gullengel:

Skrevet

Hei La Traviata! :nissevink:

Ja, er helt enig i det du sier at det er lett å lever seg inn i andres problemer her, netopp fordi en skrive så åpent i dagbøkene! :Nikke:

Uff, ikke bra med magesmerter Traviata! Ja, kanskje det kunne vært lurt å vente litt med de, og heller bruke annen prevansjon for en stund, slik at kroppen kommer seg til hektene igjen! Så kan du jo heller prøve deg på nytt med de minipillene senere!

Som sagt, jeg synes du er kjempeflink jeg ang. disse julekortene, for ja, det er mye arbeid å lage de selv!! Men familie og venner er kjempe heldige som får hjemmeproduserte kort av dere i år da, det er jo kjempestas!! ..Men jeg skjønner godt at du har lyst til å kjøpe ferdige kort neste jul ja! :wink::Nikke:

:sikle: mmm, pepperkaker hørtest godt ut :sikle:

Har mannen din litt interesse for kjøkkenbaking og slikt også? Det har min, det var forresten han som baket pepperkakene hos oss i år, men det er så deilig å ha en mann som intreserer seg litt for kjøkkenet også!! :Nikke::tommelsmil:

ÅÅÅ, jeg ogå vil til frisøren!! Har tenkt på det sååå lenge nå, men det blir liksom aldri med meg.. :roll: Må prøve å få tatt meg en tur på nyåret, kanskje jeg rekker det før babyen kommer :wink: (litt enklere da..) Må ihvertfall få stusset tuppene litt :wink:

Det er jo så deilig å være hos frisøren av og til, føler seg litt ekstra fresh letter et besøk der! :Nikke:

Håper så inderlig at ryggen og magen din er bedre i dag! Du må kose deg mye i julen sammen med familien din! Blir vel noen dager til jeg kan hilse innom deg igjen nå siden jeg reiser bort i julen.. Så derfor vil jeg :

ØNSKE DEG EI RIKTIG GOD JUL, LA TRAVIATA!

Mange jule :klem2: fra Susanna!

Skrevet

:nissevink: God jul! :gullengel:

Er bare en rask tur innom! Har blitt syk og holder sengen jeg, men satser på å bli frisk til i morgen!

Håper dere får det kjempefint i morgen og resten av julen.

Stooooooor :klem: fra meg

Skrevet

Hei Susanna og Sandra! :klem:

Leit at du er syk, Sandra, ønsker deg god og rask bedring!

Susanna: Mannen min er mest glad i å lage mat (middager og sånt), og pleier ikke å bake så mye. Men av og til slår han til! Han er en minikokk ja, lager utrolig mye god mat. Han fikk kokkekurs i morgengave av meg da vi gifta oss... :hjerte:

Disse menssmertene er ikke så ille i dag. Mest når jeg legger meg ned, av en eller annen grunn. Til gjengjeld har jeg vondt i hodet... :(

Men det blir sikkert bedre hvis jeg kommer meg ut litt. Det regna skikkelig tidligere i dag, men nå har det klarna opp. Skal trille en tur etterpå. og så skal vi opp til foreldrene mine på middag.

I kveld skal vi pynte treet! :gullengel:

Kanskje Brage synes det er spennende å se på lys og glitter og sånt? Ellers skjønner han jo ikke så mye av jula, men det blir jo koselig å være sammen med familien på begge sider, han synes det er spennende med ansikter og smiler så gjerne til alle!

Han er så nydelig :hjerte: Jeg tror ikke det er mulig å være så lykkelig som jeg føler meg nå for tiden! Når jeg ser på ham svulmer hjertet mitt, det er så rart at han er sønnen vår og at det var han som bodde inni magen min! Jeg skjønner mye bedre nå hva andre mødre har snakket om i alle disse årene... og jeg skjønner hvor lett det er å bli en "hønemor" som alltid skal passe på og si sånn som "nå må du ta på deg lue, det er kaldt ute!" :ler:

Vi skal bort på julaften, og reiser til mannens familie på 1. juledag. Er hjemme 3. juledag, så da stikker jeg nok innom KG en liten tur!

:nisse: God jul! :nisse:

Skrevet

Hei La Traviata!

Takk for alle koselige hilsner i dagboken min. Er lei for at jeg ikke har rukket det samme hos deg i det siste.

Vil ønske deg en riktig god jul! :-)

:klem: Silje :nisseblunk:

Skrevet

Håper du og dine får en riktig riktig

GOD JUL :nisseblunk:

Stor juleklem fra monja og monjagutten!

Skrevet

Takk for julehilsner, XSiljeX og Monja! :klem:

Nå er vi hjemme igjen etter å ha vært på farten siden 1. juledag.

Julaften feira vi hjemme hos tanta og onkelen min, foreldrene mine, søsters og kusina mi var også der. Det var kjempekoselig! Vi spiste ribbe, julepølse og medisterkaker. Og Brage koste seg i vippestolen mens vi spiste, satt og fulgte med og var veldig tålmodig. Det var spennende å se på juletreet også! :-)

Vi fikk masse fine gaver, både til oss selv og Brage. Bl.a. penger til babysvømmingskurs, klær, leker og kosedyr. Jeg fikk et nydelig smykke av mannen, og sammen fikk vi peissett, peispuster og uplight lampe til stua. Jeg ga mannen min Monty Python DVD boks, han ble veldig glad! :-)

Brage sovna utover kvelden på julaften, men utrolig nok våkna han ikke da vi kledde på ham for å dra hjem, og heller ikke da vi kom hjem og skulle legge ham! Det var veldig deilig.

1. juledag dro vi avgårde til julefrokost hos mannens familie. Tror vi var ca. 20 mennesker! Masse unger og mye ståk og leven. Jeg var litt sliten den dagen, så jeg og Brage tok oss en liten hvil etter maten, og det hjalp veldig. Denne julefrokosten varer nemlig hele dagen, og inkluderer overnatting! Brage klarte ikke å roe seg om kvelden, så vi holdt på en stund med ham. Jeg tror det var mye nytt for ham, og en del bråk som naturlig nok følger med et lystig lag på 20 familiemedlemmer i alle aldre...

2. juledag dro vi videre, over til svigerforeldrene mine, der skulle det være julemiddag om kvelden, med ikke mindre enn 17 mennesker, derav 6 unger i alderen 1-7 år. Så det ble ikke akkurat noe særlig roligere! Men gjestene dro tidlig hjem, så det ble en rolig avslutning på kvelden, med bare oss og svigers. Vi så på "Jeppe på bjerget" og Brage sovna så fint.

I dag sov vi ut og trilla tur med Brage. Oldemoren hans kom på besøk til middag, og han smilte og pludra så fælt når hun holdt ham! Han sjarmerte henne skikkelig :hjerte:

Vi dro hjem etter middagen, og det var egentlig fryktelig deilig å komme hjem. Brage slokna etter å ha fått pupp, ny bleie og pysj, og mannen skal tidlig opp på jobb i morra og gikk og la seg i stad.

Jeg har nå slutta med minipillene, og har ikke hatt mer blødninger. Men disse menssmertene er der fortsatt, lurer på hvor lenge det skal holde på? Det har jo vært sånn mer eller mindre siden han ble født. Nesten så jeg lengter etter den ordentlig mensen, for da har man jo bare vondt noen dager i måneden! Nå er det jo sånn hele tiden :-(

I morgen kommer broren min på besøk med familien sin. Brages kusine på to år gleder seg nok til å se ham! Framover i romjula skjer det ikke så altfor mye, mannen og jeg skal på kino på torsdag, og foreldrene mine skal passe Brage! :-) Og på nyttårsaften skal vi være sammen med familien min.

Nå skal jeg prøve å laste inn noen nye bilder fra digitalkameraet, og legge ut her på KG.

God natt! :vinke:

Skrevet

Høres ut som dere har hatt det hektisk, men fint! Koselig med julefeiring med gode venner og familie!

Brage oppførte seg jo flott under middagen da :Nikke:

Babysvømming blir sikkert kjempegøy, det starter vi også på nå rett over nyttår :hoppe:

Gleder meg til å se de nye bildene.

:klem:

Skrevet

Hei Sandra! Vi har hatt det kjempefint, men det var deilig å komme hjem og ta det litt med ro også! Gleder oss veldig til å begynne på babysvømming, håper han synes det er gøy! Han liker å bade her hjemme i hvert fall, men han protesterer når vi løfter ham opp, for da blir han avkjølt, og det er ikke noe godt... :-(

Har lagt inn et nytt bilde:

I finstasen på julaften

Skrevet

Så skjønn Brag var i penklærne sine! :hjerter2:

Han er blitt så stor og fin :-)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...