Gå til innhold

La Traviatas dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en nydelig nissegutt du har La Traviata!

Bildet var kjempefint.

Nå må jeg gå, det kommer en elektriker straks.

Håper du får en fin helg da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempefin nisse Brage!! :hjerte: Så søt atte :-)

Vi er jammen heldige ja som har sånne murmeldyr.. Tør nesten ikke å tro det enda jeg.. Tenker at plutselig en dag så snur det å da kan jeg snakke om murmeldyr ja :ler:

Jeg må også begynne å tenke på prevansjon, helsesøster sa til meg at det hadde kommet en p-pille som man kunne ta selv om man ammet.. Tenkte jeg skulle spørre legen om den jeg da, ellers blir det minipille på meg også tror jeg. Men er veldig spent på om jeg greier å huske å ta den til samme tidspunkt i såfall.. Meg med ammetåke i tillegg er ingen bra kombinasjon... :roll: Men har ikke tenkt til å bli gravid med det første heller så da får jeg gi maks da :wink:

Ha en god helg! :vinke:

Skrevet

Takk for koselige hilsner, Sandra og XSiljeX! :klem:

Nissegutten min sov ekstra lenge i dag, så vi holdt nesten på å forsove oss, vi som skulle ha besøk og alt!

Det ble et produktivt juleverksted, masse til/fra lapper med ulik pynt, både stempler og gulldekor og glitterlim og litt av hvert. Tida fløy så fort at jeg ikke rakk å male på gipstingene mine. Får ta det en annen dag :-)

Nå skal vi snart spise middag (litt seint, men fine folk spiser seint, er det ikke det de sier?).

Jeg har også hørt om p-piller man kan ta når man ammer, XSiljeX, en jordmor på sykehuset fortalte om det. Men legen min hadde ikke hørt om det! Og mente dessuten at det var ulogisk at det skulle finnes! :klø:

Dessuten må man ha fått tilbake menstruasjonen først, og det kan jo ta tid. Men jeg kunne forsåvidt tenke meg å begynne på dem hvis jeg kan, minipillene er det litt mer stress med.

God helg til alle som stikker innom! :vinke:

Skrevet

Da var mensen tilbake igjen gitt... Og attpåtil på 30-årsdagen min! :o :grine:

Det var litt tidlig syntes jeg, men det tyder vel på at kroppen begynner å komme i gjenge igjen. Så det er vel et godt tegn? Hadde egentlig trodd at det skulle ta lengre tid, men det har kanskje å gjøre med at jeg ikke ammer så mye om natta? Han sover jo stort sett gjennom hele natta.

Og da kan jeg kanskje begynne på de berømte p-pillene som man kan bruke når man ammer. Bortsett fra at legen min ikke hadde hørt om dem da... :-?

Helga var veldig bra. På lørdag var mannen barnevakt, og jeg dro på shoppingtur :sjarmor:

Fikk handla ALLE julegavene (bortsett fra to stykker)!! Det var ganske slitsomt, men deilig å være så å si ferdig. Fikk ikke handla noen klær til meg selv, men får ta det en annen dag.

Og på søndag fikk jeg frokost og gaver på senga av den snille mannen min! :hjerte:

Vi tok oss en deilig middag og åpnet en rødvin, og så fikk Brage flaske den kvelden. Gikk så fint så. Jeg drakk bare et halvt glass, det var nok for meg...

Nå har jeg fått avtalt dåp for Brage, og skal ringe til de vi har tenkt på som faddere i kveld. Håper de takker ja, det tror jeg nok de gjør :-)

Har kjøpt flere hobbyting på Panduro nå, og skal lage mere julepynt og julegaver. Det er så gøy å pusle med sånne ting, og nå har jeg jo tid til det også! :nisseblunk:

Skrevet

neinei, La Traviata - det er ikke mensen...

Jeg trodde også det, men jeg hørte av venninne at mange begynner å blø igjen 7-8 uker etter fødsel, men det er fortsatt en del av renselsen. Det er for tidlig for mensen. Jeg begynte å blø igjen da ungen min var 7 uker akkurat, og det begynner å avta igjen nå - likner mensen, men er det ikke.

Men 30-årsdag!!!! Gratulerer! Hurra!

Klem fra hanni

Skrevet

Ånei...Jeg glemte av bursdagen din La Traviata... :oops: Å jeg som tenkte at den måtte jeg huske på, men nei.. (kan unskyldes med min så hektiske helg da..) Men uansett: GRATULERER MED VEL OVERSTÅTT LA TRAVIATA! :bursdag::gratulerer:

Kan tenke meg det er godt å ha unna gjort omtrent alle julegavene ja! Har bare mannen sin igjen jeg også! :wink:

:klem: fra Sanna!

Skrevet

Jeg har også fått mensen eller en eller annen slags blødning i all fall :roll::grine:

Det har vært så deilig å slippe nesten et år nå.

Håper du hadde en fin bursdag! :gratulerer:

Nå har jeg utsatt det så lenge så nå mååå jeg begynne å gjøre oss klare til å dra på barseltreff.

:klem:

Skrevet

Hei og takk for gratulasjoner, Hanni, Susanna og Sandra! :klem:

Du har nok rett i at det ikke er mensen, Hanni, det lignet veldig på mensen den første dagen, men andre dagen avtok det, og i dag er det nesten ingenting. Jeg syntes det var veldig tidlig, men jeg har hatt mye mensaktige smerter i det siste, og i går fikk jeg også den migrenen jeg pleier å ha i forbindelse med mensen.

Renselsen tar tydeligvis lengre tid enn jeg trodde... jeg spurte legen min om det var vanlig å ha menssmerter eller etter-rier eller hva det nå er seks uker etter fødselen, men han visste egentlig ikke...? Han virker av og til litt usikker og uerfaren synes jeg. Han er bare vikarlege, sikkert ganske nyutdannet, men det virker litt rart når han må slå opp i bøker eller ringe andre for å kunne gi svar på det jeg spør om... :klø:

Vi har sovet skikkelig lenge i dag! :sove: Brage har vært urolig og hatt vondt i magen noen dager, men i dag virker han mye roligere og sover masse. Det er deilig.

Jeg skal pakke inn noen :gave: etterpå, og så skal vi lage julekort vi kan sende ut til venner og familie! Det blir kos. I morgen kommer tanta til Brage (min lillesøster) hjem til jul, og gleder seg så fælt til å se ham! Det er en måned siden hun så ham sist. Han har blitt MYE større, jeg merker nå at han er tung å bære på. Nakken og skuldrene mine har det ikke godt for tida...

Nei, nå må jeg sette i gang en klesvask før han våkner igjen! :nissevink:

Skrevet

God morgen La Traviata! :klem:

:Nikke: Helt enig i at legen burde sjekket opp dette med hvor vanlig det er med etter rier eller menssmerter seks uker etter fødselen! :fy: Det er jo hans oppgave det!

Kan tenke meg dere koser dere masse i dag når din søster kommer på besøk! :Nikke:

Håper du får en kjempe fin dag La Traviata! :vinke:

Du må passe på skuldrene og nakken din.. Kanskje du kunne ordnet deg en slik varmepute som du kunne legge over nakken.. Det er fryktelig vondt med stiv rygg og nakke!..Det kan jo være derfor du får migrene også.. Du må huske å ta vare på deg selv også :kose:

Skrevet

Takk for hilsen, Susanna! :klem:

Skal prøve å passe bedre på nakken og skuldrene mine, det har en tendens til å bli stivt og vondt noen ganger. Jeg har faktisk en sånn varmepute, men det er ikke alltid jeg husker på å bruke den... er nok ganske godt inne i ammetåka, husker liksom ingenting! Hadde glemt at mannen skulle på julebord i dag også. :roll:

Brage har virka litt sutrete i dag, og jeg syntes han var litt varm. Så jeg tok temperaturen hans, under armen, og den viste 37,2. Så det er vel ikke feber akkurat, men han kjennes varm ut og i stad sovna han i armene mine og var veldig slapp i kroppen sin. Er litt i tvil om hva jeg skal gjøre, får prøve å ta tempen i rompa når han våkner igjen, det viser vel mer riktig.

Ellers har jeg blødd litt mer nå, det kommer og går litt dette her. Har lurt litt på om det kan ha noe å gjøre med minipillene, man kan visst få småblødninger av dem? Men det virker som flere her inne har hatt blødninger etter 7-8 uker, så det er nok ganske normalt.

Har blitt invitert på tapas med noen venninner på fredag, men vet ikke helt om jeg kan dra. Melkelageret mitt er brukt opp, og jeg klarer ikke pumpe ut så mye lengre! :o Må jobbe litt nå for å få opp produksjonen igjen. Jeg har nok melk til Brage, men ikke så mye ekstra :-(

Jeg har faktisk mest lyst til å være hjemme og kose med gutta mine jeg... Var så mye på farten forrige helg, er ikke vant til å være så mye borte hjemmefra...

Nå våkna han visst...

Skrevet

Han har nok ikke feber, virka normalt når jeg kjente på ham i sted. Heldigvis!

Nå skal vi snart ut på tur! :-) Skal trille bort til kjøpesenteret for å gjøre unna de siste julegavene og så triller vi opp til mine foreldre, søsteren min kommer til å være der. Skal spise hjemmelaget pizza! :sikle:

Mannen kan bare ha det så godt på julebordet han... få ting slår mammas pizza!

Skrevet

Så fint å høre at Brage ikke var syk :-)

Jeg har heller ikke så mye melk til overs utenom måltidene til Marcus. Dessuten virkerdet som om han har økedag i dag, jeg har ikke gjort annet enn å mate han og skifte bleie.

Håper dere får det fint ikveld med hjemmelaget pizza :sikle: Det blir sikkert koselig!

Skrevet

Godt han ikke hadde feber da!! Deilig med trilletur i det milde været! Jeg hadde tenkt å ta meg en lang tur idag jeg, men døgnet ble vist litt snudd opp ned så da får jeg prøve igjen imorgen.. Vanskelig å planlegge noe som helst skjønner jeg..

Skjønner godt at du vil være hjemme jeg, jeg har ikke vært mye på farten alene enda, føler meg ikke klar for det jeg :roll: Blir rart når man skal ha tid helt for seg selv igjen.

Også jeg som også glemte bursdagen din :oops: Beklager!! Gratulerer med dagen som var!! :bursdag: Hørtes koselig ut med hjemmekveld med mat og vin. Håper du hadde en fin dag da!!

Du får ha en fortsatt fin dag også må du kose deg med pizza hos din mor! Hørtes utrolig godt ut! Skjønner jeg begynner å bli litt fysen på mat siden jeg får vann i munnen når jeg leser om hva folk skal spise idag.. He he..

Og forresten syns jeg det er rart om ikke legene har hørt om den p-pillen.. Får høre med min da, har kvinnelig lege jeg så kanskje hun holder seg mer oppdatert på sånt?? Man kan begynne å lure på disse legene innimellom, noen virker rimelig sløve!!

Nei, hei og hopp!! :-)

Skrevet

Hei på dere, Sandra og XSiljeX! Koselig med besøk, og mer gratulasjoner! :klem:

Jeg var veldig glad for at Brage ikke hadde feber, det er jo så mye rart som går nå for tida. Men vi har holdt oss friske alle tre så langt (bank i bordet, håper det holder seg sånn!).

I dag har vi vært på barselgruppe på helsestasjonen, det var koselig. Men helsesøsteren som leder gruppa irriterer meg litt... hun er så rotete, får ikke helt tak i det hun sier, hun er veldig distré og huska ikke en gang hvor gamle ungene våre var.. :roll:

Men alle jentene i gruppa er superkoselige, neste treff skal vi ha hjemme hos meg i januar, da blir det bare oss i gruppa.

Jeg spurte om de andre hadde hatt mensenaktige blødninger i det siste, og det hadde to av dem hatt, men de mente det var mensen! Og ikke en del av renselsen.

Blir ikke helt klok på dette jeg... Helsesøster hadde jo ikke peiling, hun kunne ikke svare på det. Kan jo bare se om det kommer tilbake om ca. en måned, da vet jeg jo om det er mensen eller ikke.

Vi veide Brage også, nå var han blitt 5910 gram og 59 cm lang! :hoppe:

Så stor og fin gutt!!! Det er noen klær i str. 56 som rett og slett er for små nå, og jeg har tatt fram mer av 62. Litt gøy med "nye" klær også, mye av det vi fikk i gave var i 62, og det er veldig mye fine klær.

Fikk gjort unna de siste gavene i går! :nisse:

Og skal prøve å komme videre med julekortene våre i kveld. Vi lager dem på PC´en, men kommer til å skrive en personlig hilsen på dem likevel. Så det tar litt tid! Men koselig er det.

I går kveld ble det litt seint før vi sovna. Mannen kom hjem fra julebord rundt kl. ett og ble overraska over at jeg fortsatt lå i senga og amma! Men vi sov til kl. 9 i dag da, ble litt stress for barseltreffet begynte kl. 10.30!

I morgen skal jeg ha juleverksted med mamma og søsters! Vi skal lage julegodteri! Har kjøpt inn marsipan, sjokolade, kakepynt, nougat, valnøttkjerner m.m. Og så har jeg konditorfarge i rødt og grønt.

Får prøve å ikke spise opp alt med en gang... :wink:

Skrevet

:klappe: Flinke Brage!

Så da er julegavene unnagjort for deg også ser jeg! Godt med alt som er gjort! :Nikke:

Å, juleverksted er så koselig! Jeg har også laget litt julegodterier i år, fant en oppskrift på juleforumet på noen sjokoladekuler med en anelse bringebærsmak i. De ble kjempe gode, dog mektige, men gode!! :wink:

Rart ikke helsesøster viste om det var renselsen eller mensen... :roll:

Håper dere holder dere friske alle tre!!.. Kjedelig å bli syk nå rett oppunder julen, selv om det er typisk at en blir det... Det er liksom noe som går hver jul, sikkert noe med julestresset..

Ønsker deg en fin dag La Traviata! :klem:

Skrevet

Da har Brage slått ungen min på vekta! Han veide nemlig ca 5,8 i dag (veide med klær - så litt usikker) Men han har blitt lang (veit ikke hvor lang) men nå er vi delvis oppe i str 68 :o - iallfall i pysj og body. De vokser fort disse unga! Moro.

Du, jeg er nesten 100% sikker på at du ikke har hatt mensen. Når så mange får en blødning i uke 7-8, så er nok ikke det tilfeldig. Og helsesøster på helsestasjonen jeg hører til mener at det er vanlig at renselsen kommer igjen i uke 8 etter fødsel.

Klem fra hanni

Skrevet

Hei Hanni! Du er innom og leser litt fortsatt? Koselig at du legger igjen hilsener også! :klem:

Wow, bruker sønnen din str. 68? Han må være lang ja... Brage har også strekt seg en del i det siste, men bruker nå enten 56 eller 62. Det er utrolig som de vokser ja, snart er gutten min 6 kilo! :o :-)

Han spiser jo mye, og har nok blitt mer effektiv til å tømme puppen også. Bruker ikke sååå lang tid lenger (selv om han liker å kose litt også...).

Angående blødningen så tviler jeg også egentlig på at det er mensen, når jeg har mensen pleier jeg jo å blø i nesten en uke, dette her varte kanskje 2 dager, av og på (og mye mindre mengder). Og jeg tror ikke jeg har hatt eggløsning heller, pleier å merke når jeg har det.

Og det er jo litt for tilfeldig at "alle" har en sånn blødning 7-8 uker etter fødselen! Skulle jo tro at det er mer individuelt hvis det hadde vært mensen.

Da tror jeg heller det har med renselsen eller minipillene å gjøre.

I dag er det skikkelig ufyselig vær, det regner og blåser så det knaker i huset! :o Har ikke vært mye ute, bare på barseltreffet. Håper det blir bedre til helga. Vi har invitert familien min til pinnekjøttmiddag!!! :hoppe:

Det er jo bare sååå godt! Gleder meg til den liflige duften begynner å spre seg rundt i huset... :sikle:

Skal bake litt mer til jul også. Pepperkaker og delfiakake. Nam nam!!

Skrevet

Vi lagde pinnekjøtt for en uke siden. Det er kjempegodt! Men fy søren så mye jobb å rengjøre kopper og kar etterpå. Jeg ble sjokkert over alt fett som ble igjen :o

68 er litt stort da - men han har strekt seg voldsomt siste uka. og så har han gått fra å være sovedyr til våkendyr.. så det skjer mye!

Selvsagt er jeg inne og leser :wink: Gøy å følge med dere som fødte på samme tid som meg. Sammenlikner litt da vettu :wink:

Ha en fin helg, og lykke til med pinnekjøttet!

KLem fra hanni

Skrevet

Heisann La Traviata! :vinke:

Er bare innom en snartur for å se hvordan det går med dere og for å ønske deg og Brage ei kjempe fin helg! :klem:

Mange :klem2: fra Sanna!

Skrevet

Nå begynner helgefreden å senke seg her i huset... Brage sover søtt og mannen lager mat ute på kjøkkenet. Og jeg sitter her med KG... :-)

Jeg, mamma og søsters lagde MASSE julemarsipan, med sjokoladetrekk og nougat og kokos og kakepynt... Brukte opp to hele marsipanpølser! Burde holde en stund ut i jula det!

Brage hadde en rekordbleie i stad! Det gikk nesten opp til øra :o Bodyen var jo helt gul, håper jeg får den rein igjen! Han virka helt uberørt av det hele, bare lå der med bæsj over hele ryggen og gliste :ler:

Han er så blid for tida, særlig på stellebordet! Kjempeartig å tulle og kose med ham, nesten så jeg glemmer hva vi egentlig skal gjøre!

Nå våkna han, får se hva han vil... :-)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...