Fibonacci Skrevet 29. november 2004 Forfatter #361 Skrevet 29. november 2004 Tok noen bilder av Brage da han smilte så masse til pappa´n sin tidligere i kveld! Vil gjerne dele dem med dere: Brage smiler til pappa! Enda større smil!
Fibonacci Skrevet 30. november 2004 Forfatter #362 Skrevet 30. november 2004 I dag har vi vært på sykehuset for ultralydundersøkelse av hoftene til Brage. De var helt normale ved fødselen, men siden det er hofteleddsdysplasi i mannens familie skulle vi ta en ekstra undersøkelse. Og alt var helt fint nå også! Brage skrek da legen undersøkte ham, men ble fort rolig igjen etterpå. Og bilturen gikk kjempefint, selv om det var 1 time hver vei. Sørget for å gi masse pupp før vi gikk i bilen Kjøpte julekalender til mannen min også, vi pleier å kjøpe til hverandre hver jul. Litt barnslige vi, det blir ikke ordentlig adventstid uten kalender! Helst sjokolade, da... Kjøpte Nemi-kalender jeg, den så kul ut :-) Trodde jeg skulle fått barnetrygden i dag, det er jo utbetaling siste virkedag i måneden??? Og siden jeg fikk barn i oktober, skulle jeg vel få trygden nå i november? Eller har jeg misforstått? Får jo permisjonspenger neste uke, så det er ingen krise, men hvis de har gjort noe feil må jeg jo si fra. I morgen skal vi på 6-ukers kontroll, både til lege og helsesøster. Det blir spennende! Jeg tror Brage veier litt over 5 kilo nå, men tør ikke tippe hvor mye over... Han spiser jo masse! Prøvde å måle hvor lang han var i går, da strakte han ut beina selv og så la jeg målebåndet ved siden av ham. Da så det ut som han var ca. 56 cm. Stor gutt! :-)
Fibonacci Skrevet 1. desember 2004 Forfatter #363 Skrevet 1. desember 2004 Da er vi tilbake fra 6-ukers kontrollen (han blir ikke 6 uker før på lørdag, da)! Han har lagt bra på seg, følger kurven fint :-) 5132 gram veide han, og hodeomkretsen var 38,5 cm! Lengden ville de ikke ta. Ellers var alt OK! Vi må nok snu hodet hans oftere bare, han liker best venstre side. Men han kommer fint over på høyre side også, det var det viktigste sa de. Han var veldig rolig og våken mens vi var der, men ble nok litt trøtt og lei på slutten. Han sovna i bilen, men våkna da vi kom inn igjen og fikk ikke sove på en stund. Han var kjempetrøtt, men klarte liksom ikke roe seg alene. Nå sover han da, den lille engelen min Fikk Foreldre & Barn pluss BAM 2 måneder i posten i dag, gleder meg til å lese dem :-) Det fulgte også med et "babyleksikon" og en CD med barnesanger. I går kveld merket jeg at jeg hadde så mye melk, og pumpa ut av den puppen han ikke hadde tømt. Pumpa i pose oppi sånn poseflaske denne gangen. Det gikk over all forventning, fikk ut 180 ml! Det bare fløt og fløt, helt utrolig i forhold til hvordan det har vært før :o Jeg merker skikkelig melkespreng nå også, tror jeg skal pumpe etterpå hvis han ikke våkner i mellomtiden! Føler meg som rene meieriet
Sandra Skrevet 1. desember 2004 #364 Skrevet 1. desember 2004 Jippi for meieri! Det betyr at vi har muligheten til å dra ur på f.eks juleshopping uten å måtte dra med barnevogn, og håndkler og bleier og våtservietter og kluter og smokker og skiftetøy osv. sov... 180 mL var jo kjempebra! Tydelig at vi begynner å få dreisen etterhvert nå. Så fint at Brage legger bra på seg, det er så beroligende å vite for man ser jo ikke hvor mye melk som faktisk kommer ned i magen deres. Det nye svarthvitt bildet var også kjempeflott! Flink du! Og for en nydelig modell
Fibonacci Skrevet 1. desember 2004 Forfatter #365 Skrevet 1. desember 2004 Takk for det, Sandra, stas å få skryt av bildet mitt :-) Jeg tok det med digitalkamera, og gjorde det om til sort/hvitt i PhotoShop. Helt enig i at modellen er nydelig! Det er noe som har skjedd med melkeproduksjonen nå, særlig med den puppen det har vært minst melk i hittil! Der har det økt på veldig de siste dagene. I stad lakk det så fælt at jeg måtte bytte alt, det kom gjennom ammeinnlegg, BH og genser :o Aldri skjedd før. Det var den puppen jeg fikk så mye ut av i går også. Og så har jeg begynt å føle meg helt "borte" mens jeg ammer, det må jo være den berømte ammetåka, som jeg har fått først nå etter 6 uker. Blir skikkelig trøtt og det føles som hjernen er laget av sement. Ikke en fornuftig tanke å oppdrive! Merkelige greier...
Fibonacci Skrevet 2. desember 2004 Forfatter #366 Skrevet 2. desember 2004 Meieriet har slått til igjen! 150 ml var dagens fangst! Det er helt annerledes å pumpe nå, produksjonen synes å ha økt med flere hundre prosent! Behøvde nesten ikke pumpe, det bare rant av seg selv nærmest, da jeg tok bort pumpa fordi Brage skreik så sto det en stråle ut som liksom aldri stilna av! Hjelpe meg, det er jo nesten for mye av det gode. Jeg har melkespreng veldig ofte, og ammeinnleggene blir gjennomvåte med en gang. Neida, klager ikke altså, det er jo supert for da kan jeg fylle opp fryseren med melk! Jeg og mannen fikk prata skikkelig sammen i går kveld, etter at Brage hadde sovna. Det var godt å snakke litt, og bare være kjærester, det hender ikke for ofte at vi snakker om annet enn praktiske ting for tiden! Fint å ligge i armkroken og kose litt, og så snakka vi masse om den første tida vi ble sammen, og om fødselen, og jeg fikk svar på masse jeg har gått rundt og tenkt på, for han så jo mesteparten av det som skjedde, mens jeg ikke så noen verdens ting! Jeg har vært litt redd for at han kanskje syntes det var ekkelt, og at sexlivet ikke vil bli det samme nå etter fødselen. Men han syntes ikke det var ekkelt, bare rart sa han. Jeg gruer meg litt til vi skal prøve å ha sex igjen, føler at jeg må få litt mer tid på meg. Stingene er borte, og det har vel grodd ferdig, men likevel... Det føles annerledes der nede. Vi får se hvordan det er om noen uker kanskje. :oops: Brage har vært litt urolig i dag, men nå sovna han så fint. Jeg merker at han lar seg distrahere mer og ser veldig mye rundt seg, selv om han egentlig er kjempetrøtt. Og litt kosesyk har han også vært, så jeg har ikke fått gjort noe som helst i dag! Jaja, det gjør forsåvidt ingenting, men det hadde jo vært fint å komme seg i klærne før mannen kommer fra jobb...
Nanella Skrevet 2. desember 2004 #367 Skrevet 2. desember 2004 Kjempefint svart hvitt bilde ja! Han er jo så nydelig, syns alle bebissene her inne er så pene jeg!! Vi har fått oss noen virkelige gullklumper Det har virkelig mye å si de korte stundene man kan være kjærester nå ja. Blir mye praktisk og bleieprat når vi snakker sammen. Godt å bare ligge å slappe av sammen. Meieri kan man vel si at du er da ja. Jeg har opplevd en gang jeg at melka har gått tvers igjennom alt og det var når jeg lå på sykehuset siste gangen. Bra at man har god produksjon ja, men kan bli litt for mye av det gode, enig i det. Tenk om det skulle skje når jeg var ute å shoppet eller noe da! Ikke spesielt lekkert med to melkeringer på hver pupp Det går vel seg til etterhvert tenker jeg. Benytt sjansen til å lagre masse du!! Jeg har vært litt slapp til å lagre jeg, må begynne for fult nå Ha en fin kveld!
Fibonacci Skrevet 3. desember 2004 Forfatter #368 Skrevet 3. desember 2004 Har ikke lekket så mye i dag, det passa bra for jeg var innom jobben en tur og prata med ei jeg samarbeider med. Brage benytta anledningen til å lage en skikkelig full bæsjebleie, som vi skifta midt på kontorgulvet! Fikk med oss fredagskake og vinlotteri også :-) I helga skal jeg feire bursdagen min, litt på forskudd for som vanlig er folk så opptatte oppunder jul at det er vanskelig å finne en dato hvor alle kan. Så i morgen skal jeg bake brownies, og mannen skal lage kokosmakroner og havremakroner. Og så kommer mamma med verdens beste I kveld skal vi kose oss med medisterkaker og juleskinke og bare slappe av foran tv en! Fyre litt på peisen også tenker jeg. Det er så kos :-)
Sandra Skrevet 3. desember 2004 #369 Skrevet 3. desember 2004 Hei La Traviata! Deter bra at vi har masse melk, men kjenner meg igjen i det lekkeproblemet, for i dag har jeg måttet bytte genserflere ganger. Når Marcus har spist har det sprutet ut av den andre puppen, men jeg fikk ikke samlet opp noe for jeg hadde ikke gjort klar pumpen. Skal dere døpe Brage? Vi skal ha navnfest i Rådhuset, for vi er ikke så kristne at vi føler at vi kan si at vi skal bringe barnet opp i kristen tro.. Så koselig med bursdagsselskap da! Mmmm Brownies er jo kjempegodt, har du en god oppskrift vil jeg gjerne få Håper du får en kjempefin helg! :klem2:
Fibonacci Skrevet 4. desember 2004 Forfatter #370 Skrevet 4. desember 2004 Koselig med hilsner, XSiljeX og Sandra! Jeg har kjøpt sånne melkeoppsamlere nå, som jeg putter inni BH´en på den andre puppen når jeg pumper eller ammer. Det er en plastskål med silikonpute inni, ganske kjekk oppfinnelse! Det som kommer der når jeg pumper kan bare helles over i flaska eller posen etterpå. Når jeg skal bake brownies pleier jeg egentlig bare å søke etter oppskrift på nettet :oops: Har ingen bestemt som jeg følger. I dag har jeg tenkt å prøve denne: http://matmons.net/visoppskrift.asp?id=210 Og for å svare på spørsmålet ditt Sandra; ja, vi skal døpe Brage. Vi er ikke det man kan kalle personlig kristne, men jeg føler meg nærmere kristendommen enn noe annet i hvert fall. Uansett om man velger å døpe ungen sin eller ikke, så tar man jo et valg for han/henne, og først når barnet bli større kan det velge selv. Vi giftet oss i kirken og det føles mest nærliggende å døpe Brage der også, men vi kommer til å la han velge helt fritt når han kommer i konfirmasjonsalder, min mann konfirmerte seg borgerlig, mens jeg gjorde det i kirken. Ikke lett å skulle bestemme noe for en annen person, men vi var enige om at han skulle døpes, har ikke fått satt noen dato ennå riktignok. Når skal dere ha navnefest? Høres ut som en fin seremoni det også. Det viktigste sånn jeg ser det er jo å feire den nye verdensborgeren, markere at han/henne har fått navn og at familien blir samlet rundt barnet I dag er Brage 6 uker gammel! Han er visst litt slapp i dag, har sovet masse. men i går var han veldig mye våken, så kanskje han tar igjen for det...
Fibonacci Skrevet 6. desember 2004 Forfatter #371 Skrevet 6. desember 2004 Så var det mandag igjen... vi har vært hos legen på 6-ukers kontroll for meg denne gangen. Han sjekka urinen, og tok blodtrykket, og så snakka vi litt om prevensjon (ikke at det er nødvendig ennå, men det kan jo hende vi vil kose litt etter hvert... :oops: ). Jeg fikk resept på minipiller. Jeg sa at jeg fortsatt hadde litt etter-rier, og han mente minipillene faktisk skulle hjelpe litt på det. Må passe på å ta dem til et fast klokkeslett da, det er visst 3 timers slingringsmonn. Brage sov mens vi var hos legen, og har vært ganske grei i dag. I går var han mer sutrete, virka som han ble sinna på puppen mens han lå der, men det var nok mest magen hans som var problemet. Stakkars liten! I går kveld var det bursdagsfeiring her i heimen, med familien. Fyller egentlig ikke før neste søndag, men denne helga passa best for alle. Gode kaker ble det! :-) Koselig kveld, med Brage som midtpunkt, alle synes jo han er så søt og god. Jeg fikk så mye fine gaver, bl.a. kjøkkenmaskin, smykke og deilig flanellspyjamas. Og champagne! Må ha det, når man blir 30 år (Hjelp! Er jeg virkelig så gammel!?). Jeg rakk i hvert fall å få barn før jeg fyller 30! Fikk en del penger i gave også, som skal bruke på klær. Endelig skal jeg få kjøpt meg noe nytt! Gleder meg. Skal få "fri" neste helg for å dra og shoppe
Fibonacci Skrevet 7. desember 2004 Forfatter #372 Skrevet 7. desember 2004 I dag skulle jeg egentlig få besøk av en venninne, men pga. togstreik måtte hun avlyse det. Vi skulle ha juleverksted, og lage til/fra lapper og julegaver. Satser på å ta det på fredag i stedet! Brage ville ikke sovne i går kveld, holdt på lenge med ham. Til slutt sovna han ved puppen i dobbeltsenga, og det gjorde jeg også... Våkna noen timer senere og fikk lagt ham tilbake i sin egen seng. Og i dag morges var han så blid da jeg skulle ta ham opp for å gi ham mat! Han pleier vanligvis å være ganske morgengretten og bare skrike etter pupp, men i dag var han bare våken og veldig blid! Til gjengjeld har han vært urolig og skreket etter pupp hele formiddagen. Etter 4 pupper sovna han endelig... flaks at jeg har så mange da... Det er så fint vær i dag, og veiene er for det meste bare. Så jeg har veldig lyst til å trille en tur etterpå. Deilig å få rørt litt på seg!
Nanella Skrevet 7. desember 2004 #373 Skrevet 7. desember 2004 Jeg har også vært på trilletur idag. Utrolig dilig vær!! Prøver å få gått litt hver dag, det går jo ikke som slanking, men sunn trim Hørtes koselig ut med familebursdag. Disse små blir midtpunkt uansett hva som skjer nå. Nam nam, kake!! Jeg prøvde å lage brownis igår jeg også, hadde en tante på besøk, men det ble en skikkelig flykræsj kake! Så ikke ut, men smakte godt- det er vel det viktigste?? Må huske på å få bestilt time til seksukerskontroll jeg også. Jeg er så sløv til å huske på sånt. Kommer på det utenom åpningstid på legekontoret. Får sette på huskelapp på mobilen jeg. Er så godt med morgenblide babyer! Jeg smelter fullstendig jeg når jeg våkner å ser Maren ligge våken og bare titter rundt seg. Hun er så nydelig da Håper det blir noe av juleverksted på fredag da, koselig å finne på litt sånn. Det blir det god julestemning av! Ha en fin dag!
Sandra Skrevet 7. desember 2004 #374 Skrevet 7. desember 2004 Hei! Ja, vi skal ha navnfest. Vi vil jo feire Marcus litt selv om han ikke skal døpes Så bra at du hadde en fin helg med bursdagsfeiring. Det blir vel deilig å kjøpe litt nye klær! Var ute på tur i dag jeg også, nydelig vær! Marcus elsker å trille i vognen (han sovner i all fall) og det var deilig p komme seg ut en tur.
Sandra Skrevet 8. desember 2004 #375 Skrevet 8. desember 2004 Hei på deg igjen! Håper dere har hatt en fin natt med maaaassssse søvn
Susanna Skrevet 8. desember 2004 #376 Skrevet 8. desember 2004 Hei La Traviata! Jeg tror ikke jeg har lagt igjen hilsen her hos deg jeg før :oops: Jeg har jo vært innom dagboken din mange ganger..!! Takk for koselig hilsen i min dagbok, det er kjempe kjekt når en får "besøk"! :-) Og takk for råd, jeg tar gjerne imot det wink: Brage er jo kjempe skjønn da! Det er en nyyydelig avatar du har av han, og en smelter jo av de smilebildene! Ikke rart han har en stolt mamma nei! :-) Vi skulle også egentlig ha juleverksted, men utsatte det. Så nå er jeg spent på om vi får tid før jul.. Det er jo så koselig med juleverksted. Håper dere får fikset det på fredag da! Jeg tenker litt på det med prevensjon etter fødselen jeg også. Vet ikke hva som er det beste, men det er vel stort sett bare minipillen og kondom en kan bruke.. Siden en ammer.. Men så er det jo om en greier å huske å ta den pillen til samme tidspunkt hver dag da...*kremt* jeg har mine tvil med meg, men det er jo værdt forsøket kanskje! Kondom er det ihvertfall bare dill med.. (har ikke så lyst til å bli gravid med det samme igjen....) Så du fyller år neste helg, det må jeg huske! Rundt tall også! Håper du får en fin dag! :klem2: fra Sanna!
Fibonacci Skrevet 8. desember 2004 Forfatter #377 Skrevet 8. desember 2004 Hei XSiljeX, Sandra og Susanna! Kjempekoselig med så mange hilsener Natta var ganske bra, han våkna halv 7 og ville ha mat, og sovna etterpå ved siden av meg i senga. Da sov vi til kl. 10! Måtte stå opp og gjøre oss klare til å dra på besøk til ei studievenninne av meg som også nylig ble mor! 13 dagers forskjell er det på gutten hennes og Brage, og ca. en kilos vektforskjell. Det var utrolig hvor liten gutten hennes var i forhold til min egen! Brage var rundere og mye lengre! Noen av body´ene i str. 56 ser litt stramme ut nå. Noen uker til så kan vi kanskje begynne å bruke noe av det vi har i str. 62! Var på apoteket og henta minipiller i går. Tok den første i går kveld. Håper jeg klarer å huske å ta dem, da. Riktignok er det 3 timers slingringsmonn, men hvis jeg glemmer det en kveld og går og legger meg uten å ha tatt den så må jeg vente en uke før det er sikkert igjen! Legen nevnte spiral også, kobberspiral eller hormonspiral, men jeg hadde ikke så lyst på det. Liker ikke tanken på å ha et "fremmedlegeme" oppi der så lenge. Har også hørt noen historier om spiral som gjør at det ikke tiltaler meg noe særlig. Men minipiller kan visst også være litt dumme, man kan få uregelmessige småblødninger og sånt, og rare bivirkninger (ømme pupper og lignende). Har ikke merka noe foreløpig, men så har jeg jo bare tatt det en dag da I morgen skal vi til fysioterapi med beina hans. Vi driver og tøyer ham, men jeg vet ikke hvor mye det hjelper egentlig. Han liker det ikke heller, så vi må ta det når han er rolig eller sover. Skal prøve om nissedrakta vi fikk til Brage passer etterpå! Kanskje vi klarer å ta noen fine bilder?
Susanna Skrevet 9. desember 2004 #378 Skrevet 9. desember 2004 God morgen La Traviata! Det er jo godt at Brage vokser seg stor og sterk da! Kan tenke meg det er rart å se så stor forskjell på ens egen og andres babyer. Jeg har en venninne som har termin tre uker før meg, og det blir nok en del samenlikninger der også etterhvert kan jeg tenke meg! Jeg har faktisk litt samme mening om spiral som deg, at jeg ikke blir helt fortrolig med at det skal være et fremmedlegeme der inne liksom... :-? Du får satse på at minipillen fungerer fint for deg! Tenker jeg kommer til å prøve meg på den jeg også.. Lykke til hos fysioterapeuten i dag da! Så gleder jeg meg masse til at kanskje vi også får se lille Brage med nissedrakt! Håper du får en kjempe fin dag La Traviata! :klem2:
Fibonacci Skrevet 9. desember 2004 Forfatter #379 Skrevet 9. desember 2004 Hei Susanna, så tidlig du er oppe da! Vi sov til halv ti i dag vi... :oops: Men var oppe kl seks og ga mat, da. Fysioterapeuten var veldig fornøyd med beina hans nå, vi må fortsette å tøye, men det er fin fremgang. Han er veldig sterk og mer aktiv, og gjør de rette bevegelsene med beina av seg selv. Flinke gutten min! Vi fikk ikke prøvd på nissedrakta i går, for Brage sovna så tidlig! Etter å ha fått mat i ni-tida sovna han og virka som han faktisk tok kvelden. Han våkna da vi skulle legge ham i senga nede på soverommet, men etter litt mer pupp bare sov han videre Jeg er heldig som har fått et sånt murmeldyr av en sønn! :-) Og i morgen blir det juleverksted! Gleder meg. Venninna mi er så flink med sånne hobbyting, hun skal ha med seg masse utstyr så vi kan lage julekort, til/fra kort og kanskje male på lysestaker. Jeg skal ordne noen gipsting og male på. Snart skal vi ut på tur, bort til butikken. Litt kaldere i dag, så får passe på å kle godt på oss.
Fibonacci Skrevet 9. desember 2004 Forfatter #380 Skrevet 9. desember 2004 Nå har vi tatt sikkert tredve bilder av Brage i nissedrakt! Han ble litt lei, så de aller fleste var bare å slette! Ville heller ha pupp enn å leke nisse han... Men fikk tatt ett bilde som ble ganske bra: Nisse-Brage!
Fremhevede innlegg