Gå til innhold

Litt hjelp til gode rutiner i hverdagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere år vært veldig flink med både trening, og sånn passelig på kosthold(har ingen hang til å spise veldig usunt, men blir litt sløvt på 5 om dagen. Er ganske forsiktig med usunne ting, spiser omtrent aldri halvfabrikata etc).

Så skjærte det seg helt når jeg flyttet til ny by pga jobb som er ganske hektisk, endel deadlines som har ført til lange dager, og dermed nedprioritering av trening;

I nesten ett halvt år har jeg omtrent ikke trent noe(noen ganger 2 ganger i uken, ofte 1 eller ingen), jeg spiser ikke usunt - men alt for lite variert - har sovet for lite(det har jo sammenheng med at trening er viktig for min søvnkvalitet).

Og resultatet er jo selvsagt; slapp og trøtt. Og litt nedfor i humøret - tar "nederlag" tyngre, noe en treningsøkt pleide å rydde opp i før. Litt for mange tanker som hoper seg opp i topplokket.

En ting jeg VET jeg må gjøre er å ta med treningstøy på jobb - går jeg hjemom er slaget tapt.

Så jeg trenger litt råd på hvordan jeg kan være flink på kostholdssiden&treningssiden - hvordan jeg på en veldig enkel måte(og da mener jeg veldig enkel, også når man er ute og reiser med jobb og har dårlig tid) - får i seg nok grønt, og hvordan man praktisk kan legge ting enkelt opp så det ikke sklir ut.

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HuskyPusky

Smoothie er jo en genial måte å få i seg en del grønt på! Invester i en blender og ta deg en skikkelig vitaminbombe av en smoothie som mellommåltid eller frokost.

Mener å huske at jeg har hørt om folk som putter både gulerøtter og spinatblader i smoothien, så det er ikke bare frukten du får dekket opp da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...