karolinn Skrevet 1. desember 2011 #1 Del Skrevet 1. desember 2011 Jeg har planer om å gi vin til en del "fjernere" venner/slekt. Jeg drikker det ikke selv, og har derfor ikke peiling. Har dere noen tips til rødvin som er veldig gode, men ikke så veldig dyr? Hva er din favoritt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #2 Del Skrevet 1. desember 2011 http://www.klikk.no/mat/drikke/article712430.ece Spør på polet, så får du som regel god hjelp. Skriv gjerne en lapp ved hver vin om hva den passer til, sånn at de som får den vet hva den er god til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apophis Skrevet 1. desember 2011 #3 Del Skrevet 1. desember 2011 Spør om råd hos de som jobber på Vinmonopolet, de har alltid gode ideer og tips til hvilken du bør kjøpe innen de forskjellige prisklassene. Det spørs jo, liker de vin til kos (ta eit glass om kvelden f.eks) eller liker de vin til maten (og då gjerne om det er fiskerett eller kjøttrett)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. desember 2011 #4 Del Skrevet 1. desember 2011 å spørre på polet er en god ide - også kommer det jo an på hvor mye du vil legge i gaven. Jeg vil anbefale deg å se etter Amaroneviner fra Italia - de er stort sett veldig, veldig gode, men koster litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropehus Skrevet 1. desember 2011 #5 Del Skrevet 1. desember 2011 Støtter de andre om å spørre på Polet. Ellers kan jeg anbefale Masi Campofiorin, litt avhenig av årgang koster de drøyt 120. Fyldig, italiensk rødvin som kan drikkes bar eller til rødt kjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 2. desember 2011 #6 Del Skrevet 2. desember 2011 *følge med* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobbi Skrevet 2. desember 2011 #7 Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg synes denne er veldig god,både til mat og til kos :happy: Fin pris er det jo også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 2. desember 2011 #8 Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg foreslår at du kjøper en allsidig vin som kan benyttes til mer enn bare rødt kjøtt f.eks. Gjerne en som kan drikkes utenom måltider også, sånn at den passer for alle som liker vin. Når du går inn på polet møter du mennesker som sitter på all den kunnskapen man trenger, og de formidler den enkelt videre til når du sier at du trenger hjelp og forklarer hva du er ute etter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 2. desember 2011 #9 Del Skrevet 2. desember 2011 En fin Rioja, spansk rødvin. Siglo er "allround" som mange liker. Coto de Imaz er min favoritt for tiden. Tips om du aldri har kjøpt vin før: Gran Reserva er "best", Reserva "nest best". Crianza er ung vin, ikke lagret så lenge, og ofte billigere. Spansk merking, dette. I hovedsak, tror jeg? Er ikke vinexpert. http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_wine#Spanish_labeling_laws Jeg faller stadig pladask for viner fra Rioja-distriket. <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PiPP Skrevet 3. desember 2011 #10 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg kan anbefale denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hipphurra Skrevet 3. desember 2011 #11 Del Skrevet 3. desember 2011 Jeg kan anbefale denne Den støtter jeg opp om! God vin for en god penge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ariadne85 Skrevet 3. desember 2011 #12 Del Skrevet 3. desember 2011 Kanskje lurt å finne ut hva mottakeren liker. Selv hadde jeg blitt skuffet om jeg fikk en spansk vin, for de liker jeg generelt dårlig. Liker best italienske som valpollicena eller barbera viner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julie Skrevet 4. desember 2011 #13 Del Skrevet 4. desember 2011 Barista fra Sør-Afrika har jeg hatt stor lykke med - til folk som liker både vin og kaffe. Vinen har et ganske sterkt hint av kaffesmak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 4. desember 2011 #14 Del Skrevet 4. desember 2011 Barista fra Sør-Afrika har jeg hatt stor lykke med - til folk som liker både vin og kaffe. Vinen har et ganske sterkt hint av kaffesmak. Den høres spennende ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. desember 2011 #15 Del Skrevet 16. desember 2011 Dytter denne tråden litt jeg, i tilfelle noen flere har noen gode vin-tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alven Skrevet 16. desember 2011 #16 Del Skrevet 16. desember 2011 Jeg drikker ikke selv, men min mann kunne gi meg svar. Alle viner med cabernet Savinog. Tror det skrives sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #17 Del Skrevet 16. desember 2011 Vår favorittvin er falling feather, veldig god rødvin som koster 99,90kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Setareh Skrevet 16. desember 2011 #18 Del Skrevet 16. desember 2011 sånne tråder trenger vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. desember 2011 #19 Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) sånne tråder trenger vi! Smakte denne i kveld; Wongraven Alleanza Langhe Rosso 2010 - og den kan virkelig anbefales på det varmeste! Ellers er det også en tråd om dette på mat og drikke som det har kommet noen fine tips i Endret 17. desember 2011 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå