Gå til innhold

Frivillige ved fattighuset stjal julegaver for flere hundre tusen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fy faaa"#¤%&/ så sint jeg er..! Flere år på rad kjøper jeg gaver for 1000-1500kr i løpet av året som jeg gir bort til fattighuset. Det er fine gaver, ting som er satt ned på kraftig salg, som en fattig person kan glede seg over, ting de kanskje aldri kunne tatt seg råd til!

Jeg har hver jul sittet og gledet meg i hjertet over at tingene jeg, og andre har gitt bort, har varmet en familie, oppfylt et behov og gjort noen lykkeligere. Men neida, nå er det en stor sjanse for at mange av gavene aldri kom frem, at de flotteste gavene og tingene har blitt knabbet av frivillige ved fattighuset, og tatt til seg selv.

Om jeg skulle visst det fra før, at jeg burde tenkt meg til det? Nei, jeg gjorde ikke det, for jeg trodde at gaver og ting til et slikt formål, fikk være i fred fra gjerrige gribber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Desverre finnes det mange ulydige mennesker der ute, som ødelegger julegleden du har ved å gi mange andre juleglede :(

Jeg har stor respekt for sånne som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun Reidun gikk så i angrepsposisjon at jeg mistenker henne for å ha visst om det. Jeg vet ikke når gavene har blitt stjålet, men hvor vanskelig er det å oppbevare dem på et låst rom helt til de skal deles ut på julaften?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mennesker kan få seg til å gjøre noe sånn gjør meg helt målløs. Det er skikkelig ufint!! Håper i det minste at det var personer som selv ikke har store økonomiske friheter, som sto bak, sånn at de gavene som ble borte i det minste gikk til en god sak. Uansett er det virkelig ingen unnskylding. Er det så trangt økonomisk får man heller melde sin interesse eller hva man gjør fremfor å være frivillig på stedet, eller eventuelt begge deler om det går. Om noen gjorde dette for å selge gavene i etterkant for å tjene litt ekstra penger på siden, ja da, uff, som sagt, har ikke ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mark Lauritz

Fy faaa"#¤%&/ så sint jeg er..! Flere år på rad kjøper jeg gaver for 1000-1500kr i løpet av året som jeg gir bort til fattighuset. Det er fine gaver, ting som er satt ned på kraftig salg, som en fattig person kan glede seg over, ting de kanskje aldri kunne tatt seg råd til!

Jeg har hver jul sittet og gledet meg i hjertet over at tingene jeg, og andre har gitt bort, har varmet en familie, oppfylt et behov og gjort noen lykkeligere. Men neida, nå er det en stor sjanse for at mange av gavene aldri kom frem, at de flotteste gavene og tingene har blitt knabbet av frivillige ved fattighuset, og tatt til seg selv.

Om jeg skulle visst det fra før, at jeg burde tenkt meg til det? Nei, jeg gjorde ikke det, for jeg trodde at gaver og ting til et slikt formål, fikk være i fred fra gjerrige gribber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at de to som ble intervjuet var henholdsvis styreleder og pressetalsmann da de angitte gavene skulle vært stjålet og var daglig på huset. Begge ble henholdsvis suspendert og styreleder eksludert pga. misligheter med et stemmeflertall på nærmere 85% av medlemmene pga. at de hadde trukket fordeler utenom at styret visste det. Så utenfor lokalet der allmøtet skjedde møter en liten gjeng av sympatisører med Dagbladet på slep og med plakater som Redd Fattighuset etc. Han ene uten skjegg som ble intervjuet på onsdag tok med seg 30 Lap toper som Fattighuset hadde fått i gave med hjem for å klargjøre dem som han sa. Fattighuset så aldri disse igjen. Så er det opp til folk å tenke selv. De frivillig har krav på julegaver til sine barn og seg selv på lik linje med andre medlemmer og andre på Fatighuset men de vet ikke hva som skjuler seg bak papiret. Det ble masse gaver til overs rundt juletider pga. enorm pågang ifjor og disse ble pakket opp på nyåret og gitt som fødselsgaver til de som søkte hjelp utover 2011. Så ikke slutt å gi til Fattighuset. Og pengebeløpene som blir gitt blir håndtert på en solid måte rett inn på konto og dette kan Fattighusets revisor bekrefte. Nå forsøkte den styrelederen med skjegg å overbevise Fattighuset å gi seg en lønn på flere hundre tusener ifjor men nådde ikke fram - da Fattighuset ikke har noen ansatte med lønn.

Desverre er denne saken håndtert dårlig av mennesker uten medierfaring i Fattighusets styre så da blir det som det blir av og til. Reportasjen på torsdag ble ikke en oppklaring da journalisten som fikk høre hva som hadde skjedd heller valgte å begynne å tulle med innsamlingskontrollen som kun er relevant for pengegaver og ikke julegaver bak glanset papir. Uten julegaver vil mange fattige fra køen på 500 pr. uke få en fattigere jul, så ikke slutt å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eksluderte styrelederen har siden han ikke fikk det som han ville truet og fått kastet papirløse ut av landet der de ble utsatt for blodhevn. Medlemmet som hadde den papirløse boende hos seg ble forhørt og bøtlagt av politiet. Desverre er den tidligere styrelederen helt uten empati men ble banket opp av 4 personer som var venner av den papirløse pga. angiveriet overfor fattige og gikk paranoid rundt i byen med en planke en måneds tid. Han er desverre en person fra Texas som skryter av hans karriere i de amerikanske militære elitenheter der han lærte tortur etc. Det er ikke uten grunn at han ble bedt om å gå da han fikk fakta på bordet forelagt seg av Fattighusets øvrige styre og kontrollkomite. Tenk selv folkens - NRK gikk på limpinne- pga. bra manipulasjon av de to suspenderte og eksluderte som ahr lovet hevn over Fattighuset. De har foreløpig lykkes men tror dette kommer til å slå tilbake på dem når realiteten i saken kommer fram i pressen. >men imens har de fattige fått seg en medietrøkk som de har håndert klønete ved å la ikke kompetente personer i styret uttale seg. De bør nok gå utenfor styret å finne en oppegående pressetalsperson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir eitrende forbannet!

Har i flere å gitt gaver til Fattighuset, og planla det samme i år. Nå er jeg plutselig ikke så sikker lenger.

Synd, for det går ut over de som er målgruppen for disse gavene. De som ellers har det trangt i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke gi de gaver etter dette. Kjipt for de som trenger det. Er det ikke alltid slik at baker'n selv har det beste brødet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt å gi uansett, selv om jeg ble ordentlig sint over å se nyhetene nå. Jeg får vondt i meg av å tenke på at noen som kan ha glede av mine gaver skal bli straffet fordi noen få mennesker er idioter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer heller ikke til å slutte å støtte, fordi noen trenger det, håper de får det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...