Gå til innhold

Kapselmaskin som julegave- hvilken bør jeg velg?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle nisser!

Jeg vurderer å kjøpe en kaffemaskin av typen med kapsler, til kjæresten min. Men hvilken bør jeg velge? Den bør koste opp mot 2000,- , helst mindre.

Ser at Dolce Gusta har flere varianter, hva er forskjellen?

Nespresdo har også noen, men anbefaler du heller andre merker?

Det bør være mulig å lage kakao også, samt kaffe latte og andre kaffetyper, da kjæresten ikke er så glad i svart kaffe.

Blir veldig glad for å høre din erfaring! Brukes den mye, er kaffen god, lett å få tak i kapsler, lett å bruke og rengjøre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker Dolce Gusto, fordi jeg får tak i kapslene på matbutikken, vet ikke om man gjør det med n'espresso og. På maskinen kan man velge temperatur, og kapslene finnes derfor også i smaker som iskaffe og iste (naaam!!). I tillegg er delene kjempeenkle å ta av og rengjøre.

Tror den største forskjellen på modellene er størrelse på kaffekoppen, temperaturer, trykk osv. (uten at jeg kan noe særlig mye om det her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest TS

Jeg liker Dolce Gusto, fordi jeg får tak i kapslene på matbutikken, vet ikke om man gjør det med n'espresso og. På maskinen kan man velge temperatur, og kapslene finnes derfor også i smaker som iskaffe og iste (naaam!!). I tillegg er delene kjempeenkle å ta av og rengjøre.

Tror den største forskjellen på modellene er størrelse på kaffekoppen, temperaturer, trykk osv. (uten at jeg kan noe særlig mye om det her...)

Jeg ser at denne kommer dårlig ut i testen til tv2. Men du er altså fornøyd?

Veldig bra at kapslene fås på Rema 1000, det er helst der vi handler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Nespresso med melkesteamer er helt supert. Vi har Pixie med denne melkeskummeren. Ingen av oss er spesielt glad i svart kaffe, så vi bruker alltid skummeren. Kapsler kan bestilles på Nespresso sine sider, og på mange andre nettsider.

Foreldrene mine har en Dolce Gusto-maskin, og jeg synes kaffen som kommer ut av Nespressoen er veldig mye bedre enn den fra Dolce Gustoen. Mye på grunn av melken. Dolce Gusto bruker tørrmelk, mens i Aeroccinoen bruker man vanlig melk. Hvis dere for det meste skal drikke melkebasert kaffe ville jeg lett gått for en Nespresso med skummer. Den kan skumme både kald og varm melk, så vi bruker den til å lage varm og kald O'boy også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nespresso-kaffen får du bare kjøpt på nett eller i nespresso-butikken på karl johan. Disse maskinene passer best for de som faktisk liker svart kaffe og espresso. Flere har riktignok en melkesteamer-funksjon, men det er litt mer jobb å lage til en cappuchino eller latte.

Ellers har du Senseo-maskinene, og Tassimo. Begge disse lager også kakao og sånn.

Selv foretrekker jeg nespresso, men det er fordi jeg er litt kaffesnobb (men ikke så snobb at jeg har punget ut mangetusen penger på en skikkelig dyr espressomaskin). Jeg har testet de andre også, men har ikke vært helt begeistret.

Kan du ikke snike med deg kjæresten i en elektrobutikk og tilfeldigvis teste kaffen fra maskinene, uten å si at det er til jul? Menn flest tar jo ikke hint :fnise: Men de pleier i hvert fall å tilby smaksprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefale en nespresso maskin! :jepp: Vi har en Citiz & Milk maskin fra de, og vi er super fornøyd med den! Det er kjempe mange gode typer kaffe å velge mellom, langt flere enn jeg har sett at andre maskiner har, og den lager like god kaffe hver gang. I tillegg er den utrolig lett å holde. Den trenger avkalking innimellom, og ellers så er det bare å vaske de delene som trenger det (kapselholderen og dryppbrettet).

Nespresso maskinene er til salgs i Nespresso Boutique, på nettet, hos elskjøp, expert, Christiania glassmagasin, Kitchn, og diverse andre forhandlere. sist jeg var innom hos Kitchn så mener jeg at jeg så at de hadde tilbakebetalingskampanje på maskinene og. Da får typen din 400 kr tilbake ved første bestilling av kapsler, eller ved kjøp av kapsler i butikk. så i realiteten så hadde han da fått 400 kr til å kjøpe kaffe med og :)

Som sagt så elsker jeg min maskin!! så anbefaler Nespresso på det sterkeste :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist jeg var innom hos Kitchn så mener jeg at jeg så at de hadde tilbakebetalingskampanje på maskinene og. Da får typen din 400 kr tilbake ved første bestilling av kapsler, eller ved kjøp av kapsler i butikk. så i realiteten så hadde han da fått 400 kr til å kjøpe kaffe med og :)

Vil bare si at kaffemaskinene ligger en god del høyere i pris på Kitchen enn f.eks. Lefdal, så det er ikke noe å spare på å handle Nespressomaskin på Kitchen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet det :) Christiania glassmagasin har de samme prisene som Kitchn, og vi kjøpte vår hos CG. Jeg trakk bare Kitchn frem siden jeg så reklame for tilbakebetalingskampanjen der. Men alle som forhandler Nespresso skal jo ha samme kampanjene, så om den fortsatt gjelder så kan det være verdt å se på prisene før maskinen kjøpes.

Men er veldig bra at du påpeker store prisforskjeller på markedet på maskinene, det glemte jeg jo selv helt i svaret mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nespresso, uten tvil! Dolce Gusto-kaffe smaker vammelt og jeg synes kaffen er for kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dolche Gusto er helt ok, forskjellen på maskinene er størrelse dvs hvor mye vann de tar. Hvis det er bare 1-2 som drikker kaffe i huset holder det med en minste, Piccolo. Mange smaker og varianter å få tak i på nett og noen i butikk. Det eneste minuset er at kaffen blir litt fort kald, jeg pleier å la koppen stå litt med varmt vann fra spring føre. Det hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Dolce Gusto Piccolo og er veldig fornøyd. Maskinen er ikke så dyr og jeg får kapsler på butikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nespresso og er veldig fornøyd, kapslene bestilles på nett og blir levert på døra...

Har en aerrocino som skummer både varmt og kaldt skum.

Det er jo litt mer å vaske, men med en melkeskummer bruker man jo ordentlig melk og ikke tørrmelk...

Kan tilpasse kaffemengden/ melkemengden selv bra selv. Da kaffemaskinen lager kaffen, så heller jeg på melk fra melkeskummeren tilpasset etter hva jeg vil ha. Med dolce gusto sin er det jo samme kapsel for kaffe og melk, de har ferdig kaffe latte kapsler. Her får man ikke gjort noe om man ville hatt mer kaffesmak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en Dolce Gusto.. helt grei, jeg syns ingen av de kakao variantene var noe å rope hurra for.

Har kjøpt en Bosch Tassimo i julegave til min mann, for han kunne tenkt seg den. Så får vi se hva vi gjør med gustoen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å anbefale det ene foran det andre, da det kommer helt an på hva man liker å drikke.

Selv har vi en Nespresso-maskin med melkesteamer, som jeg er veldig glad i. Vi er begge veldig glad i god kaffe og har funnet noen helt klare favoritter i det store utvalget til Nespresso.

Datteren min og samboeren fikk en Dolce Gusto-maskin av oss i julegave i fjor og er veldig fornøyd med den. De er ikke så store kaffedrikkere, men lager mye Chai Latte, iste, kakao og andre type melkedrikker. For dem hadde en Nespressomaskin blitt helt feil, like mye som en Dolce Gusto hadde blitt feil for oss...

Smak og behag her som overalt ellers ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber litt med dette;

Hvis du vil lage andre ting enn bare kaffe, utgår Nespresso.

Dulce Gusto kan lage all mulig kaffe, iste, iscappuchino, chailatte og 2 typer kakao. Dolce Gusto benytter melkepulver og ikke frisk melk. Dolce Gusto har Nestea iste og chailatte, Nesquick kakao for barn og endel Zoega kaffe som merkenavn de er tilknyttet.

Tassimo lager også kakao og te, men ikke kalde drikker. Tassimo bruker kapsler med langtidsholdbar melk. De har knyttet til seg Twinnings, Milka, Gevalia og Freia kakao, i tillegg til kaffen.

Dolce Gusto kan du få både i manuelle maskiner (dvs at du kan justere mengden vann og dermed styrken selv, og i helautomatiske - da kan du ikke styre selv) Tassimo finnes kun som helautomatisk. Maskinen leser av strekkoden på kapselen og spytter ut det den er programmert til. Jeg ville nok foretrukker om jeg kunne styrt selv, da kan man lage ting sterkere/svakere enn det produsenten har bestemt at er "riktig".

Det finnes også et Philips Senseo system, kjenner ikke det godt nok til å kunne si noe om det.

Hvis samboern din liker kaffe med litt melk best, ville jeg valg Nespresso - citiz & Milk eller Essenza maskinen med en Aerochino. Det finnes også billigere melkeskummere å få kjøpt, men som ikke er Nespresssobrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...