Gå til innhold

Julegave til barn som har ALT?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ja hva kjøper jeg da? Barna er 8 og 10 år og leker ikke med leker,de har absolutt alt. Nok klær har de også.

Vær så snill å hjelp meg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva om du inviterer dem til deg en helg: Dra på kino, spise ute, kanskje Tusenfryd eller annen attraksjon/svømmehall/museum, leie video, kjøpe smågodt, kjøpe hobbyartikler og ha "verksted"... Slik flyr tusenlappene fort og barna har også fått noen opplevelser på kjøpet!

- - - - - -

Jeg blir helt trist denne julen, jeg.... Barn på 8 og 10 som har alt..... Og som likevel skal få gaver til over 1000-lappen.

Dette er ikke kritikk av personen som startet tråden, men mer en trist, liten utblåsning. Beklager, jeg er utenfor temaet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gåva i 1000-1500 kr klassen tycker jag låter allt för mycket. Det är flera gåvor i den klassen som gör att de HAR allt.

Varför inte ge dem ett besök på en djurpark eller tivoli i vår?

Böcker tycker jag är bra gåvor, eller varför inte ett sällskapsspel? Inte ett sånt med mekanik och ljud utan vanligt spel med pjäser och kanske kort? Sånt som man kan umgås kring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær har barn alltid bruk for.

Pengegave om de sparer til noe selv?

Spill er jo noe kjekt, lærerikt og sosialt.

Har du spurt de hva de ønsker seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har spurt hva de ønsker seg,men de vet ikke selv engang.

Klær har de mer enn nok av så det kjøper jeg ikke,spill og bøker har de også mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis disse barna har ALT og ikke vet hva de ønsker seg engang, og du MÅ gi dem en slik stor gave - synes jeg du skal opprette en sparekonto for dem og sette inn penger til hver bursdag/jul fremover.

Det vil være fint tilskudd til utdannelse eller leilighet når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt føler at du må bli kvitt 1000-1500 kr kan du jo gi pengene til f.eks Redd Barna og gi et kort til de to barna med takk fra de fattige barna for at de også fikk julegave. Jeg tviler sterkt på at barn som allerede har alt får store psykiske problemer av ikke å få en "tradisjonell" julegave fra deg til over tusenlappen. De kommer nok neppe til å legge merke til at det er en gave mindre i årets haug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Ja da gjør jeg det,og oppfordrer dere alle andre til å gjøre det samme. For jeg regner med at deres barn heller ikke merker om det kommer en pakke fra pappa. Tusen takk for svar alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt den typen "gave" til barna våre flere ganger vi og de har vært veldig glad for at noen som ikke er så heldige som dem også skal få noe godt til jul. På samme måte som de synes det er veldig fint at julenissen drar til barn som ikke har så mye, for å gi dem gaver i stedet for å komme til oss siden vi jo har så mye likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle fall nesten samme problem, men kjøper "nytteting" - dvs ting de trenger til å dyrke hobbyene sine. Eks. ski, slalomutstyr, ridestøvler, sikkerhetsvest til ridning osv. I tillegg får de en leke. Et spill til ps2 til gutten, eller "karaokemaskin" som dattera mi får nå i år.

Sikker på at de ikke trenger noe til rommet sitt? Kan sikkert hoste og harke opp tusen ideer, men vet jo hverken hvor gamle de er eller hva de bedriver i fritiden. Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ehhh... Når barn ikke en gang vet hva de ønsker seg til jul... Hva har skjedd i denne verden? Da jeg var liten kunne jeg kommet på alt mulig jeg ønsket meg. Synes det er trist at så mange barn i dag vokser opp uten å kjenne på følelsen av å virkelig ønske seg noe, og så gleden av å endelig ha det etter å ha drømt om det i så lang tid.

Jeg bør tydeligvis sette grenser for hva mengder gaver mine barn skal få i fremtiden. Og ikke minst, mengder ting de skal få når det ikke er bursdag/jul.

Hva med å gi de en spraregris? Hvor de kan putte penger på til ting som de etter hvert oppdager de trenger/ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snart 2-barns mor

Hva med en helge-tur til Amsterdam for eksempel. Her kan man flette inn et besøk der Anne Frank gjemte seg under krigen. Du kan jo da også evt. gi dem boken om Anne Frank til jul, og når den er lest drar dere å besøker stedet. Dette er lærerikt og kan være en hyggelig adspredelse i hverdagen til våren når tulipanene blomstrer og det fremdeles er vinter her hjemme.

Eller en bok om troll og ta dem med til Hunderfossen familiepark? Kanskje klippekort på Badeland eller ski-kort alt etter deres interesse? Hva med en tur til England for å se en kamp med favoritt fotball-laget hvis de har interesse for det, eller til Operaen eller lignende for å se en ballett hvis dette er hovedinteressen...

Opplevelser kan være kjempefine gaver, og hvis de får en bok om temaet på forhånd vil de kanskje ha enda større glede av det!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke opprette en konto til hver og heller plassere pengene der? :kgblunk: :briller: Om de ikke har brukt for noe akkurat nå så får de det garantert senere i livet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...