Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2003 #1 Del Skrevet 15. desember 2003 ...og faller ned igjen og slår hodet; er det mulig at de får hjernerystelse av dette? Jenta mi slår hodet pga dette hver eneste dag og jeg regner med hun har vondt også etter hun har sluttet å gråte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julibrud 2004 Skrevet 15. desember 2003 #2 Del Skrevet 15. desember 2003 Jo i verste tilfeller kan det ende opp med hjernerystelse, men ofte er det nok bare skrekken også ved å falle. Yngsten har reist seg etter bord og stoler i et par uker nå :o .. Det blir litt knall og fall av det desverre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Killer Skrevet 15. desember 2003 #3 Del Skrevet 15. desember 2003 Helt enig - det kan i værste fall ende med hjernerystelse... Men: som helsesøsteren sa da datteren vår startet å reise seg i en alder av 6 mnd - de tåler utrolig mye mere når de blir så sterke i kroppen at de kan reise seg selv. Litt trøst på veien kan det være - men jeg kan love deg at jeg satt med klumpen i halsen mange ganger i redsel for at det værste kunne skje. Jeg tror nok at jeg ville vært ekstra varsom i denne perioden. Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2003 #4 Del Skrevet 15. desember 2003 Det er helt vanlig at barn ramler og slår seg mye i denne perioden og det er dette de lærer av også. For å få hjernerystelse må man virkelig slå seg hardt og fra hodehøyde og ned er det ikke langt, så det skal nok litt til for å få hjernerystelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 15. desember 2003 #5 Del Skrevet 15. desember 2003 Enig med Merete En del barn vil også trene på ramle, så fort de får litt mer balanse i stående. Prøv å ta det med fatning og kontakt helsevesenet om barnet opptrer unormalt, eller faller kikkelig stygt, slik at det kan være en fordel å sjekke uansett. Lykke til i tiden fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 15. desember 2003 #6 Del Skrevet 15. desember 2003 Klart det kan ende i hjernerystelse. Men hvis barnet gråter og ikke virker sløvet etter fallet, så er det et godt tegn. De tåler ufattelig mye. Jeg har vært livredd mange ganger med datteren min. Vi prøvde jo så godt vi kunne å forhindre fall og "dunking" av hodet, men det er så fort gjort. En lang periode hadde hun minst to blåflekker i panna daglig :-? Hun lærte jo av det og ble mer forsiktig etterhvert. Heldigvis går det stort sett bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 15. desember 2003 #7 Del Skrevet 15. desember 2003 En lang periode hadde hun minst to blåflekker i panna daglig :-? Hun lærte jo av det og ble mer forsiktig etterhvert. Heldigvis går det stort sett bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 16. desember 2003 #8 Del Skrevet 16. desember 2003 Min kjære sønn har som vane og ha minst 4 nydelige blåmerker i panna si, de må jo falle for å lære ting. Vi kan jo ikke beskytte dem fra alt. Dessuten er det jo en del av det å lære å gå. De faller jo ikke så langt. Jeg har ryddet unna ting som er farlig dvs skarpekanter og sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januarmamma Skrevet 16. desember 2003 #9 Del Skrevet 16. desember 2003 Det er klart dem kan få hjernerystelse, men dem tåler mer enn oss voksne. Det spørsmålet hadde jeg også når mi lille jente begynte å reise seg opp når hun var 7 mnd. for hun ramla veldi mange ganger bakover og slo bakhodet og da skrek hun veldi, men til slutt begynte hun å tåle veldi mye. Hun fikk aldri hjernerystelse etter alle fallene :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 17. desember 2003 #10 Del Skrevet 17. desember 2003 Ja, de kan få hjernerystelse, men sannsynligheten er veldig liten for det. Små barn tåler ekstremt mye, bare tenk på hva de går gjennom under fødselen, og fallhøyden er heller ikke så stor. Rydd unna ting som kan være farlige, så går det bra. Grunner til at de gråter når de faller slik er veldig sjelden at de virkelig slår seg, det er mye oftere at de enten blir redde eller sinte/frustrerte over at de ikke får til det de vil når de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå