Gå til innhold

VAKKERT!


Gjest SummerJudith

Anbefalte innlegg

Gjest SummerJudith

Det heter evne til nyansering, refleksjon og å se en sak fra flere vinkler. Du stryker på alle tre. Og du fremstår også som naiv når du argumenterer utifra "alle i moskeen min syntes det er sånn".

Men det er sant. Skal jeg lyve da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marregutt

Er du på vei til å bli omvendt, Marregutt?

JEg er nok ikke det nei. Kommer aldri til å bli religiøs. I følge meg er religion fylt med for mye dritt, men liker å diskutere med TS fordi hun er en interessant person. Jeg er nok altfor glad i alkohol, kjøtt og damer for å bli religiøs :) Kunne dog tenkt meg en måned på et munkekloster i Tibet for å observere livsstilen dems da jeg finner den veldig interessant, men ikke attraktiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er sant. Skal jeg lyve da??

Nei, du skal skjønne at det ikke er noe bevis på annet enn at du, og noen andre, mener at det er sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningene hennes kaster jo ikke bensin på bålet!! Hun lufter ut sin oppfatning av Islam! Det er dere som forhåndsdømmer henne. Jeg synes TS fører en flott og interessant diskusjon selvom jeg ikke er enig med henne på alle punkter, og jeg er temmelig sikker på at jeg er tyngre utdannet enn dere om det er utdannelse det skal gå på. Historie og politikk er jo bare et evig sammensurium av forskjellige meninger! Balansert politikk er kun i balanse på grunn av motstridende meninger, og faget historie er i en evig og interessant debatt på grunn av forskjellige meninger og forståelser. Såpass burde da denne politiske historikeren av en mann du har ha lært?

Er det dette man lærer på BI? Historie er bare "meninger"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Hvordan får du det til? Han liker ikke måten du argumenterer på, siden denne typen argumentasjon er nettopp den typen argumentasjon som gir problemer for mange muslimer, ut fra sånn jeg forstod Vampen.

Mulig jeg misforstod henne, da.

Når skriver om islam her skriver jeg om MITT syn, hvordan jeg mener islam er. Jeg er ikke talsmann for alle muslimer. Hvor i huleste har du fått det fra? jeg prøver bare å rette opp misforståelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[klippe]

Flotte bilder av naturen og universet, og bedriten tekst.

"Look again, can you se any flaw?"

Jupp, jeg fant feilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marregutt

Er det dette man lærer på BI? Historie er bare "meninger"

Har nok ikke lært det på BI nei. Men historie er dels basert på fakta, og dels basert på forutsetninger, hvor sistnevnte gir opphav til meninger. På BI lærer jeg derimot mye annet, foreksempel at økonomi er også et sammensurium av meninger og oppfatninger, og litt empiriske data. Akkurat som diskusjonen om religion har jeg nå lært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningene hennes kaster jo ikke bensin på bålet!! Hun lufter ut sin oppfatning av Islam! Det er dere som forhåndsdømmer henne. Jeg synes TS fører en flott og interessant diskusjon selvom jeg ikke er enig med henne på alle punkter, og jeg er temmelig sikker på at jeg er tyngre utdannet enn dere om det er utdannelse det skal gå på. Historie og politikk er jo bare et evig sammensurium av forskjellige meninger! Balansert politikk er kun i balanse på grunn av motstridende meninger, og faget historie er i en evig og interessant debatt på grunn av forskjellige meninger og forståelser. Såpass burde da denne politiske historikeren av en mann du har ha lært?

Ikke bare er utdannelse fullstendig irrelevant, jeg tror ikke du skal synse for mye om utdanningsnivået vårt Marren. Det kan slå stygt tilbake på deg selv, siden du stadig tar feil i hva du tror. Og jo, hun kaster bensin på bålet, noe du ser i alle trådene hennes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

Når skriver om islam her skriver jeg om MITT syn, hvordan jeg mener islam er. Jeg er ikke talsmann for alle muslimer. Hvor i huleste har du fått det fra? jeg prøver bare å rette opp misforståelser

JEg synes du gjør en god jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

Ikke bare er utdannelse fullstendig irrelevant, jeg tror ikke du skal synse for mye om utdanningsnivået vårt Marren. Det kan slå stygt tilbake på deg selv, siden du stadig tar feil i hva du tror. Og jo, hun kaster bensin på bålet, noe du ser i alle trådene hennes.

Vis meg hvor jeg tar feil, og jeg skal forklare deg det. Det var du som tok opp utdanning i utgangspunktet, så der sparket du deg selv i rævva :) Tipper den begyner å bli både gul og blå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meg hvor jeg tar feil, og jeg skal forklare deg det. Det var du som tok opp utdanning i utgangspunktet, så der sparket du deg selv i rævva :) Tipper den begyner å bli både gul og blå

Hvor har jeg tatt opp utdanning? Jeg tror du skal bekymre deg mer for din egen ræv enn for min.

Hvor du har tatt feil? Tja, hva med majoriteten av terrorister er ateister og at jeg er en muslimofob som er ute etter TS fordi hun er p vei til å bli muslim?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

Hvor har jeg tatt opp utdanning? Jeg tror du skal bekymre deg mer for din egen ræv enn for min.

Hvor du har tatt feil? Tja, hva med majoriteten av terrorister er ateister og at jeg er en muslimofob som er ute etter TS fordi hun er p vei til å bli muslim?

JEg sa det argumentet ike skulle vektlegges fordi jeg ikke har noen klar kilde til det, men prøvde heller å bygge opp under TS sitt argument. Siste del av setningen din har jeg beklaget for, da jeg trodde at vi ble enige om at jeg oppfattet dine hensikter feil..? Det var vel du som var samboer med en muslim? Eller husker jeg feil? hehe, i såfall så var det en anne nsom tok opp utdanning. Men det er i alle fall tatt opp tidligere i tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skriver om islam her skriver jeg om MITT syn, hvordan jeg mener islam er. Jeg er ikke talsmann for alle muslimer. Hvor i huleste har du fått det fra? jeg prøver bare å rette opp misforståelser

Om du skal rette opp misforståelser, gjør du det ved å legge frem fakta. Og meningene dine havner ikke i den kategorien. Fakta er ting som kan bevises. Og der feiler du, fordi du prøver å rette opp i misforståelser ved hjelp av meninger.

Og dermed virker det som om du gjør deg selv som talskvinne for alle andre muslimer; du legger frem dine meninger med en "slik er det"-holdning, uten at du kan støtte det opp med beviser. Så den oppfatningen har vi faktisk fått fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg sa det argumentet ike skulle vektlegges fordi jeg ikke har noen klar kilde til det, men prøvde heller å bygge opp under TS sitt argument. Siste del av setningen din har jeg beklaget for, da jeg trodde at vi ble enige om at jeg oppfattet dine hensikter feil..? Det var vel du som var samboer med en muslim? Eller husker jeg feil? hehe, i såfall så var det en anne nsom tok opp utdanning. Men det er i alle fall tatt opp tidligere i tråden :)

Du ba om eksempler på at du har tatt feil, du fikk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Nei, du skal skjønne at det ikke er noe bevis på annet enn at du, og noen andre, mener at det er sånn.

Det har jeg sagt hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marregutt

Om du skal rette opp misforståelser, gjør du det ved å legge frem fakta. Og meningene dine havner ikke i den kategorien. Fakta er ting som kan bevises. Og der feiler du, fordi du prøver å rette opp i misforståelser ved hjelp av meninger.

Og dermed virker det som om du gjør deg selv som talskvinne for alle andre muslimer; du legger frem dine meninger med en "slik er det"-holdning, uten at du kan støtte det opp med beviser. Så den oppfatningen har vi faktisk fått fra deg.

Religion kan ikke bevises. Det er derfor det kalles TRO. Vitenskap og forskning går like bra sammen som deg og meg, altså ikke særlig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal rette opp misforståelser, gjør du det ved å legge frem fakta. Og meningene dine havner ikke i den kategorien. Fakta er ting som kan bevises. Og der feiler du, fordi du prøver å rette opp i misforståelser ved hjelp av meninger.

Og dermed virker det som om du gjør deg selv som talskvinne for alle andre muslimer; du legger frem dine meninger med en "slik er det"-holdning, uten at du kan støtte det opp med beviser. Så den oppfatningen har vi faktisk fått fra deg.

I tillegg blir det håpløst når man legger på linja "er det sånn er det fint, er det ikke fint, så er det ikke sånn". :lete: Skal man faktisk kunne diskutere dette på en ok måte, så bør man ha en større oversikt og dypere forståelse enn man får av å henge i den lokale moskeen et par dager i uka. Og, ikke minst, man bør også kunne se på ting kritisk. Ikke bare avfeie alt som er problemtatisk med naiv og hektisk roing til fiskeskjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Om du skal rette opp misforståelser, gjør du det ved å legge frem fakta. Og meningene dine havner ikke i den kategorien. Fakta er ting som kan bevises. Og der feiler du, fordi du prøver å rette opp i misforståelser ved hjelp av meninger.

Og dermed virker det som om du gjør deg selv som talskvinne for alle andre muslimer; du legger frem dine meninger med en "slik er det"-holdning, uten at du kan støtte det opp med beviser. Så den oppfatningen har vi faktisk fått fra deg.

Når jeg skriver om Islam skriver jeg det jeg har lest og hørt i moskeen, derfor er det ikke bare min mening. Foreksempel det med at det ikke finns hellig krig fikk jeg vite i moskeen og argumentene OG kildene så ikke kom her å skriv om ting du ikke vet noe om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...