Gå til innhold

VAKKERT!


Gjest SummerJudith

Anbefalte innlegg

jo for jeg har alltid trodd på Gud men noe har manglet

Du kan være hva du vil, men jeg skal ha meg frabedt at en nettdebattant påstår at alle er født muslim. For jeg kan garantere deg at jeg verken har vært eller noensinne kommer til å bli muslim.

Ta dine egne personlige valg du, men ikke snakk på vegne av alle andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marregutt

Er du utplassert her på KG av islamnet for å spamme med sånne videoer eller? Du virker hjernevasket

ikke bruk ordet hjernevasket, det blir helt feil i denne debatten her da ingen har feil eller riktig, men debatten mer handler om vekting av verdier

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, det er en god og lettfattelig oversikt her.

(Det ser ut som om avataren din stirrer opp på innleggene du svarer på. Made my evening! :ler:)

Takk for link! :) Det var i grunn slik jeg hadde inntrykk av.

Og ja, avataren min er gull! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan slå begge veier med tanke på at religion og vitenskap er i en evig runddans av en debatt. Religiøse påstår "sannheten" like mye som at forskere påstår sine resultater som "sannheten", selvom disse resultatene i stor grad, akkurat som religion er basert på både objektive og subjektive forutsetninger

En stråmannforsker, og enkelte forskere av den bastante og vemmelige typen vil nok påstå at det han har funnet er "sannheten". En ordentlig og oppegående forsker vil hevde at sine resultater er den beste forklaringen man har av et fenomen basert på den kunnskapen man har på daværende tidspunkt. Og vil være helt åpen for at med ny kunnskap og nye tanker, vil det også komme bedre forklaringer og de gamle teoriene må forkastes. Det er jo nettopp det at vitenskapen innser sine egne mangler og begrensninger som gjør det til en vitenskap - den slår seg aldri til ro, men jobber stadig for å bli bedre! Noe som jevnt over stemmer utrolig dårlig på de fleste religiøse forklaringsmodeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Grunnen til det er vel egentlig at vi deler forskjellige verdier nå, og prioriterer livets gleder annerledes. Derfor skled vi alle fort fra hverandre, til tross for at vi sporadisk har kontakt fortsatt. Trist, men hans valg, og han virker fornøyd så da er det jo greit :)

Men tror du ikke at en kristen er født like mye kristen som han er født muslim? Og føler du ikke at samfunnet og religion generelt sett sklir lenger og lenger fra hverandre?

Dumt dere skled fra hverandre da, men bra begge er fornøyd :)

Jeg har alltid sett på meg selv som kristen men noe var på en måte feil. nei jeg syns egentlig det sklir mere isammen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruteson

ikke bruk ordet hjernevasket, det blir helt feil i denne debatten her da ingen har feil eller riktig, men debatten mer handler om vekting av verdier

Hvordan vil du definere ordet hjernevasket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[teskje]TS, det Vampen prøver å si, som åpenbart ble for komplisert, er at separatist-terroristene gjør terror-handlinger som ikke er religiøst betinget. Det betyr ikke at de er ateister, det kan godt hende de tror på en eller annen gud. Men terror-handlingene de gjør, kan være for eksempel politisk betinget.

Separatist er ikke det samme som ateist.[/teskje]

Endret av Raven Emerald
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortell meg hvilke ord jeg skal bruke. TS virker veldig hjernevasket jo. I alle tråder hun starter om islam. Virker nyfrelst og overdriver.

Jeg er på ingen måte verken muslimofob eller islamofob. Det skulle tatt seg ut, iom at min bedre halvdel er muslim. :fnise: Men jeg begynner faktisk å få litt kløe av disse trådene. Ikke fordi jeg personlig har problemer med islam, men fordi jeg er enig i at dette fremstår som lett hjernevasket og naivt. Jeg skjønner at TS ønsker å balansere synet på Islam, men når jeg, som i utgangspunktet ikke har noen beef med islam begynner å få dilla, så er jeg redd for at de ender opp med å virke motsatt av hensikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

TS, det Vampen prøver å si, som åpenbart ble for komplisert, er at separatist-terroristene gjør terror-handlinger som ikke er religiøst betinget. Det betyr ikke at de er ateister, det kan godt hende de tror på en eller annen gud. Men terror-handlingene de gjør, kan være for eksempel politisk betinget.

Separatist er ikke det samme som ateist.

Kan godt hende de er ateister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[teskje]TS, det Vampen prøver å si, som åpenbart ble for komplisert, er at separatist-terroristene gjør terror-handlinger som ikke er religiøst betinget. Det betyr ikke at de er ateister, det kan godt hende de tror på en eller annen gud. Men terror-handlingene de gjør, kan være for eksempel politisk betinget.

Separatist er ikke det samme som ateist.[/teskje]

Halle-freaking-lujah og takk for det! :nigo: Jeg begynte å bli redd for at jeg skrev på framanspråk. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruteson

Etter min oppfatning er en person som er hjernevasket en som har totale misoppfatninger av verden rundt seg. TS virker mer som om hun er overbevist og er en person som holder fast ved sin tro, noe som man fullt ut bør respektere i stedet for å prøve å tråkke på hun

Da vil jeg si det er en streng tolkning av ordet, som jeg er uenig i.

For meg fremstår trådstarter som hjernevasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende de er ateister

Ja, og det kan godyt hende at fyren som bulket bilen min i forrige uke var muslim.

Ser du ikke selv hvor idiotisk det resonnementet er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Jeg er på ingen måte verken muslimofob eller islamofob. Det skulle tatt seg ut, iom at min bedre halvdel er muslim. :fnise: Men jeg begynner faktisk å få litt kløe av disse trådene. Ikke fordi jeg personlig har problemer med islam, men fordi jeg er enig i at dette fremstår som lett hjernevasket og naivt. Jeg skjønner at TS ønsker å balansere synet på Islam, men når jeg, som i utgangspunktet ikke har noen beef med islam begynner å få dilla, så er jeg redd for at de ender opp med å virke motsatt av hensikten.

Så det er feil av meg å rette opp og misforståelser om Islam og vise at Islam er fred? hm, merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan godt hende de er ateister

Men det vet man altså ikke, noe Vampen skulle frem til. Du kan ikke påstå at de fleste terrorister er ateister, det er det ingen konkrete tall på. Det man vet, er at den største gruppen er separatister, og innunder den gruppen, kan det skjule seg hva som helst av religioner, og også ateister. Og ja, til og med muslimer. Tenk dét, du..!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernevasket er et fordømmende ord som er feil å bruke når det handler om folk sin levemåte. Akkurat som om jeg skal kalle deg pingle fordi du er anonymbruker

Nei, det er ikke det samme. Hjernevasket er absolutt et relevant ord når noen er så fanatisk mht religion

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halle-freaking-lujah og takk for det! :nigo: Jeg begynte å bli redd for at jeg skrev på framanspråk. :lur:

Jepp, bare vi som snakker flytende forskningsspråk, skjønte hva du sa. =P

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marregutt

Da vil jeg si det er en streng tolkning av ordet, som jeg er uenig i.

For meg fremstår trådstarter som hjernevasket.

Det er en streng tolkning fordi hjernevasket er et tungt negativ ladet ord. Du tneker sikkert heller ike over at "faen" eller "jævel" betyr djevelen, som er et symbol på alt som er ondt her i verden. Allikevel er det innlemmet i dagligtalen og man kan fint si setningen "faen, jeg elsker deg" uten at det høres rart ut. To absolutte motpoler i en setning. Litt artig, men skulle ønske språket ikke utvikllet seg i den retningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

Nei, det er ikke det samme. Hjernevasket er absolutt et relevant ord når noen er så fanatisk mht religion

Det er da ingen som er fanatiske her inne..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er feil av meg å rette opp og misforståelser om Islam og vise at Islam er fred? hm, merkelig.

Problemet er at du verken retter opp eller beviser noe som helst!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...