Gå til innhold

objektiv


Gjest Cupcakes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tusen hjertlig takk for gode råd dere! :) tror nok det blir en ekstern blits og litt cash til objektiv på han i år :tommelopp:

Det høres ut som en rimelig perfekt gave :-D *vil ha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

Det høres ut som en rimelig perfekt gave :-D *vil ha*

hihi, godt å høre at det burde falle i smak :) liker å gi bort sånne temagaver, at alt lissom hører sammen når han får flere pakker.

til bursdagen fikk han etterlengtet kamerasekk med minnekortholder og ekstra etui til vanlige digitalkameraet sitt og beholder til ene objektivet. Alt må jo høre sammen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

Ekstern blits gir et helt annet lys enn den som er på kameraet.

Her er noen

http://www.japanphoto.no/blits/canon/

Men ikke gå for det aller billigste fra canon. Dette har jeg hørt mye fint om:

http://www.japanphoto.no/product/blits/canon/canon-speedlite-430-ex-ii/

går denne under en av de billigste eller kan den være god? Min lenke

*var ikke mange hundre lappene som skilte de og den dere begge linket til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applestore

går denne under en av de billigste eller kan den være god? Min lenke

*var ikke mange hundre lappene som skilte de og den dere begge linket til*

Eh, den har jeg ikke noen erfaring med, og kjenner heller ingen som har den.

Men jeg regner med at det jeg linket til, har litt flere funksjoner?

Edit: Må nå spørs det jo også på hvor mange funksjoner man faktisk trenger da..

Endret av Applestore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Speedlite 320 ex mindre kraftig og du har mindre muligheter til å stille den inn via blitsen (du må gå gjennom menyen på kameraet i stedet, det er litt mer tungvint). Den har riktignok et led-lys til filming, men canon 450D kan ikke filmen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

Speedlite 320 ex mindre kraftig og du har mindre muligheter til å stille den inn via blitsen (du må gå gjennom menyen på kameraet i stedet, det er litt mer tungvint). Den har riktignok et led-lys til filming, men canon 450D kan ikke filmen uansett.

ja så det med filmingen (det er nest øverst på listen hans, nytt hus som kan filme), og fint du sa det med menyen, han vil ha ting som går fort da mye av det som blir tatt bilder av om dagen er en hund, som ikke er altfor gammel og synes ikke alltid sitt og blid er like festlig :P

får vente til 8. desember med å bestemme helt hvem det blir, da de fleste jeg fant av den dere linket til så ut ikke kom på lager før da.

gleder meg til å gi bort julegave i år, i år kommer han jo til å bli veldig overasket også :jepp:

edit: og igjen, masse takk for god hjelp altså!

Endret av Cupcakes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cupcakes

yeay, i dag har han klart å hoste opp med et par objektiver han kunne tenkt seg, men han viste ikke helt hvem han ville ha mest. derfor spør jeg dere flinke foto folk igjen jeg ;)

om du skulle valgt mellom Canon 35mm/f2.0 og Canon 50mm/f1.4, hva hadde du valgt da? :)

edit: også kom jeg på at han burde hatt sånn regntrekk til kameraet sitt, det blir fort til at det ikke får være med på tur om det er fare for regn eller det alt er regn. har sett noen fra kata. men klarer ikke helt å finne ut hvilken modell som passer til det huset han har og som har plass til objektiv på. noen tips til det? :)

Endret av Cupcakes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...