altflyter Skrevet 29. november 2011 #1 Skrevet 29. november 2011 (endret) Jeg er så lei av å være syk!!! Lei av å stå i helsekø Lei av å vente Lei av å aldri få skikkelige svar! Lei av å ikke bli tatt seriøst fordi jeg er en ung jente Lei av evneveike leger Lei av at studiene går til helvete, pga sykdom Lei av å måtte krangle med lånekassen, fordi ingen gir meg en sykemelding før jeg er ferdig utredet, og dermed mister jeg både lån og stipend Lei av utredninger som ikke fører til noe Lei av at alle gjør feil som gjør at jeg må vente enda lengre Lei av å ikke klare å gjøre noe Lei av alle andre som klager over filleting Lei av å høre om folk som sykemelder seg for problemer som ikke er en tusendel av hvordan jeg har det daglig Lei av å ikke ha noen rettigheter som syk student Lei av klaging Lei av min egen klaging Lei av at samboer må leve med en sutrepave som meg fordi jeg er lei av å være syk... Og så er jeg lei av folk som klager over at de ikke slipper til med en eneste gang. Jeg skjønner godt at det er helsekø i Norge, men det må da for pokker gå an å informere folk om CA hvor lang tid det er til man får time! AAARGH... Puh... Beklager. Måtte bare få det ut. Endret 29. november 2011 av altflyter
Gjest Wintertimes Skrevet 29. november 2011 #4 Skrevet 29. november 2011 Skjønner veldig godt hva du mener, er helt enig! Helsevesenet i Norge skulle hatt gullmedalje for hvor dårlig de behandler pasienter! Stå på og ikke gi opp, det kan bare bli bedre 1
Gjest EnStøtte Skrevet 30. november 2011 #5 Skrevet 30. november 2011 uff, jeg kunne ikke vært mere enig! Kjenner meg så igjen i alt du sier, har selv vært der. Men har endelig operert nå, selvfølgelig privat og fra egen lomme da "helsevesenet" heller ville trygde meg enn å betale for operasjon. Jævla dobbeltmoral. Kan du utdype deg og hvilke plager det dreier seg om? Ikke gi opp, dra heller til utlandet om det må til! Varm klem:) 1
Gjest En til støtte Skrevet 30. november 2011 #6 Skrevet 30. november 2011 Har bare et råd til deg, GÅ PRIVAT. Har vært i samme mølla selv i mange år. Det er en kamp fra A til Å. En må virkelig være frisk for å være syk i Norge. I perioder har det vært en heldagsjobb. (de som har vært borte i dette vet hva jeg prater om) Fikk ikke hjelp før jeg gikk privat. Viste seg at jeg hadde fått flere feile diagnoser som igjen ga feil behandling og en mengde tilleggsplager og skader. Få mnd etter jeg gikk privat ble jeg opperert. Fra da av fikk jeg et nytt liv og starten på en lang prosess for opptrening I tillegg må jeg også ha behandling for å rette opp alle tilleggsskadene og plagene jeg fikk siden jeg hadde gitt altfor lenge. Jeg har også måtte gå privat med behandlingen etterpå, selv om jeg egentlig ikke har råd til det. Dette siden det offentlige ikke ser (?) at en er et helt menneske med en hel kropp. At ting henger sammen og må behandles under ett. Det frustrerende nå er at det offentlige og NAV ikke godtar en del av den privat behandling. Kan kanskje risikere å miste AAP på grunn av det. Merkelig system.... 2
Gjest Hannee Skrevet 30. november 2011 #7 Skrevet 30. november 2011 Føler med deg Jeg synes det er helt forferdelig at studenter har omtrent ingen rettigheter! Blir man syk så er løpet kjørt.
altflyter Skrevet 30. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2011 (endret) uff, jeg kunne ikke vært mere enig! Kjenner meg så igjen i alt du sier, har selv vært der. Men har endelig operert nå, selvfølgelig privat og fra egen lomme da "helsevesenet" heller ville trygde meg enn å betale for operasjon. Jævla dobbeltmoral. Kan du utdype deg og hvilke plager det dreier seg om? Ikke gi opp, dra heller til utlandet om det må til! Varm klem:) Plagene er veldig ubestemmelige... det er det som gjør det så frustrerende.. Jeg sover ca 18 timer i døgnet, og strever med å holde meg våken de resterende 6... Har konstante smerter i muskler og ledd... spesielt i ryggen... Er syk... hele tiden. det være seg feber, omgangsyke, influensa... Hva enn som måtte finne på å gå rundt, så immunforsvaret mitt har tydeligvis tatt seg en ferie... Jeg orker ingenting, makter ingenting, uansett hvor hardt jeg prøver og vil, så må jeg bare gå å legge meg. Jeg må ta valg hver dag; Å møte på forelesning, eller å bli hjemme, for å kanskje kunne vurdere å ta oppvasken eller være med samboeren min... Om jeg vil gå en tur på 15 min, må jeg planlegge det slik at jeg ikke skal noe annet samme dag, for da er kreftene brukt opp... Prøver jeg å presse meg litt, så bare besvimer jeg... Det er en del mer og, men jeg vil helst ikke bli gjenkjent... Og hører en del av dere foreslår privat... Jeg er student som nå mister stipendet, og ikke har krav på aap eller noe siden jeg liksom er student.... Hva f. gjør man da? Endret 30. november 2011 av altflyter
Gjest Hannee Skrevet 30. november 2011 #9 Skrevet 30. november 2011 Plagene er veldig ubestemmelige... det er det som gjør det så frustrerende.. Jeg sover ca 18 timer i døgnet, og strever med å holde meg våken de resterende 6... Har konstante smerter i muskler og ledd... spesielt i ryggen... Er syk... hele tiden. det være seg feber, omgangsyke, influensa... Hva enn som måtte finne på å gå rundt, så immunforsvaret mitt har tydeligvis tatt seg en ferie... Jeg orker ingenting, makter ingenting, uansett hvor hardt jeg prøver og vil, så må jeg bare gå å legge meg. Jeg må ta valg hver dag; Å møte på forelesning, eller å bli hjemme, for å kanskje kunne vurdere å ta oppvasken eller være med samboeren min... Om jeg vil gå en tur på 15 min, må jeg planlegge det slik at jeg ikke skal noe annet samme dag, for da er kreftene brukt opp... Prøver jeg å presse meg litt, så bare besvimer jeg... Det er en del mer og, men jeg vil helst ikke bli gjenkjent... Og hører en del av dere foreslår privat... Jeg er student som nå mister stipendet, og ikke har krav på aap eller noe siden jeg liksom er student.... Hva f. gjør man da? Åh, kjære deg! Jeg blir så forbanna på samfunnet når jeg leser historien din! Det er så fælt at studenter har så få rettigheter. Og deg med dine plager, det er jo kjempeviktig at du får hjelp og får studert. Mener de at du bare skal droppe ut, få stor gjeld og gå på NAV resten av livet? For det gagner virkelig ikke samfunnet. Har du noe familie du eventuelt kan låne penger av til privat, eller som kan hjelpe deg på annet vis? Nok engang en klem fra meg, jeg synes du virker som en veldig sterk person!
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #10 Skrevet 30. november 2011 Alle som er syke har krav på aap. Har du ikke hatt inntekt før, får du minstebeløpet. Det er kun hvis du er mellom 62 og 67 år at du må ha hatt inntekt for å få aap.
altflyter Skrevet 30. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 30. november 2011 Åh, kjære deg! Jeg blir så forbanna på samfunnet når jeg leser historien din! Det er så fælt at studenter har så få rettigheter. Og deg med dine plager, det er jo kjempeviktig at du får hjelp og får studert. Mener de at du bare skal droppe ut, få stor gjeld og gå på NAV resten av livet? For det gagner virkelig ikke samfunnet. Har du noe familie du eventuelt kan låne penger av til privat, eller som kan hjelpe deg på annet vis? Nok engang en klem fra meg, jeg synes du virker som en veldig sterk person! Det ser ut som om det blir til at jeg må tigge meg til å låne av foreldre... Jeg er veldig heldig som i hvert fall har støtte fra dem, men jeg vet at de ikke har særlig god økonomi selv, og vil låne minst mulig, selv om de vil gjøre alt for å hjelpe meg... Og jeg vet uansett ikke om jeg får lånt nok... Husleie, mat og strøm skal jo også betales... Men er det noen som vet om det finnes noen rettigheter i det hele tatt, som student i min situasjon? Evt. som har fjerneste idè om hva som kan være galt med meg?
altflyter Skrevet 30. november 2011 Forfatter #12 Skrevet 30. november 2011 Alle som er syke har krav på aap. Har du ikke hatt inntekt før, får du minstebeløpet. Det er kun hvis du er mellom 62 og 67 år at du må ha hatt inntekt for å få aap. Jeg spurte på NAV og fikk beskjed om at jeg ikke hadde rett på det før til høsten neste år, fordi jeg regnes som student fram til da, selv om jeg ikke har stipend lenger:S
Gjest Hannee Skrevet 30. november 2011 #13 Skrevet 30. november 2011 Jeg vet ikke noe særlig om det men kan du kjenne deg igjen i noen av disse? http://www.multippelsklerose.no/nb-NO/New%20with%20MS/Symtoms.aspx http://no.wikipedia.org/wiki/Kronisk_utmattelsessyndrom
altflyter Skrevet 30. november 2011 Forfatter #14 Skrevet 30. november 2011 Jeg vet ikke noe særlig om det men kan du kjenne deg igjen i noen av disse? http://www.multippelsklerose.no/nb-NO/New%20with%20MS/Symtoms.aspx http://no.wikipedia.org/wiki/Kronisk_utmattelsessyndrom Ja... Symptomene kan stemme.... Søren og.... Håper ikke det er det, da tar det jo år og dag å bli frisk:(
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #15 Skrevet 30. november 2011 Jeg spurte på NAV og fikk beskjed om at jeg ikke hadde rett på det før til høsten neste år, fordi jeg regnes som student fram til da, selv om jeg ikke har stipend lenger:S Ja, du må sannsynligvis slutte med studiene, du må jo være for syk til å kunne studere "alene". Og så kan du få videre studier som tiltak.
Gjest Hannee Skrevet 30. november 2011 #16 Skrevet 30. november 2011 Ja... Symptomene kan stemme.... Søren og.... Håper ikke det er det, da tar det jo år og dag å bli frisk:( Har legen din nevnt noe om disse sykdommene?
altflyter Skrevet 30. november 2011 Forfatter #17 Skrevet 30. november 2011 (endret) dobbelpost Endret 30. november 2011 av altflyter
altflyter Skrevet 30. november 2011 Forfatter #18 Skrevet 30. november 2011 Har legen din nevnt noe om disse sykdommene? Nei, ikke i det hele tatt... Er litt redd for å foreslå noe, for da kan de tro jeg bare har "bestemt meg" for at det er den diagnosen, og avfeie meg...
Gjest Hannee Skrevet 30. november 2011 #19 Skrevet 30. november 2011 Hva hvis du skriver ned alle symptomene dine på en lapp og gir til legen?
altflyter Skrevet 30. november 2011 Forfatter #20 Skrevet 30. november 2011 Hva hvis du skriver ned alle symptomene dine på en lapp og gir til legen? Det har jeg gjort... Har blitt henvist til utredning... om et halvt år
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå