Gå til innhold

Noen som sender syke barn i barnehage?


Gjest Primula

Anbefalte innlegg

Regner med at alle svarer nei på dette...men jeg lurer likevel. I min datters barnehage har det vært mye sykdom denne høsten. Det er jo forsåvidt vanlig det, men det har vært spesielt mye øyekatarr. Det er jo veldig smittsomt, men barnet er jo ikke så sykt at det ikke kan være i barnehagen. Jeg lurer derfor på om det er noen som sender barnet i barnehagen selv om det egentlig ikke skulle vært der med tanke på smittefaren? Det kan jo være noen som tenker at det ikke er så nøye dersom barnet er i fin form? Det er kanskje det som gjør at man aldri blir kvitt disse sykdommene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn med øyekatarr kan gå i bhg dagen etter igangsatt behandling. Det som derimot er problemet er at katarren evt har smitta andre FØR det har blitt oppdaga og behandling er igangsatt. Og det kan man jo ikke gjøre så mye med.

Hos oss anbefaler vi en feberfri dag hjemme. Dvs at om ungen har feber kl 12 på dagen, men ikke på kvelden, så anbefaler vi en dag til hjemme likevel. Ikke fordi det smitter, men for ungens egen del. Dessverre altfor mange eksempler på at barnet kommer i bhg og må sendes hjem igjen nok en gang med feber. Det blir for mye for barnet rett og slett. Det har ikke fått nok rolig tid til å komme seg på. I bhg er det full rulle fra start, og man kan ikke alltid ta hensyn til at et barn hadde hatt godt av litt roligere omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig det der... Jeg har selv vært hjemme med sykt barn i nesten hele høst.

Og for min del så skilte jeg på feber (sløv i formen) og på å være forkjølet, hoste etc men være i fin form... Barnehagen var enig i det. Så fikk de heller ringe meg når han ble for syk til å delta i lek etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er enig i det. Jeg har også sendt barnet i barnehagen når hun kanskje ikke skulle vært der, pga av hun fortsatt var litt slapp etter feber. Barnehagen sa de skulle ringe dersom det ble for mye for henne. Men det var jo ikke smittsomt for de andre barna da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline

Jeg har alltid holdt barna mine inne en dag etter at de er kvitt feberen. Det har ingenting med smittefare å gjøre, men man reduserer ihvertfall faren for farlige ettersykdommer som bl.a. hjernehinnebetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men jeg er nødt til å sende ham tilbake før hosten er helt borte, for han sliter med bronkiene og bruker laaaaang tid på å bli 100%frisk. Ingen reagerer på det - jeg har snakket med de som jobber der - og de sier at skulle de sent hjem alle med litt hoste, så hadde vinterhalvåret vært et ensomt år for mange barn. MEN jeg misliker sterkt de som sender nettopp-spydd-barna på barnehagen! Sist noen gjorde det, så var 11 barn syke i løpet av 3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Har opplevd å få unger levert i familiebarnehagen jeg jobber, feber- og smittefrie, men fremdeles litt 'uttafor' og slappe - med den begrunnelse av at nå var mor og far så slitne av å være hjemme med sjuke unger???????????

JADA! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...