AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #1 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg har da hatt ubeskyttet sex med kjæresten min, jeg går på noe som heter Provera tabletter og fikk dag høre av gynekologen at den ikke er hundre prosent sikker, noe min forrige gynekolog sa den var... Jeg hadde sex i går og idag, holder det da med en pille? Eller må jeg ta to? Jeg ble så sjokkert over at Provera ikke var sikker, den har jo sørget for å fjerne mensen min, selv om jeg har hatt to små blødninger (heller dråper) iløpet av tiden. Sist gang var i august, og jeg hadde en dråpe (bokstavelig talt) i starten av oktober. Derfor fikk jeg ikke spurt gynekologen. Håper noen har noen kloke ord? Kondom skal bli brukt heretter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solch Skrevet 28. november 2011 #2 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Det holder lenge med en angrepille... Dessuten så regner jeg med at siden du ikke får mensen, så gjør disse pillene at du ikke får eggløsning? Så da må de da iallefall være ganske sikre. Endret 28. november 2011 av solch 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 28. november 2011 #3 Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Ikke ta to. Det spiller ikke noe rolle hvor mange ganger du har sex, så lenge angrepillen tas ibruk innen tre døgn etter første gangen, men man bør ta den så fort som mulig. Hormonene i angrepiller hindrer egget i å utvikle seg, og påvirker slimhinnen i livmoren slik at egget ikke kan utvikle seg ytterligere der. http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/angrepillen.php Edit: Ser jeg var litt treig ja. Endret 28. november 2011 av Chiyo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #4 Del Skrevet 28. november 2011 Det holder lenge med en angrepille... Dessuten så regner jeg med at siden du ikke får mensen, så gjør disse pillene at du ikke får eggløsning? Så da må de da iallefall være ganske sikre. To gynekologer sier hver sin ting desverre så jeg tør ikke å ta sjansen Jeg har ikke hatt mensen siden juli i år. Men har hatt to episoder hvor det har kommet litt dråper blod, en gang i august og en gang i okober. Men tusen takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå