Cuckold Skrevet 29. november 2011 #41 Skrevet 29. november 2011 Nei, jeg er faktisk ikke enig. Og, bare så det er sagt, så ser jeg ikke for meg at jeg noen gang kommer til å ha sex med en tyrkisk mann. Dette handler først og fremst om mine egne preferanser, ettersom jeg foretrekker å ligge med menn som jeg føler at jeg har noe til felles med mentalt og intellektuelt, i tillegg til seksuell tiltrekning. Og det ser jeg ikke helt for meg at kan være så veldig lett å få med en tyrkisk mann. MEN jeg har da ingen problemer med å forstå at det kanskje for en del kvinner er slik at de er i stand til å utelukkende se på den fysiske tiltrekningen alene, og at de dermed kan gå til sengs med menn som de er dypt uenige med på mange plan. Og i mine øyne er dette på ingen måte det samme som å "premiere" negative holdninger til kvinner. Mener du forresten at de selv ser det på denne måten? Jeg mener, dersom en tyrker har vært til sengs med en norsk kvinne, så vil han tenke at hun støtter ham i det å låse inn søstrene sine (for å sette det på spissen), fordi det at hun hadde sex med ham, viser at hun støtter de kvinneundertrykkende sidene ved ham? Nei, hvis du leser det jeg skriver om temaet burde det gå klart frem at jeg ikke tror jentene sprer bena for gutter med slike holdniner med det motiv å premiere dem. Men i den grad de lar seg bruke av disse guttene på tross av guttenes holdninger premierer de dem i praksis. Det kan sammenliknes med at det finnes en type hundemennesker som ser veldig opp til bøllete og usympatiske mennesker. I den grad disse menneskene bidrar til å gjøre tilværelsen ekstra bra for bøllete og uysmpatiske mennesker belønner de mennesker med slike adferdstrekk, ikke nødvendigvis bevisst, men i praksis. 1
Gjest Ludovie Skrevet 29. november 2011 #42 Skrevet 29. november 2011 Du svarte ikke på dette: Mener du forresten at de selv ser det på denne måten? Jeg mener, dersom en tyrker har vært til sengs med en norsk kvinne, så vil han tenke at hun støtter ham i det å låse inn søstrene sine (for å sette det på spissen), fordi det at hun hadde sex med ham, viser at hun støtter de kvinneundertrykkende sidene ved ham? For det ser jo ut til at denne "premieringen" du hele tiden driver og snakker om, først og fremst er av teoretisk art, og som bare eksisterer i ditt eget hode.
Cuckold Skrevet 29. november 2011 #43 Skrevet 29. november 2011 (endret) Du svarte ikke på dette: For det ser jo ut til at denne "premieringen" du hele tiden driver og snakker om, først og fremst er av teoretisk art, og som bare eksisterer i ditt eget hode. Jo, dette svarte jeg på, les igjen: Nei, hvis du leser det jeg skriver om temaet burde det gå klart frem at jeg ikke tror jentene sprer bena for gutter med slike holdniner med det motiv å premiere dem. Men i den grad de lar seg bruke av disse guttene på tross av guttenes holdninger premierer de dem i praksis. Det kan sammenliknes med at det finnes en type hundemennesker som ser veldig opp til bøllete og usympatiske mennesker. I den grad disse menneskene bidrar til å gjøre tilværelsen ekstra bra for bøllete og uysmpatiske mennesker belønner de mennesker med slike adferdstrekk, ikke nødvendigvis bevisst, men i praksis. Det jeg snakker om er som du vil se hvis du tar deg tid til å lese hele dette avsnittet premiering som finner sted i praksis, ikke planlagt premiering eller premiering som er intendert. Det er altså ikke premiering som bevisst handling vi snakker om, men likefullt premiering - i praksis. Endret 29. november 2011 av Cuckold 1
Gjest Ludovie Skrevet 29. november 2011 #44 Skrevet 29. november 2011 Nei, hvis du leser det jeg skriver om temaet burde det gå klart frem at jeg ikke tror jentene sprer bena for gutter med slike holdniner med det motiv å premiere dem. Men i den grad de lar seg bruke av disse guttene på tross av guttenes holdninger premierer de dem i praksis. Med andre ord: Disse jentene ligger ikke med guttene for å premiere dem, men guttene premieres i praksis. (I ditt hode, i hvert fall.) Allikevel - du har fremdeles ikke svart på mitt spørsmål om hvorvidt disse guttene opplever det slik, og at dette slik sett er en form for "premiering" og anerkjennelse av negative holdninger til kvinner. For øvrig reagerer jeg litt på din formulering om at disse jentene "lar seg bruke". For selvfølgelig, i noen tilfeller kan det dreie seg om dette, men jeg vil da tro at det i svært mange tilfeller dreier seg om sex som disse jentene ønsker, og som de har glede av.
Cuckold Skrevet 29. november 2011 #45 Skrevet 29. november 2011 Med andre ord: Disse jentene ligger ikke med guttene for å premiere dem, men guttene premieres i praksis. (I ditt hode, i hvert fall.) Allikevel - du har fremdeles ikke svart på mitt spørsmål om hvorvidt disse guttene opplever det slik, og at dette slik sett er en form for "premiering" og anerkjennelse av negative holdninger til kvinner. For øvrig reagerer jeg litt på din formulering om at disse jentene "lar seg bruke". For selvfølgelig, i noen tilfeller kan det dreie seg om dette, men jeg vil da tro at det i svært mange tilfeller dreier seg om sex som disse jentene ønsker, og som de har glede av. Jeg tror nok en del av disse guttene også kan oppleve det slik, altså at de opplever at skandinaviske jenter går etter dem nettopp fordi de har beholdt sin "mandighet" i form av kvinneundertrykkende holdninger, og at de på denne måten opplever sine triumfer med skandinaviske jenter som en bekreftelse på at kvinner er akkurat slik de tror: lykkeligst når de får møte "skikkelige" undertrykkende menn, og ulykkelige og misfornøyde eller i hvert fall fullstendig prinsippløse i den grad de får frihet. Men det er egentlig ikke avgjørende at mange eller alle opplever det sånn, det jeg er opptatt av er som jeg har sagt hele tiden at disse guttene i praksis opplever å bli belønnet, det betyr ikke at de nødvendigvis tenker at "dette er belønning", du er ikke dårligere i norsk enn at du forstår hva ordet belønning betyr i denne sammenheng. Det handler rett og slett om at de kommer heldig ut av situasjonen, at jentene sørger for at de ikke trenger å betale sin del av prisen for sine negative holdninger. 1
Gjest Ludovie Skrevet 29. november 2011 #46 Skrevet 29. november 2011 Men det er egentlig ikke avgjørende at mange eller alle opplever det sånn, det jeg er opptatt av er som jeg har sagt hele tiden at disse guttene i praksis opplever å bli belønnet, det betyr ikke at de nødvendigvis tenker at "dette er belønning", du er ikke dårligere i norsk enn at du forstår hva ordet belønning betyr i denne sammenheng. Det handler rett og slett om at de kommer heldig ut av situasjonen, at jentene sørger for at de ikke trenger å betale sin del av prisen for sine negative holdninger. Nettopp. Det er i teorien, og i henhold til ditt hode, at de blir belønnet. Dermed så koker hele dette temaet, som du jo er så opptatt av, ned til at norske kvinner må slutte å ligge med menn fra enkelte kulturer, for hvis ikke, får du en opplevelse av at mennene fra disse kulturene blir belønnet. For øvrig ser det ut til at du mener at bra holdninger til kvinner, er prisen man må betale for å få sex. I hvert fall virker du litt snurt over at tyrkere "får sex", til tross for at de ikke betaler denne "prisen".
Cuckold Skrevet 29. november 2011 #47 Skrevet 29. november 2011 (endret) Nettopp. Det er i teorien, og i henhold til ditt hode, at de blir belønnet. Dermed så koker hele dette temaet, som du jo er så opptatt av, ned til at norske kvinner må slutte å ligge med menn fra enkelte kulturer, for hvis ikke, får du en opplevelse av at mennene fra disse kulturene blir belønnet. For øvrig ser det ut til at du mener at bra holdninger til kvinner, er prisen man må betale for å få sex. I hvert fall virker du litt snurt over at tyrkere "får sex", til tross for at de ikke betaler denne "prisen". Nei, det er feil, det er som sagt ikke hvordan noen opplever det som er avgjørende i min argumentasjon, men dette at gutter med slike holdninger i praksis kommer heldig ut av det, det er dette jeg kaller at de i praksis belønnes. Jeg kunne argumentert for akkurat det samme uten å bruke ordet belønning, bare ved å si at de kommer heldig ut av det, at de slipper å betale prisen for sine egne holdninger. At den som ser på kvinner som har tilfeldig sex som horer og som ville gått berserk om han fant sin søster i seng med en mann ikke har så lett for å finne noen som vil ha sex med ham er slik jeg ser det helt naturlig, på samme måte som at jeg ikke forventer å bli invitert på middag hos mennesker jeg har baktalt og åpenlyst vist min ringakt for. Det betyr ikke at jeg blir bedt på middag til alle jeg ikke har baktalt og spyttet etter offentlig, det finnes mange jeg ikke har oppført seg sånn mot som likevel ikke inviterer meg til sitt hjem, men de jeg oppfører meg sånn overfor vil jo i hvert fall ikke be meg. Endret 29. november 2011 av Cuckold
Gjest Katten. Skrevet 29. november 2011 #48 Skrevet 29. november 2011 Hvis det finnes etnisk norske gutter som har full kontroll på sine søstre og sørger for at de ikke får leve ut sin seksualitet er det like kritikkeverdig, men jeg tror det er svært få norske eller nordeuropeiske gutter som har en slik kustus på søstrene sine. Hvor kom kontrollen av søstre inn i bildet, når det er snakk om noen menneskers tankegang (noen type jenter er bra for sex, mens andre for kjærester)? En tankegang som er meget sterk i undertegnede.
Cuckold Skrevet 29. november 2011 #49 Skrevet 29. november 2011 (endret) Hvor kom kontrollen av søstre inn i bildet, når det er snakk om noen menneskers tankegang (noen type jenter er bra for sex, mens andre for kjærester)? En tankegang som er meget sterk i undertegnede. Hore-/madonna-tankegangen er som jeg har sagt noen ganger før ikke død noe sted, heller ikke her i Skandinavia, men den står hundre ganger sterkere i en del kulturer der man ikke har opplevd den nordeuropeiske kvinnefrigjøringen og den seksuelle revolusjon. Det er derfor nordeuropeiske jenter er de frieste i verden. Det jeg reagerer på er i den grad skandinaviske jenter sprer bena for menn fra slike kulturer, menn som ville gått berserk om de fant søsteren i seng med en skandinavisk mann. Endret 29. november 2011 av Cuckold 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #50 Skrevet 29. november 2011 Cuckold har helt rett. Jeg bor på Grønland i Oslo og jeg har aldri sett en norsk mann med en muslimsk kvinne. Muslimske menn med norske kvinner derimot ser jeg mange av hver dag. Er jeg feks ute på byen en helg vil jeg se drøssevis med muslimske menn ute, men null muslimske kvinner. Dette her er faktisk en likestillingssak og det forbauser meg at norske kvinner er så lite solidariske med kvinner fra muslimsle land. Dobbeltmoral. 1
Gjest "gjest" Skrevet 29. november 2011 #51 Skrevet 29. november 2011 Nei, det er en distinksjon jeg er høyst komfortabel med. Hvor kom kontrollen av søstre inn i bildet, når det er snakk om noen menneskers tankegang (noen type jenter er bra for sex, mens andre for kjærester)? En tankegang som er meget sterk i undertegnede. Hvorfor det da, gutter?
Gjest Katten. Skrevet 29. november 2011 #52 Skrevet 29. november 2011 Hvorfor det da, gutter? Veldig enkelt: noen jenter ser jeg ikke en framtid lengre enn atten centimer fram i tid.
Gjest "gjest" Skrevet 29. november 2011 #53 Skrevet 29. november 2011 Veldig enkelt: noen jenter ser jeg ikke en framtid lengre enn atten centimer fram i tid. Fordi de er horer?
Gjest MorAase Skrevet 29. november 2011 #54 Skrevet 29. november 2011 Til orientering, så finnes det ca. 37 000 000 menn i Tyrka. 1 promille av dette er 37 000. Og jeg tviler veldig sterkt på at det er flere enn 37 000 tyrkiske menn som har hatt seg med nordeuropeiske jenter. Det var 28,632,204 besøkende til Tyrkia i 2010. Jeg tviler sterkt på at det var færre en 1% av disse som hadde seg med en, eller flere, tyrkiske menn.
Cuckold Skrevet 29. november 2011 #55 Skrevet 29. november 2011 (endret) Veldig enkelt: noen jenter ser jeg ikke en framtid lengre enn atten centimer fram i tid. Fordi de er horer? Det er jo det sentrale spørsmålet her, for jeg tror de fleste menn kan tenke seg sex med mange fler jenter enn man kan se for seg som livspartner, men for meg handler det om at jeg kan tenne på mange fler enn de jeg vil passe sammen med eller få følelser for, ikke at jeg dømmer de som er seksuelt aktive; det er ikke slik at jeg synes jentene jeg har tilfeldig sex med er for seksuelle og for utagerende til å være kjærestemateriale. Endret 29. november 2011 av Cuckold
Gjest Katten. Skrevet 29. november 2011 #56 Skrevet 29. november 2011 Fordi de er horer? Handler om generell matching. Jeg kan ha dyrisk røff sex med ei jeg hater personligheten til, men jeg kan ikke ha et forhold til den samme personen. Sex er dyrisk, forhold er ikke det.
Gjest Katten. Skrevet 29. november 2011 #57 Skrevet 29. november 2011 Tydeligvis er forskjellen på meg og deg, Cuckold, at en jentes seksualitet veier tungt når det kommer til forhold. For min del er det helt andre ting jeg fokuserer på.
Gjest "gjest" Skrevet 29. november 2011 #58 Skrevet 29. november 2011 Handler om generell matching. Jeg kan ha dyrisk røff sex med ei jeg hater personligheten til, men jeg kan ikke ha et forhold til den samme personen. Sex er dyrisk, forhold er ikke det. Ja, ja, stakkars deg.
Cuckold Skrevet 29. november 2011 #60 Skrevet 29. november 2011 (endret) Tydeligvis er forskjellen på meg og deg, Cuckold, at en jentes seksualitet veier tungt når det kommer til forhold. For min del er det helt andre ting jeg fokuserer på. Jo, for meg er sex viktig også i forhold. Men det er jo langt fra det eneste viktige. Det jeg sier er jo at en jente ikke diskvalifiserer som kjæreste om hun er sterkt seksuell, tvert imot håper jeg også å finne denne kvaliteten hos hun jeg skal dele livet med. For menn med hore-/madonna-kompleks vil det derimot være uaktuelt å bli kjæreste med en veldig seksuell jente, i hvert fall hvis hun har hatt et spennende sexliv før deg. Det er en tankegang jeg ikke deler. Men det betyr altså ikke at det seksuelle på noen måte er det eneste som betyr noe i forhold til en potensiell kjæreste, jeg sier jo nettopp at det er mye mer som skal klaffe for at det skal bli et forhold enn bare at man passer sammen seksuelt. Det er derfor man kan ha sex med mange man ikke kan bli sammen med. Endret 29. november 2011 av Cuckold
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå