Gå til innhold

På tide fyrer blir ferdige

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt klart på tide. Dette er antakeligvis en av de viktigste faktorene å bekjempe når det kommer til seksuell frigjøring for kvinner.

I den sammenheng kunne det jo vært interessant å reflektere litt over hvor disse holdningene kommer fra....? Jeg tror den kommer fra både kvinner og menn.

Fra menn: Når mann er usikre på egen evne som partner i senga så vil han kanskje foretrekke en kvinne som ikke har mye erfaring og store krav.

Fra kvinner: Når kvinner er sjalu og taper i konkuransen om de mest attraktive mennene. Kanskje også misunnelse i forhold til ikke å føle seg bundet av seksualmoral?

Andre synspunkter?

Den seksuelle frigjøringen kom til vesten på sekstitallet, men er idag på vei tilbake igjen pga nymoralistene fra den politiske venstresiden og utrolig nok ikke de kristne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Cuckold: Jeg skjønner bare ikke hvorfor du hele tiden driver og messer om norske kvinner som har sex med menn i Tyrkia, og hvordan dette liksom skal bidra til å opprettholde hore-/madonnadikotomien der nede.

For det første vil jeg tro at majoriteten av de kvinnene som har feriesex med tyrkiske menn gjør det fordi de er fulle og kåte eller noe i den duren, og det er alt de legger i det. At disse mennene ofte er kvinneundertrykkende, oppleves helt sikkert som irrelevant der og da, ettersom man ikke har tenkt å innlede noe forhold til dem.

For det andre: Hvor stor prosentandel av tyrkiske menn er det egentlig som ligger med norske jenter? For dette gjelder jo stort sett bare menn på typiske turiststeder, med et forholdsvis attraktivt utseende, og i et visst alderssegment. Og mange av disse ligger med MANGE nordeuropeiske jenter. Jeg vil dermed anta at prosentandelen av tyrkiske menn som har hatt sex med norske jenter ligger LANGT under 1%, til og med kanskje under 1 promille, så dermed er det helt på jordet å påstå at norske kvinners feriesex med tyrkiske menn har noen som helst påvirkning på den tyrkiske mentaliteten.

Selvsagt har kvinnene sex fordi de er kåte, hvorfor skulle de ellers ha sex? Hvordan mener du det skulle ha betydning? Om jeg gjør noe som bidrar til å premiere feil type kvinner og jeg gjør det av egosime, fordi jeg er kåt, er det da ikke noe bedre enn om jeg gjør det med en slags ond baktanke. Det er ingen som har vært i nærheten av å antyde at skandinaviske jenter som sprer bena for innvandrergutter eller lokale sydenhelter med negativt syn på frigjorte jenter gjør det fordi de er onde, dette handler som sagt - igjen og igjen - enten om uvitenhet eller om at man lar seg styre av det man har mellom bena slik at man ikke bryr seg (hadde det vært menn ville man sagt at man tenker med pikken).

Antallet innvandrergutter som ligger med skandinaviske jenter er for øvrig underordnet så lenge det er snakk om en betydelig skjevhet mellom etnisitetene, så lenge deres søstre ikke kan gjøre det samme, jeg har ikke påstått at de skandinaviske jentene har hele ansvaret for at hore-/madonna-tankegangen opprettholdes i disse kulturene, jeg har ikke engang påstått at de er den viktigste årsak, jeg har bare påpekt at deres fremferd bidrar til å gjøre disse guttene skadefrie, man sørger for at guttene slipper å betale prisen for sine egne holdninger og kan surfe som gratispassasjerer på nordeuropeisk kvinnefrigjøring.

Det er helt unødvendig, for det er ikke mangel på villige menn hverken i Nord-Europa eller i andre mer liberale deler av verden. Sexrelasjonsmarkedet er kvinnens market uansett, så det er allerede en skjevhet i favør kvinnen når det gjelder tilbud og etterspørsel etter tilfeldig sex og rene seksuelle relasjoner. Det å spre bena for gutter som ville gått berserk om han fant sin søster med en annen mann er så til de grader nedrig, og det som forundrer meg er at dere jenter er så lite villige til å kritisere eget kjønn, det er virkelig påfallende hvor liten selvkritikk skandinaviske jenter mobiliserer på dette området.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Skrevet

OK. Så nå dreier det seg altså om etnisk norske jenter som ligger med innvandrergutter, mens det tidligere hele tiden har dreid seg om norske jenter som har sex i Tyrkia.

Skrevet

OK. Så nå dreier det seg altså om etnisk norske jenter som ligger med innvandrergutter, mens det tidligere hele tiden har dreid seg om norske jenter som har sex i Tyrkia.

Nei, det gjelder nå som tidligere alle tilfeller der skandinaviske jenter sprer bena for gutter fra kulturer der hore-/madonna-dikotomien står mye sterkere enn her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du har en svært tendensiøs måte å uttrykke deg på. Og jeg klarer dessuten ikke å relatere meg til din bruk av ordet "premiering" her. For øvrig har jeg aldri påstått at du har hevdet at det er ondskap som motiverer kvinner til å ligge med utenlandske menn. Du mener tydeligvis at norske kvinner skal "straffe" utenlandske menn pga. hore-/madonnatankegangen deres, og at dette best gjøres ved å ikke gå til sengs med dem. Og dette klarer jeg bare ikke å se logikken i, all den tid det er lyst, begjær, og slike ting som fører til at man går til sengs sammen, og ikke en eller annen overgripende "plan" for hvilken dreining man ønsker å gi samfunnet.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Det å spre bena for gutter som ville gått berserk om han fant sin søster med en annen mann er så til de grader nedrig, og det som forundrer meg er at dere jenter er så lite villige til å kritisere eget kjønn, det er virkelig påfallende hvor liten selvkritikk skandinaviske jenter mobiliserer på dette området.

Som jeg sa i går: Jeg er villig til å kritisere mitt eget kjønn. Derfor gjør jeg det, når jeg mener det er på sin plass. Det er en mellomting mellom å sluke alt du sier, og å være ute av stand til å kritisere jenter/kvinner generelt. Hvorfor vil du ikke akseptere denne åpenbare forskjellen?`

Skrevet

Jeg synes du har en svært tendensiøs måte å uttrykke deg på. Og jeg klarer dessuten ikke å relatere meg til din bruk av ordet "premiering" her. For øvrig har jeg aldri påstått at du har hevdet at det er ondskap som motiverer kvinner til å ligge med utenlandske menn. Du mener tydeligvis at norske kvinner skal "straffe" utenlandske menn pga. hore-/madonnatankegangen deres, og at dette best gjøres ved å ikke gå til sengs med dem. Og dette klarer jeg bare ikke å se logikken i, all den tid det er lyst, begjær, og slike ting som fører til at man går til sengs sammen, og ikke en eller annen overgripende "plan" for hvilken dreining man ønsker å gi samfunnet.

Mulig du synes jeg er rar, men for meg er det en helt grunnleggende etisk handlingsregel at man så langt som mulig unngår å premiere drittsekkoppførsel. Et samfunn der vi alle toer våre hender og sørger for at drittsekkene har glade dager fortjener ikke annet enn at det kryr av drittsekker.

• Liker 2
Skrevet

Som jeg sa i går: Jeg er villig til å kritisere mitt eget kjønn. Derfor gjør jeg det, når jeg mener det er på sin plass. Det er en mellomting mellom å sluke alt du sier, og å være ute av stand til å kritisere jenter/kvinner generelt. Hvorfor vil du ikke akseptere denne åpenbare forskjellen?`

Jeg kritiserer ikke jenter/kvinner generelt, jeg kritiserer de skandinaviske jentene/kvinnene som sprer bena for menn fra kulturer der hore-/madonna-dikotomien rår og der søsteren ikke har tilnærmelsesvis den samme frihet.

• Liker 1
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Mulig du synes jeg er rar, men for meg er det en helt grunnleggende etisk handlingsregel at man så langt som mulig unngår å premiere drittsekkoppførsel. Et samfunn der vi alle toer våre hender og sørger for at drittsekkene har glade dager fortjener ikke annet enn at det kryr av drittsekker.

Vi premierer "drittsekkoppførsel" på ulike måter hele tida,både som individer og samfunn.

Jeg er enig i at premiering av oppførsel (forsterkning) kan spille en rolle i å opprettholde et atferdsmønster, men når det gjelder individets motivasjon, så er dette mer sammensatt. Virkningen av stimuli-respons (forsterkning) er observerbart,men har sin svakhet i at man ikke kjenner årsaken. Derfor skal man være forsiktig med å uttale seg om årsaker til hvorfor et atferdsmønster består eller endrer seg, kun ved hjelp av denne typen observasjon/teori.

Skrevet

Nei, det gjelder nå som tidligere alle tilfeller der skandinaviske jenter sprer bena for gutter fra kulturer der hore-/madonna-dikotomien står mye sterkere enn her.

Hva med de som sprer bena for de som har samme tankegangen i Norge?

Skrevet

Ja, jeg synes du er fryktelig rar. Jeg synes nemlig det er svært merkelig å se på sex som premiering og straff. Men du mener tydeligvis altså, at dersom en dame som er kjent med fetisjen din blir med deg hjem fra byen, så "premierer" hun den? Eller, dersom en mann som egentlig foretrekker naturlige pupper ligger med en dame med silikon, så "premierer" han silikonpupper? Og hvis man har sex med en politiker, så "premierer" man partiet vedkommende tilhører? Snål tankegang.

Skrevet

Good point, well made.

Skrevet (endret)

Vi premierer "drittsekkoppførsel" på ulike måter hele tida,både som individer og samfunn.

Jeg er enig i at premiering av oppførsel (forsterkning) kan spille en rolle i å opprettholde et atferdsmønster, men når det gjelder individets motivasjon, så er dette mer sammensatt. Virkningen av stimuli-respons (forsterkning) er observerbart,men har sin svakhet i at man ikke kjenner årsaken. Derfor skal man være forsiktig med å uttale seg om årsaker til hvorfor et atferdsmønster består eller endrer seg, kun ved hjelp av denne typen observasjon/teori.

Nei, vi gjør ikke det: Jeg forsøker for egen del å unngå å premiere drittsekkoppførsel og negative holdninger, og i den grad samfunnet premierer drittsekkoppførsel er det nettopp noe jeg kritiserer. Slik jeg også kritiserer de enkeltpersoner og grupper som premierer drittsekkoppførsel. Det er ingen som tror at all drittsekkoppførsel vil bli borte og vi får paradisiske tilstander over natten bare alle slutter å premiere drittsekkene, men det vil bidra positivt, og slik jeg ser det vil det også være av verdi i seg selv at de som opptrer på negative måter ikke kan gjøre det helt usanksjonert, rettferdighetshensyn taler for at det skal koste litt å være drittsekk.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Skrevet

Hvis det finnes etnisk norske gutter som har full kontroll på sine søstre og sørger for at de ikke får leve ut sin seksualitet er det like kritikkeverdig, men jeg tror det er svært få norske eller nordeuropeiske gutter som har en slik kustus på søstrene sine.

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg synes du er fryktelig rar. Jeg synes nemlig det er svært merkelig å se på sex som premiering og straff. Men du mener tydeligvis altså, at dersom en dame som er kjent med fetisjen din blir med deg hjem fra byen, så "premierer" hun den? Eller, dersom en mann som egentlig foretrekker naturlige pupper ligger med en dame med silikon, så "premierer" han silikonpupper? Og hvis man har sex med en politiker, så "premierer" man partiet vedkommende tilhører? Snål tankegang.

For en mann er det å få snøret i bånn hos en noenlunde attraktiv dame noe av det beste man kan oppleve, det er sikkert merkelig å høre for deg som kvinne, men hvis du ikke er klar over dette forstår du ingenting av hva det vil si å være mann.

• Liker 2
Skrevet

For en mann er det å få snøret i bånn hos en noenlunde attraktiv dame noe av det beste man kan oppleve, det er sikkert merkelig å høre for deg som kvinne, men hvis du ikke er klar over dette forstår du ingenting av hva det vil si å være mann.

Javel?

Men hvis jeg bytter ut "silikonpupper" med "omskåret penis", "barbert brystkasse", "skjegg", eller whatever - dersom en kvinne har sex med en mann som har en av disse, så premierer hun dette trekket?

For eksempel - hvis man er mot mannlig omskjæring, noe de aller, aller fleste norske kvinner er, etter min erfaring - så må man passe på å ikke ligge med omskårede menn, for ellers så "premierer" man denne praksisen?

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Nei, vi gjør ikke det: Jeg forsøker for egen del å unngå å premiere drittsekkoppførsel og negative holdninger, og i den grad samfunnet premierer drittsekkoppførsel er det nettopp noe jeg kritiserer. Slik jeg også kritiserer som premierer drittsekkoppførsel. Det er ingen som tror at all drittsekkoppførsel vil bli borte og vi får paradisiske tilstander over natten bare alle slutter å premiere drittsekkene, men det vil bidra positivt, og slik jeg ser det vil det også være av verdi i seg selv at de som opptrer på negative måter ikke kan gjøre det helt usanksjonert, rettferdighetshensyn taler for at det skal koste litt å være drittsekk.

Jeg opplever at du ser på de andres handlinger som kulturelle, mens du gir deg selv ,som vestlig, status som selvstendig individ som handler isolert fra en kulturell norm. Dette er et annet aspekt jeg i utgangspunktet er uenig i.

Jeg forsøker også å unngå å premiere drittsekkoppførsel. Når det er sagt, så aksepterer jeg faktisk at andre vurderer riktig/gal oppførsel på en annen måte enn meg også.

Ja, jeg er enig i at det kan bidra positivt. Jeg mener vel bare, som før, at dette er sammensatt.

Skrevet (endret)

Javel?

Men hvis jeg bytter ut "silikonpupper" med "omskåret penis", "barbert brystkasse", "skjegg", eller whatever - dersom en kvinne har sex med en mann som har en av disse, så premierer hun dette trekket?

For eksempel - hvis man er mot mannlig omskjæring, noe de aller, aller fleste norske kvinner er, etter min erfaring - så må man passe på å ikke ligge med omskårede menn, for ellers så "premierer" man denne praksisen?

Nå er det altså få som er mot at voksne menn skal få lov å sørge for å bli omskåret, og det er nettopp fordi man mener foreldre ikke har rett til å foreta et slik irreversibelt inngrep overfor sine barn at man er imot omskjæring. Da er det meningsløst å sammenlikne det å være offer for omskjæring med holdninger personen selv er bærer av. Jeg snakker jo om gutter som ser på deg som en "løs og dårlig kvinne" og som ville gått berserk om han fant søsteren i seng med en skandinavisk gutt. At menn i likhet med andre hanndyr må jobbe litt for å få pult, at ikke alle får pult, men at det å få snøret i bånn er noe positivt, noe de beste guttene får mer av, burde ikke være ukjent for noen, heller ikke for deg som jente. Da er det å sørge for at menn som ser ned på deg får sex faktisk å premiere disse negative holdningene. For det naturlige ville jo være at menn med slike holdninger måtte klare seg med høyrehånden eller betale horer for å få sex.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Skrevet

Nei, vi gjør ikke det: Jeg forsøker for egen del å unngå å premiere drittsekkoppførsel og negative holdninger, og i den grad samfunnet premierer drittsekkoppførsel er det nettopp noe jeg kritiserer. Slik jeg også kritiserer de enkeltpersoner og grupper som premierer drittsekkoppførsel. Det er ingen som tror at all drittsekkoppførsel vil bli borte og vi får paradisiske tilstander over natten bare alle slutter å premiere drittsekkene, men det vil bidra positivt, og slik jeg ser det vil det også være av verdi i seg selv at de som opptrer på negative måter ikke kan gjøre det helt usanksjonert, rettferdighetshensyn taler for at det skal koste litt å være drittsekk.

Jeg opplever at du ser på de andres handlinger som kulturelle, mens du gir deg selv ,som vestlig, status som selvstendig individ som handler isolert fra en kulturell norm. Dette er et annet aspekt jeg i utgangspunktet er uenig i.

Jeg forsøker også å unngå å premiere drittsekkoppførsel. Når det er sagt, så aksepterer jeg faktisk at andre vurderer riktig/gal oppførsel på en annen måte enn meg også.

Ja, jeg er enig i at det kan bidra positivt. Jeg mener vel bare, som før, at dette er sammensatt.

Her motsier du deg selv. Hvis jeg ikke oppfattet nordeuropeisk kultur som kultur ville jeg jo ikke tatt hensyn til at vi her har jobbet hardt for å bekjempe hore-/madonna-tankegangen, hvis jeg ikke så forskjell på kulturer men blånektet for at vi var noe annet enn en helt tilfeldig gjeng enkeltmennesker og oppfattet alle kulturerelle forskjeller som ikke-eksisterende, ville jeg jo ikke argumentert som jeg gjør. Jeg tar utgangspunkt i at nordisk kvinnefrigjøring ikke har vært helt bortkastet og at de norske jentene faktisk har en annen frihet, det er ikke tilfeldig at disse guttenes søstre ikke oppfører seg på samme måte, det handler ikke bare om at de hver og en tilfeldigvis har en mer kysk og dydig natur og tilfeldigvis hele gjengen velger å holde seg på matten.

• Liker 1
Skrevet

Da er det å sørge for at menn som ser ned på deg får sex faktisk å premiere disse negative holdningen. For det naturlige ville jo være at menn med slike holdninger måtte klare seg med høyrehånden eller betale horer for å få sex.

Nei, jeg er faktisk ikke enig. Og, bare så det er sagt, så ser jeg ikke for meg at jeg noen gang kommer til å ha sex med en tyrkisk mann. Dette handler først og fremst om mine egne preferanser, ettersom jeg foretrekker å ligge med menn som jeg føler at jeg har noe til felles med mentalt og intellektuelt, i tillegg til seksuell tiltrekning. Og det ser jeg ikke helt for meg at kan være så veldig lett å få med en tyrkisk mann. MEN jeg har da ingen problemer med å forstå at det kanskje for en del kvinner er slik at de er i stand til å utelukkende se på den fysiske tiltrekningen alene, og at de dermed kan gå til sengs med menn som de er dypt uenige med på mange plan. Og i mine øyne er dette på ingen måte det samme som å "premiere" negative holdninger til kvinner.

Mener du forresten at de selv ser det på denne måten? Jeg mener, dersom en tyrker har vært til sengs med en norsk kvinne, så vil han tenke at hun støtter ham i det å låse inn søstrene sine (for å sette det på spissen), fordi det at hun hadde sex med ham, viser at hun støtter de kvinneundertrykkende sidene ved ham?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...