mousepad Skrevet 28. november 2011 #1 Del Skrevet 28. november 2011 Til dere som har prøvd begge deler ( både å være normalvektig og overvektig), syntes dere at dere hadde mindre overskudd og energi når dere var overvektige kontra normalvektige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty2 Skrevet 28. november 2011 #2 Del Skrevet 28. november 2011 jupp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #3 Del Skrevet 28. november 2011 Det er jo logisk siden overvektige som oftest er i dårligere form en normalvektige, og det igjen påvirker energi og overskudd. Hva vil du egentlig frem til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linvei Skrevet 28. november 2011 #4 Del Skrevet 28. november 2011 Det avhenger vel om du trener eller ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #5 Del Skrevet 28. november 2011 Nei, fordi da jeg var normalvektig var jeg også anorektisk (og etterhvert sterkt undervektig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mousepad Skrevet 28. november 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 28. november 2011 Altså hvis alt annet er likt og de er i samme form etc, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #7 Del Skrevet 28. november 2011 Hva tenker du på "i dårlig form", mangel/mer energi, eller sjelden/oftere syk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #8 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg har vært både normalvektig og overvektig. Noe dårligere kondisjon har jeg nok nå som overvektig. Men forskjeller er faktisk ikke så stor som man skulle tro. Det er ikke like enkelt å bøye seg ned som overvektig, fordi magen er i veien. Å løpe i trapper er heller ikke enkelt. Men den generelle formen er det ingen spesiell endring på. Som normalvektig hadde jeg faktisk en del plager som jeg ikke har nå lengre. Akkurat som jeg har noen plager nå, som jeg ikke hadde som normalvektig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #9 Del Skrevet 28. november 2011 Jeg har vært både normalvektig og overvektig. Noe dårligere kondisjon har jeg nok nå som overvektig. Men forskjeller er faktisk ikke så stor som man skulle tro. Det er ikke like enkelt å bøye seg ned som overvektig, fordi magen er i veien. Å løpe i trapper er heller ikke enkelt. Men den generelle formen er det ingen spesiell endring på. Som normalvektig hadde jeg faktisk en del plager som jeg ikke har nå lengre. Akkurat som jeg har noen plager nå, som jeg ikke hadde som normalvektig. Vel, den generelle formen er vel dårligere siden du ikke greier å løpe i trapper nå OG har noe dårligere kondis.. Lurer også litt på hvilke plager du hadde som normalvektig som du ikke har nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #10 Del Skrevet 28. november 2011 Nei, fordi da jeg var normalvektig var jeg også anorektisk (og etterhvert sterkt undervektig). Men hvis du var anorektisk var du jo ikke normalvektig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #11 Del Skrevet 28. november 2011 Vel, den generelle formen er vel dårligere siden du ikke greier å løpe i trapper nå OG har noe dårligere kondis.. Lurer også litt på hvilke plager du hadde som normalvektig som du ikke har nå? Jeg hadde problemer med å løpe i trapper før også. Jeg hadde omtrent like dårlig kondis da som nå. Det sier seg jo selv at enkelte ting blir tyngre når man har en tyngre kropp. Men det betyr ikke at man går rundt og puster og peser i alle sammenhenger for det. Da jeg var normalvektig ble jeg oftere smittet av forkjøleleser og bronkitt, og jeg hadde mer problemer med leddene og ryggen. Jeg var oftere svimmel også. Dessuten slet jeg minst like mye med psyken da som nå. Mange tror at folk med overvekt bare sitter i sofaen og spiser døgnet rundt, og nesten ikke klarer å bevege seg. Slik trenger det ikke å være. Jeg vet om mange slanke mennesker som er i dårlig form også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #12 Del Skrevet 28. november 2011 Det er klart det er tyngre å gå/løpe med en tung kropp kontra en lettere kropp. Det er tungt for mine ledd, sener, knokler og muskler å løfte mine 100 kg opp trappen, det kjenner jeg jo. Jeg har fått sterke lår muskler da. Så det er større sjanse for belastningsskader. Jeg har ikke så god kondis, skal ikke skryte på meg det. Men det hadde jeg ikke når jeg var normalvektig heller, det kommer jo ann på om man trener kondisen eller ikke. Jeg har alltid vært lite syk. Overskuddet har ikke forandret seg, jeg orker ting som før. Jeg har ikke noe problem med å orke en vanlig da eller en litt mer aktiv dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2011 #13 Del Skrevet 28. november 2011 ja jeg har mindre overskud som overvektig men jeg hade mye mindre energi nor jeg var undervektig hvar 49kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hipster Skrevet 29. november 2011 #14 Del Skrevet 29. november 2011 (endret) Det gjelder jo fra person til person. Jeg er normalvektig, men har ganske dårlig kondis egentlig, fordi jeg ikke orker å kaste bort tiden min på å trene og bli svett og ekkel, men poenget er at en jente i klassen min som veier kanskje 120kg har bedre kondis enn meg, hun trener heller ikke, men jeg blir dødssliten og anpusten av å gå opp trappene på skolen mens hun bare puster helt normalt og går kjempe fort. Mens jeg sitter og holder på å sovne fordi jeg har så lite energi, så er hun hele tiden lys våken og har masse overskudd, så ja, det er forskjellig fra person til person. Jeg og hun har også snakket om overvekten hennes, hun sliter jo psykisk, men kroppen hennes har jo blitt vandt til vekta, så hun merker jo ikke at det er tungt for skjelettet hennes å bære 120kg liksom, hun går jo faktisk ganske masse, så hun har nok sterke muskler i legger og lår, som man egentlig ser også. Endret 29. november 2011 av Hipster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #15 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg sier som Hipster. Det varierer fra person til person. Jeg er normalvektig og heller mot undervektig. Min venninne er stor. Hun har et energibruk uten like og flyr både hit og dit. sykler og flyr i skogen. Hun er absolutt bedre trent enn hva jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 29. november 2011 #16 Del Skrevet 29. november 2011 Så lenge man har det bra fysisk og psykisk så føler man seg vel helt ok. Er mann overvektig og i dårlig form, kroppen føles tung, er det også lett for å føle seg litt nedfor eller det som verre er. Det fysiske og mentale henger sammen. Det er helt normalt å ha lite overskudd som overvektig. (Det er også helt normalt å ha lite energi og overskudd når mann feks har psykiske problemer.) Gjelder selvfølgelig ikke for alle, og kommer ann på om mann er feks 5 kg overvektig eller 25 kg overvektig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2011 #17 Del Skrevet 29. november 2011 Men hvis du var anorektisk var du jo ikke normalvektig. Det mange ser for seg er at anorektiske er sykelig tynne, og det blir man, etterhvert. Fordi!! obsobs! hvis man sulter seg ødelegger man også forbrenningen, dvs at i starten vil enkelte kiloer ta av, varierer fra person til person, om vedkommende allerede er meget tynn fra før vil det ikke merkes like raskt fordi det er mindre å ta fra. er vedkommende større er det mer fett å forbrenne og ernære seg av i starten, som man ser. og så gjelder også beinbygninga, mennesker med tykkere benbygning kan foreksempel være vanskelige å oppdage som anorektisk rett og slett fordi de blir ikke særlig tynnere i masse, men blir mer beinete. og da kan man anses som normalvektig hvis man f.eks. tester ut BMI, eller veier dem, men blodet/kroppen vil avsløre noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå