Gjest Sjokkert mor Skrevet 14. desember 2003 #1 Skrevet 14. desember 2003 Vi har nettopp flyttet til Oslos vestkant med datteren vår på 15. Allerede etter et par måneder merker vi stor forskjell på hennes ønsker og krav til klær og ting. Som antimaterialister har både jeg og min mann forsøkt å lære datteren vår om livets egentlige verdier, og da vi bodde i sentrum opplevde vi ikke press fra jevnaldrende om moter og kropp som noe stort problem. Dette har imidlertid forandret seg MYE etter at vi flyttet. De nye venninnene på den nye skolen er høflige og hyggelige, og datteren vår trives godt med miljøet. Problemet er bare presset. Alle jentene kler seg helt likt, har den samme frisyren og er veldig tynne. Jeg kunne ikke la være å legge merke til at et par av venninnene hun tar med hjem har unaturlig struttende bryster i forhold til kroppen, og konfronterte datteren min med dette. Hun trakk på skuldrene og forklarte at det var normal prosedyre å få brystinnlegg av foreldre til konfirmasjonen! Jeg ble helt sjokkert. Er dette vanlig prosedyre?? Jeg ville aldri tillatt min 15-åring noe sånt, hun har en nydelig og normal kropp, og det hadde nok venninnene hennes før operasjonen også... Jeg blir utrolig skremt av dette jaget etter "den perfekte kroppen" som starter så tidlig, og har nå diskutert med mannen min om vi egentlig ønsker at datteren vår skal vokse opp i dette miljøet. Synspunkter?
Gjest Sjokkert mor Skrevet 14. desember 2003 #2 Skrevet 14. desember 2003 Beklager, ikke meningen å poste to ganger.
Mette Skrevet 14. desember 2003 #5 Skrevet 14. desember 2003 Beklager, ikke meningen å poste to ganger. Ikke noe problem, slettet det ene jeg Remyline Moderator
VesleBråka Skrevet 14. desember 2003 #6 Skrevet 14. desember 2003 Flytt før datteren deres blir miljøskadd! Hvis derer er antimaterialister, hvorfor flyttet dere fra sentrum til beste vestkant da?
Gjest Sjokkert mor Skrevet 14. desember 2003 #7 Skrevet 14. desember 2003 Vi arvet huset til min svigermor...
Gjest sunshine-t Skrevet 14. desember 2003 #8 Skrevet 14. desember 2003 :o hallo!!! nei vet du hva!! en plass går grensen...
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2003 #9 Skrevet 14. desember 2003 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...on+konfirmasjon
Gjest Gjest nå Skrevet 14. desember 2003 #10 Skrevet 14. desember 2003 Datteren min fikk operasjon til konfirmasjonen, og opererte seg da hun var 16. Jeg syntes dette var et riktig valg, selv om jeg kanskje vil få motreaksjoner. Vi lever i en verden hvor utseende betyr mer og mer, og det var viktig for meg at datteren min kunne føle seg vel overfor bla kjæresten, som hadde klaget på a-cupen hennes. Dette var hennes ønske, og jeg respekterte det.
Gjest Primula Skrevet 14. desember 2003 #11 Skrevet 14. desember 2003 Hvilke signaler gir man egentlig til barna sine om man gir dem penger til å operere brystene når de er i en alder av 15- 16 år?? Jeg synes det er helt sykt jeg... En ting er at man aksepterer et hysteri omkring utseende, en annen ting at kvinnekroppen ikke er ferdig utvokst når man er 15- 16 år.
Gjest Fighter Skrevet 14. desember 2003 #12 Skrevet 14. desember 2003 Datteren min fikk operasjon til konfirmasjonen, og opererte seg da hun var 16. Jeg syntes dette var et riktig valg, selv om jeg kanskje vil få motreaksjoner. Vi lever i en verden hvor utseende betyr mer og mer, og det var viktig for meg at datteren min kunne føle seg vel overfor bla kjæresten, som hadde klaget på a-cupen hennes. Dette var hennes ønske, og jeg respekterte det. :o <Jeg synes det er helt sykt jeg... En ting er at man aksepterer et hysteri omkring utseende, en annen ting at kvinnekroppen ikke er ferdig utvokst når man er 15- 16 år.> 15-16-åringer er ikke ferdig utviklet, og silikon er FARLIG! Og hvilke signaler man gir til jentene vil jeg helst ikke tenke på engang...
Gjest lekebøll Skrevet 14. desember 2003 #13 Skrevet 14. desember 2003 :fullstendig målløs: Jeg orker ikke å diskutere silikon til 15-åringer en gang.
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2003 #14 Skrevet 14. desember 2003 Datteren min fikk operasjon til konfirmasjonen, og opererte seg da hun var 16. Jeg syntes dette var et riktig valg, selv om jeg kanskje vil få motreaksjoner. Vi lever i en verden hvor utseende betyr mer og mer, og det var viktig for meg at datteren min kunne føle seg vel overfor bla kjæresten, som hadde klaget på a-cupen hennes. Dette var hennes ønske, og jeg respekterte det. Tipper dette er løgn og skrevet for å provosere...
Maxine Grey Skrevet 14. desember 2003 #15 Skrevet 14. desember 2003 Datteren min fikk operasjon til konfirmasjonen, og opererte seg da hun var 16. Jeg syntes dette var et riktig valg, selv om jeg kanskje vil få motreaksjoner. Vi lever i en verden hvor utseende betyr mer og mer, og det var viktig for meg at datteren min kunne føle seg vel overfor bla kjæresten, som hadde klaget på a-cupen hennes. Dette var hennes ønske, og jeg respekterte det. Dagens unge møter mange krav fra mange forskjellige hold. Men jeg er likevel ikke i tvil om hva som mangler aller mest, og det er foreldrene som svikter. Hva de mangler? GRENSESETTING!!!
Gjest Gjest nå Skrevet 14. desember 2003 #17 Skrevet 14. desember 2003 Det er en grunn til at jeg velger å holde meg anonym, jeg er fast bruker av kvinneguiden, og regnet med reaksjoner på akkurat dette. Saken er vel egentlig at mens dere nekter å innse at verden forandrer seg, følger jeg utviklingen og ser meg nødt til å godta at kropp og utseende er viktig for jenter, uansett alder. Jenta mi følte seg utenfor med små pupper, og har en drøm om å bli undertøysmodell. Jeg vil ikke tvinge henne til å studere og bli akademiker mot hennes vilje. Jeg respekterer hennes valg, og syns det er snevert av dere å ikke gjøre det samme.
Gjest lekebøll Skrevet 14. desember 2003 #18 Skrevet 14. desember 2003 Gud, så stolt jeg er av å være snever.
starie Skrevet 14. desember 2003 #19 Skrevet 14. desember 2003 Gud' date=' så stolt jeg er av å væe snever.[/quote']
Orthia Skrevet 14. desember 2003 #20 Skrevet 14. desember 2003 Gud, så stolt jeg er av å være snever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå