Gjest imli Skrevet 30. november 2011 #21 Skrevet 30. november 2011 Eg ser opp til mennesker som opplev mykje motgang, men framleis taklar livet på ein bra måte, og greier og glede seg over ting tross alt. Mennesker med som har mykje kunnskap (vera seg fagleg eller livsvisdom). Mennesker som tør og seie frå når det skjer noko urettferdig, og som vågar og forsvare dei som ikkje kan forsvare seg sjølv.
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 9. desember 2011 #22 Skrevet 9. desember 2011 - Mennesker som er konsekvente. Handlinger som samstemmer med meninger og ytringer. - Mennesker som har en lidenskap og en hobby de brenner for. - Kunstere. De som er ekstremt kreative og flinke med tegning, maling og farger. - Forfattere. - Gode musikere. - Folk som tør å være seg selv til tross for at det i noen situasjoner fører til at de står ut fra mengden. - Mennesker som vet hvem de er og som liker seg selv pga det. - Selvsikre mennesker. - Mennesker som er veldig flink å lage mat, bake kaker etc. - "Supermennesker" Beskriver dette deg? Har nemlig en liten følelse av det
Gjest Wanted Skrevet 9. desember 2011 #23 Skrevet 9. desember 2011 Beskriver dette deg? Har nemlig en liten følelse av det Nei, det beskriver ikke meg direkte. Jeg skrev hvilke mennesker jeg ser opp til, ikke en liste over egne egenskaper.
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 9. desember 2011 #24 Skrevet 9. desember 2011 Nei, det beskriver ikke meg direkte. Jeg skrev hvilke mennesker jeg ser opp til, ikke en liste over egne egenskaper. Det er jeg fullt klar over. Jeg bare leste gjennom listen din, og fikk en liten tanke om at jeg synes det beskrev deg litt utifra innleggene dine
Pene sko... Skrevet 10. desember 2011 #25 Skrevet 10. desember 2011 Jeg har en golfkamerat som er noen år eldre enn meg og som jeg så veldig opp til når jeg var yngre. Han var veltalende, behersket, smart, humoristisk a la James Bond, sofistikert, velkledd, dyktig golfspiller og satset på høy utdannelse. Ellers er det flere som ser opp til meg.
fin_bil Skrevet 11. desember 2011 #26 Skrevet 11. desember 2011 Jeg ser opp til mennesker som: - Er rettferdige. - Er modige. - Engasjerer seg for ting de tror på. - Respekterer andres meninger. - Er posetive, tiltross for motgang. - Virkelig går inn for å realisere drømmene sine.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #27 Skrevet 11. desember 2011 Arnold S....hans privatliv ekke perfekt men det er saa forfriskende , ordet "kan ikke" er ikke en del av hans repertoar. Fyren klarte faktisk aa trene selv uten treningsutstyr saa det er ingen unnskyldning for aa vere lat....man kan hvis man vil !
MrSmith Skrevet 13. desember 2011 #28 Skrevet 13. desember 2011 Jeg ser opp til mennesker som oppnår ting i livet som krever mengder av temperament og energi, mens de samtidig har en indre ro og prioriterer tid med sine nærmeste framfor oppmerksomhet og annerkjennelse fra andre.
Gjest Wanted Skrevet 13. desember 2011 #29 Skrevet 13. desember 2011 Beskriver dette deg? Har nemlig en liten følelse av det Jeg quoter dette på nytt jeg. Ser først nå at det kanskje ikke var frekt ment?? Jeg tok det som en frekkhet sist, ser du. Jeg tolket "Liten følelse" på en helt annen måte enn det du mente. 1
Gjest frøken am Skrevet 14. desember 2011 #30 Skrevet 14. desember 2011 Mennesker som er i stand til å forstå at følelser og fornuft ikke er så svart hvitt som så veldig mange skal ha det til. At de har romslighet til å vise og forstå at selv om noen gjør ting som blir ansett som stygt eller lavmål, betyr ikke dette at de er dårlige mennesker, men kanskje mer uheldige med kortene de er blitt utdelt. Mennesker som har respekt for andre. Mennesker som klarer å skille sine problemer fra andres. Mennesker som tar ansvar for sine egne handlinger.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #31 Skrevet 15. desember 2011 Jeg er bare 1.58 høy, så jeg ser opp til de fleste. Ellers så er hunden min ganske kul... 1
Gjest Skrevet 15. desember 2011 #32 Skrevet 15. desember 2011 Jeg quoter dette på nytt jeg. Ser først nå at det kanskje ikke var frekt ment?? Jeg tok det som en frekkhet sist, ser du. Jeg tolket "Liten følelse" på en helt annen måte enn det du mente. Åja beklager, det var ikke meningen. Nei, det var absolutt ikke ment frekt
Gjest hmrk Skrevet 17. desember 2011 #33 Skrevet 17. desember 2011 Må si det er mange som er høyt oppe her.. haha. Nesten gøy å lese om alle som skrev hvem de ser ned på. Jeg kan fortsatt ærlig si at jeg ikke ser ned på noen. Og det er jo mye finere å skrive om hvem en ser opp til! Føler at altfor mange diskusjoner her på KG bare er negative.. så her kommer en positiv en! De jeg ser opp til og hvorfor: Mine foreldre, fordi jeg beundrer forholdet deres. Psykisk Ufviklingshemmede, fordi de er seg selv 100% og dømmer ingen. Hunden og fuglen min (og generelt andre kjæledyr), fordi de alltd er kjære og trofaste, holder på hemligheter og får en alltid i bedre humør. Så.. klarer du komme på noen du ser opp til og finme en grunn til hvorfor? de som er høyere enn meg.
Gjest Marregutt Skrevet 17. desember 2011 #34 Skrevet 17. desember 2011 (endret) De som faktisk orker å ringe Gabrielle etter alt det maset Og meg selv Endret 17. desember 2011 av Marregutt 3
palle Skrevet 17. desember 2011 #35 Skrevet 17. desember 2011 De som faktisk orker å ringe Gabrielle etter alt det maset Og meg selv hahahaha
Havbris Skrevet 17. desember 2011 #36 Skrevet 17. desember 2011 Jeg beundrer: -De som er tro mod sine idealer, selv om det stundom bringer dem i alvorlig konflikt med de fleste andre -De som klarer å holde sammen gjennom et langt liv og ekteskab (jeg kjender et søtt par på over seksti som fortsatt kysser hverandre på munden i fuld offentlighed - det er utrolig vakkert) -De som tør å ofre sitt liv eller integritet for andres ve og vel, eller liv og helse -De som er genuint høflige og omtenksomme, og ikke mindst ved når det er taktløst å udbasunere sin mening -De som tør å indrømme sine feil, og som gir ektefølte undskyldninger -De som finder naturlig glede i å sette andres behov over sine egne (uden at det bliver selvudslettende, selvsagt) -De som undskylder andres feil, og skånselsløst straffer sine egne -De som har trukket lærdom av historien -De som ikke avfeier det de er uenige i, før de har tenkt over saken på en nøktern og rasjonell måde -De som våger å smake østers for første gang Signerer denne GP - og tilføyer: - de som kan leve livet uten å bruke ordene "aldri" eller "alltid" i annehver setning - de som skjønner at livet ikke leves lineært og som ikke dømmer andre for de valg som tas - de som ser at egne referanser ikke nødvendigvis er de beste for andre - de som skjønner at tilgivelse først og fremst er godt for en selv, fordi en da setter seg selv fri. Tilgivelse er ikke det samme som å godta et annet menneskes handlinger. - de som mister syn og hørsel i voksen alder og lærer seg å leve livet på nytt. - de som kan le av seg selv 1
Shalimar Skrevet 17. desember 2011 #37 Skrevet 17. desember 2011 Jeg ser opp til mennesker som lever livet upåvirket av omverdenen. Som følger sine talenter og lidenskaper, og er kreative på en unik måte. 2
Gjest just words Skrevet 6. februar 2012 #38 Skrevet 6. februar 2012 -Mennesker som utfordrer seg selv, (de som har flyskrekk, men likevel flyr, de som tar fallskjermhopp selv om de har lyst å pisse i buksen, prøver ny mat selv om de tror de ikke liker det) -De som kjemper til krampen tar de for ting de tror på -Folk som erkjenner at ens egen virkelighet er ens egen virkelighet, men at det er egoistisk å be andre leve på samme måte -Folk som forstår at verden ikke er svart hvit -Kreative mennesker -Bohemer -Mennesker som tenker mer på at de skal trives i jobben sin fremfor status, høyere utdanning, mye penger -De som ikke spør om tillatelse fra samfunn, venner, kollegaer, familie om å gjøre det de vil med sitt eget liv. Altså de som ikke følger normen bare fordi det er normen -Mennesker som er politisk interessert og har meldt seg inn i et parti -De som kler seg med sterke farger, rare kombinasjoner eller har en stil folk flest ikke har. -Folk som holder på dialekten sin selv om de flytter -Folk som har kunnskap om helt ubetydelige ting -Bruker tiden sin på frivillig arbeid -Er ydmyke når det er grunn til det og sier unnskyld, men samtidig er stolt nok til å mene det når de sier unnskyld -Folk som smiler til fremmede mennesker eller som tør å små prate med ukjente på busstopp eller i heisen -Folk som ikke dømmer noen etter fortiden deres -Eldre mennesker som fremdeles er lykkelig gift -De som klarer å tenke med hjerte der det kreves og hodet der det kreves -De som utfordrer verden Mennesker med noen eller mange av disse egenskapene som jeg ser opp til -Min mor og min far, min mor er helt fantastisk, og blir jeg halvparten av den kvinnen hun er så skal jeg være stolt av meg selv. Min far var en flott mann og det styggeste jeg kan si om han er at han var snill.. Gode folk der altså! -Kjæresten min, han har lært meg mye, har en lun visdom er humoristisk og en flott mann -Gjengen i ”ingen grenser” respekt…. -Fam Irvoll, liker den dama, kjenner hun ikke, men liker hun fra dypet av hjerteroten, måten hun fremstår gjør at jeg bukker meg litt i støvet. -Patch Adams, en fyr som har hatt slike utfordringer som han, men bruker de til sin fordel for å gjøre verden til et bedre sted er verd å ta av seg hatten for. -Martin luther king jr, Rosa Parks, Albert Einstein, mennesker som kjempet hardt I front for at jeg som kvinne har en stemmerett Det er sikkert mange mange flere som jeg ser opp til for det finner utrolig mange flotte mennesker der ute med egenskaper jeg setter umåtelig stor pris på hos mennesker. Men dette var det jeg kom på i farta
Gjest Corto Maltese Skrevet 6. februar 2012 #39 Skrevet 6. februar 2012 De fleste jeg ser opp til døde for lenge siden
Happiness12 Skrevet 16. mars 2012 #40 Skrevet 16. mars 2012 Jeg ser opp til mennesker som bruker mye tid på frivillig arbeid til glede og nytte for medmennesker, enten det er natteravner, Røde Kors'ere, Frelsesarmeen eller foreldre som bruker utallige dugnadstimer på korps eller idrettslag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå