Gjest Kringla Skrevet 28. november 2011 #1 Skrevet 28. november 2011 Må si det er mange som er høyt oppe her.. haha. Nesten gøy å lese om alle som skrev hvem de ser ned på. Jeg kan fortsatt ærlig si at jeg ikke ser ned på noen. Og det er jo mye finere å skrive om hvem en ser opp til! Føler at altfor mange diskusjoner her på KG bare er negative.. så her kommer en positiv en! De jeg ser opp til og hvorfor: Mine foreldre, fordi jeg beundrer forholdet deres. Psykisk Ufviklingshemmede, fordi de er seg selv 100% og dømmer ingen. Hunden og fuglen min (og generelt andre kjæledyr), fordi de alltd er kjære og trofaste, holder på hemligheter og får en alltid i bedre humør. Så.. klarer du komme på noen du ser opp til og finme en grunn til hvorfor? 3
Anglofil Skrevet 28. november 2011 #2 Skrevet 28. november 2011 Ja, jeg ser opp til mange mennesker jeg, av ulike grunner. De jeg ser mest opp til er: * De som er seg selv 100%, som tør å si sin mening, uavhengig av hvorvidt jeg er enig eller ikke. * Min lærer gjennom hele barneskolen. Hun er og blir min største inspirasjon, hun var klok, snill, omsorgsfull, tøff, vanvittig kunnskapsrik og rettferdig. Hun kjempet for de som ikke hadde det så godt, og selv om jeg ble mobbet gjennom hele barneskolen så er det pga henne at jeg ser tilbake på tida på barneskolen som en fin tid - til tross for alt. Hvis jeg blir halvparten så god lærer som henne så har jeg utrettet mye. Hun er selve grunnen til at jeg i dag drømmer om å bli lærer og har hatt den drømmen siden jeg var seks år. * Min bestevenninne. En varm og snill bestevenninne, en kjempeflink mor og en jeg er innmari glad i. Vi har vært sammen mye, og selv om livet ikke alltid er lett, så klarer hun alt med enorm jernvilje. Jeg er veldig stolt av bestevenninna mi og at hun vil være min bestevenninne. * Mamma og pappa. Jeg synes dem har utrettet mye selv om de ikke alltid har hatt like mye tid som de kanskje skulle ønsket, eller penger for den saks skyd. De er rett og slett verdens beste foreldre. * Mannen min. Til tross for sykdom så har han klart mye, og jeg er veldig stolt av hva han har utrettet. * Bestefar. Han har holdt seg sterk til tross for at han har opplevd ekstremt mye motgang som alvorlig sykdom, at flere av hans nærmeste har dødd, deriblant hans kone og sønn, sykdom blant hans nærmeste, ja, i det hele tatt. Livet har ikke vært lett for min bestefar og at han derfor klarer å holde slik optimisme er intet mindre enn imponerende. Mvh Yvonne 4
Gjest fireflies Skrevet 28. november 2011 #3 Skrevet 28. november 2011 Jeg ser opp til mennesker som jobber for det de tror på og har lyst til, og som når målene sine. Jeg ser opp til mennesker som er engasjerte. Jeg ser opp til mennesker som er kunnskapsrike. Jeg ser opp til mennesker som har hatt en tøff fortid, men som har kjempet og seiret for en ny fremtid.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #4 Skrevet 28. november 2011 Jeg tror alle ser ned på noen, men det er ikke alle som sier det høyt. Jeg ser opp til folk som er ærlige (men ikke for ærlige) på godt og vondt. For ikke lenge siden var jeg på en restaurant som hadde blinde kelnere og alt var helt svart. Jeg så ingenting og spiste og drakk i mørket. Måltidet gikk veldig fint uten gris eller noe, men etter dette har jeg fått enorm respekt for blinde. Har aldri tenkt på alt de må gjøre uten å se før etter dette restaurantbesøket.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #5 Skrevet 28. november 2011 - de med god arbeidsmoral - de som er seg selv 100% (kan ikke si jeg ser opp til mobbere, psykopater, grinebitere. Mener mer de som tørr å ha sine egne meninger og stå for de uansett krets de er i og situasjon - noen som ikke kun pisser den veien vinden blåser) - de som tørr å si ifra og gjør en insats - folk som snakker godt om andre - pågangsmot - godhet
AnonymBruker Skrevet 28. november 2011 #6 Skrevet 28. november 2011 Mamma og pappa Takk for at dere gav meg liv! 2
Parvati Skrevet 28. november 2011 #7 Skrevet 28. november 2011 Jeg ser opp til mennesker som alltid klarer å være autentiske, og som klarer å forstå og kommunisere følelsene sine på en autentisk måte. Jeg ser opp til de som synes at alt er nydelig og fint med å ha barn, og som (tilsynelatende) aldri er slitne, sure, lei av å rydde og vaske - og som virker som om de alltid har alt på stell uten at det koster dem en kalori. Jeg ser opp til mennesker som tør å synge av full hals, selv om det kanskje ikke låter perfekt. Jeg ser opp til mennesker som klarer å gjennomføre sine mål, være strukturerte, og ikke rotete og lette å avlede som meg. Jeg ser opp til de som klarer å elske sin kjære og være sammen livet ut.
Fantomina Skrevet 28. november 2011 #8 Skrevet 28. november 2011 Åpne mennesker med masse selvironi som ikke er redde for å gi av seg selv. Stå-på-mennesker. Positive, blide, intelligente, varme mennesker. Om de er statsledere, mødre, fedre, kongelige, uteliggere eller bare han i kassa på Rima er ett fett.
pinar Skrevet 28. november 2011 #9 Skrevet 28. november 2011 (endret) Må si det er mange som er høyt oppe her.. haha. Nesten gøy å lese om alle som skrev hvem de ser ned på. Jeg kan fortsatt ærlig si at jeg ikke ser ned på noen. Og det er jo mye finere å skrive om hvem en ser opp til! Føler at altfor mange diskusjoner her på KG bare er negative.. så her kommer en positiv en! De jeg ser opp til og hvorfor: Mine foreldre, fordi jeg beundrer forholdet deres. Psykisk Ufviklingshemmede, fordi de er seg selv 100% og dømmer ingen. Hunden og fuglen min (og generelt andre kjæledyr), fordi de alltd er kjære og trofaste, holder på hemligheter og får en alltid i bedre humør. Så.. klarer du komme på noen du ser opp til og finme en grunn til hvorfor? Syns egentlig denne tråden starter ganske negativt jeg da, med en spydig undertone. Men ok. -Jeg ser opp til mennesker som har et mål og går for det! -Mennesker som jobber hardt for å oppnå noe til tross for at det er risko fylt. -Mennesker som er alvolig syke, og likevel klarer å holde på livsgnisten! -mennesker som lever drømmen, fremfor å la det bli kun en drøm. -Mennesker som elsker Harry Potter :D Osv osv! Endret 28. november 2011 av eplebit 1
Giacomo_P Skrevet 29. november 2011 #10 Skrevet 29. november 2011 (endret) Jeg beundrer: -De som er tro mod sine idealer, selv om det stundom bringer dem i alvorlig konflikt med de fleste andre -De som klarer å holde sammen gjennom et langt liv og ekteskab (jeg kjender et søtt par på over seksti som fortsatt kysser hverandre på munden i fuld offentlighed - det er utrolig vakkert) -De som tør å ofre sitt liv eller integritet for andres ve og vel, eller liv og helse -De som er genuint høflige og omtenksomme, og ikke mindst ved når det er taktløst å udbasunere sin mening -De som tør å indrømme sine feil, og som gir ektefølte undskyldninger -De som finder naturlig glede i å sette andres behov over sine egne (uden at det bliver selvudslettende, selvsagt) -De som undskylder andres feil, og skånselsløst straffer sine egne -De som har trukket lærdom av historien -De som ikke avfeier det de er uenige i, før de har tenkt over saken på en nøktern og rasjonell måde -De som våger å smake østers for første gang Endret 29. november 2011 av Giacomo_P 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #11 Skrevet 29. november 2011 Jeg beundrer: -De som er tro mod sine idealer, selv om det stundom bringer dem i alvorlig konflikt med de fleste andre -De som klarer å holde sammen gjennom et langt liv og ekteskab (jeg kjender et søtt par på over seksti som fortsatt kysser hverandre på munden i fuld offentlighed - det er utrolig vakkert) -De som tør å ofre sitt liv eller integritet for andres ve og vel, eller liv og helse -De som er genuint høflige og omtenksomme, og ikke mindst ved når det er taktløst å udbasunere sin mening -De som tør å indrømme sine feil, og som gir ektefølte undskyldninger -De som finder naturlig glede i å sette andres behov over sine egne (uden at det bliver selvudslettende, selvsagt) -De som undskylder andres feil, og skånselsløst straffer sine egne -De som har trukket lærdom av historien -De som ikke avfeier det de er uenige i, før de har tenkt over saken på en nøktern og rasjonell måde -De som våger å smake østers for første gang Helt feil! 1
Giacomo_P Skrevet 29. november 2011 #12 Skrevet 29. november 2011 Helt feil! Det var en interessant betraktning.... 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #14 Skrevet 29. november 2011 Folk som går med solbriller, og viser handling foran ord.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2011 #16 Skrevet 30. november 2011 Mennesker som gjør en aktiv innsats for å redde verden (selv om de noen ganger misforstår hva som skal til. Viljen er der!) Inn under denne kategorien havner folk som: Husker å ta med egne bæreposer i butikken, hver gang.Sykler, går, kjører elbil eller reiser kollektivt framfor egen fossilbilSpiser vegetariskKonsekvent kjøper brukte klær, leker, møbler og sportsutstyr framfor nyttPrioriterer det etiske alternativet framfor det billige når noe må kjøpes nyttFerierer i nærområdet og heller opplever de eksotiske eventyrene via tv og internett Og sist men ikke minst, jeg beundrer mennesker som tør si fra til andre når de gjør noe som for fellesskapet ikke er greit. Det er ikke greit å stå på tomgang med en gammel dieselbil, det er ikke greit å røyke i busskur, bruke vold mot hunden (f.eks. rykke i båndet) eller å kjøpe pizzaslice til sine allerede overvektige unger. Alle som åpner kjeften og sier ifra til slike idioter får en stor stjerne i boka fra meg.
Gjest Hannee Skrevet 30. november 2011 #17 Skrevet 30. november 2011 Jeg beundrer: -De som er tro mod sine idealer, selv om det stundom bringer dem i alvorlig konflikt med de fleste andre -De som klarer å holde sammen gjennom et langt liv og ekteskab (jeg kjender et søtt par på over seksti som fortsatt kysser hverandre på munden i fuld offentlighed - det er utrolig vakkert) -De som tør å ofre sitt liv eller integritet for andres ve og vel, eller liv og helse -De som er genuint høflige og omtenksomme, og ikke mindst ved når det er taktløst å udbasunere sin mening -De som tør å indrømme sine feil, og som gir ektefølte undskyldninger -De som finder naturlig glede i å sette andres behov over sine egne (uden at det bliver selvudslettende, selvsagt) -De som undskylder andres feil, og skånselsløst straffer sine egne -De som har trukket lærdom av historien -De som ikke avfeier det de er uenige i, før de har tenkt over saken på en nøktern og rasjonell måde -De som våger å smake østers for første gang Jeg er helt enig! Men de må ikke ha smakt østers.
Capricorn Skrevet 30. november 2011 #18 Skrevet 30. november 2011 Jeg beundrer: -De som er tro mod sine idealer, selv om det stundom bringer dem i alvorlig konflikt med de fleste andre -De som klarer å holde sammen gjennom et langt liv og ekteskab (jeg kjender et søtt par på over seksti som fortsatt kysser hverandre på munden i fuld offentlighed - det er utrolig vakkert) -De som tør å ofre sitt liv eller integritet for andres ve og vel, eller liv og helse -De som er genuint høflige og omtenksomme, og ikke mindst ved når det er taktløst å udbasunere sin mening -De som tør å indrømme sine feil, og som gir ektefølte undskyldninger -De som finder naturlig glede i å sette andres behov over sine egne (uden at det bliver selvudslettende, selvsagt) -De som undskylder andres feil, og skånselsløst straffer sine egne -De som har trukket lærdom av historien -De som ikke avfeier det de er uenige i, før de har tenkt over saken på en nøktern og rasjonell måde -De som våger å smake østers for første gang Da ser du opp til meg. Jeg har slurpet i meg østers mange ganger Ser opp til foreldrene mine. De som ofrer store deler av livet sitt for at andre skal ha det bra. De som har skapt seg en formue med to tomme hender, gir til veldedighet og skaper arbeidsplasser. De som risikerer livet for å redde et annet levende vesen.
Gjest Wanted Skrevet 30. november 2011 #19 Skrevet 30. november 2011 - Mennesker som er konsekvente. Handlinger som samstemmer med meninger og ytringer. - Mennesker som har en lidenskap og en hobby de brenner for. - Kunstere. De som er ekstremt kreative og flinke med tegning, maling og farger. - Forfattere. - Gode musikere. - Folk som tør å være seg selv til tross for at det i noen situasjoner fører til at de står ut fra mengden. - Mennesker som vet hvem de er og som liker seg selv pga det. - Selvsikre mennesker. - Mennesker som er veldig flink å lage mat, bake kaker etc. - "Supermennesker"
Gjest otrivin Skrevet 30. november 2011 #20 Skrevet 30. november 2011 - Mennesker som takler å være alvorlig/kronisk syke og det som hører med - Mennesker som tåler mye motgang - Mennesker som er ærlige - Mennesker som ikke fordømmer så mye - Hunder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå