Gå til innhold

barnavakt..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vil/kun du la barnvakt på 15-16 passe barn på 20mnd 1i 7 timer?

Saken er at vi har ikke familie her vi bor. det gjør det vanskelig med barnvakt. og det hender at vi jobber begge i helgen.

og har fått kontakt med nabo jente på 15,5 år. hun har sittet med datter vår på 20mnd noen ganger men ikke så lenge.

:roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg passa barn i nabolaget i tretten-fjortenårsalderen og deromkring. Og for barn yngre enn 20 mnd og + flere samtidig. Stort sett i 3-4-5 timer, eller overnatting. Foreldrene skulle på kino, ut å spise, fest hos naboen etc.

Saken var mamma på en måte satt 'bakvakt' for meg. Dvs at om noe skjedde, så var jeg ikke alene om ansvaret - det var bare å ringe mamma. Ergo trengte ikke hun å sitte barnevakt, men det var godt for meg å vite at jeg ikke trengte å hamle opp med alt alene om noe skulle skje.

Men greide meg fint jeg altså. Fikk dusja både barn og skifta på senga når omgangssyken banka på døra en kveld jeg satt barnevakt.

Et barn på 15 trenger slett ikke å være uansvarlig. Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å overlate barnet mitt til en KJENT 16-åring. Men det er en forutsetning at barnet og barnevakten kjenner hverandre. Og det kan være en fordel å alliere seg med en voksen som kan trå til om noe skulle skje som 16-åringen ikke kan takle alene.

Også har jo nesten alle av oss mobil i dag, så det er jo bare for barnevakten å slå på tråden om det skulle være noe.

Men jeg hadde nok ikke latt en 16-åring sitte mutters alene i sju timer med hele ansvaret på sine skuldre.

Uhm, jeg får ikke forklart meg så bra her, men håper du skjønner hva jeg mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg var 12 da jeg første gangen passet to søsken en helg. Men da var det slik at om det skulle være noe kunne jeg snakke med mamma (passet naboens barn). Vet ikke om jeg selv ville overlatt ansvaret til en 12-åring, men en 14-15 åring tror jeg ikke jeg ville hatt problemer med. (uten at jeg har noen som helst erfaring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passet unger fra 10 mnd og oppover fra jeg var ca 10 år gammel. Når jeg var så ung var det mest trilleturer.

Men fra jeg var 13-14 passet jeg unger hele kvelder.

Enig med resten her - så lenge du og ungene kjenner jenta går det vel greit. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...