Gå til innhold

Hvor mange kilo må jeg gå ned?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 168 cm som nå veier 62,4 kilo. Har som regel holdt meg under 61, men det har blitt mye usunn mat og lite mosjon i det siste. Kostholdet skal jeg få klart å ordne selv, men jeg lurer på hvor mye dere mener jeg burde gå ned for å bli kvitt fettet? Selvfølgelig vet jeg at muskler veier mer enn fett, men sett at jeg kun forbrenner fett; hva burde vekten min være når jeg har "nådd målet"? Jeg er klar over at jeg ikke er direkte feit, men det er jo noe som kan forbedres. :) Jeg legger ved et bilde så dere kan se bedre hvordan fettet er fordelt. Jeg har omtrent ikke fett på resten av kroppen, kun magen. Går lett inn i str. 24/25 i bukser med tanke på beina og rumpa , men da strammer buksene veldig rundt magen.

Et annet spørsmål: Jeg er ikke den typen som legger ut på skitur eller joggetur i snøen, og jeg har ikke råd til å gå på treningssenter sånn som det er nå. Derfor ønsker jeg meg noen treningsvideoer til jul som jeg skal ta i bruk så fort jeg får dem, eller evnt. kjøper selv etter jul. Vil jeg gå ned noe særlig ved å bruke disse videoene 3-4 ganger i uken om jeg har et moderat sunt kosthold? Har tidligere prøvd meg på lavkarbo, slankepiller og liknende, men det er ikke min greie.

post-37809-0-93613800-1322405793_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror vi har ganske likt utgangspunkt. Samme høyde og ca. vekt. Jeg gikk opp 11 kg under et utvekslingsopphold i USA, og nå må jeg belage meg på å trene mye. Vet ikke om dine preferanser når det kommer til kropp, men jeg liker å være en mellomting mellom tynn og slank(og sunn!). Har alltid vært slank, derfor føler jeg meg litt i overkant nå, selv om jeg slettes ikke er lubben. Jeg veide 51 kg. før jeg reiste, og jeg syntes det var veldig pent. :) derfor skal jeg også ned disse 11 kiloene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har ganske likt utgangspunkt. Samme høyde og ca. vekt. Jeg gikk opp 11 kg under et utvekslingsopphold i USA, og nå må jeg belage meg på å trene mye. Vet ikke om dine preferanser når det kommer til kropp, men jeg liker å være en mellomting mellom tynn og slank(og sunn!). Har alltid vært slank, derfor føler jeg meg litt i overkant nå, selv om jeg slettes ikke er lubben. Jeg veide 51 kg. før jeg reiste, og jeg syntes det var veldig pent. :) derfor skal jeg også ned disse 11 kiloene nå.

11 kilo høres veldig mye ut, men det er vel kanskje noe sånt jeg må ned i for å se noen forskjell? Kan du legge ut bilder av kroppen din før og etter utvekslingen så jeg kan se om det er realistisk for meg å gå ned såpass mye? :) Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 kilo høres veldig mye ut, men det er vel kanskje noe sånt jeg må ned i for å se noen forskjell? Kan du legge ut bilder av kroppen din før og etter utvekslingen så jeg kan se om det er realistisk for meg å gå ned såpass mye? :) Tusen takk for svar!

Det kommer selvfølgelig an på forholdet mellom muskler og fett, jeg er ganske spinkelt bygget, så for meg er ikke 51 kilo suuuperlite. Blir jo ikke store jenta, men ikke sånn at du tenker: ops, hun var tynn.... Du er jo ikke akkurat stor fra før av, kan godt hende fem kilo er mer enn nok. :) Jeg kan se om jeg finner noen bilder nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer selvfølgelig an på forholdet mellom muskler og fett, jeg er ganske spinkelt bygget, så for meg er ikke 51 kilo suuuperlite. Blir jo ikke store jenta, men ikke sånn at du tenker: ops, hun var tynn.... Du er jo ikke akkurat stor fra før av, kan godt hende fem kilo er mer enn nok. :) Jeg kan se om jeg finner noen bilder nå!

Jeg har nok aldri vært spesielt spinkel, men det kan jo like gjerne være livsstil som hvordan jeg er bygd :) Supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du har en bmi på 21 så du er normal vektig, og syns magen din så veldig fin ut.

Så jeg syns egentlig ikke du trenger gå ned, men hvis du absolutt vil anbefaler jeg deg å ikke være under 55kg, , jeg veier selv 45kg og er 167cm og det er ikke gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, du er NORMALVEKTIG og slank, og ser helt flott ut. Hvis du vil stramme opp så gjør det ved hjelp av trening/mosjon, men legg vekk vekta og fokuser på normal trening fremfor noen tall. Det er finere å veie 70 kilo å være fast i fisken, enn 55 kilo med bein stikkende ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har en bmi på 21 så du er normal vektig, og syns magen din så veldig fin ut.

Så jeg syns egentlig ikke du trenger gå ned, men hvis du absolutt vil anbefaler jeg deg å ikke være under 55kg, , jeg veier selv 45kg og er 167cm og det er ikke gøy.

Målte fettprosenten for en liten stund siden som sa at jeg var undervektig. Vet ikke hvor mye jeg stoler på den, men kan stemme siden jeg har så dårlig fordelt fett. Så normalvektig er jeg :)

55 kilo høres realistisk ut. Hvordan vil magen min se ut da, omtrent? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, du er NORMALVEKTIG og slank, og ser helt flott ut. Hvis du vil stramme opp så gjør det ved hjelp av trening/mosjon, men legg vekk vekta og fokuser på normal trening fremfor noen tall. Det er finere å veie 70 kilo å være fast i fisken, enn 55 kilo med bein stikkende ut.

Takk for dert :) Men NOE er det jo :P Men tror du videoene vil være nok? De varer 30-70 minutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte fettprosenten for en liten stund siden som sa at jeg var undervektig. Vet ikke hvor mye jeg stoler på den, men kan stemme siden jeg har så dårlig fordelt fett. Så normalvektig er jeg :)

55 kilo høres realistisk ut. Hvordan vil magen min se ut da, omtrent? :)

tipper det ville sett noenlunde slik ut:

post-53770-0-81369800-1322413063_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dert :) Men NOE er det jo :P Men tror du videoene vil være nok? De varer 30-70 minutter :)

Hva er det du egentlig vil oppnå med videoene? Altså, alle mennesker bør trene regelmessig, ikke bare for å holde vekten, men for å forebygge sykdom og holde seg ved god helse. Trening bør være lystbetont og gjøres regelmessig, og man bør ha et avslappet forhold til det uten at man skal jage etter den perfekte kroppen. Ta styrkeøvelser for mage og beveg deg, etterhvert så vil du merke forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper det ville sett noenlunde slik ut:

post-53770-0-81369800-1322413063_thumb.j

Det er da helt umulig å forutsi hvordan en person sin kropp vil se ut basert på kilo? Vi er forskjellig bygd, og mange ting spiller en rolle. Da jeg veide 55 kilo (170 høy) så stakk ribbeina ut og magen så ikke i nærheten ut av det bildet her.

Man skal aldri sammenligne sin egen kropp med en annens, for de vil aldri bli like uansett. Du er ditt unike selv, prøv nå å være fornøyd med det TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke fokusér så mye på en spesiell vekt, hvis du trenger et mål for fremgang ville jeg heller sett på økning i antall kilo du legger på ved styrketrening, eller evt. bruke et målebånd og se på nedgang i centimeter rundt magen.

Jeg tror jeg ville lagt mest tid og krefter ned i kondisjonstrening og så gjort styrketrening f.eks. 2-3 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt umulig å forutsi hvordan en person sin kropp vil se ut basert på kilo? Vi er forskjellig bygd, og mange ting spiller en rolle. Da jeg veide 55 kilo (170 høy) så stakk ribbeina ut og magen så ikke i nærheten ut av det bildet her.

Man skal aldri sammenligne sin egen kropp med en annens, for de vil aldri bli like uansett. Du er ditt unike selv, prøv nå å være fornøyd med det TS.

jeg ville bare svare på spm, jeg er helt enig med deg, men siden jeg ikke har noe annet å vise tok jeg det. Jeg ville bare vise en på samme vekt som den som ble sagt. Jeg sa aldri hun kom til å se slik ut, jeg sa at jeg tipper at det kanskje ser noenlunde slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for masse tips :) Den kroppen MadamePuff postet er omtrent sånn kropp jeg vil oppnå :)

Selvfølgelig vil jeg gjøre det for helsen også, men hater å ikke kunne kjøpe bukser som passer uansett hva jeg betaler, hvilken kvalitet jeg velger eller hvilken hjelp jeg får til å velge riktig modell. Har tidligere slitt med spiseforstyrrelser, og la på meg en del da jeg ble frisk igjen (selv om man riktignok aldri blir ordentlig "frisk"), så nå vil jeg gjøre det på rette måten! :) Har veid 47 kilo, er ikke noe sånt jeg vil ned i nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger overhodet ikke gå ned i vekt etter mitt syn. Jeg er 168 og 72 kilo og er veldig fornøyd med det.. men jeg trener en del , og har i tillegg akkurat litt ekstra fett på kroppen. Da jeg var yngre veide jeg omtrent som deg, og skjulte kroppen min i store telt av klær fordi jeg syntes jeg var så stor. Poenget er at slike ting sitter i hodet.

Hvis du vil bli smalere om magen så tenk litt kosthold i forhold til å unngå mye raske karbohydrater og tren styrke på hele kroppen 2-3 ganger pr uke, et par jogge eller raske gåturer i uka og du vil snart merke forskjell.

Du trenger ikke dra på treningsenter for å trene styrke. Med enkle hjelpemidler går det fint å gjøre hjemme på stuegulvet

Her ligger mange forslag til treningsprogrammer. Lykke til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger overhodet ikke gå ned i vekt etter mitt syn. Jeg er 168 og 72 kilo og er veldig fornøyd med det.. men jeg trener en del , og har i tillegg akkurat litt ekstra fett på kroppen. Da jeg var yngre veide jeg omtrent som deg, og skjulte kroppen min i store telt av klær fordi jeg syntes jeg var så stor. Poenget er at slike ting sitter i hodet.

Hvis du vil bli smalere om magen så tenk litt kosthold i forhold til å unngå mye raske karbohydrater og tren styrke på hele kroppen 2-3 ganger pr uke, et par jogge eller raske gåturer i uka og du vil snart merke forskjell.

Du trenger ikke dra på treningsenter for å trene styrke. Med enkle hjelpemidler går det fint å gjøre hjemme på stuegulvet

Her ligger mange forslag til treningsprogrammer. Lykke til :jepp:

Tusen takk for tips! Skal sjekke ut den siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...