Gå til innhold

Har politiet lov til dette?


Chiyo

Anbefalte innlegg

På et universit i California var det en studentprotest hvor politiet sprayet de som satt på bakken med pepperspray. Det kan da ikke være lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når de bruker tåregass (det sviiir!) i "snille" Norge, kan jeg godt forestille meg at dette er lovlig i USA. Men kjenner ikke til lovverket, så det kan hende jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det. Det er en hyppig brukt taktikk hos amerikansk politi. Noen burde finne opp en spraysikker demonstrasjonsmaske. Kanskje noe à là de gjennomsiktige maskefjesa, men uten hull til øynene, og med en liten lufttank i beltet for å gjennomlufte masken med overtrykk i tilfelle spraying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de gjorde jo ingenting. De satt bare på bakken og låste armene sammen. :tristbla:

Nå kjenner ikke jeg lovene i California, men det var sikkert brudd på en lov det de gjorde. Politiet går ikke til slike skritt uten å ha hjemmel til det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fader det er mange naive mennesker her! Politiet gjorde det, så da er det sikkert lov". håper ikke dere er en dag over atten år, det er isåfall flaut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var selvsagt ikke lov, og de som gjorde det er under etterforskning.

De politifolka fortjener fengsel. EVt. grisebank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://freethoughtblogs.com/entequilaesverdad/2011/11/19/my-country-tis-of-thee-bad-land-of-police-brutality/

"Police used batons to try to push the students apart. Those they could separate, they arrested, kneeling on their bodies and pushing their heads into the ground. Those they could not separate, they pepper-sprayed directly in the face, holding these students as they did so. When students covered their eyes with their clothing, police forced open their mouths and pepper-sprayed down their throats. Several of these students were hospitalized. Others are seriously injured. One of them, forty-five minutes after being pepper-sprayed down his throat, was still coughing up blood."

Jeg er jevnt over mer redd politi enn demonstranter nær sagt uansett hvor jeg er (selv om jeg faktisk aldri har deltatt i noen dempnstrasjon), men i USA er det ekstremt nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader det er mange naive mennesker her! Politiet gjorde det, så da er det sikkert lov". håper ikke dere er en dag over atten år, det er isåfall flaut

Hvis det var lov hvorfor er det under etterforskning? Så du videoen hvor LiberalViewer forklarer (1,30 sekunder inn) at det ikke var lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hva de demostrerer mot?

De må fra nå av betale mye mer i skolepenger. Utdanning i USA er jo alle rede svindyrt, så det er forståelig. Det her var jo ikke samme som hva studentene gjorde i England. Disse hadde en fredelig protest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

På et universit i California var det en studentprotest hvor politiet sprayet de som satt på bakken med pepperspray. Det kan da ikke være lov?

Selvsagt har de lov til det. De er jo en supermakt som slåss for frihet, likhet, demokrati og menenskerettigheter verden over.

Da må de såklart kunne undertrykke sin egen befolkning.

(In case you didn't get it: :ironi: )

USA er kjent for å bruke tortur som virkemiddel for å bekjempe regimer som bedriver utstrakt bruk av tortur også.

De har også dødsstraff for drap.

So this comes as no surprise.

The land of the home and the brave of the free. What?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest outlandish

Antar det. Det er en hyppig brukt taktikk hos amerikansk politi. Noen burde finne opp en spraysikker demonstrasjonsmaske. Kanskje noe à là de gjennomsiktige maskefjesa, men uten hull til øynene, og med en liten lufttank i beltet for å gjennomlufte masken med overtrykk i tilfelle spraying.

Patent pending?

(Du ville tjent en formue.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Sist jeg sjekka hadde de nettopp peppersprayet en liten 84år gammel dame også, som stod på fortauet og var enig med Occupy Wall Street -bevegelsen.

Najs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en del av occupy wallstreet-bevegelsen som har spredt seg som ild i tørt gress over hele USA, og også store deler av verden. De protesterer mot at de 1% rikeste sitter med store verdier og betaler lite skatt. De ønsker ikke lenger et samfunn hvor digre bedrifter går til sengs med politikere (korrupsjon og lobbyvirksomhet). De ønsker demokrati. Vi hadde demonstrert i Norge vi også, om vi ikke hadde hatt oljen. Vi påvirkes dog av hva som skjer internasjonalt mtp handel og innvandring, så om noen år sitter nok vi også å lenker oss fast i gatene.

Politiet har selvsagt ikke lov til å angripe uprovosert, og det er en av årsakene til at flere og flere blir med i demonstrasjonene. Politiet er i utgangspunktet til for å beskytte allmennheten, men når man så tydelig ser at politiet jobber for eliten virker det selvsagt ekstremt provoserende for mannen i gata.

Her om dagen var det også en politimann som sprayet ei 84 år gammel dame i ansiktet med pepperpsray. Hun deltok i occupy-wallstreet demonstrasjonen i cleveland tror jeg det var.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk at Obama støtter opptøyene i de arabiske landene, og sier at de støtter den demokratiske prosessen som er i gang, hvor folket reiser seg mot et korrupt regime.

Men når deres egen befolkning gjør det samme, gjør Obama og co akuratt det samme som fascistene i araberlandene. Slår ned demonstrasjonene og planter oppvilgere. Snakk om dobbelmoral.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...