Gå til innhold

Trening på apperater og med vekter


Gjest anji

Anbefalte innlegg

Har aldri trent ekstra styrke før, men det er visst det smarteste når du danser. Har hatt en lang periode da jeg ikke trente noe, så nå er jeg ganske ut av form. Vil begynne på treningssenter før jeg begynner med dans for fullt igjen, så kanskje jeg slipper strekker og andre skader.:)

Har hørt at når du driver med dans skal du trene styrke ved å gjøre noen repetisjoner ganske fort på middels styrke. Men er litt usikker, noen som har noe erfaring med apperattrening/vekter eller noen tips?^^

Liker å komme forberedt så jeg ikke skiller meg helt ut blant alle muskelfolka.. :trene:

Endret av anji
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du melder deg inn på treningsenter er det ganske normalt at du får hjelp til å sette sammen et program og får vist øvelsene en av de første dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt treningsenter får man en time til oppsetting av program og gjennomgang av styrkeøvelser med gjevne mellomrom. PT er jo noe annet, de er med deg i treningen og det er oftere enn hver 8ende uke for å si det sånn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RYP er et greit program for nybegynnere :) Sånn kom jeg i gang i hvert fall. Du kan lese om det her hvis du er interessert. Grunnprogrammet er på side 19, Trening for Idrett-programmet på side 29 og øvelsesguide på side 38. Kostholdsplanen trenger du ikke bry deg om hvis du ikke vil.

Pass på å gjøre øvelser der du bruker store muskelgrupper, som planken og knebøy, i stedet for en haug med "småøvelser". Husk å tren symmetrisk, f.eks. hvis du trener biceps bør du også trene triceps. Og det er bedre å betale for en veiledningstime der du får hjelp til å sette opp et program og info om hvordan øvelsene skal gjøres, enn å gjøre øvelsene feil og skade seg :) Ellers finner du også mye om utføring av øvelser på youtube, bare pass på å ta det med en klype salt, det er ikke alle som legger ut videoer som gjør det riktig heller. En pekepinn på om videoen viser øvelsen riktig kan være kommentarene under videoen.

Endret av Dragonfly84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...