Gå til innhold

Smiling at the elephant

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Du styrer og ordner som alltid, Delphina :)

Gratulerer så mye som mastercradstudent! :strix: Du er flink!

Lykke til med pakking og flytting. Blir nok en liten overgang å skulle bo under taket til svigers, men kanskje det blir litt avlastning også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Svarer dere ordentlig senere, lillejenta var litt varm da jeg la henne i går, sov litt urolig og våknet flere ganger i løpet av natten. Ikke rart i, C hadde 39.6 i feber :( Så vi ligger her og slapper av.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C begynner å bli stor ja! :) Hvordan går det med henne, ble hun syk? Og hvordan står det til med deg? Ferdig flyttet, eller holder dere fortsatt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så flink du er. :)

Det kan du si, ja..De begynner å bli store! Tenk at disse små for ett år siden lå inni magen! Det føles så uvirkelig. Men snart er altså babyperioden over!

Og gratulerer som masterstudent! :) Det er slitsomt å studere med barn, men man får det til hvis man vil. :) Vi får jo en fin gevinst ut av det, og barna har godt av foreldre som får seg gode jobber også. :)

Det er virkelig ikke så lenge siden de var inni oss og sparket ribbein, blære og alt annet som var i veien. Det er uvirkelig, men også deilig å se frøkna bli ei flott jente.

Det er slitsomt, jeg har til tider nerver og føler at jeg har gapt over for mye. Så roer det seg igjen. Så lenge C har det bra, er det det viktigste. Prøver også å skrive åpne søknader.. :sjenert:

Du styrer og ordner som alltid, Delphina :)

Gratulerer så mye som mastercradstudent! :strix: Du er flink!

Lykke til med pakking og flytting. Blir nok en liten overgang å skulle bo under taket til svigers, men kanskje det blir litt avlastning også? :)

Tusen takk! :strix:

Det er deilig med avlastning, jeg får tips og råd, og de hjelper til, samtidig som jeg hjelper svigermor på diverse områder. Nå er de på ferie, men det er greit å bli vant til nytt hus for oss alle.

C begynner å bli stor ja! :) Hvordan går det med henne, ble hun syk? Og hvordan står det til med deg? Ferdig flyttet, eller holder dere fortsatt på?

Hun er så stor og flott at jeg blir rørt.. :sjenert: Hun var syk, hadde høy feber og kastet plutselig opp på natten samme dag som jeg skrev at jeg lå og slappet av med henne. Etter det gikk det over. Vi er ferdig flyttet og jeg er litt sånn stressa, fag, barnevakt og alt som skal styres.. Kanskje lære meg å roe meg ned.. :skratte:

---

Vi har flyttet, jeg studerer, C krabber rundt og bruker mye som gåstol. Typisk henne og typisk meg. Desverre lite KG tid da jeg må få studeringen til å gå rundt. Håper dere alle har det bra!

Edit: Tenkte jeg kunne skrive litt mer. C er aktiv, bruker alt som gåstol og smiler. Hun signaliserer sult ved å si namnamnam og å klatre på stolen sin. Hun sovner på egenhånd og sover godt i nettene, de aller fleste nettene sover hun fra 20 til 5 eller 8, men noen dager våkner hun opp midt på natta. Uansett skal jeg ikke klage, det er sjeldent jeg våkner opp om natta nå. Svigermor påpekte at C var ei lita luring, hu sa at istedetfor å kollidere i stolene for å tak i ene ballen sin, krabbet C rundt bordet og hentet den (mao, hu er bevisst på omgivelsene sine og det synes svigermor var spesielt). Forloveden sa i går at C hadde god kontroll på colaglasset som hun skulle prøvesmake fra, ikke det at hun fikk lov, men hun så at den var der og ville prøve. Forloveden reagerte, C skvatt og satte glasset pent fra seg. Så skrøyt forloveden av hvor veloppdragen hun er.. :sjenert: Jaja, er jo jeg som har gjort den jobben. :skratte:

Skole i morgen, gruer meg, men blir vel bare med dette halvåret. Skal fra i morgen av også bare prate nederlandsk.. :sjenert: HJELP!

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare nederlandsk!? Bra trening, men forstår at du tenker "Hjelp!" Hehe. Håper du ikke glemmer hvordan du snakker norsk, selv om det sikkert ikke blir så mye norsk likevel. Får skrive en del norsk her i alle fall! :fnise:

Herlig å få skryt for veloppdragen jente - av forloveden! ;) Hun høres helt herlig ut! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som masterstudent! :jepp: Du er så flink som studerer. Har tenkt og begynne å studere selv nå (gjennom NKI), men er litt redd jeg gaper over for mye :sjenert:

Følger med på facebook ( :fnise: ) og C er så skjønn altså! Skikkelig sjarmerende frøken :jepp: Og så flink hun er som skjønner at hun må rundt ting. B blir alltid så sint for at ting står i veien for han når han skal ha tak i noe :ler:

Håper dere har ei fin helg og koser dere masse! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer små masterstudent! Jeg har også veldig lyst til å ta litt videre studier men tror det for vente til jeg har fått de barna jeg skal. Hihi. Så får se om gløden fortsatt er der.

Koselig å lese om dere etter gammelt, håper dere har det bra i denne travle tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Gratulerer små masterstudent! Jeg har også veldig lyst til å ta litt videre studier men tror det for vente til jeg har fått de barna jeg skal. Hihi. Så får se om gløden fortsatt er der.

Koselig å lese om dere etter gammelt, håper dere har det bra i denne travle tiden :)

Tusen hjertelig takk! Det er nå greit å vente, for min del kan jeg det ikke, da jeg har muligheten nå. Prøver virkelig hardt. :fnise: Kanskje den er der! :jepp: Det er alltids koselig at folk er innom å lese og synes det er koselig. Her går det bra, er mye kos og kyss (C kysser meg på kinnet, ikke ordentlig smask, men hun lener seg innat kinnet mitt med åpen munn).

Gratulerer som masterstudent! :jepp: Du er så flink som studerer. Har tenkt og begynne å studere selv nå (gjennom NKI), men er litt redd jeg gaper over for mye :sjenert:

Følger med på facebook ( :fnise: ) og C er så skjønn altså! Skikkelig sjarmerende frøken :jepp: Og så flink hun er som skjønner at hun må rundt ting. B blir alltid så sint for at ting står i veien for han når han skal ha tak i noe :ler:

Håper dere har ei fin helg og koser dere masse! :jepp:

Takk! Det går seg til, kanskje bedre enn vi tror.. Du studerer for noe? Skal få somlet meg i dagboka di, du har vel skrevet det der. :jepp:

Tusen takk, Pjusk! B er da virkelig en skjønn og herlig liten kar (kikker innom og blir sjarmert hver gang). Jeg hadde ikke hatt noe imot om C kom hjem med han.. :fnise: Hu er virkelig flink, men det har nok vært en del trening selv om jeg kanskje ikke har vært like var på det. Haha, B er skjønn, etterhvert skjønner han at han kan krabbe/åle rundt.

Bare nederlandsk!? Bra trening, men forstår at du tenker "Hjelp!" Hehe. Håper du ikke glemmer hvordan du snakker norsk, selv om det sikkert ikke blir så mye norsk likevel. Får skrive en del norsk her i alle fall! :fnise:

Herlig å få skryt for veloppdragen jente - av forloveden! ;) Hun høres helt herlig ut! :strix:

Maar nederlands ja. Het is soms moeielijk, maar ik moet even proberen. Je leert niks of je niet probeert, toch? Ik spreek maar nederlands met mijn klasgenoten, het is een goede oefening. :fnise: Neida, skal gi meg jeg. Norsk`? Hva det er? Type fish? :skratte: Neida, har ikke glemt det ene språget mitt (det andre snakker jeg med forloveden, engelsk altså), prater med familien min på norsk eller engelsk..

Haha, ja, jeg synes det var stas, men jeg må da kunne ta mesteparten av æren.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg er desverre veldig opptatt, men jeg får ting til å gå rundt. Jeg studerer stort sett hver dag med unntak av enkelte dager, da tvinger jeg meg til å ta fri og kose meg med datter og mann. :rodmer: Ligger godt foran, men må prøve å gjøre stoffet til mitt eget! :jepp:

Nå har jeg (desverre) lagt merke til at C slipper seg mer (hun står i rundt et sekund før hun griper tak i hva hun slapp seg fra), hun har vært så flink til å gå med gåstolen sin, og jeg kjente vemodet gripe tak i hjertet mitt og feste grepet godt... Nå er det faktisk ikke lenge til hun går, og.. Det er liksom nok en spiker i kista, C er virkelig ikke en liten baby lengre, hun er ei lita-stor jente som leker godt med babyene i barnehagen, og som barnehageansatte skryter av (hun har forbedret seg stort fra da hun startet). Vi har sendt ut bursdagsinvitasjoner og... vi skal om litt under en måned feire første bursdagen hennes... :grine: Får tårer i øynene jeg, tenk så heldig jeg er som har fått se et barn bli født og vokse til. Tenk det! Er spesielt, men også så vemodig! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du tar deg litt fri i blant, både C og forloveden trenger tid med Delphina! Og så er det jo kjekt at du stikker innom her innimellom :fnise:

Ja tenk det, snart går hun! Og snart har du en 1-åring i hus! Det var da ikke lenge siden hun ble født? :klo: Men likevel - det må da være herlig å se hvordan hun utvikler seg. Lille jenta deres! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager for at jeg er så dårlig til å legge igjen spor, men du skal vite at jeg leser :)

Nå går nok C hvert øyeblikk. Det som knakk koden her, var at hun løftet opp en tung tresko, og trodde nok at hun holdt i noe når hun gikk, men når hun fant ut at hun ikke gjorde det likevel, så kunne hun likesågodt bare begynne å gå :fnise: Går du noe med henne? Altså mens du holder henne i hånda/hendene? Vi gjorde det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at ho snart er eitt år allereie! Herlighet, tida går fort! Det er jo berre ei lita stund sidan vi sat og tippa termindato for deg! :fnise:

M har også begynt å bli meir modig, men han har foreløpig ikkje sluppe taket enda, men han går langsmed møblar og sånn :) Dei er ikkje lenge babyar, desse små..plutseleg er dei små personar som utviklar seg nærmast frå dag til dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du tar deg litt fri i blant, både C og forloveden trenger tid med Delphina! Og så er det jo kjekt at du stikker innom her innimellom :fnise:

Ja tenk det, snart går hun! Og snart har du en 1-åring i hus! Det var da ikke lenge siden hun ble født? :klo: Men likevel - det må da være herlig å se hvordan hun utvikler seg. Lille jenta deres! :jepp:

Det er bare skikkelig kos med de to, så jeg elsker å ha fri, men.. Desverre får jeg abstinenser av å ikke studere :skratte:

Det er virkelig ikke lenge siden hun var nyfødt, lillejenta mi, men desverre går tiden for fort. Er jo herlig, men akk så vemodig. Jeg har vært ufattelig heldig med ei sånn ei frøken, og du burde bare glede deg til din tur (mener det ikke vondt altså, men om du er heldig - man vet aldri hvor lett eller vanskelig det er å få barn).

Beklager for at jeg er så dårlig til å legge igjen spor, men du skal vite at jeg leser :)

Nå går nok C hvert øyeblikk. Det som knakk koden her, var at hun løftet opp en tung tresko, og trodde nok at hun holdt i noe når hun gikk, men når hun fant ut at hun ikke gjorde det likevel, så kunne hun likesågodt bare begynne å gå :fnise: Går du noe med henne? Altså mens du holder henne i hånda/hendene? Vi gjorde det litt.

Teitamor, ikke stress med det, så lenge du har det bra, så er det det viktigste! :jepp:

Jeg tror da det selv, hun står mye mer nå. Blir overraska hver gang, men hun står rett opp og ned, slipper seg og holder balansen litt lengre hver gang. I tillegg vil hun gå, jeg ser det når hun skal fra A til B og det er stoler der, da går hun heller. Jeg går en del med å holde henne i hendene, hun tramper avgårde med lange steg. :fnise::rodmer:

Tenk at ho snart er eitt år allereie! Herlighet, tida går fort! Det er jo berre ei lita stund sidan vi sat og tippa termindato for deg! :fnise:

M har også begynt å bli meir modig, men han har foreløpig ikkje sluppe taket enda, men han går langsmed møblar og sånn :) Dei er ikkje lenge babyar, desse små..plutseleg er dei små personar som utviklar seg nærmast frå dag til dag :)

:fnise: ikke lenge siden nei, og vi trodde alle at C skulle komme i september, men hu ble lille oktoberjenta mi.

Det har C gjort lenge nå, så det var nesten på tide med utvikling. Snart skal du se at M gjør det samme. De er ikke babyer nei, de er våre småbarn som har en personlighet og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt sjeldent her inne, men ja.. Er jo opptatt for tiden. Leser og leker med C. Vi er midt i en prossess hvor vi skal betale for leiligheten vår. Så, ja.. Det går mot slutten for boligsøket vårt, og vi flytter til en annen by, men det er en full av historie (og jeg elsker byhistorie).

Snart er C 1 år gammel, det er fryktelig stort. Tenk at jeg har vært mamma i snart et heeeeelt år! Go'jenta mi har ei fantastisk flott personlighet (som utvikler seg skikkelig nå), hu er bestemt og vet hva hu vil. Hu ligner på mor si, noe jeg var redd for skulle skje. :skratte: Hun går og henter den boken hun vil leke med (i bokhylla, og der er det mange interessante bøker), hun er veldig bevisst og oppmerksom. C slipper seg mer og mer, av og til faller hun på rumpestumpen, andre ganger står hun i et par sekunder før hun griper tak i hva hun slapp. Hun går omtrent hele tiden med støtte så.. Ja, jeg tror hun bare må bli vant til å gå uten støtte. Selv om jeg aldri har hatt store problemer med amming, har jeg begynt å trappe ned.. Enkelte dager får hun mme om dagen (i barnehagen), og nå begynner vi med at pappaen hennes legger henne. Det er vemodig, det har vært en ufattelig flott ting å amme, men den siste perioden har vært noe tung mtp tenner og betennelser. Jeg får ganske så ofte melkeblemmer, så det er ikke helt greit.

Uansett, til syvende og sist er jeg så stolt over jenta mi. Jeg er virkelig glad i henne, og jeg vil bare gjøre det beste jeg kan, være den beste mammaen for henne (og la henne vite gjennom handling at hun er høyt elsket av meg). :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig glemte jeg å legge til at jeg var ute med svigers i går og shoppet. Det hjelper på selvtilliten når størrelse M og 40/42 passer deg. Har gått fra 46/48 til den størrelsen, jeg prøver å gå mye og å spise sunt (for så å kose meg ekstra i helga). Jeg prøver også å leke mye med C. Har begynt å gå ned i vekt, så det er ikke så vanskelig egentlig, så lenge jeg bare får i meg det jeg burde av næringsstoffer! (Hjelper at det er ca 2,5 km til barnehagen til C og at jeg går de kilometrene på rundt 20 minutter).

Skal kanskje se på den grønne jakka jeg prøvde på i går og kanskje den blå, fine toppen. Må gjøre meg klar til at jeg blir 25.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når blir det flytting? Kjekt med byhistorie ja! Er det langt fra der svigers bor?

Smiler av C som er en bestemt liten jente :fnise: Greit at du vet hvem hun har det fra! Sikkert greit å trappe litt ned på ammingen nå, særlig på grunn av melkeblemmene. Ikke helt feil at pappaen kan legge henne også! :)

Hurra for vektnedgang, du er så flink! Kjekt å gå på shopping når man får selvtillitt av det! ;) Godt å høre at du ikke synes det er vanskelig, men at du gjør det til noe lett og kjekt! Det skal faktisk ikke så mye mer til enn et sunnere kosthold og mer bevegelse. For en god ide å gå til barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Når blir det flytting? Kjekt med byhistorie ja! Er det langt fra der svigers bor?

Smiler av C som er en bestemt liten jente :fnise: Greit at du vet hvem hun har det fra! Sikkert greit å trappe litt ned på ammingen nå, særlig på grunn av melkeblemmene. Ikke helt feil at pappaen kan legge henne også! :)

Hurra for vektnedgang, du er så flink! Kjekt å gå på shopping når man får selvtillitt av det! ;) Godt å høre at du ikke synes det er vanskelig, men at du gjør det til noe lett og kjekt! Det skal faktisk ikke så mye mer til enn et sunnere kosthold og mer bevegelse. For en god ide å gå til barnehagen!

Blir ikke før neste år, men så langt har vi ikke gått hverandre på nervene. :skratte: Det er en 20 minutter med tog eller bil.

:fnise: Det er nå greit ja, at vi vet hvem hun ligner på. :fnise: Hun er uansett veldig flott. Det er kanskje greit å begynne, men vi kommer oss liksom ikke over kneika, neste formiddagsamming blir melk..

Tusen takk! Det er alltids greit det! :fnise: Jeg synes ikke det er vanskelig, jeg prøver bare være flinkere med kostholdet. :jepp: Er ikke alltids like lett når svigermor oversalter alt (og jeg må nesten si ifra, for jeg kjenner om maten er for salt). Bevegelse er bare deilig, synes det er herlig å gå. :jepp:

---

Tror tann nummer 7 er på vei opp, C har de typiske tegnene. Hun står helt alene nå og vi ser at hun prøver å gå fremover, men hu har alltid vært så forsiktig av seg og krabber om hun ikke får flyttet seg fremover i stående. Hu er herlig, i går veivet hun med armene og lagde lyder, desverre glemte jeg å gi henne oppmerksomhet da, så hun krabbet bort til bestemor (som jeg snakket med), la seg på føttene hennes og hylgråt.. Stoppet med eeeen gang hun fikk oppmerksomhet.. :skratte: Det var jo litt slemt av oss å ikke gi henne oppmerksomhet, men det var jo søtt da! C sover gjennom de fleste nettene nå, det er en gang i blant hun våkner opp.. Hu er ei lita frøken på 74 cm og 9,3kg (sist vi målte henne), hun vokser ikke like fort som før, men legen og helsesøster sier det er normalt. Jeg håper da det. Kan sies at jeg og pappaen hennes er jevnhøye og vi er begge over 170cm...

Ellers går det bra, studerer, stresser over at jeg ikke skal greie noen ting, tror jeg er inkompetent og lignende... Er da herlig med mastergradnerver.. :skratte:

Håper dere har det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei lita frøken ja :) M var 11150 gram og 76,5 cm i går, på 10mndkontroll ;) Gigant i forhold :fnise:

:klappe: litt for vektnedgang eg også, du er kjempeflink! :jepp: Sikkert kjempekjekt å handle nye klede no ;)

Lykke til vidare med studiene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ei lita frøken ja :) M var 11150 gram og 76,5 cm i går, på 10mndkontroll ;) Gigant i forhold :fnise:

:klappe: litt for vektnedgang eg også, du er kjempeflink! :jepp: Sikkert kjempekjekt å handle nye klede no ;)

Lykke til vidare med studiene :)

Men allikevel fremdeles over snittet. :fnise:

Jeg prøver mitt beste, prøver å holde meg unna overspising og slikt, for jeg er glad i mat. :skratte: Er kjempegreit det.

Tusen takk!

---

Jenta mi er 1 år i dag! :grine:

Er koselig at så mange har reagert på en eller annen måte! Skal feire den lille frøknas bursdag på lørdag med mange mennesker. Blir rart! Jeg har ikke en baby lengre, jeg har hva de her kaller en "dreumer" eller en "toddler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...