Gå til innhold

Smiling at the elephant

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

:vinke: Måtte jo komme innom på besøk til deg også. :nigo:

Så flink C er. Men huff, den perioden dere er inni nå er litt kjip altså, mtp knall og fall. Men som du sier, man kan ikke pakke dem inn i bobleplast - selv om man har veldig lyst. :fnise: Men det blir bedre altså. A faller og slår seg både titt og ofte hun også, men ikke hele tiden og så voldsomt som da hun begynte å reise seg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

:vinke: Måtte jo komme innom på besøk til deg også. :nigo:

Så flink C er. Men huff, den perioden dere er inni nå er litt kjip altså, mtp knall og fall. Men som du sier, man kan ikke pakke dem inn i bobleplast - selv om man har veldig lyst. :fnise: Men det blir bedre altså. A faller og slår seg både titt og ofte hun også, men ikke hele tiden og så voldsomt som da hun begynte å reise seg. :klem:

:vinke: Så koselig!

Takk, synes hun er flink jeg også, med tanke på alt hun gjør. Ja, det er en kjip periode, men C virker som hun tåler en del. Gråt en gang i går, og det var grunnet en dårlig landing så hun falt vondt på hofta. Hu gråt ikke da hu slo hodet i baderomsdøra.. Det er veldig fristende å pakke dem inn, men det gavner dem ikke. De må lære seg at det er vondt å falle. Det er godt å vite at det blir bedre (selv om det ikke akkurat overrasker meg).

Gråter A like mye når hun faller, eller er det mer "oi" og så opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Så koselig!

Takk, synes hun er flink jeg også, med tanke på alt hun gjør. Ja, det er en kjip periode, men C virker som hun tåler en del. Gråt en gang i går, og det var grunnet en dårlig landing så hun falt vondt på hofta. Hu gråt ikke da hu slo hodet i baderomsdøra.. Det er veldig fristende å pakke dem inn, men det gavner dem ikke. De må lære seg at det er vondt å falle. Det er godt å vite at det blir bedre (selv om det ikke akkurat overrasker meg).

Gråter A like mye når hun faller, eller er det mer "oi" og så opp igjen?

Ja, det er nødt å lære seg det én eller annen gang. :fnise:

Det varierer veldig. Av og til gråter hun fordi hun får et støkk og blir redd, men det merker vi godt på henne og da iler vi ikke til for å trøste for da blir det bare enda mer :grine: . Men noen ganger slår hun seg skikkelig, senest på bursdagen da hun veltet med den nye dukkevogna. Hun har fremdeles en saftig blåveis på haken stakkar. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ja, det er nødt å lære seg det én eller annen gang. :fnise:

Det varierer veldig. Av og til gråter hun fordi hun får et støkk og blir redd, men det merker vi godt på henne og da iler vi ikke til for å trøste for da blir det bare enda mer :grine: . Men noen ganger slår hun seg skikkelig, senest på bursdagen da hun veltet med den nye dukkevogna. Hun har fremdeles en saftig blåveis på haken stakkar. :kose:

:fnise:

Usj da! Høres virkelig ikke så godt det, da tenker jeg på den saftige blåveisen. :klemmer: Jeg må innrømme jeg løp til unnsetning i går da C slo hodet i døra, hun gråt ikke, så tror det kanskje ikke var så vondt (eller så var jeg for tidlig ute..). :sjenert:

C har fått et par blåveiser, og da har vi gitt henne en god mamma- eller pappaklem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg er heldig som har ei så skjønn datter som C er. For ikke så lenge siden var hun helt avhengig av meg, nå er hun allerede barnehagejente og trives i barnehagen (smilet er ikke til å ta feil av - hun smiler kun når hun trives).

En gang, for nesten 9 måneder siden var hun så avhengig av oss, hun trengte bare noen få ting som bleieskift, mat og søvn. Nå trenger hun ikke så mye, hun er blitt mer selvstendig. Hun trenger fremdeles de tre tingene, men også kos, stimuli og mamma og pappas hånd i tilfelle hun klatrer opp og ikke kommer ned på egenhånd (og ikke vil slippe seg ned). :fnise: Rare jenta vår satt på rumpa nå, og lente seg bakover. Hun begynte bare å le. :skratte: Etterhvert blir C såpass selvstendig at hun ikke trenger oss så mye lengre. Heldigvis er det en stund til, så jeg skal nyte at jeg fremdeles er verdens beste kosemaskin, hvor nakkegropen min er verdens beste kos for ei jente som enten er trøtt eller bare vil ha en klem... :rodmer:

og i dag har forloveden og jeg vært sammen i 2 år... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rart og kjekt å sjå kor mykje dei veks! Det virker ut som om det er så lenge sidan dei var bittesmå og totalt hjelpeslause, samtidig som det også har gått så fort! Heldigvis vil dei alltid komme til mammaen og pappaen sin for hjelp :) (Men eg har allereie begynt å gru meg til den dagen M flytter ut.. :sjenert: )

Gratulerer så mykje med 2års-dag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:rodmer:

Gratulerer med toårsdag :hjerte:

Tusen takk! :rodmer:

Det er rart og kjekt å sjå kor mykje dei veks! Det virker ut som om det er så lenge sidan dei var bittesmå og totalt hjelpeslause, samtidig som det også har gått så fort! Heldigvis vil dei alltid komme til mammaen og pappaen sin for hjelp :) (Men eg har allereie begynt å gru meg til den dagen M flytter ut.. :sjenert: )

Gratulerer så mykje med 2års-dag! :hoppe:

Det er utrolig rart, plutselig er de ikke så små lengre. Heldigvis vil de jo komme til oss, om ikke forholdet oss mellom skulle bli dårlig. Uansett, jeg gruer meg til C får sin første kjæreste og når hun plutselig skal begynne å studere.. Hjelp!

---

Sitter hjemme, skal snart hente C i barnehagen. Jeg tenkte det beste for henne er at hun får litt tid i barnehagen, for hun pleier å sove en time eller to og da er det greit at jeg ikke kommer midt i blunden hennes. Har hatt prøve i dag, og det gikk overraskende greit egentlig. Tørr ikke håpe det gikk kjempebra. Hadde prøve på nivå B1/B2 (og på slutten skal jeg kunne ta eksamen i B2 nivå). Er rimelig fornøyd. Skrev så det suste. Får håpe det er sånn nogenlunde riktig. :skratte: La merke til at jeg skrev en setning med noe jeg ikke er så flink til.. Overrasket meg litt det.. :sjenert:

Forloveden og jeg hadde en fin dag i går.. :rodmer::sjenert: Var romantisk og så koselig å bare være oss to på restaurant (var kinesisk wok-restaurant). Der vi satt var det også en relativt nyfødt liten baby og forloveden hadde de mykeste øynene og sa "Jeg husker da C var så liten". Han elsker datteren sin, det er helt sikkert. Også meg da, men.. Ja.. Viktigste for meg er kjærligheten for hans datter. Det er tross alt hans kjøtt og blod. C hadde det gøy med farfar og farmor! Litt gråt på starten, men så roet hun seg... Sovnet relativt sent, noe jeg ikke er så fornøyd over, da hun våknet tidlig opp i dag. Ble forresten også veldig koselig natt... :sjenert::yvonne::rodmer:

Uansett, håper dere alle får en fin dag og en fin helg. Kan hende jeg stikker innom, men kan hende jeg er veldig opptatt også. Skal i 60-årslag i morgen til ene tanta til forloveden (hun som har kreft). Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2års-dagen! Så fint at dere hadde en koselig feiring, det er dere verdt! :) Må være herlig med litt barnefri i blant. Og selvfølgelig er kjærligheten til C noe helt spesielt, men jeg er helt sikker på at hans kjærlighet til deg er minsk like stor - selv om det er på en annen måte! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2årsdag!

Eg og sambo har vore i lag i 6 år, men me huskar aldri på årsdagen. Huskar ikkje datoen eingong... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Gratulerer med 2års-dagen! Så fint at dere hadde en koselig feiring, det er dere verdt! :) Må være herlig med litt barnefri i blant. Og selvfølgelig er kjærligheten til C noe helt spesielt, men jeg er helt sikker på at hans kjærlighet til deg er minsk like stor - selv om det er på en annen måte! :klemmer:

Tusen takk!

Ja, det er deilig å få en koselig feiring, selv om vi hadde en diskusjon før vi reiste ut. Det er deilig med litt barnefri, men man vil gjerne se den lille igjen. :sjenert:

Den kjærligheten er like stor, han sier nå hele tiden at han ikke håper at vi ligger ved siden av hverandre i samme seng om 14 år, han vet det.. :sjenert:

Gratulerer med 2årsdag!

Eg og sambo har vore i lag i 6 år, men me huskar aldri på årsdagen. Huskar ikkje datoen eingong... :fnise:

:fnise: Det er ikke alle som husker sånt, jeg husker det da forloveden har bursdag uken etter. Om jeg glemmer bursdagen, så må jeg nok belage meg på å sove på sofaen (det og jeg har en hukommelse på datoer som er grusom til tider)..

---

Det har vært litt av en helg. Det har vært vindfullt og når man ikke sikrer ting, kan det bli direkte farlig. Vi var ute i dag for å kjøpe noen småsaker og der hvor kjøpesenteret er, var det fullt av boder rundt. Vi går forbi denne ene boden, på baksiden. Presseningen blåser imot oss, og jeg tenker som så at jeg ikke vil ha pressening i ansiktet og for C sin skyld. Forloveden og jeg er takknemlig jeg flyttet meg (da jeg trillet C), for akkurat idet vi går forbi detter en tung bokhylle fullt av sko ned, bare centimetere fra meg og C... Det skremte meg, og jeg gikk sjokkert videre, ble nesten litt irritert da forloveden snakket hele tiden om C og ikke om at jeg også kunne fått bokhylla på meg (det var irrasjonelt, men etterpå var jeg bare takknemlig hun var trygg)...

Forloveden sier at jeg reddet C, men jeg unngikk bare en fordømrade pressening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått toårsdag! :hjerte: Jeg og mannen har faktisk vært sammen i 10 år i år ( :overrasket: ) og vi husker fremdeles datoen. :fnise: Men siden vi er gift er det vel bryllupsdagen som er ''viktigst'' nå da, selv om jeg har sagt at vi må feire kjærestedagen i år også. :rodmer:

Hjelp, skummelt! :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Gratulerer med vel overstått toårsdag! :hjerte: Jeg og mannen har faktisk vært sammen i 10 år i år ( :overrasket: ) og vi husker fremdeles datoen. :fnise: Men siden vi er gift er det vel bryllupsdagen som er ''viktigst'' nå da, selv om jeg har sagt at vi må feire kjærestedagen i år også. :rodmer:

Hjelp, skummelt! :redd:

:sjenert: Takk! :rodmer:

Oj! Hele 10 år. Det er kjempelenge nok det. :jepp::fnise: Synes dere skal feire kjærestedagen også. Lurer på om jeg skal foreslå til forloveden at vi gifter oss på kjærestedagen vår.. :sjenert:

Ja, det var skummelt, og jeg var i sjokk mesteparten av turen ut i går.

---

C har stålkontroll på det å dra seg opp i stående, men null krabbing her. Har en flott liten film hvor hun drar seg opp på sofaen, for å ta tak i lekegrinda si. :fnise: Søte jenta mi. Er stolt av henne!:rodmer: Jaja, i morgen er en liten prøve igjen i nederlandsk. Har bare slappet av, for det hjelper ikke å panikklese dagene før. Vi prøver også å få inn nye vaner for C, nå som vi har tiden på vår side, og det går over all forventing. :sjenert: Har ikke vært like flink hele tiden, og nå må ting bli bedre. Hun spiser uansett godt og koser seg. :sjenert:

:rodmer: Og, jeg elsker både jenta mi og pappaen hennes (er takknemlig jeg ble sammen med den mannen, herlig pappa og en flott kjæreste, om noe lat).. :sjenert: Og, vi har oppturer og nedturer, vi krangler, men på slutten av dagen kysser vi og vi snakker gjennom ting. Vi prøver og feiler, men det virker som livet blir litt lettere.. :sjenert:

Edit: C satte seg opp på egenhånd... :rodmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Og så krabbet hun litt da, så ja.. Hu tulla her venter til hun kan mer og smeller til (satte seg opp i går og krabbet noen få "steg" i dag). :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke C! :jepp: Det er så kjekt å følge utviklinga deira! :) M har stått og gynga meir eller mindre i ein månad no, så vi er spente på når krypinga begynner ;)

Skummel episode med hylla som datt ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, skummelt med bokhylla! Så bra at du flyttet deg og C akkurat da! :)

Parforhold er jo litt av en reise, og både oppturer og nedturer er helt normalt. Men et sunt forhold har nok flest oppturer, og det virker det som dere har :rodmer:

Gratulerer med de første "krabbestegene" og at hun satte seg opp på egen hånd! :) Flinke C! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Flinke C! :jepp: Det er så kjekt å følge utviklinga deira! :) M har stått og gynga meir eller mindre i ein månad no, så vi er spente på når krypinga begynner ;)

Skummel episode med hylla som datt ned!

:sjenert: Takk, det er alltids artig å lese utviklingen til M også! :jepp: C har gynget lenge (nesten 2 måneder) før hun begynte å krabbe bittelitt.

Det var skummelt, men C har det bra. Det viktigste! :jepp:

Oj, skummelt med bokhylla! Så bra at du flyttet deg og C akkurat da! :)

Parforhold er jo litt av en reise, og både oppturer og nedturer er helt normalt. Men et sunt forhold har nok flest oppturer, og det virker det som dere har :rodmer:

Gratulerer med de første "krabbestegene" og at hun satte seg opp på egen hånd! :) Flinke C! :jepp:

Det var bare tilfeldigheter, men forloveden synes jeg er en helt. :skratte:

Det er en reise og det krever mye jobb når man har et lite barn også. :jepp: Uansett, det er heldigvis sånn ja, at sunne forhold har mange oppturer. Vi har mange av dem, men vi har noen nedturer. Vi har våre krangler og vi blir litt lei oss, men vi kan si unnskyld og vi snakker sammen så mye så mulig. :jepp: Vi prøver.

Takk! Hun er så flink! Var ikke bare tilfeldig at hun krabbet, hun gjorde det igjen nå. På morfars bursdag også! Spesielt! Litt vel stolt mamma her.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

C har vært utrolig flink i dag, i barnehagen gråt hun bare litt da jeg dro, så roet hun seg ned og lekte med de andre babyene. Synes det er så godt å høre. Er viktig for meg å vite at C trives og koser seg. De var nesten litt overrasket i barnehagen, siden hun vanligvis gråter en del mer når jeg går. Det var derimot ikke så morsomt når jeg kom, da fikk jeg ikke satt henne ned på stellebordet uten at C grep tak i skjorta mi og nektet å slippe (og gråt sårt). Jeg har ikke en baby jeg, har ei lita frøken som savner mammaen sin og som nå uttrykker det gjennom mer fysiske metoder enn tidligere. Blir så rørt over snuppa mi.. :rodmer: Det har vært litt knall og fall i dag, da C skulle klatre i oppvaskmaskinen. Hun ville rolig ned, men glapp taket og datt i bakken. Da passer det godt med mammakyss, for da roer vi oss ned fort. :sjenert:

Har hatt en del tester i nederlandsk, en i skriving (på fredag), en i lytting og en i lesing (begge disse i dag). Skrivingen fikk jeg ikke bestått på, men det var som forventet. Jeg har ikke grammatikken helt inne, og det vet jeg at jeg har problemer med. Hadde en god følelse, men tror det heller var mer fordi jeg skrev så mye. :skratte: I lesing og lytting derimot fikk jeg bestått og jeg er på nivået jeg skal være på lytting. :strix: Får nå bare sikte på å nå 20 av 20 og ikke 16 av 20 (som er akkurat nok til å få bestått) i lytting. Fikk 18 av 20 i lesing, det er jeg rimelig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Delphina

Vært en stund siden jeg har skrevet her, men nå drar C seg så mye i stående at jeg alltid må holde et øye med henne. Hun krabber, men hun er fryktelig selektiv akkurat der. Hun foretrekker helst å åle, men hun krabber når hun vil. :fnise: Uansett, det er rart at jenta mi er så stor at hun skal stå hele tiden. :sjenert: Hun elsker å spise brød på egenhånd og er utrolig flink med pinsettgrepet (noe som gjør matingen enkel for henne). Er stolt over lille jenta mi på hele 9 måneder! :strix: Like lenge ute som hun var inne i magen. Hun sover de fleste nettene gjennom, men nå som det er varmt er det en del oppvåkning. Prøver å holde det kjølig, men ikke alltid like enkelt.

Skolen er ferdig og jeg har sommerferie. Skal bruke tiden denne uken på å slappe av før jeg begynner på litt studering og turgåing med C. Problemet her er at det blir for ubehagelig varmt, slik at jeg heller vil være inne. :sjenert: Så, får håpe vi får litt kaldere vær (noe som er mulig, men da må det nesten pissregne sidelengs). Får håpe det blir grei temperatur for en varmblodig viking. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja, tenk! Like lenge ute av magen som inni! :rodmer: Vi er heldige som har så flotte ungar :)

Send litt varme hit opp da, eg tek gjerne imot litt ;)

Kos deg masse med ferie :) Skal de på nokon tur i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...