Gå til innhold

Smiling at the elephant

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Koselig å lese om utviklingen til C :) 8 måneder! - De vokser så fort! Altfor fort.

Høres ut som du er sliten, og at du har mye å gjøre! Men pass på helsen din først. Ikke slit deg helt ut. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Ååh, så fint sagt, nå ble jeg stolt :sjenert:

Har ikke noe i mot å spleise dem jeg altså, C er jo utrolig skjønn :lur::fnise:

Og du har forresten all grunn til å være stolt over C. Store, fine, flinke C :)

Ingen årsak, det er jo sant! Blir sjarmert hver gang jeg ser bilder av B. :fnise: Jammen da har de fått kjærester allerede. :skratte::lur: Neida.

:sjenert: Takk, er utrolig stolt, men hun er så god og smiler hele tiden, folk sjarmeres av henne.. ER godt å vite at jentungen har det bra med oss.

Koselig å lese om utviklingen til C :) 8 måneder! - De vokser så fort! Altfor fort.

Høres ut som du er sliten, og at du har mye å gjøre! Men pass på helsen din først. Ikke slit deg helt ut. :klemmer:

Ja, de vokser alt for fort. S er snart 8 måneder, tenk på det! :jepp:

Jeg er litt sliten, men mindre enn jeg har vært. Jeg sover ikke fulle netter da C har beina i ribbeina mine. :skratte: Ellers forsøker jeg bare å ta det med ro, og om en måneds tid har jeg 2 måneder fri. Gleder meg, samtidig som jeg gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på fredag er hun 8 måneder. Det er helt utrolig.

Samsover dere? Har aldri fått til det vi.

To måneder fri blir bra! :) Det må du nyte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C har blitt ei stor jente nå ja! :) Koselig å lese om utviklingen hennes! De blir store så fort! Og det skriver jeg nå, mens O har latterkrampe ved grinden til hunden, for det er så artig å ta borti han.. :fnise:

Det går jo unna med den nederlandsken, da! Men hvordan gjør du det med C? Du snakker vel norsk til henne, også snakker han nederlandsk?

Svigerinnen min er sammen med en fra Østerike, så der går det jo i tysk. Barna deres kan både tysk og norsk, men eldste forstår også mye engelsk fordi de snakker engelsk til hverandre som oftest. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ja, på fredag er hun 8 måneder. Det er helt utrolig.

Samsover dere? Har aldri fått til det vi.

To måneder fri blir bra! :) Det må du nyte!

Det er helt utrolig! Rundt 4 måneder til og vi har jenter som fyller året! HJELP!

Vi samsover til tider, da jeg glemmer å ta henne med tilbake til sengen sin! Er for trøtt til det. :sjenert: Gjorde det aldri før hu ble litt eldre faktisk, etter at hun begynte å våkne opp om natten. :sjenert:

Det skal jeg nyte! Grugleder meg

C har blitt ei stor jente nå ja! :) Koselig å lese om utviklingen hennes! De blir store så fort! Og det skriver jeg nå, mens O har latterkrampe ved grinden til hunden, for det er så artig å ta borti han.. :fnise:

Det går jo unna med den nederlandsken, da! Men hvordan gjør du det med C? Du snakker vel norsk til henne, også snakker han nederlandsk?

Svigerinnen min er sammen med en fra Østerike, så der går det jo i tysk. Barna deres kan både tysk og norsk, men eldste forstår også mye engelsk fordi de snakker engelsk til hverandre som oftest. :gjeiper:

Snart krabber hu, og før jeg vet ordet av det går hun. Går for fort. Sitter ofte og ser på nyfødte C og det er liksom ikke den C jeg kjenner selv om det er henne, om du forstår! Hun var så liten, men.. Ja, hun er det ikke nå lengre.

Så søtt! :rodmer: Høres bare helt herlig ut!

Det går utrolig fort, vi er alle litt overrasket. Jeg har ikke lært andre språk fort, tok meg 5 år med fransk og jeg kunne det ikke ordentlig. Jeg snakker hovedsaklig norsk, men av og til glipper det ut noen engelske og nederlandske fraser. Mellom forloveden og meg går det engelsk og nederlandsk. Jeg kan se på han at han er stolt av meg, han er så kry at det er komisk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Mensen ser ut til å være litt sånn her og der, som før, men denne måneden har den faktisk vært kort mellom to blødninger (26 dager mot vanlige 35). Tror ikke den er på bærtur, men påvirkes av ammingen. Uansett, denne mensen har bare vært ekkel, tredje dagen med blødning og jeg har fremdeles kramper. Pleier som regel å forsvinne første eller andre dagen. Jaja, jeg blør ikke like mye som sist gang heldigvis. Bare litt slitsomt med vondt.

C klatrer som bare det og det er ikke lenge til hu setter seg oppi vippestolen sin på egenhånd. :rodmer: Hu brukte den som en slags gåstol. :skratte:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring til vondtene :klemmer: Kjenner til menssmerter! Har slitt med det i maaange år, heldigvis har p-piller hjulpet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere hadde det fint i Norge! Må være spennende å ta med C til hjemlandet ditt!

Kjipt med menssmerter da, har du alltid hatt det? Jeg slipper heldigvis unna med bare vondt rett før jeg får/noen timer samme dag jeg har fått mensen. Men som for Teita var det verre før jeg begynte på p-piller, selv om det aldri har ødelagt dagen for meg noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

God bedring til vondtene :klemmer: Kjenner til menssmerter! Har slitt med det i maaange år, heldigvis har p-piller hjulpet meg.

Jeg har vært heldig og ikke slitt så voldsomt, men jeg synes denne måneden var litt vondt. Det er det eneste.

Så bra at dere hadde det fint i Norge! Må være spennende å ta med C til hjemlandet ditt!

Kjipt med menssmerter da, har du alltid hatt det? Jeg slipper heldigvis unna med bare vondt rett før jeg får/noen timer samme dag jeg har fått mensen. Men som for Teita var det verre før jeg begynte på p-piller, selv om det aldri har ødelagt dagen for meg noe særlig.

Det var spennende og jeg gleder meg til neste gang. Hun likte seg her og likte å leke med hunden til mamma og pappa, som var flink også! :jepp:

Jeg har heldigvis ikke alltid hatt det, er bare enkelte ganger jeg kan bli passe paralysert av smerte, men det er heldigvis sjeldent. Jeg har prøvd Yasmin, men har egentlig fått avsmaken for p-piller og det går fint når jeg har mensen.. Jeg overlever jo den dagen, så lenge det er smertestillende i nærheten. :skratte:

---

C klatrer på alt nå, og i dag la hun seg oppi vippestolen. Hun heiste seg opp og vips lå hun på tvers før hun la seg med hode ned. :skratte: Hun har lenge klatret på små ting, men hun har nå klatret opp i noe som krever en del krefter. Hun krabber ikke enda, men er veldig flink motorisk sett synes jeg. Leste at det er vanlig rundt 9 måneders alderen at de klatrer på ting. :sjenert: Hun har mange lyder, noen er : mama, dada, neeee-eeeei, nee-nee, bwah, ba-ba, gaga, heeee-eeei. Hun prater mye med babyer, men det tror jeg har sagt. Jaja, er ikke stort mer nytt her. C er fornøyd og det er det viktigste.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

C har definitivt løst hvordan hun klatrer og har nå også begynt å dra seg opp i stående. I tillegg vet hun nå at hendene kan gå opp når hun står i krabbestilling. Hun gjør alt så tilfeldig, her følger vi ikke typisk utvikling. :skratte: Sitte opp gjør hun også, men da etter å ha dratt seg opp i stående for så og sette seg ned. Og nå virker det også som hun ikke liker å reise fra barnehagen, hun gråt da hun måtte reise.. I tillegg sover hun på eget rom, med senga nede sånn at hun ikke drar seg ut av senga og faller ut. :jepp: Hun sover bedre på eget rom, og sover av og til hele natta.

Jaja, jeg har greid å bli skikkelig solbrent til tross for at det var overskyet den dagen jeg og forloveden spilte fotball. Det er fryktelig vondt å bare bruke bh, så ble halve dagen på skolen. Vi spilte med et par venner, en turnering og endte opp på 6. plass av 8 mulige. Ble god og blå etter å ha falt under takling. :fnise: Var deilig å spille litt og få bevegelse på skrotten. Ting går faktisk kjempebra mellom meg og forloveden, og vi feiret farsdag i går. Forloveden fikk kwarktaart med jordbærsmak og kylling med ost og hvitløk. Gjett om han var fornøyd! Eneste kjipe var at Nederland tapte i går, men sånn som de har spilt fotball, går det ikke akkurat an å vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at C ser ut til å trives i barnehagen.. :) Og nå krabber hun vel snart også. :) Går fort i svingene :jepp:

Senking av seng ja..Det må nok vi også få gjort snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så bra at C ser ut til å trives i barnehagen.. :) Og nå krabber hun vel snart også. :) Går fort i svingene :jepp:

Senking av seng ja..Det må nok vi også få gjort snart!

Jeg vet at hun trives, hun liker bare ikke å skilles fra mammaen sin. For hun gråter når jeg går og når hun ser meg. I dag satt hun og smilte mens hun spiste brød, til hun så meg. Da gikk sirena. Er koselig at hun blir glad for å se meg (ifølge kusina til forloveden er det snakk om at hun gråter av lettelse, siden hun vet at mamma er der). Snart krabber hun ja, hu drar seg helt fint i stående og klatrer nå. Er stolt av lilletrollet mitt jeg. :sjenert:

Det er alltids greit å få gjort. :jepp:

---

Må bare skryte bittelitt! Kunne egentlig fått en bedre karakter, men.. skal ikke klage på den jeg fikk i miljøfysikk (med tanke på at jeg har hatt et hektisk nederlandskkurs).. er et 1000 fag i Oslo, så det er rimelig lett.... Fikk B jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som får gode karakterer! :) B er kjempebra! :jepp:

Og det er alltid kjekt når ungen blir glad for å sjå mammaen sin :) (Eller pappaen også da, såklart ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Flink du er som får gode karakterer! :) B er kjempebra! :jepp:

Og det er alltid kjekt når ungen blir glad for å sjå mammaen sin :) (Eller pappaen også da, såklart ;) )

Takk! :sjenert:

Som jeg har skrevet, så kunne jeg jo gjort bedre, men jeg skal ikke klage. Jeg har vært for opptatt med andre ting til å kunne forberede meg optimalt (C og nederlandsk).

Er alltids morsomt å høre C bli så takknemlig for å se mammaen sin, men hun nyter jo tiden i barnehagen. Hun satt i går sammen med andre babyer og spiste litt brød og smilte. Så hun har det jo ikke vondt og det virker da som hun trives. Så så hu meg og da satte hu i gang. :fnise: Jeg kommer alltid og henter henne, gleder meg bare til hun forstår det, at mamma forsvinner ikke.

Gratulerer med B! Superbra! :hoppe:

Takk!

---

Jeg er blitt mitt gamle meg, jeg vil ha gode karakterer og er ikke takknemlige med ikke det beste. :skratte: Blitt mitt ungdomskoleselv igjen. :skratte: Jaja, jeg er jo fornøyd at jeg gjorde det så bra med tanke på at C er så aktiv som hun er og at jeg har vært så opptatt med andre studier. :fnise: Må bare sjekke igjen, at det faktisk stemmer. :fnise: Har visstnok også et veldig bra snitt i følge forloveden (her i Nederland), noe som gjør at jeg lett skulle greie å komme inn på universitetene her. Er ikke så bra i Norge.. Nå får jeg slutte å dvele. :fnise: Har en prøve jeg må øve på. :sjenert:

C sier "æææh" til dere alle. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er utrolig flink! Det står stor respekt av deg som har en liten baby, og likevel klarer studier! Herlighet. Jeg har MER enn nok med S jeg.. :sjenert: Men det sier vel mer om deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

B er da kjempebra i Norge også :jepp: Er ikke mange studiene man MÅ ha A på alt. :) Type psykolog og lege ja, men man kommer inn på de fleste andre studier med B i snitt :jepp:

Jeg er mer gjennomsnittlig, får som oftest C, også hender det jeg får bedre. På vgs har jeg to toppkarakterer som eksamenskarakter, noen femmere og den del firere. Det er jeg ganske fornøyd med. Fire i snitt, altså.. :gjeiper:

Ha en flott dag/uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg syns du er utrolig flink! Det står stor respekt av deg som har en liten baby, og likevel klarer studier! Herlighet. Jeg har MER enn nok med S jeg.. :sjenert: Men det sier vel mer om deg :)

Du skal være overrasket hvor man finner tid. Før jeg begynte på nederlandsken hadde jeg gjort store deler av faget jeg tok nå i starten av juni. :sjenert: Jeg holder jo et øye med henne, men jeg overvåker ikke C som en hauk. Jeg er alltid gjerne i samme rom, slik at hun ikke krabber inn i farlige situasjoner, er lettere å få gjort ting da.

B er da kjempebra i Norge også :jepp: Er ikke mange studiene man MÅ ha A på alt. :) Type psykolog og lege ja, men man kommer inn på de fleste andre studier med B i snitt :jepp:

Jeg er mer gjennomsnittlig, får som oftest C, også hender det jeg får bedre. På vgs har jeg to toppkarakterer som eksamenskarakter, noen femmere og den del firere. Det er jeg ganske fornøyd med. Fire i snitt, altså.. :gjeiper:

Ha en flott dag/uke! :)

Det er kjempebra, og jeg har en del av de (3 stk totalt). Nei, heldigvis er det ikke det, men jeg skulle nå gjerne hatt bedre snitt. Jaja, vet jo når jeg søker etter jobb at det ikke er karakterene de ser på, og cv-en min er så full av aktiviteter at ja.. Jeg tror de ser jeg er en aktiv frøken. :sjenert: Jeg har i spesialiseringfagene et snitt litt over C, og med alle karakterene, litt under C. Har valgt noen gale fag på universitetet, og ja.. Skulle gjerne ha valgt noen andre. Jaja. Hadde snitt på nesten 5 fra ungdomskolen og et dårlig snitt på 3,2 eller noe fra vgs (slet med alvorlig angst/depresjon og senreaksjon fra seksuell trakassering fra en kollega). Jaja, gjort er gjort og spist er spist. Jeg er bare 24, jeg har allerede en bachelor og mulighet for en master. Jeg vet jo hva jeg vil, men kanskje det er greit å jobbe litt? :fnise:

Jo takk i lige måde! :jepp:

---

C dro seg opp et trappetrinn, glapp tak og deiset i døra. Huff, så vondt ut. Dog, kan ikke forhindre henne fra å klatre på ting. Hun får sjeldent lov til å nærme seg trappa og nå er det vippestolen eller bilsetet som er morro. Hjelpes! Hun drar seg opp overalt og deiser i bakken. Er jo skummelt, men.. hva kan jeg gjøre? Putte bobleplast på henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye du kan gjøre. De må bare utforske og lære selv. Denne perioden går over, snart får hun mer kontroll på kroppen og bevegelsene, og da blir alt mye bedre.

Uansett er det ikke noe gøy når de små faller og slår seg.. :klemmer:

Nei, man kan jo ikke pakke ungene inn i bobleplast heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er ikke så mye du kan gjøre. De må bare utforske og lære selv. Denne perioden går over, snart får hun mer kontroll på kroppen og bevegelsene, og da blir alt mye bedre.

Uansett er det ikke noe gøy når de små faller og slår seg.. :klemmer:

Nei, man kan jo ikke pakke ungene inn i bobleplast heller.

Jeg er der og trøster henne når hun trenger det! Hun får vondt og da er et mammakyss greit. Jeg vil ikke ha et bobleplastbarn, jeg vil ha ei jente som tåler et trøkk og ikke er redd for å brekke en negl og det virker som hun er sånn nå. Hun gråter bare hvis det virkelig er vondt.

Med tanke på hvor små de er, og hvor mye de har utviklet seg, så er det stort i seg selv. Det er mye de har lært på kort tid. Det at de får vondt, lærer dem at de kanskje skal være mer forsiktige. Da tenker jeg på når C faller i bakken og slår seg etter å ha klatret. Hun klatrer, men utvikler motorikken annerledes, slik at hun ikke bare drar seg opp og slipper, men at hun drar seg opp, for så å sette seg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...