Gå til innhold

Smiling at the elephant

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Ja, det ser ut som jokking :fnise: Skikkelig komisk. Men prøver å ikke tenke sånn, siden det er en liten baby, stakkars :sjenert:

Håper du har hatt en fin helg, og en fin nederlansk morsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok slitsomt med studier og baby ja. Det kjente jeg på de tre første ukene av o sitt liv.

Hun utvikler seg fort ja, og det er jo så artig å se. O kommer seg bare bakover han, også går han opp i ca krabbestilling også, men står helt i ro da. ;) er spent på når o lærer seg å åle.

Ha en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ja, det ser ut som jokking :fnise: Skikkelig komisk. Men prøver å ikke tenke sånn, siden det er en liten baby, stakkars :sjenert:

Håper du har hatt en fin helg, og en fin nederlansk morsdag :)

:fnise: Det ser ut som det ja, og når hun står i krabbestilling på brystkassa mi, skrattler jeg. C er ikke akkurat en liten baby lengre, men jeg ser ikke akkurat gyngingen som jokking. Sa en gang på tull at "Se! C jokker på meg". :fnise: En eneste gang har jeg brukt ordet jokke.

Hun har fått dreisen på det å stå i krabbestilling. :fnise: Synes det er søtt. Snart går det fremover. :jepp: Hun stod også på føttene sine i går. Hu prøvde å klatre på meg. :fnise:

Takk i lige måde.

Det er nok slitsomt med studier og baby ja. Det kjente jeg på de tre første ukene av o sitt liv.

Hun utvikler seg fort ja, og det er jo så artig å se. O kommer seg bare bakover han, også går han opp i ca krabbestilling også, men står helt i ro da. ;) er spent på når o lærer seg å åle.

Ha en fin uke :)

Det er slitsomt, veldig slitsomt. Jeg har ikke det nivået som trengs, så de skal forsøke å få meg ned på et nivå som passer meg bedre enn det jeg er på nå. Må få inn basisen, men jeg har lært mye på den uken jeg har vært på. Har noen gode dager, noen dårlige.

C går fullstendig i krabbestilling og har begynt å løfte knærne opp fra bakken. Skal sies hun prøvde å klatre på meg, men hun stod og støttet seg på benet mitt. :rodme: Var søtt.

Det er jo en del babyer som går baklengs før de plutselig starter å krabbe. Kan hende O er slik.

---

Er veldig mye å gjøre for tiden, C er så full av energi at det nesten er til å bli sliten av. Det er veldig varierte dager nå for tiden. Noen dager har jeg mestringsfølelse, andre dager føler jeg ikke meg helt i slaget.

Håper dere alle har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på deg selv, Delphinamor :klemmer: Ikke slite deg helt ut, det ganger ingen i lengden. Vet hva jeg snakker om. Be om hjelp når du trenger det.

Ellers så kjenner jeg til det å ha et barn med MYE energi! Har aldri møtt noen som har så mye energi på morgen før :fnise: Jeg er av typen som helst vil ligge å dra meg lenge.. Det kan jeg ikke gjøre nå, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar nok på når du har så mye å gjøre hele dagen! Er en fulltidsjobb i seg selv å være mamma, selv om hun er litt i barnehagen innimellom. Det er ikke som om du får tid til å slappe noe særlig av da heller, i og med at du har et så krevende kurs.

Satser på at det blir litt bedre hvis du får komme ned et nivå. Det tar nok ikke lang tid før du er tilbake på det nivået du er på nå, men da blir det i alle fall lettere når du har lært litt mer :jepp:

Vil ønske deg en fin 17.mai i morgen, vet ikke om den blir feiret noe særlig i Nederland :fnise: Men kanskje du flagger litt for Norge? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Pass på deg selv, Delphinamor :klemmer: Ikke slite deg helt ut, det ganger ingen i lengden. Vet hva jeg snakker om. Be om hjelp når du trenger det.

Ellers så kjenner jeg til det å ha et barn med MYE energi! Har aldri møtt noen som har så mye energi på morgen før :fnise: Jeg er av typen som helst vil ligge å dra meg lenge.. Det kan jeg ikke gjøre nå, for å si det sånn.

Jeg passer godt på meg selv. :klemmer: Jeg har slappet av denne uken, har hatt en del fri. Er deilig det. :jepp:

Tror ingen kjenner noen så energiske som når man får egne barn. C er blitt så klatremus at det er helt grusomt, klatrer over bena mine for å komme seg fortest mulig til diverse ting hun ikke skal leke med.

Det tar nok på når du har så mye å gjøre hele dagen! Er en fulltidsjobb i seg selv å være mamma, selv om hun er litt i barnehagen innimellom. Det er ikke som om du får tid til å slappe noe særlig av da heller, i og med at du har et så krevende kurs.

Satser på at det blir litt bedre hvis du får komme ned et nivå. Det tar nok ikke lang tid før du er tilbake på det nivået du er på nå, men da blir det i alle fall lettere når du har lært litt mer :jepp:

Vil ønske deg en fin 17.mai i morgen, vet ikke om den blir feiret noe særlig i Nederland :fnise: Men kanskje du flagger litt for Norge? :ler:

Det går seg til. Føler ting går bedre og jeg har mine teknikker for hvordan jeg håndterer det. Jeg lærer heldigvis fort og gjør det faktisk utrolig bra på lytting og lesing. Jobber hardt med skriving og snakking. Først og fremst skriving. Når det går automatisk, kan jeg jo mer eller mindre prate. :sjenert:

Vi feiret det bare ved å se på en leilighet. :sjenert:

---

Har ikke vært her på lenge og det blir lengre og lengre mellom hver gang. Jeg leser dagbøkene deres, men har nesten ikke tid til å svare. C er overalt og full av energi. Hun gynger så til de grader at jeg tror hun snart krabber. Hun er også veldig klatremus og klatrer på meg og andre ting. Det går bedre i barnehagen og vi får mange komplimenter for C, at hun er ganske så spesiell på en god måte, altså hun forstår mer enn det som de på hennes alderstrinn gjør (ifølge barnehagetantene). Hun er også veldig sjarmerende og folk blir sjarmert. Er koselig å høre sånt. :sjenert: Er stolt av lillejenta mi, som desverre vokser så alt for fort opp. Hun peker og er nysgjerrig.

Jeg beklager kortere innlegg, men.. Tiden går når man har mye å gjøre. Håper dere har hatt en fin helg og en fin uke, og håper dere også får en fin fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye:

Så flink du er, Delphina! :) Du har jo masse å gjøre og får det til.

Jeg syns det er vanskelig å få til alt husarbeidet som må gjøres i løpet av en dag, når lille frøken er våken.. Her har vi også ei som er over alt nemlig.

Du er rett og slett supermamma! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt står bra til med dere :)

Er så koselig å få skryt av de små :rodmer: Da blir man jo enda mer stolt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre hvordan det går. Klart du blir stolt når du får skryt av jenta di :) disse barna er jo noe å være stolt av. :)

Skjønner du ikke har like god tid lenger, sånn er det bare....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Håper alt står bra til med en liten krabat i hus :) Forstår godt at det blir travelt! Så kjekt med skryt av C :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt er bra med dere alle sammen. Skjønner godt du et travelt opptatt, og noen ganger må man bare prioritere, og da skjønner jeg godt at du prioriterer andre ting enn KG :) Tenkte bare jeg skulle innom å informere om at du ikke er glemt her inne :fnise::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:goodbye:

Så flink du er, Delphina! :) Du har jo masse å gjøre og får det til.

Jeg syns det er vanskelig å få til alt husarbeidet som må gjøres i løpet av en dag, når lille frøken er våken.. Her har vi også ei som er over alt nemlig.

Du er rett og slett supermamma! :jepp:

:sjenert: Må man, så må man. Jeg er sliten på slutten av dagen, noe som gjør at jeg ikke har så mye energi for mannen. C er overalt hun også. Skal klatre på alt.

Jeg er ikke en supermamma, bare veldig veldig full av energi til tider. :fnise:

Håper alt står bra til med dere :)

Er så koselig å få skryt av de små :rodmer: Da blir man jo enda mer stolt.

Her står alt bra med oss, vel mesteparten av tiden. Det er veldig mye opp og ned nå, for jeg er mer utslitt etter nederlandsken.

Det er så koselig ja! :rodmer:

Koselig å høre hvordan det går. Klart du blir stolt når du får skryt av jenta di :) disse barna er jo noe å være stolt av. :)

Skjønner du ikke har like god tid lenger, sånn er det bare....:)

De er til å være stolte av. :sjenert:

Det er lite tid til annet enn husrydding, å ta vare på C og å gjøre leksene mine. Om jeg skal studere, må C hvertfall være litt større!

Håper alt står bra til med en liten krabat i hus :) Forstår godt at det blir travelt! Så kjekt med skryt av C :rodmer:

Alt står bra til her! :jepp: Er så grusomt lite tid til KG, jeg er innom og leser, men er jo begrenset hvor mye tid jeg har til å svare!

Håper alt er bra med dere alle sammen. Skjønner godt du et travelt opptatt, og noen ganger må man bare prioritere, og da skjønner jeg godt at du prioriterer andre ting enn KG :) Tenkte bare jeg skulle innom å informere om at du ikke er glemt her inne :fnise::klemmer:

Du er så skjønn du Pjusk! :jepp: Her står det bra til, er perioder hvor det går litt dårlig, og andre dager hvor det går bra. Er bare sånn det er. Desverre er jo KG gjerne et tidsfordriv og nå som jeg har mye å fylle opp dagen med, blir jo KG nedprioritert.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jess da, her har jeg ikke vært på en god stund. Lever da enda som dere på FB har sett. :fnise: Er også i hjemlandet! Var litt rart å se fjell igjen! :skratte: Jaja, det er mye som skjer nå for tiden, C har en del separasjonsangst, men det går bedre og bedre i barnehagen. Jeg skulle egentlig dyttes ned et hakk i nederlandsken, men jeg sitter i samme klassen og jeg skriver bedre. Så, ja jeg greier jo å henge med. :fnise: Ting går veldig opp og ned med meg og forloveden, det er så slitsomt med alt det jeg gjør at jeg av og til blir litt sliten og lei, og han er sliten og lei. Håper ting forbedrer seg etter denne første eksamen, da har jeg en ting mindre å tenke på...

C gjør så mye rart nå for tiden. Hun krabber ikke helt enda, gynger som bare rakkeren enda. Hun skal klatre på alt, og jeg er litt redd hun begynner å krabbe opp trappen, hun ser trappen, griper tak i den og heiser seg litt opp mens hun ler. Hun heiser seg opp slik at hun står på føttene, så jeg vil nesten si hun heiser seg opp i sånn halvveis stående, for hun står lent over det hun vil klatre opp på. :fnise: Hun gjør det overraskende ofte, så kan godt hende hun dropper krabbinga og går rett på å stå. C benytter seg en del av pinsettgrepet, hun lager små samtaler med oss og hun sjarmerer alle. Hun kan ta tak i kopper og flasken sin og sette tutten i munnen og lener seg litt bakover eller ta koppen rett vei. Så, hun har forstått det med flaska. :fnise: Hun har lenge forflyttet tingene fra en hand til en annen. Hun setter seg ikke opp helt enda, men hun prøver. De gangene vi setter henne i sittende stilling, sitter hun stødig. Hun elsker å hoppe på fanget mitt, var ikke så begeistret for det før, men nå er det så morsomt. Hun følger sin utvikling helt perfekt og jeg synes hun er flink på å forstå ting. Er sikkert en del av utviklingen hennes jeg har glemt, var litt sent i seng i går og så var det tidlig opp i dag.

Får gå tilbake til å lese på eksamen! Får håpe jeg får litt tid til å komme innom snart! :goodbye:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Delphina er i Norge! :flagg:

Jeg har veldig lyst å møte deg, men akkurat nå ligger jeg jo syk med influensa.. Men hvor lenge blir du?

Skjønner godt at det blir litt berg og dalbane når man er slitne begge to. Kjenner godt til den for å si det sånn.. Sånn har vi det egentlig her hele tiden. Gleder meg til den dagen vi ikke er så slitne hele tiden..

Håper alt står bra til med klatremusen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det er rart å se fjell igjen ja! Håper du har (hadde? husker ikke hvor lenge du skal være) det kjempefint i Norge!

Regner med at ting blir bedre med dere når det ikke er så mange ting på gang! Det er ikke rart at dere er slitne. Dere får ta dere noen alenekvelder bare dere to, nyte hverandre! Godt at dere er klar over at dere er trøtte også, da er det nok lettere å ordne problemene :)

Kjekt å følge utviklingen til C :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så skjønn du Pjusk! :jepp: Her står det bra til, er perioder hvor det går litt dårlig, og andre dager hvor det går bra. Er bare sånn det er. Desverre er jo KG gjerne et tidsfordriv og nå som jeg har mye å fylle opp dagen med, blir jo KG nedprioritert.

:klemmer:

Det går nok litt opp og ned hos alle vil jeg tro, så det er jo i allefall helt vanlig :jepp: KG er gjerne et tidsfordriv ja, så tror nok de fleste skjønner at man ikke er like aktiv hele tiden :)

Håper du koser deg masse i Norge, Delphina! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har ein super tur til vakre Noreg! :hoppe:

Kjekt å lese om C, M følger jo hakk i hel :jepp: Og så er jo ho kjempesøt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Delphina er i Norge! :flagg:

Jeg har veldig lyst å møte deg, men akkurat nå ligger jeg jo syk med influensa.. Men hvor lenge blir du?

Skjønner godt at det blir litt berg og dalbane når man er slitne begge to. Kjenner godt til den for å si det sånn.. Sånn har vi det egentlig her hele tiden. Gleder meg til den dagen vi ikke er så slitne hele tiden..

Håper alt står bra til med klatremusen din :)

Neste gang! Nå er jeg jo tilbake i Nederland, og jeg beklager at det ikke ble noe av. Var selv utslitt, selv om det bare er en dårlig unnskyldning.

Huff, høres ikke så greit ut. Vi har det faktisk bedre nå, tror det er det at vi samarbeider bedre.

Alt står bra til med henne, håper det står bra til lille prinsessa di!

Kan tenke meg det er rart å se fjell igjen ja! Håper du har (hadde? husker ikke hvor lenge du skal være) det kjempefint i Norge!

Regner med at ting blir bedre med dere når det ikke er så mange ting på gang! Det er ikke rart at dere er slitne. Dere får ta dere noen alenekvelder bare dere to, nyte hverandre! Godt at dere er klar over at dere er trøtte også, da er det nok lettere å ordne problemene :)

Kjekt å følge utviklingen til C :klemmer:

Jeg hadde det kjempefint. Kom tilbake for et par dager siden! :jepp:

Det har blitt bedre, jeg stresser ikke særlig og har bedre tid. Jeg er dessverre veldig glad i å bruke hodet, slik at jeg kanskje blir litt for opptatt med det. Vi har funnet ut vi ikke er like flinke til å prate, men nå som vi på en måte prater mer, kjenner jeg at jeg er forelsket i tullingen min.. :rodmer:

Takk! Er kjekt å skrive om det hun tar for seg.

Det går nok litt opp og ned hos alle vil jeg tro, så det er jo i allefall helt vanlig :jepp: KG er gjerne et tidsfordriv ja, så tror nok de fleste skjønner at man ikke er like aktiv hele tiden :)

Håper du koser deg masse i Norge, Delphina! :)

Jeg koste meg mye, og ja, det er slik at folk ikke alltid er aktiv. Jeg har mye å gjøre med ei jente på 8 måneder som vil være med mammaen sin mye.. Må bare skrive dette da pjusk, B er bare nydelig. Er nesten så jeg har lyst til å være gæren mamma og spleise C og B. :skratte: Nei huff!

Håper du har ein super tur til vakre Noreg! :hoppe:

Kjekt å lese om C, M følger jo hakk i hel :jepp: Og så er jo ho kjempesøt da :)

Jeg har hatt en super tur! Var vemodig å reise. :sukk:

Tusen takk! :rodmer: Hun er mammas lille solstråle og han M er jo så kjekk atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Lever enda, men livet er hektisk med ei aktiv frøken og studier. Nå er det bare nederlandskstudie, men det er mye som skal gjøres og læres. :sjenert: Ja, for litt over en måned siden kunne jeg ikke bygge opp setninger ordentlig og ikke kunne jeg prate, men nå er jeg allerede mer komfortabel og prøver hele tiden. Skulle jo egentlig bli satt ned et nivå, men jeg hentet meg opp i en rimelig god fart. Jeg lærer hver dag og øver så mye jeg kan. Prater med forloveden på nederlandsk og han er rimelig stolt av meg nå, siden jeg kan mer enn forventet. :sjenert: Deilig med en god følelse. Læreren er også flink til å sjekke, og hun virker nesten litt overrasket, men kan hende jeg tror det siden jeg er overrasket selv.

C har det bra og hun er mye oppe i krabbestilling, gjør snart dette mer enn hun er på magen. :fnise: Hun er litt irritert at hun ikke kan krabbe enda, så hun blir frustrert og lei seg. Beina hennes vil fremover, men armene sitter bom fast. Hun var også veldig rolig på flyet på vei tilbake. Da vi fløy til Norge var hun sliten og sulten, og ørevondt på toppen av det hele grunnet trykket var dråpen, men det roet seg ned med litt melk og litt søvn. Foreldrene mine og bror min var sjarmerte og fikk ikke nok av henne. Det var 8 herlige dager som jeg savner, gleder meg allerede til neste gang vi skal nordover. :jepp: C vinker litt også, men det er bare til meg. Hun prater også veldig mye til enkelte (hu er selektiv), og hu babler og babler. :fnise: Pinsettgrepet benyttes en god del og hun har god kontroll på mye finmotoriske bevegelser. Hun utvikler seg som hun skal og griper tak i ting, hun gjorde det hun skulle på kontrollen i dag. Hu er også 71 cm og 8,5kg. Stooor og fin! :hjerte: Hun sitter helt fint selv og leker med andre babyer, og hun viser også stor interesse for det å leke med andre også. Hun mater seg selv uten problemer når hun får et stykke brød å spise på. Hun spiser grøt på morgenen og på kvelden, hun har ikke problemer med magen og hun virker mer fornøyd med fire måltid hvor hun får fast føde.

Er stolt av datteren min jeg! :rodmer::hjerte: Tenk så stor hun har blitt! Er ikke lenge til jeg faktisk skal feire min datters 1-årsdag!

Edit: Glemte å legge til at C nå har fått eget soverom og det er litt deilig for oss voksne. :sjenert:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koste meg mye, og ja, det er slik at folk ikke alltid er aktiv. Jeg har mye å gjøre med ei jente på 8 måneder som vil være med mammaen sin mye.. Må bare skrive dette da pjusk, B er bare nydelig. Er nesten så jeg har lyst til å være gæren mamma og spleise C og B. :skratte: Nei huff!

Ååh, så fint sagt, nå ble jeg stolt :sjenert:

Har ikke noe i mot å spleise dem jeg altså, C er jo utrolig skjønn :lur::fnise:

Og du har forresten all grunn til å være stolt over C. Store, fine, flinke C :)

Endret av Pjusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...