Gå til innhold

Smiling at the elephant

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Murlocen min har funnet ut at føttene er gruelig gode å spise, så så snart bleien er av, er tærne langt inni munnen. Og det er ikke bare-bare å lirke dem ut derfra når bleien skal på igjen. Og jeg ser med gru frem til hun er like gammel som C, siden jeg er utmerket klar over at umulius-tendensene ikke kommer til å bli bedre. :fnise:

Men jeg har funnet et triks som funker omtrent 80% av tiden: Jeg spør hvor stor hun er. =P Da skal hun vise (må hjelpe til med en dytt i armene, selvsagt), og den moroa kan ikke føttene være med på. Så da får jeg iallefall bleien brettet oppover. Og så tar det en 5-10 forsøk på å få bleien til å sitte fint, siden stellebordet ikke er designet for stille-ligging; det må behørig vrikkes når man ligger der. Men hun er så søt, når hun styrer sånn. :rodmer:

Haha, måtte le når eg las dette. N har også hatt ein lengre periode med tærne inn i munnen når bleia er av, og det er ikkje lett å få bleia på ein stump uten føtter :fnise:

Akkurat no er det kløing på tissen som er det store... Ikkje spesielt heldig når det er bæsjebleier!

Mitt triks er, bortsett frå leiker/salvetube/ei bleie å leike med, å legge ein klut eller et plagg over fjeset hennar. Og seier 'henne N?' (det betyr kor er N :fnise: ) Då ligg ho alldeles urørlig til eg tar vekk kluten, og seier 'der!'. Og så ler ho :rodmer: Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Jeg forstår at du ble skremt av at hun ramlet ut av senga, men uhell skjer! Og du burde absolutt være mor. Tenk; du er verdens beste mamma for C!

Koselig med nysgjerrig og tøysete liten jente, men det er nok slitsomt å skifte på en liten ål ja! hehe. Spennende med barnehage!

Så fint å lese det positive du skriver :klemmer:

:sjenert: Det var vondt å høre henne gråte.

Hun er veldig tøysete og klasket leggen i bæsjebleia, og når jeg har ørebetennelse, var jeg alt annet enn fornøyd. :fnise: Det er slitsomt, men jeg prøver det jeg kan. Det blir spennende med barnehage, tenk hun er sååååå stor nå!

Takk. :klemmer: Vi har dager hvor ting går litt dårlig, da får man tenke på det positive.

Murlocen min har funnet ut at føttene er gruelig gode å spise, så så snart bleien er av, er tærne langt inni munnen. Og det er ikke bare-bare å lirke dem ut derfra når bleien skal på igjen. Og jeg ser med gru frem til hun er like gammel som C, siden jeg er utmerket klar over at umulius-tendensene ikke kommer til å bli bedre. :fnise:

Men jeg har funnet et triks som funker omtrent 80% av tiden: Jeg spør hvor stor hun er. =P Da skal hun vise (må hjelpe til med en dytt i armene, selvsagt), og den moroa kan ikke føttene være med på. Så da får jeg iallefall bleien brettet oppover. Og så tar det en 5-10 forsøk på å få bleien til å sitte fint, siden stellebordet ikke er designet for stille-ligging; det må behørig vrikkes når man ligger der. Men hun er så søt, når hun styrer sånn. :rodmer:

Det problemet med føtter som kan spises, har jeg hatt et problem med i 3 måneder. :fnise: jeg fant ut at jeg distraherte C med å leke og tøyse med henne eller å ta foten og "spise" på den selv, da blir hu så satt ut. :fnise:

Takk for tips forresten. Har prøvd leker, men interessen for akkurat DEN leken holder ikke lenge og plutselig er det nakne rumper i været igjen og hun drar til seg boksen med alle stellesaker. :jepp:

Haha, måtte le når eg las dette. N har også hatt ein lengre periode med tærne inn i munnen når bleia er av, og det er ikkje lett å få bleia på ein stump uten føtter :fnise:

Akkurat no er det kløing på tissen som er det store... Ikkje spesielt heldig når det er bæsjebleier!

Mitt triks er, bortsett frå leiker/salvetube/ei bleie å leike med, å legge ein klut eller et plagg over fjeset hennar. Og seier 'henne N?' (det betyr kor er N :fnise: ) Då ligg ho alldeles urørlig til eg tar vekk kluten, og seier 'der!'. Og så ler ho :rodmer: Hehe!

I hear you! Det med føtter i munnen og stump uten føtter, ja.. Hadde nok med det. Plutselig var det å rulle rundt og leke med boksen med kluter eller boksen med stellesakene til C.

---

Har prøvd med leker, og prøver å fange hennes interesse, men det går så så lenge før boksen med stelleprodukter og bleier plutselig er mer interessant! Vi har denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10185593/ i svart, som er ypperlig for bleier og slikt! Den er så morsom å leke med nå. :jepp:

C er grei å ha med å gjøre, hun er bare veldig nysgjerrig, og hun er fryktelig turbo.. Hun skyver seg unna med høyrebenet og det går fort når hun åler. Er glad hun fremdeles ikke krabber, for da blir det rett ned i første etasje og da skal jeg ha et gjerde rundt der hun er. :fnise:

Vi må også snart sette ned senga hennes, da hun drar seg opp litt når hun ligger der. Kan noen vennligst fortelle C at hun skal være baby litt lengre, hun hører ikke på meg! :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

C har hatt en del bæsjebleier nå i det siste, fra å bæsje en gang i blant, så har hun plutselig bæsjet 6 ganger på 2 dager. I tillegg har hun vært vrien å få til å sove de samme dagene. Så, i natt var det plutselig stille. over 2 uker med nattamming og så var det plutselig å sove gjennom natten. Kan hende det er unntaket, og at vi er tilbake til "normalt" i natt, en nattamming og kosing i mammas armer. :fnise:

Jeg skrev i går om C som dytter seg fremover med et ben. Vel, det ser ut som hun har funnet ut hvordan hun beveger seg fremover med begge nå, men det er fremdeles høyre ben som er dominerende. Det, og stumpen er opp. :fnise: Har en sjarmerende film der hun "åler" 2 meter på under minuttet. Store jenta mi :rodmer:

I dag skal jeg ut og gå en tur, har vært sliten i det siste, så C og jeg har bare vært inne og kost oss. :sjenert:

---

Tillegg:

Ser på filmer av C da hun akkurat hadde begynt å bable. :grine: Hvor har babyen min blitt av?! :grine: Sitter her og kjenner vemodet gripe rundt hjertet mitt! Jeg elsker datteren min, men jeg savner også den tiden hun var så liten! Det er så rart å se det motoriske fremdeles være så hakkete, at vi støttet hodet hennes og at hun var så liten. Lille babyen min har blitt et stort spedbarn som har kontroll over armer og ben og vil helst utforske hele verden på en dag!

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner også den lille babyen min :hjerte: Gråter når jeg ser på filmer fra de første dagene..

S har også begynt å bæsje MYE! Fra en gang i uken (MM) til flere ganger om dagen (Fast føde) Vel, systemet fungerer ihvertfall :fnise:

Får håpe dere er tilbake til å sove gjennom hele natten :) Skulle ønske vi kunne kommet dit igjen og, men det virker ikke sånn. Hadde vel bare en snill måned en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fort i svingene! :jepp:

Det er rart å tenke på at de har vært små babyer som ikke gjorde annet enn å spise, sove og gjøre i bleien sin. Som ikke klarte å holde det store, tunge hodet og som ikke kunne stå med sin egen vekt på beina.

Vemodig!

O har forrsten også begynt å spise på tærne sine.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Savner også den lille babyen min :hjerte: Gråter når jeg ser på filmer fra de første dagene..

S har også begynt å bæsje MYE! Fra en gang i uken (MM) til flere ganger om dagen (Fast føde) Vel, systemet fungerer ihvertfall :fnise:

Får håpe dere er tilbake til å sove gjennom hele natten :) Skulle ønske vi kunne kommet dit igjen og, men det virker ikke sånn. Hadde vel bare en snill måned en gang :fnise:

Det er rart når de vokser til, deilig, men også vemodig. Det er rart å tenke på hvor liten hun var og hver gang jeg ser en baby som er noen måneder yngre enn C, lurer jeg på om C virkelig var så liten. Er nesten fristende å ta frem noen bodyer fra da hun var nyfødt. :sjenert:

C har bare hatt perioder hvor hun har bæsjet mye, nå er vi nesten tilbake til normalen, og nå er hun gretten, tygger på alt og sutter på kalde kluter.

Ikke noe soving gjennom natten, men vi har funnet ut at C ruller over på magen og vekker seg selv på den måten, så vi skal snart ta i bruk sovepose. :sjenert: Får se hvordan nattesøvnen blir da. :sjenert: Det er kun en gang om natten hun våkner opp, så jeg er jo heldig i den forstand, men det tærer på.

---

Det er ikke stort som skjer nå for tiden, vi har fått en fin rutine med C, hun sovner på egenhånd, men av og til trengs det litt ekstra. Det er litt deilig at hun blir såpass stor at jeg kan gi henne litt brød, at hun drikker vann uten problemer og at hun leker for seg selv. Hun lager mer ordentlige lyder nå, som bla-bla, whaa-whaa, ba-ba.. Ja, sånne lyder.. Hun prøver å etterligne lyder hun hører, er litt spesielt det. :sjenert:

Skal på introduksjonsmøte i dag, med de andre jeg skal gå nederlandsk-kurs med. Blir litt rart det, og jeg gleder meg sånn til å studere igjen! Jeg savner det å være ute blant mennesker, og jeg vet jeg kommer til å være blant likesinnede, blant mennesker i tilsvarende situasjon. Gleder meg til å begynne å jobbe, eller å jobbe med masteren. Vi får se hvordan ting blir. Får jeg jobb som er relevant, blir det ikke studier, blir det ikke det, så studerer jeg (mens jeg jobber kveld). :sjenert:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Går fort i svingene! :jepp:

Det er rart å tenke på at de har vært små babyer som ikke gjorde annet enn å spise, sove og gjøre i bleien sin. Som ikke klarte å holde det store, tunge hodet og som ikke kunne stå med sin egen vekt på beina.

Vemodig!

O har forrsten også begynt å spise på tærne sine.. :fnise:

Det er ufattelig vemodig, samtidig som det er litt deilig. Misforstå meg rett, jeg savner lille, nyfødte C, men jeg elsker å bli kjent med datteren vår, jeg elsker å se henne vokse til å bli ei sosial lita frøken. Samtidig savner jeg sparkene, hikken og det lille sårbare mennesket som akkurat hadde kommet til verden.

:fnise: Åååh, det er herlig å se på tenker jeg! :fnise::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en rask tur innom. Vi har tatt i bruk sovepose. Det hjelper litt, men mest for at hun ikke skal fryse fordi hun sparker av seg dyna. Det skal litt mer til å rulle over på magen, men hun ligger på mange likevel når jeg kommer inn å henter henne om morningen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Bare en rask tur innom. Vi har tatt i bruk sovepose. Det hjelper litt, men mest for at hun ikke skal fryse fordi hun sparker av seg dyna. Det skal litt mer til å rulle over på magen, men hun ligger på mange likevel når jeg kommer inn å henter henne om morningen :fnise:

Vi får se om det hjelper, hun er overalt når hun først våkner opp. Snur seg 180 grader, dvs hodet er ved fotenden og hun leker med teppet sitt. :fnise: Hun sover godt på siden, men hun ruller over i løpet av natten, tror ikke det er så gøy.

---

Var på introduksjonskurset.. Føltes rart ut, folk snakket nederlandsk, jeg forstod hva som ble sagt. Så, etter at vi hadde signert kontrakter og slikt, fikk vi beskjed om gruppen vi skal være på og hvilke bøker vi får.. Jeg kan ikke snakke nederlandsk og jeg har bare bodd her et år, allikevel var jeg den i gruppa med den høyeste forståelsen og fikk beskjed at jeg skulle begynne på "De finale", men om jeg ville, hvis jeg synes den var for vanskelig, så skulle jeg få en litt lettere en.. De fleste der skulle begynne på lavere kurs... Og, boken "De Finale" var perfekt! Så, ja.. Delphina skal gå høyeste mulig kurs i nederlandsk, etter å ha bodd her bare et år.. :sjenert:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må være herlig å se at lillejenta vokser, selv om det såklart skjer altfor fort :fnise: Jammen meg er du flink i nederlandsk! Jøss, så bra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ja det må være herlig å se at lillejenta vokser, selv om det såklart skjer altfor fort :fnise: Jammen meg er du flink i nederlandsk! Jøss, så bra! :jepp:

Det er helt herlig, noe helt spesielt. Gled deg til det er din tur til å se det lille barnet (eller som jeg kaller C, lille kosetrollet) ditt vokse opp, det er noe spesielt. Slitsomt ja, men.. Det er verdt det synes jeg, og jeg er ikke en unge-person. :sjenert: Det er vemodig, føles som det var i forrige uke C var nyfødt. :sjenert:

:sjenert: Takk! Trodde de hadde blingset da jeg fikk høre resultatet for 1,5 måned siden, trodde de hadde byttet om prøven. Så, når jeg satt der i går og ventet på informasjonen min, fikk jeg da beskjed at jo, nederlandskprøven min hadde gitt så gode resultater at jeg kunne gå rett på siste boka. Skal sies jeg også fikk nesten full pott på læringskurvetesten, så jeg har lett for å tilegne meg kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Du er så flink, Delphinamor! :) Hurra for deg som går på det vanskeligste kurset!

Takk Teitamor! Det er jo spesielt, finnes ikke noe høyere kurs og når hu som tok oss i mot sa det var "moelijk" (vanskelig) eller "erg moelijk" (veldig vanskelig), satt jeg og var nervøs og tenkte" De kunne umulig ha satt meg opp på rett kurs.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: Har fått tatt passfoto av C, og det var pokker ikke morro! :fnise: Endte opp med et veldig forskrekka bilde av henne og du som jeg lo. Beklager, men bildet var søtt og bare morsomt. Hu satt med rangle i hånda og en ekstrem furteleppe, og det var lite morsomt å bli vekket for å bli tatt bilde av. Uansett, nå har vi id-kort for C (siden vi mest trolig reiser innenfor EU de neste 5 årene, med tanke på situasjonen vår).

Vi får lån også, så nå kan vi se etter noen leiligheter. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars C som blir vekket for å bli fotografert.. :fnise:

Gratulerer med lån - så kjekt!! Herlig å kunne se på leiligheter! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Stakkars C som blir vekket for å bli fotografert.. :fnise:

Gratulerer med lån - så kjekt!! Herlig å kunne se på leiligheter! :hoppendeglad:

:fnise: Vi følte oss slemme, men hun var mer skremt av hvor vi satt! Heldigvis var ikke bildet helt ille, men jeg fniste med en gang jeg så det. :sjenert:

Det er herlig, vi fikk et mindre lån tidligere, men nå får vi et som gjør det lettere for oss å se en leilighet som er litt større. Hadde jeg jobbet, hadde vi kunne kjøpt huset vi bor i, men jeg vil heller ha en leilighet egentlig. :sjenert:

Haha! :fnise:

Gratulerer med lån! :) Håper dere finner noe fint, som passer dere alle tre godt.

:fnise: Det var nødvendig, for vi trenger id-kort for C. :sjenert:

Takk, det er et mer gunstig lån, dog vi har lånt litt penger fra foreldrene våre også, så.. Ja, vi får et lån som gjør det lettere for oss å finne en leilighet. Er litt deilig det! :jepp:

---

Fine dagen i dag! :jepp: Det går mot sommer, det går mot gode tider. :sjenert: Det er deilig å ha det litt godt mentalt, jeg hadde en periode etter operasjonen der jeg gikk inn og ut av depresjon og fikk panikkangst. :sjenert: Nå har jeg fått se at jeg kan mer nederlandsk enn jeg trodde, jeg vet at jeg er en god mor for C, selv om jeg ikke alltid føler jeg er det. Forloveden og jeg har hatt våre krangler, men vi greier å få ting til å fungere, vi snakker sammen og vi kan tilgi og innrømme at vi tok feil. Ja, det er tider hvor det virker skikkelig brutalt. :sjenert: Uansett, jeg kjenner sommerfuglene vifte med vingene i magen, jeg kjenner forelskelsen bygge på inne i meg.. :rodmer: Forloveden vet jeg elsker helgene siden jeg kan kysse på han, og.. Han ble rørt da han hørte det. Forelska? Vi... Ja.. :sjenert:

Broren min hadde søkt på sommerjobb på sykehuset i hjembyen vår, og han ble intervjuet av en av mine tidligere sjefer.. :sjenert: Fikk høre fra broren min at jeg ble husket.. Det er veldig koselig, med tanke på at jeg jobbet på sykehuset 2 somre og jobbet hardt for damene på føden (det var vanskelig å ikke ville ha barn, men jeg er glad jeg ikke fikk det da, for eksen min er ikke et farsemne i det hele tatt). :sjenert: Sa sjeldent nei og jobbet så hardt som det er mulig. Så, jeg synes det er koselig å høre.. :sjenert: Håper broren min får en sommerjobb der, og at han kan vise at vi er flinke og arbeidsomme. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Koselig å lese :rodmer: Du fortjener å ha det bra!

:rodmer: Det gjør du også! :jepp:

---

C har nektet fullstendig å vise underkjeven, tunga stikker like fort ut.. I dag derimot er C rolig og lot meg se litt.. Gjett hva jeg så, gummen hennes er litt mørkt pluss litt hvitt stikkende opp. Er det noe rart i snuppa har vært gretten den siste tiden. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...