Gå til innhold

Smiling at the elephant

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Her går det en del i hosting og "aaaaaauuu" etter hostingen. Jeg ga henne en stikkpille i går, for hun virker som hun har vondt, og det hjalp en del på nattesøvnen hennes. Hun sov godt, med en nattamming og en kosestund. Nesespray, hevet hodeende og løk under senga! Her har vi tenkt på det vi kan tenke på. C er på bedringens vei, det er alltids en dag hvor snørra kommer ut i store mengder, slik som det gjør nå, og da vet jeg fra egen erfaring (for C virker som hun er lik meg når hun er syk) at man snart er ferdig med dritet.

Forloveden og jeg synes det er vondt at C er syk, og forloveden nevnte i går natt at hvis C fremdeles var dårlig til helgen, skulle han ta over og være den som tok seg av henne (slik at jeg kan hvile meg). :sjenert: Jeg har mer vondt av C enn av at jeg får lite med søvn, hun er såpass liten og det er første gangen i hennes liv at hun er syk. Uansett synes jeg det var koselig å høre at han vil hjelpe til slik at jeg får litt tid for meg selv. C er så "fin" som en med forkjølelse kan være. Hun er propell og sosial, bare litt redusert grunnet hostingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring til lille C! :klemmer: Snilt av forloveden din å ville ta ho litt da, slik du får kvile deg :) Må ikkje gløyme deg sjølv, veit du :)

Grur meg til M blir sjuk første gong.. det blir ikkje kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

God bedring til lille C! :klemmer: Snilt av forloveden din å ville ta ho litt da, slik du får kvile deg :) Må ikkje gløyme deg sjølv, veit du :)

Grur meg til M blir sjuk første gong.. det blir ikkje kjekt!

Tusen takk! :klemmer: Det er snilt, og så deilig at jeg ikke må be om å få hjelp. JEg glemmer ikke meg selv. Lå i halvsøvne i natt og prøvde å amme en sovende C (derav kosestund, hun var litt urolig og sovnet med en gang jeg la henne tett inntil meg).

Det er ikke kjekt, så jeg skjønner du gruer deg. Du vil bare hjelpe, men så må du sitte og bare la det gå over, og trøste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

C er flink med hendene, dvs hun har stålkontroll på det å få tak i ting som ligger langt unna henne, og å bytte på hvilken hånd hun skal holde lekene sine i. I tillegg bøyer hun seg ned om hun står på fanget mitt, for å hente en leke hun har "mistet" eller kastet. Nå driver hun uansett med noe utrolig merkelig. Når hun skal fremover fort, løfter hun på rumpa, klasker de små hendene et stykke forover og skyver seg selv forover. Det går fort og de små beina hennes spreller. :fnise: Hun har nå funnet en effektiv måte å komme seg raskt fremover, ålingen på magen var visst ikke rask nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink C er, herlig å lese om utviklingen hennes! Håper hun har blitt frisk nå, og at dere har en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Så flink :)

God bedring til lille skjønningen!

Så flink C er, herlig å lese om utviklingen hennes! Håper hun har blitt frisk nå, og at dere har en fin helg! :klemmer:

Så flink hun er :) De finner ut av det, de små :)

Tusen takk alle sammen! C er i bedre form og veldig energisk som alltid.

På fredagen var C og jeg en tur på sykehuset da hun fikk et ublidt møte med bakken etter å ha ramlet ut av senga vår. Til tross for at jeg hadde blokkert all vei ut av senga, hadde C greid å allikevel komme seg ut og ned. Det er noe av det verste jeg har opplevd (og jeg vet jeg ikke er verdens beste mor, denne episoden fikk meg til å tvile på meg selv og jeg har fremdeles vannvittig skyldfølelse for det som skjedde). Hun roet seg kjapt ned og smilte og lekte med legen, men allikevel synes jeg det var greit å sjekke at alt stod bra til. Hun ligger nå og leker med toppen min..

Jeg burde aldri hatt barn.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!! :klemmer: Sånt skjer, og noe sånt skjer med de ALLER fleste! Jeg skjønner at du har dårlig samvittighet, men det var ikke din skyld, og det skal du heller ikke ha. Uhell skjer! Hvis du vil prate, så vet du hvor du finner meg! :) Glad alt står bra til med C! Don't beat yourself up about this! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

!! :klemmer: Sånt skjer, og noe sånt skjer med de ALLER fleste! Jeg skjønner at du har dårlig samvittighet, men det var ikke din skyld, og det skal du heller ikke ha. Uhell skjer! Hvis du vil prate, så vet du hvor du finner meg! :) Glad alt står bra til med C! Don't beat yourself up about this! :klemmer:

Jeg er veldig streng med meg selv, det kunne vært unngått. Heldigvis gikk det bra, men allikevel. Hver eneste gang jeg hører et høyt smell, så får jeg hetta og må se til at C har det bra. Folk forteller meg det samme som deg teita, men samvittigheten min har fått seg et stort sår. Så, jeg gjør alt jeg kan for C og leker litt ekstra.. Hun synes bare mammaen sin er rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjør det vondt i mammahjertet når sånt skjer. S datt ned fra sofaen en gang, og den gråten hun leverte var forferdelig! Jeg husker det enda, og har hjertet i halsen hver gang hun er i sofaen, nå. Men det er faktisk sånn som skjer, og barna våres kommer til å skade seg MYE i årene fremover. Ser bare på S nå, som har lært å reise seg. Det blir MYE knall og fall, og hun blir redd og gråter, men etter litt trøst, så er det opp igjen.. Er jo sånn de lærer, så ikke føl for mye på det.

DU er en god mamma, for du er der for C, og du gjør alt det beste du kan for henne! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og titter litt på hvordan dere har det:)

Godt at snuppa er frisk igjen, og at fallet gikk bra. Enig med at du ikke må være for streng med deg selv:) Klart du skal ha barn!! Du er superflink!! Og det er jo lille C også. Er nok lik mamman sin hun tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Selvfølgelig gjør det vondt i mammahjertet når sånt skjer. S datt ned fra sofaen en gang, og den gråten hun leverte var forferdelig! Jeg husker det enda, og har hjertet i halsen hver gang hun er i sofaen, nå. Men det er faktisk sånn som skjer, og barna våres kommer til å skade seg MYE i årene fremover. Ser bare på S nå, som har lært å reise seg. Det blir MYE knall og fall, og hun blir redd og gråter, men etter litt trøst, så er det opp igjen.. Er jo sånn de lærer, så ikke føl for mye på det.

DU er en god mamma, for du er der for C, og du gjør alt det beste du kan for henne! :klemmer:

Isj da! Ja, den gråten er grusom! Jeg glemmer ikke synet av C som ligger og skriker for full hals der hun lå etter fallet. Jeg gråt og tenkte de verste tanker, men fikk samlet meg og gikk til sykehuset med C. Jeg legger ikke C fra meg på senga med mindre jeg eller faren hennes er der. Det er mer settingen jeg føler meg skyldig på (for det trengte nødvendigvis ikke skje). Hun slår hodet sitt borti alt, og gråter.. Det uroer jeg meg ikke for, men det fallet..

Har det bedre nå, men jeg hadde veldig tunge tanker samme dagen det skjedde. Forloveden har vært forståelsesfull og gitt meg klemmer. Jeg er en god mor, jeg tok C til sykehuset (kanskje mer en hysterisk mor? :fnise:)

Innom og titter litt på hvordan dere har det:)

Godt at snuppa er frisk igjen, og at fallet gikk bra. Enig med at du ikke må være for streng med deg selv:) Klart du skal ha barn!! Du er superflink!! Og det er jo lille C også. Er nok lik mamman sin hun tror jeg:)

Stygg uvane, men.. Ja, datteren min er noe jeg verdsetter høyt og det var jeg som lot henne ligge på senga. Hun var mer redd heldigvis, og ikke mørbanket. Var et lite sjarmtroll uten like heldigvis, og det er jeg glad for. C er søt og flink (men så er jeg fryktelig subjektiv her da. :fnise:)

---

Jeg er veldig streng mot meg selv, men det går bedre nå. C vet jeg har det bra, hun er seg selv og var det kort tid etter fallet. Mammas klemmer og hår er det beste. Jeg må jobbe med det, den dårlige samvittigheten og kanskje være mer avslappet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

C har funnet verdens morsomste ting, som får både hun og meg til å le, og det er å snu seg på magen når vi skal skifte bleie. Det er litt slitsomt, men hun ler litt, dog kan ikke utelukke at det er mer oppgitt latter. Uansett, jeg har nå fått teken på å skifte bleie "feil" vei og også ta på henne klær når hun ligger på magen. I tillegg snur hun seg 180 grader og leker med alt som er ved stellematta. :fnise: Jaja, hun er jo ikke lille babyen vår lengre, selv om jeg savner nyfødttiden og sparkene, så jeg er glad vi ikke er som vi var da hun var nyfødt, for da gråt jeg hele tiden da jeg ikke visste hvorfor C gråt. :skratte:

1. mai skal forresten C begynne i barnehage, hun skal være der 3 dager i uka, 3 timer hver gang. Skal også begynne med suttekopp, for C drikker helt fint ut av plastkopper og hun elsker vann. Så, ja.. Skal investere i det for lillemor. Stor jente er hun blitt nå! :rodmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhell kan skje..Ikke vær så hard mot deg selv, det hjelper ingen :klemmer: Jeg har snudd ryggen til når O har ligget på magen, og plutselig hørte jeg et hyyyl. Da hadde han slåt nesen i gulvet, eller noe sånt. Måtte litt trøst, kos og synging til da ja..Man får vondt i mammahjertet, men det går som regel bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Uhell kan skje..Ikke vær så hard mot deg selv, det hjelper ingen :klemmer: Jeg har snudd ryggen til når O har ligget på magen, og plutselig hørte jeg et hyyyl. Da hadde han slåt nesen i gulvet, eller noe sånt. Måtte litt trøst, kos og synging til da ja..Man får vondt i mammahjertet, men det går som regel bra :klemmer:

Nei, det hjelper ingen. Jeg tror jeg dømmer meg selv hardere enn andre. Samvittigheten min blir bedre, jeg vet at C har det bra. Usj da, høres virkelig ikke godt ut, og det gjør vondt når noe skjer med den lille. :klemmer:

---

Jeg er ufattelig heldig, tenk at jeg har ei lita jente som smiler og er overalt. Tenk at alt gikk bra under sammensmelting av eggcellen og spermcellen, og at C er så flott som hun er. Hun åler som en racer, med et bein som dytter fra. Hun åler raskt og langt, at nå er døra igjen slik at hun ikke detter ned trappa. Tenk hvor heldig jeg er som har et barn og en så flott mann som jeg elsker. Ja vi krangler, vi har de periodene, men vi snakker sammen og prøver. Det å se forloveden bli myk i øynene og i hele kroppen når jeg sier at jeg elsker helgene for da er han her, det er en bekreftelse, da vet jeg at han elsker meg også.. :sjenert:

Jeg er ikke alltid like flink til å se på det positive, men i dag har jeg fått til mye og jeg følte bare for å skrive ned litt.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Forloveden din virker utrolig søt!

Haha, kjenner til å skifte bleie feil vei :fnise: Jeg syns det er såå slitsomt å stelle S for tiden, for hun skal BARE over på magen, og jeg snur henne.. Og igjen.. Men har funnet ut at det hjelper litt å gi henne en leke, sånn at hun blir litt distrahert av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:) Forloveden din virker utrolig søt!

Haha, kjenner til å skifte bleie feil vei :fnise: Jeg syns det er såå slitsomt å stelle S for tiden, for hun skal BARE over på magen, og jeg snur henne.. Og igjen.. Men har funnet ut at det hjelper litt å gi henne en leke, sånn at hun blir litt distrahert av den.

:sjenert: Han kan være irriterende også! Dog, han er søt, mesteparten av tiden. Så lenge jeg får sjokolade. :nigo:

Det er slitsomt, og C slipper fra seg lekene og leker med alt rundt stellematta, har nå prøvd med leker. Noen ganger er hun rolig, andre ganger er hun så vilter at jeg har ei lita frøken med rumpa bar som utforsker stellematteområdet (det er forresten et bord på 0,7mx2m som C stelles på, så er mulig for henne å utforske litt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du ble skremt av at hun ramlet ut av senga, men uhell skjer! Og du burde absolutt være mor. Tenk; du er verdens beste mamma for C!

Koselig med nysgjerrig og tøysete liten jente, men det er nok slitsomt å skifte på en liten ål ja! hehe. Spennende med barnehage!

Så fint å lese det positive du skriver :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murlocen min har funnet ut at føttene er gruelig gode å spise, så så snart bleien er av, er tærne langt inni munnen. Og det er ikke bare-bare å lirke dem ut derfra når bleien skal på igjen. Og jeg ser med gru frem til hun er like gammel som C, siden jeg er utmerket klar over at umulius-tendensene ikke kommer til å bli bedre. :fnise:

Men jeg har funnet et triks som funker omtrent 80% av tiden: Jeg spør hvor stor hun er. =P Da skal hun vise (må hjelpe til med en dytt i armene, selvsagt), og den moroa kan ikke føttene være med på. Så da får jeg iallefall bleien brettet oppover. Og så tar det en 5-10 forsøk på å få bleien til å sitte fint, siden stellebordet ikke er designet for stille-ligging; det må behørig vrikkes når man ligger der. Men hun er så søt, når hun styrer sånn. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...