Gå til innhold

Smiling at the elephant

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg! Det blir spennende ja, og veldig rart. Jeg vet nå sikkert at C tygger, da jeg testet med litt drue.. :sjenert:

Tusen hjertelig takk!

Det blir koselig. Dagen jeg lander, er det 365 dager (nesten et år) siden jeg var på norsk jord sist.

---

Rask oppdatering, C satt på oldemors fang og oldemor sier ma-ma. Plutselig spretter det ut ma-ma ut av C også. At det var?! Hun babler mye, men det var mer klar tale.. :sjenert:

Det er nok ikke så uvanlig at de hermer litt. :) Hun forstår nok ikke betydningen av det, men hermer på lyder hun hører ofte.. :jepp:

Uansett er det jo veldig gøy! Og man blir vel litt ekstra forelsket ;) O sier bare æææbææ, gyyyy, aaaaaw osv.. :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Det er nok ikke så uvanlig at de hermer litt. :) Hun forstår nok ikke betydningen av det, men hermer på lyder hun hører ofte.. :jepp:

Uansett er det jo veldig gøy! Og man blir vel litt ekstra forelsket ;) O sier bare æææbææ, gyyyy, aaaaaw osv.. :fnise:

Hadde C visst betydningen, hadde jeg svimt av, men det faktum at hun faktisk sa det og ikke bablet lykkelig som hun alltid gjør, er et stort steg i seg selv. Ma-ma var uansett et bilde av en lyshåret baby i en av bøkene hennes. :fnise: Jeg holdt på å grine, for det var ikke bare meg som hørte det, men svigermor, oldemor og tanten til C også.

Synes det er ekstra koselig med tanke på at det var oldemoren hennes som greide det, for C er tilbake til lykkelig babling igjen. Oldemoren har utvidet hovedpulsåre og svulst på lungen, så.. Ja, du kan forstå hvorfor jeg synes det var ekstra koselig.

Nyt det at han bare sier det, plutselig er det ord som kommer ut av han. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det var stort. :) det er jo så utrolig at de faktisk kommer til å snakke etter hvert. Disse små, men ikke fullt så små lenger.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lærer seg å etterape nå :) Her har forloveden lært S å si mama, sånn at når hun sier det, så sier han: "Nåmmin, vil du til mammaen din du" Sånn at han slipper :fnise:

Men det er jo så koselig :) Mama og dada skal jo komme snart nå :) Og når de skjønner betydningen, kommer det til å bli såå koselig! :rodmer:

Håper dere koser dere i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Skjønner det var stort. :) det er jo så utrolig at de faktisk kommer til å snakke etter hvert. Disse små, men ikke fullt så små lenger.. :)

Det er helt utrolig! :jepp:

C vrir og åler seg nå, og hun strekker seg mye etter ting.

De lærer seg å etterape nå :) Her har forloveden lært S å si mama, sånn at når hun sier det, så sier han: "Nåmmin, vil du til mammaen din du" Sånn at han slipper :fnise:

Men det er jo så koselig :) Mama og dada skal jo komme snart nå :) Og når de skjønner betydningen, kommer det til å bli såå koselig! :rodmer:

Håper dere koser dere i Norge!

:fnise: Ja, tror forloveden har det samme han tenker på. C lager "eeeeeiiii" lyder nå, og hun beveger munnen som mama og papa, men hun er fremdeles veldig stille. :fnise:

Gleder meg til hun forstår betydningen, det tar tid, men.. Den dagen blir det stort.

Vi skal til Norge i juni, så er fremdeles fast i Nederland. :fnise:

---

C har blitt litt forkjølet og pappaen hennes er på vei til å bli syk også. Jaja, etter de har vært syke, er det vel min tur. :fnise: Synes uansett veldig synd på jenta mi, for hun sover ikke helt godt stakkar og hoster en del. Uansett, hun smiler og ler, så humøret hennes er ikke særlig påvirket.

C får så mange kompliment når hun ser på folk, for hun har intenst blå øyne, og de er store også. Så, alle sier "mooie, blauwe kijkers" som betyr skjønne, blå øyne og at C er en av de skjønneste babyer de har sett.. :sjenert: Jeg er bare fornøyd at C er så lett å håndtere og alle komplimenter C får, er bare koselig. C utvikler seg som hun skal og det for meg er det viktigste. Hun følger ikke "målene" slavisk, men lærer seg noe nytt hele tiden. :fnise: Nå åler hun etter ting, vel, har gjort det en stund... :jepp:

Har sendt eposter med universitetet og det ser ut til at ting går seg til med mastergraden, forhåpentligvis. Så, ja, da blir jeg deltidstudent (vel, fulltid med tanke på nederlandsken). Blir spennende. :jepp:

Blir ikke så mye oppdateringer her nå, for jeg er opptatt med å ta meg av C og studering (samtidig som huset skal holdes nogenlunde ryddig).

Håper dere har en fin uke og en fin fin påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, trodde det var i påsken dere skulle til Norge jeg.. :sjenert::fnise: Jaja!

Er så hyggelig med komplimenter om de skjønne små :rodmer:

Du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er flink som skal ta skole ja. Jeg kjenner jeg gruer meg, men vi må vel bare satse på at det går bra for oss begge. ;)

Man blir stolt når folk skryter av barnet sitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med tur til Norge i Juni :)

Så flink du er som skal studere altså. Skulle ønske jeg var like flink :fnise:

Er så koselig med komplimenter om de små. Man blir, som Teriyaki sier, stolt av barnet sitt da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Åja, trodde det var i påsken dere skulle til Norge jeg.. :sjenert::fnise: Jaja!

Er så hyggelig med komplimenter om de skjønne små :rodmer:

Du er flink!

:fnise: Nei, er til sommeren, skal sitte eksamen og besøke familie og venner. :jepp:

Det er utrolig koselig. :jepp:

Takk, føler meg ikke så flink. :sjenert:

Du er flink som skal ta skole ja. Jeg kjenner jeg gruer meg, men vi må vel bare satse på at det går bra for oss begge. ;)

Man blir stolt når folk skryter av barnet sitt. :)

:fnise: Teri, det kommer til å gå bra med deg også, ikke tvil på deg selv. Du vil etterhvert finne tider du ikke trodde du ville studert på, men som er eneste "fritiden" du har når babyen sover.

Det er koselig å høre at du har ei som folk sjarmeres av. :sjenert:

Så herlig med tur til Norge i Juni :)

Så flink du er som skal studere altså. Skulle ønske jeg var like flink :fnise:

Er så koselig med komplimenter om de små. Man blir, som Teriyaki sier, stolt av barnet sitt da :jepp:

Ja! Gleder meg skikkelig! Se igjen familie og venner.

:fnise: Jeg er veldig glad i å studere og får nesten ikke fred om jeg ikke studerer, jeg har aldri vært en som titter på tv. Så, da har jeg tid til å lese og tilegne meg mer kunnskap.

Det er koselig, og ja, man blir stolte. :sjenert:

---

C sov lite i natt, så mammaen hennes er så trøtt, men ikke trøtt nok til å sove. Hun har tatt opp nattammingen, men nå er det hovedsaklig tett nese og halsvondt som holder henne oppe. Feber har hun ikke, så hun har det bare veldig ubehagelig. Så, ja, det går utover nattesøvnen til oss begge.

Pappaen hennes er hjemme, sover akkurat nå ved siden av C, han ble hjemme da jeg knapt nok visste hvor jeg var og var i ørska på morgenen. Nå føler jeg meg litt mer våken, men ikke stort. Får ta meg smålurer fremover, om C tillater det. :fnise:

Fikk forresten godkjent oppgaven jeg skrev! :strix: Så da betyr det at jeg skal sitte en eksamen i juni. Jippi! Føler meg litt flink, med tanke på at jeg mistet en uke grunnet operasjonen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med godkjent oppgåve! :klemmer:

Du er flink som studerer! Eg lurte ei stund på om eg skulle begynne å studere igjen no når mammapermisjonen går ut, for eg har eigentleg ingen formell utdannelse, berre bachelor i engelsk + litt fag.. Men det var det med tida da.. :sjenert:

Blir nok kjekt å få komme heim til Noreg ein tur no i sommar :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med godkjent! Du er kjempe flink! :jepp:

Uff, skjønner du er trøtt :klemmer: Godt forloveden ble hjemme, og jeg håper du får tatt igjen litt tapt søvn utover dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Gratulerer med godkjent oppgåve! :klemmer:

Du er flink som studerer! Eg lurte ei stund på om eg skulle begynne å studere igjen no når mammapermisjonen går ut, for eg har eigentleg ingen formell utdannelse, berre bachelor i engelsk + litt fag.. Men det var det med tida da.. :sjenert:

Blir nok kjekt å få komme heim til Noreg ein tur no i sommar :jepp:

Tusen takk!

Jeg er bare veldig glad i å studere, og jeg må komme meg i en rutine før "helvete" bryter løst. Det med tida går seg til, du finner metoder og tidspunkt du kan lese på. :sjenert: Jeg har C under babygymmen, mens jeg ligger ved siden av og leser, slik at jeg kan ta småpauser og gi henne oppmerksomhet.

Gleder meg! Blir deilig å komme tilbake til hjemlandet.

Gratulerer med godkjent! Du er kjempe flink! :jepp:

Uff, skjønner du er trøtt :klemmer: Godt forloveden ble hjemme, og jeg håper du får tatt igjen litt tapt søvn utover dagen!

:sjenert: Takk!

Det var skikkelig ubehagelig, og desverre er lillejenta vår dårlig, så da må jeg bare forsøke å ta meg så godt av henne som mulig. Det at jeg ikke får sovet ordentlig er slikt som skjer. Natten til i dag gikk i et og jeg tror knapt nok jeg sov, var såpass overlapp at jeg ikke vet helt om jeg sov eller blundet.

C løfter på rompa si når hun ligger på magen, ser utrolig komisk ut. Hun ligger med armene foran seg, og dytter bena slik at rompa stikker opp. :fnise: Hun er overalt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C løfter på rompa si når hun ligger på magen, ser utrolig komisk ut. Hun ligger med armene foran seg, og dytter bena slik at rompa stikker opp. :fnise: Hun er overalt nå.

Det begynner sånn :fnise: Så begynner gyngingen på alle fire, og den perioden varer som regel en måneds tid (ettersom jeg har hørt og selv opplevd), også er det krabbing for alle pengene, og da må man virkelig følge med! S finner ting jeg ikke visste jeg hadde engang.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Det begynner sånn :fnise: Så begynner gyngingen på alle fire, og den perioden varer som regel en måneds tid (ettersom jeg har hørt og selv opplevd), også er det krabbing for alle pengene, og da må man virkelig følge med! S finner ting jeg ikke visste jeg hadde engang.. :sjenert:

Det var nesten det jeg trodde, men det er allikevel litt morsomt å se på. Vi får se hvor fort det tar C å skjønne krabbingen, for hun skjønner det å åle seg fremover. :fnise: Tror det bare ikke går fort nok.

Håper C ikke finner ting vi ikke visste vi hadde, men det er vel nesten utelukket, siden vi rydder dette stedet ofte (da vi bor i et hus som egentlig skal selges, men pga økonomien her, så blir den ikke solgt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Gratulerer med godkjent oppgave! Så herlig :) Flink du er som får gjort så mye på en gang! :)

Tusen takk!

Jeg er nå ikke så flink, har mye tid på hendene.. Ikke i dag desverre..

---

C er veldig snørrete og jeg skulle ha kjøpt inn saltvannsspray, men svimehuet meg vet ikke hvor jeg har gjort av lommeboka. Uansett, hun er litt sliten for tiden, så i dag blir det å ta meg av C og gi henne mange varme klemmer og en sjanse til å sove selv om det betyr at jeg lar henne ligge på brystkassa. Det at jeg ikke får nok søvn, går etter helsa til C. Hun er langt viktigere akkurat nå, stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Stakkars lille jenta di som er syk! :klemmer: til dere <3

Tusen takk vennen. C er overraskende energisk til tross for forkjølelsen, dog hun får sove godt nå. Et vindu står åpent og hodet ligger litt høyere enn kroppen. Prøver mitt beste for at hun får sovet litt.

---

Er forresten glad C tar forkjølelsen på samme måte som meg, hun klager litt på tett nese og dårlig med søvn, men er ellers i full fart og smiler. Hadde hun vært som far sin, hadde hun ligget med sterk feber og bablet som besatt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, god bedring til lille C :hjerte: Og grattis til mammaen med godkjent oppgave! :hoppe:

Tenker det blir godt med en tur hjem til Norge! Det er vel en del som bare har sett C på bilder? Blir vel også rart og plutselig høre norsk på alle kanter igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Huffda, god bedring til lille C :hjerte: Og grattis til mammaen med godkjent oppgave! :hoppe:

Tenker det blir godt med en tur hjem til Norge! Det er vel en del som bare har sett C på bilder? Blir vel også rart og plutselig høre norsk på alle kanter igjen :fnise:

Takk! Det er greit for henne å bli frisk, sånn at hun har det bedre.. Og at vi får fulle netter. :sjenert: Tusen hjertelig! Er kjempefornøyd!

Det blir veldig deilig, og ja, det er mange som kun har sett frøkna bare på bilder, og en del av dem gleder seg til jeg kommer hjem. Blir veldig rart, er perioden her hvor jeg tror jeg hører norsk.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...