Gjest Bomullsdott Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 En gutt på 2-4 år (vet ikke helt hvor gammel han er, men han er i alle fall under 5 år). Han skulle si noe til moren sin om meg, så sa han noe som: "Mamma, hvem er han der"? Jeg ble så lei meg Jeg har langt hår og bruker mascara. Jeg ser ikke spesielt jentene ut, men jeg ser i alle fall ikke ut som en gutt, tror jeg. Jeg går i helt nøytrale klær. Jeg er 17 år og har pupper (vet ikke helt om han registrerer dette). Vet at jeg er nærtagen, men slike stikk dreper selvtilliten min. Hvorfor tror dere han sa det? Klarer ikke veldig små barn å skille mellom gutter og jenter? Eller tror dere han faktisk syntes jeg så ut som en gutt?
Gjest Survival Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Kan være at han bare blander mellom hankjønn og hunkjønn når han snakker. At han omtaler jenter som "han" også, uten at han mener at det er en gutt. 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 Sikkert som Survival sier. Uansett, han er ca tre år så hvorfor bry seg? 3
Gjest kath93 Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 Jeg opplevde lignende i sommer, en 5 år gammel gutt omtalte meg som "han". Jeg tenkte bare "pføy, whatever", altså, de er små, de vet ikke alltid å skille på forskjellige ting. Ikke ta deg nær av det. 2
Gjest Bomullsdott Skrevet 26. november 2011 #6 Skrevet 26. november 2011 hvordan reagerte moren da? Hun sa "han sier det om alle". Men jeg tenkte kanskje hun sa det for at jeg ikke skulle bli lei meg.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Hun sa "han sier det om alle". Men jeg tenkte kanskje hun sa det for at jeg ikke skulle bli lei meg. hvis hun sa det på en veldig avslappet måte så mente hun det garantert. du ser nok ikke ut som en gutt, unger har bare mye rart for seg. du overtolker nok bare. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #8 Skrevet 26. november 2011 tror språkvansker er nøkkelen her. 2
Wild-Animal Skrevet 26. november 2011 #9 Skrevet 26. november 2011 Hvorfor tror dere han sa det? Klarer ikke veldig små barn å skille mellom gutter og jenter? Bærumssyndromet? Har jaffall jeg problemer med. 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #10 Skrevet 26. november 2011 Du mener ikke seriøst at du ble fornærmet fordi en liten guttunge omtalte deg som han? 1
Gjest Bomullsdott Skrevet 26. november 2011 #11 Skrevet 26. november 2011 Bærumssyndromet? Har jaffall jeg problemer med. Hva er Bærumssyndromet? 1
Gjest Bomullsdott Skrevet 26. november 2011 #12 Skrevet 26. november 2011 Du mener ikke seriøst at du ble fornærmet fordi en liten guttunge omtalte deg som han? :overrasket: :overrasket: :overrasket: Nei, jeg ble ikke fornærmet. Men jeg har dårlig selvtillit, og da blir jeg lett lei meg. 1
Wild-Animal Skrevet 26. november 2011 #13 Skrevet 26. november 2011 Hva er Bærumssyndromet? Der guttene bruker minst like masse makeup som jentene, og kler seg like femi som de fleste jenter. Kan være veldig vanskelig å avgjøre hvem som er hva. (er oppvokst i Bærum) 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #14 Skrevet 26. november 2011 :overrasket: :overrasket: :overrasket: Nei, jeg ble ikke fornærmet. Men jeg har dårlig selvtillit, og da blir jeg lett lei meg. Ingenting å bli lei seg for, virkelig. Det var jo et lite barn. 3
Chiyo Skrevet 26. november 2011 #15 Skrevet 26. november 2011 17? Da har jeg tabbet meg ut. Out of topic, men jeg beklager at jeg gjettet at du var mye eldre enn det du er på Gjett Alderen tråden. Jeg bare skrev et tall. Angående hva småbarn sier. Ikke ta deg nær av det. Du hadde vel visst det selv, hvis du så mandig ut liksom. Sist jeg var i dåp var det en 4 åring som spurte mormor på 75 om hun hadde baby i magen? De sier rare ting hele tiden. 1
Miki Skrevet 26. november 2011 #16 Skrevet 26. november 2011 Alle kan si feil en gang i blant, spesielt barn 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #17 Skrevet 26. november 2011 Ene sønnen min kaller alle for "han". Ingenting å bry seg om.
Gjest grapefrukt Skrevet 26. november 2011 #18 Skrevet 26. november 2011 (endret) Små barn er små barn! Til tross for at jeg har langt hår, bruker sminke og "jenteklær", spurte nabojenta meg i sommer om jeg var gutt eller jente. En ting er å ha dårlig selvtillitt, men når det kommer fra et lite barn så er det lov å tenke på at de er små og neppe mener noe slemt. Endret 26. november 2011 av grapefrukt 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #19 Skrevet 26. november 2011 Jeg jobber på sykehjem og en gang kalte en dame meg der for en gutt. Han gutten er snill eller noe sånt 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #20 Skrevet 26. november 2011 Jeg har utenlandske venner som etter ti år med engelsk i skolen fremdeles blander he og she. Hva kan man da forvente av små barn, når ordene i tillegg er like? Det finnes ikke mange lærere som ikke har blitt kalt mamma eller pappa heller, ren glipp fra barnas side. Kanskje ungen bare har guttevenner eller brødre eller fettere. Det er faktisk en god del å bekymre seg over her i verden, så jeg synes du skal spare bekymringene til ting som faktisk betyr noe. Jeg foreslår i fleng: islam, global oppvarming, bli overkjørt av en bil, kreft, ME, blind vold, osv osv. Hvis du faktisk ikke ser ut som en gutt engang er dette bare noe å drite i. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå