Gjest badeand1 Skrevet 27. november 2011 #21 Skrevet 27. november 2011 Jeg fikk normal mensen når jeg gikk på cerazette, og venninna mi fikk ikke.
Adelaine Skrevet 27. november 2011 #22 Skrevet 27. november 2011 Er det noen her inne som har erfaringer med Cerazette? Forsvinner virkelig mensen, eller er det bare hos noen det gjør det? Og kommer jeg til å blø like lenge denne gangen også? Jeg gikk på cerazette før, og jeg blødde sammenhengende i fire uker. Da gikk jeg til legen og fikk de bytta ut tvert. Så det er nok ikke hos alle den forsvinner, dessverre..
Antlers Skrevet 27. november 2011 #23 Skrevet 27. november 2011 (endret) Hadde spotblødninger de første månedene, men nå har jeg ikke hatt mensen på flere år (4 år, tror jeg det har blitt nå). Klart det var kjedelig i starten, men vel verdt å holde ut med tilfeldige blødninger, når jeg ikke merket noe til andre bivirkninger - i motsetning til hva jeg gjorde på vanlige p-piller. Tallet man opererer med når det gjelder å slippe blødninger er ca 20%, men jeg lurer på hvordan de har kommet frem til det. Er det snakk om en testgruppe? Det er viktig å huske på at det kan være "kaos" en stund før det stabiliserer seg, og det blir jo litt misvisende å si at bare 20% mister mensen, dersom testperioden varte f.eks 6 måneder. Cerazette er ikke det rette prevensjonsmiddelet for alle, og noen vil ha blødninger så lenge de går på pillene (som oftest spotblødning), men jeg synes allikevel det blir misvisende å si at man ikke mistet mensen med Cerazette når man bare har gått på pillene en relativt kort stund Endret 27. november 2011 av Antlers
cha Skrevet 28. november 2011 #24 Skrevet 28. november 2011 Jeg gikk på cerazette i 8 uker, og hadde mensen i 7 av dem. Så jeg sluttet kan du si.. Jg tåler ikke østrogen
rox Skrevet 28. november 2011 #25 Skrevet 28. november 2011 Jeg gikk på cerazette i 8 uker, og hadde mensen i 7 av dem. Så jeg sluttet kan du si.. Jg tåler ikke østrogen Cerazette er en såkalt minipille, og inneholder ikke noe østrogen. 1
cha Skrevet 29. november 2011 #26 Skrevet 29. november 2011 Cerazette er en såkalt minipille, og inneholder ikke noe østrogen. Ja det er jeg klar over.
Gjest badeand1 Skrevet 29. november 2011 #27 Skrevet 29. november 2011 Ja det er jeg klar over. Virker ikke sånn. 1
venus_ Skrevet 29. november 2011 #28 Skrevet 29. november 2011 Virker ikke sånn. Det var sikkert derfor hun gikk på minipillen da
Gjest badeand1 Skrevet 29. november 2011 #29 Skrevet 29. november 2011 Det var sikkert derfor hun gikk på minipillen da Jeg gikk på cerazette i 8 uker, og hadde mensen i 7 av dem. Så jeg sluttet kan du si.. Jg tåler ikke østrogen. Men her virker det som at hun sluttet på cerazette fordi hun ikke tåler østrogen. 2
cha Skrevet 29. november 2011 #30 Skrevet 29. november 2011 Jeg gikk på cerazette i 8 uker, og hadde mensen i 7 av dem. Så jeg sluttet kan du si.. Jg tåler ikke østrogen. Men her virker det som at hun sluttet på cerazette fordi hun ikke tåler østrogen. Jeg beklager så masse at dere ikke forstod det. Herregud, flisespikkere! Ts tålee ikke østrogen, så jeg skulle bare henge meg på å skrive at jeg heller tåler ikke det. Beklager altså, omg.
Gjest Nuppa_ Skrevet 29. november 2011 #31 Skrevet 29. november 2011 Jeg beklager så masse at dere ikke forstod det. Herregud, flisespikkere! Ts tålee ikke østrogen, så jeg skulle bare henge meg på å skrive at jeg heller tåler ikke det. Beklager altså, omg. Ta en spøk a.... 1
cha Skrevet 29. november 2011 #32 Skrevet 29. november 2011 Ta en spøk a.... Klarer ikke ta en spøk når noen mener det ikke virker som at jeg er klar over noe........
Gjest Nuppa_ Skrevet 29. november 2011 #33 Skrevet 29. november 2011 Klarer ikke ta en spøk når noen mener det ikke virker som at jeg er klar over noe........ Nei det er jo krise om noen skulle missforstå hva du mener.
cha Skrevet 30. november 2011 #34 Skrevet 30. november 2011 Nei det er jo krise om noen skulle missforstå hva du mener. Ja faktisk. Hva vil du egentlig?
Gjest Nuppa_ Skrevet 30. november 2011 #35 Skrevet 30. november 2011 Ja faktisk. Hva vil du egentlig? Jøss, hva er det med deg a? 1
cha Skrevet 30. november 2011 #36 Skrevet 30. november 2011 Jøss, hva er det med deg a? Er det noe med meg da?:-D
rox Skrevet 30. november 2011 #37 Skrevet 30. november 2011 Når du har migrene og bruker ppiller har du økt fare for hjerneslag, ikke bare vanlig blodpropp. Skjønner ikke at du tør, og at legen din tillater det. Jeg får rett og slett ikke lov av legen min. Det er vel kun om man får aura (synsforstyrrelser) ved migrene at det er økt fare for hjerneslag. Jeg har heldigvis ikke aura.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå