AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #1 Skrevet 26. november 2011 Jeg begynte på Cerazette for en måned siden.. Jeg kunne ikke gå på noen andre piller, ettersom det ligger blodpropp i familien min. Derfor kan jeg ikke gå på p-piller med østrogen i.. Jeg fikk vite med legen min at jeg mest sannsynlig kom til å miste mensen, så dette så jo jeg veldig frem til! Men nå i sted når jeg var på do, så jeg at jeg hadde fått litt brun utflod.. Noe som betyr at jeg mest sannsynlig får mensen i morgen. Sist gang jeg hadde mensen, som var rett etter jeg begynte på p-pillene, så blødde jeg i 2 uker..... :kjefte: Er det noen her inne som har erfaringer med Cerazette? Forsvinner virkelig mensen, eller er det bare hos noen det gjør det? Og kommer jeg til å blø like lenge denne gangen også? Dette er utrolig irriterende.. Jeg er seksuelt aktiv og er dessverre en smule avhengig av sex, og å gå en uke uten sex gjør meg en smule deprimert. Sorry for at jeg høres desperat ut, men kanskje noen her inne forstår meg, hehe.. Kjenner jeg blir litt sur nå! Jeg har litt lyst til å skifte merke, men jeg regner med at jeg ikke kan det, siden en lege mest sannsynlig ikke vil sette meg på andre p-piller på grunn av blodpropp.. Og jeg ser ikke noen andre mulige prevensjoner heller. P-plaster, spiral og lignende vil jeg ikke ha.. Jeg som håpte på at jeg kom til å miste mensen! ARG!
Gjest Survival Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 P-piller er ikke en mensenpille. P-piller er hormontilskudd og det påvirker kroppene våre forskjellig. Selv om at noen mister mensen av denne typen pille, er det ikke sikkert at du gjør det. Og det vil jeg tro at legen din fortalte deg om også. Når du bruker p-piller kan du ikke bare gå utfra at du vil miste mensen sånn uten videre. Det fungerer ikke alltid sånn. Greia er at vil du utsette mensen kan du få et spesielt hormontilskudd, en pille, som utsetter mensen i èn dag. Så kan du ta de pillene i ei uke, eller hvor lenge du har mensen. Disse pillene er ikke som prevensjon, den bare utsetter mensen som sagt.
Gjest otrivin Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 Jeg begynte på cerazette for 1,5 år siden og har ikke hatt mensen siden det.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #4 Skrevet 26. november 2011 først av alt: jeg kan heller ikke gå på alt som heter p et eller annet lengre, og det at legen fraråder deg å bruke det pga blodproppfare, bør du ta på alvor. tro meg, jeg snakker av smertefull erfaring. jeg går også på cerazette, og har mistet mensen av den. men det tok tid. i begynnelsen blødde jeg mer enn noen gang! og lenge! men så forsvant den. om jeg slurver med pilla og tidspunktene, kan det komme tilbake igjen. gi det litt tid du.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 Tusen takk for svar. Håper virkelig ikke jeg blør så lenge denne gangen.. Men ja, jeg skal ta legene på alvor, men AKKURAT nå så er jeg bare irritert og da er det jo klart at jeg selvfølgelig påstår at jeg vil skifte piller osv osv, hehe..
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 15% mister mensen helt på Cerazette, ifølge gynekologen min, mens resten har varierende grad av blødninger. Noen har småblødninger hele tiden, noen småblør av og til, noen har mensen med jevne eller ujevne mellomrom og noen uheldige styrtblør over lengre tid. For noen går blødningene bort og for noen fortsetter de. Det er med minipiller som med p-piller; man må prøve dem ei stund før man vet om de passer eller ikke. Det er såpass lav dose hormoner i minipillen at ikke alle kropper synes det er nok til å regulere blødninger. Jeg har hatt mensen én gang på et halvt år etter oppstart med Cerazette, og da var det moderate blødninger i to dager (jeg har vanligvis blødd ganske mye i sju dager både på p-piller og uten hormonprevensjon). Jeg har aldri hatt plagsomme småblødninger, men kan oppleve at det kommer litt brun utflod etter samleie av og til. Så langt er jeg storfornøyd med Cerazette.
Gjest Nuppa_ Skrevet 26. november 2011 #8 Skrevet 26. november 2011 Jeg blødde i 4 mnd før jeg ikke gadd mer og sluttet. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #9 Skrevet 26. november 2011 Jeg begynte på de for 6 uker siden og har ennå ikke hatt blødning. Jeg håper imidlertid jeg ikke blir en av de som mister mensen helt, siden jeg har graviditetsangst...
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #10 Skrevet 26. november 2011 Jeg har kontinuerlig styrtblødninger med cerzette. Har hatt mensen sammenhengende i et halvt år. 1
Azalea Skrevet 26. november 2011 #11 Skrevet 26. november 2011 Jeg småblødde selv i 3 mnd, etter det gadd jeg rett og slett ikke mer og sluttet.
Wilma84 Skrevet 26. november 2011 #12 Skrevet 26. november 2011 Jeg går på Cerazette, og hadde det akkurat som deg i starten. En blødning som varte veldig lenge. Etter det har jeg ikke hatt mensen, noe som vil si på 6 år. Utrolig praktisk:) 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #13 Skrevet 26. november 2011 Har brukt cerazette i snart et år nå. Tok den første pillen første dagen jeg fikk mensen og blødde nesten ingentng. Etter det har jeg ikke fått mensen i det hele tatt. Herlig :D Jeg har en venninne som går på cerazette som heller ikke har hatt mensen siden hun begynte på dem. Men folk reagerer forskjellig.
venus_ Skrevet 26. november 2011 #14 Skrevet 26. november 2011 jeg går også på cerazette, og har mistet mensen av den. men det tok tid. i begynnelsen blødde jeg mer enn noen gang! og lenge! men så forsvant den. om jeg slurver med pilla og tidspunktene, kan det komme tilbake igjen. gi det litt tid du. Jeg går på Cerazette, og hadde det akkurat som deg i starten. En blødning som varte veldig lenge. Etter det har jeg ikke hatt mensen, noe som vil si på 6 år. Utrolig praktisk:) Hvor lang tid tok det før dere mistet mensen?
Gjest S Skrevet 26. november 2011 #15 Skrevet 26. november 2011 Jeg har aldri hatt blødning når jeg har gått på Cerazette. Men noen andre her som har gått ned i vekt på denne pillen? Jeg tror nemlig den er grunnen til at jeg har gått ned.. (vil ikke gå ned mer da jeg er 1.76 og veier 60 kg.)
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #16 Skrevet 26. november 2011 Jeg gikk på cerazette i et halvt år... Føste blødningen var ekstremt kraftig, og jeg blødde igjennom selvom jeg skiftet bind annenhver-tredjehver time... Så ble mensen helt borte i 3 mnd, før jeg plutselig begynte med daglige spotblødninger og masse brun utflod... Det gadd jeg ikke lenger og bytta merke...
rox Skrevet 26. november 2011 #17 Skrevet 26. november 2011 Da jeg begynte på Cerazette var jeg overlykkelig fordi jeg mistet mensen, men etter ca 3 måneder begynte jeg jammen meg å blø. Ikke så mye, men det varte i flere uker av gangen. Etter ca 1/2 år gav jeg opp og gikk tilbake til Microgynonen, selv om jeg har økt fare for bodpropp pga migrene. Jeg har veldig lyst til å kunne bruke Cerazette, men det fungerer bare ikke for meg...
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2011 #18 Skrevet 27. november 2011 Jeg har gått på cerazette i 4år uten noen blødninger.Tok et halvt års pause for å se at alt var ok og for å se at blødningene kommer tilbake nå har jeg gått på pillen igjen i et halvt år.Spottet litt de første to ukene,men nå er mensen helt borte. Fantastisk!
Basi Skrevet 27. november 2011 #19 Skrevet 27. november 2011 Jeg har gått på cearzette i halvannet år nå og er superfornøyd De første tre-fire månedene hadde jeg brun utflod fra og til konstant. Kunne være tre uker opphold, før det holdt på i to uker. Men etter tre-fire måneder roet det seg helt har frem til i sommer hatt litt brun utflod kanskje hver tredje måned og da kun for to dager Men nå har jeg ikke hatt mensen/ brun utflod siden før sommeren Alle reagerer forskjellig på slike piller:) Du må nesten bare vente og se:) Men du bør gi det hvertfall et halvt år før du ser hvordan kroppen "endelig" reagerer på pillene, jeg fikk beskjed av legen min om at det kom til å bli ustabilt de tre første månedene og det stemte jo En venninne av meg som har et gen for blodpropp ble satt på disse pillene av legen sin, men hun ga opp etter å ha blødd konstant i ett år. Så alle kan reagere forskjellig Men du må nok regne med litt småblødninger de første månedene Vent og se - en måned er ikke mye
venus_ Skrevet 27. november 2011 #20 Skrevet 27. november 2011 Da jeg begynte på Cerazette var jeg overlykkelig fordi jeg mistet mensen, men etter ca 3 måneder begynte jeg jammen meg å blø. Ikke så mye, men det varte i flere uker av gangen. Etter ca 1/2 år gav jeg opp og gikk tilbake til Microgynonen, selv om jeg har økt fare for bodpropp pga migrene. Jeg har veldig lyst til å kunne bruke Cerazette, men det fungerer bare ikke for meg... Når du har migrene og bruker ppiller har du økt fare for hjerneslag, ikke bare vanlig blodpropp. Skjønner ikke at du tør, og at legen din tillater det. Jeg får rett og slett ikke lov av legen min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå