Gjest Cathrine Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Hei! Jeg har så lenge jeg kan huske fått komplimenter av frisører, venner og familie om at jeg har så tjukt, fint, langt hår. Men for noen måneder siden begynte jeg merke at jeg mister mye mer hår enn til vanlig. Jeg kan dra forsiktig i håret mitt, og da kan jeg dra ut mye hr som allerede var løst ved hårbunnen. Jeg har ikke tenkt så veldig mye over det, men nå når jeg skulle kjenne på håret mitt på badet merket jeg en enorm forskjell på før og nå. Det er blitt så tynt ! Hva skal jeg gjøre? Jeg er forresten ikke veldig aktiv, og jeg spiser dårlig mat(mye godteri og fast-food+boksemat). Pluss at jeg er litt undervektig. Kan det være grunnen til hårtapet? Kanksje mangel på vitamin B? Håper inderlig på gode tips. Og på forhånd takk!
The Kitten Skrevet 25. november 2011 #2 Skrevet 25. november 2011 Hei! Jeg har så lenge jeg kan huske fått komplimenter av frisører, venner og familie om at jeg har så tjukt, fint, langt hår. Men for noen måneder siden begynte jeg merke at jeg mister mye mer hår enn til vanlig. Jeg kan dra forsiktig i håret mitt, og da kan jeg dra ut mye hr som allerede var løst ved hårbunnen. Jeg har ikke tenkt så veldig mye over det, men nå når jeg skulle kjenne på håret mitt på badet merket jeg en enorm forskjell på før og nå. Det er blitt så tynt ! Hva skal jeg gjøre? Jeg er forresten ikke veldig aktiv, og jeg spiser dårlig mat(mye godteri og fast-food+boksemat). Pluss at jeg er litt undervektig. Kan det være grunnen til hårtapet? Kanksje mangel på vitamin B? Håper inderlig på gode tips. Og på forhånd takk! Det dårlige kostholdet ditt kan ha sammenheng med hårtapet. Gå på apoteket og kjøp B-vitaminer. Deretter må du endre kostholdet ditt. Spis mye grønnsaker, frukt, grove kornprodukter, melkeprodukter, fisk o.l.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #3 Skrevet 25. november 2011 Det beste er å ta en tur til legen og få tatt blodprøver. Det er ikke spesielt gunstig å ta kosttilskudd for ting man ikke har mangel på. Jernmangel kan f.eks. gi håravfall, men man skal ikke begynne med jerntilskudd med mindre man vet man mangler jern.
Gjest Cathrine Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Ok, tusen takk begge to! Jeg må få endret kostholdet mitt og spise mer regelmessig. Og kanskje jeg tar en tur til legen og får sjekket det, men blir vanskelig med forferdelig sprøyteskrekk.
Meridian Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 Få mer fett og proteiner i kosten din. Hår, hud og negler og ting og tang ellers i kroppen trenger proteiner. Fett er også kjempeviktig for hjerne, hjerte, ledd og elastisiteten i huden. Spis mye av fisk og sjømat, avokado, nøtter, frø, men også hvitt og rødt kjøtt innimellom - alt dette inneholder fett og proteiner. Spis mye grønsaker og bær, og litt frukt, det inneholder mye vitaminer osv ... Drikk vann som tørstedrikk Vann er viktig for kroppen. på denne måten vil man holde seg fin og sunn og frisk.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #6 Skrevet 26. november 2011 Kanskje du har telogent effluvium?
karlaa Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Hvor gammel er du? Skjedde med meg for ca 1 år siden, varte i flere mnd. Kroppen "fornyer" seg ca hvert 7. år, og spesielt i 16-18 års alderen er det vanlig å miste mye hår. Var selv veldig urolig, men nå er alt tilbake til normalen, så om du bare venter går det nok over
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå