AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #1 Del Skrevet 25. november 2011 Prøvde meg under utdanning og karriere forumet, men syntes jeg fikk mest oppfordringer til det ene og det andre. Særlig der det var mye penger å tjene. God lønn er selvfølgelig et pluss, men jeg synes ikke det er det viktigste. Det jeg ønsket var svar på hvilke typer yrker man faktisk kan få innen disse feltene. Ikke en oppfordring til å velge det som gir best betaling. Skal ta påbygg neste år, så har uanset et år til å tenke enda. Det er de siste årene jeg har funnet ut at jeg har interesse for naturfag. Bilogi, kjemi ikke minst. DNA og arvemateriale og samspill i naturen syntes jeg var spennende. På forhånd takk for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronica W Skrevet 25. november 2011 #2 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg har studert kjemi og bioteknologi på NTNU, og jobber idag i Jotun på forskningsavdelingen der med maling f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #3 Del Skrevet 25. november 2011 Jeg har studert kjemi og bioteknologi på NTNU, og jobber idag i Jotun på forskningsavdelingen der med maling f.eks Det der hørtes faktisk spennende ut. Et godt eksempel på yrker jeg ikke visste fantes. vil gjerne høre om flere. Tusen takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 28. desember 2011 #4 Del Skrevet 28. desember 2011 Som kjemiker kan man jobbe med alt fra syntese av ulike stoffer (vanilin, f.eks, som gir vaniljesmak) til mat-, kjemisk- eller medisinbruk, til å jobbe i oljeindustrien. Det er mange, mange kjemikere som jobber med ulike ting som "strømmer i rør". Noen jobber går ut på å hindre at kjemikaliene ødelegger rørene de strømmer i, dvs. korrosjonsbeskyttelse, og noen sørger for at den riktige reaksjonen skjer. Noen jobber med treforedling, dvs. resirkulering og laging av f.eks papir, og noen "analyserer ting". Og noen er så heldige å få lov til å jobbe i CERN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #5 Del Skrevet 3. februar 2012 Farmasøyt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenDetektiv Skrevet 28. februar 2012 #6 Del Skrevet 28. februar 2012 Bioingeniør Biomedisiner (rettsmedisin - dna) Biokjemiker Kjemiingeniør Farmasi Medisin Biolog - økologi, skjer mye på den fronten fremover. Radiograf Også selvfølgelig kjemiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå