AnonymBruker Skrevet 25. november 2011 #1 Skrevet 25. november 2011 Har noen av dere tatt øyelokk-operasjon? Jeg er 25 år og har veldig tunge øyelokk. Øyenbrynene er ganske høyt oppe, og så henger det hud og fett ned over øyelokket. Vanskelig å forklare. Litt som på det øverste bldet. Dette er ikke pent i det hele tatt. Jeg ser alltid hoven og trøtt ut Vurderer å operere. Har lest litt om det, og det står at man ikke får synlige arr. Men det koster 12500, og er litt risikabelt område, så jeg må tenke meg godt om. Mamma kreperer vel også om jeg skal legge meg under kniven, hehe. Noen erfaringer?
hufsa! Skrevet 26. november 2011 #2 Skrevet 26. november 2011 Heia,jeg har gjort det for endal år siden,fikk det dekka pga huden over lokka,hvilte på øyevippene.Så gå først til din fastlege og han henviser deg videre,så får du ett ja el nei.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #3 Skrevet 26. november 2011 Har ikke tenkt på om jeg får det dekket. Om noen år hadde jeg sikkert fått det, men tror ikke de henger nok enda. Men som sagt føler jeg bare at det blir værre og værre, og nå er det ikke vits å bruke øyenskygge en gang. Så vil ikke vente noen år bare fordi jeg får det dekket. Men skader jo ikke å høre med legen da Jeg lurte egentlig mest på: -var det vondt etter operasjonen. evnt hvor lenge var det vondt? -hvor lenge etter operasjonen kunne du bevege deg ute blant folk? -ikke minst: ble du fornøyd med resultatet? (synes det at du har operert?) TS
hufsa! Skrevet 26. november 2011 #4 Skrevet 26. november 2011 Jeg var au i 20 åra når jeg fikk det dekket.Nei,var ikke vondt,det som var vondt er å få bedøvelsen men den er jo vond uansett hvor du setter den på kroppen.Gjort på en halv time,tok 2 paracet på kvelden,var på jobb på mandagen,gjorde det på en fredag.Ble kjempefornøyd med resultatet.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #5 Skrevet 26. november 2011 Er man ikke i narkose under operasjonen?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #7 Skrevet 26. november 2011 Hvor i Norge bor du? Er det meg (TS) du mener? Jeg bor i Vestfold
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #9 Skrevet 26. november 2011 Bare ett spm til: var det lang ventetid? Fra du var hos fastlegen til spesialist til operasjon?
challenger Skrevet 26. november 2011 #10 Skrevet 26. november 2011 (endret) Kjenner ei som har gjort dette. Fjerna overflødig hud med laser. Det så jo helt jævlig ut når det var helt ferskt, så rett og slett ut som om øyenlokkene var svidd(de var jo det da men:p). Var et skremmende syn! Men arrene grodde fint de, nå vises de ikke i hele tatt. Operasjonen hadde god effekt, øyenlokkene er betydelig strammere nå, selv om det er 2 år siden hun gjorde det. *Må legge til at hun var veldig hoven rundt hele øyepartiet i noen dager, og det var smertefullt. Endret 26. november 2011 av challenger
hufsa! Skrevet 26. november 2011 #11 Skrevet 26. november 2011 Heia,Ja,venta noen mnd tilsammen.Husker ikke akkurat.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #12 Skrevet 26. november 2011 Les dette Har fått helt skrekken etter å ha lest bloggen hennes, jeg.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2011 #13 Skrevet 26. november 2011 Uff, blir redd når jeg leser sånt! Det går vel bra med de fleste. Men herregud, tenk å være den som det går galt med. Går ikke an å skjule øynene for alltid. Men jeg vil heller ikke leve med store poser over øynene. Vanskelig valg! TS
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2011 #14 Skrevet 27. november 2011 Hei. Jeg sliter med akkurat det samme,men kun på det ene øyet. Ser ut som om jeg er sløv og konstant hoven. Synes det er flaut og synes det er veldig lite pent,iallefall når det er kun på den ene siden. Hadde det vært på begge øynene så hadde det idet minste vært symetrisk på ett vis. Tviler på at jeg får dekt det før det går utover synet mitt mer enn det gjør idag.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2011 #15 Skrevet 27. november 2011 Nei jeg får nok ikke dekt det. Men dette plager meg såpass mye at jeg vurderer å operere likevel. Må bare sjekke alt rundt det først Er jo litt skummelt. Men jeg lurer på en ting. Det står at det koster 12500 å operere. Gjelder dette begge øynene, eller er det 12500 per øyelokk? Noen som vet? Håper flere som har operert vil fortelle hvordan det gikk med dere
hufsa! Skrevet 1. desember 2011 #17 Skrevet 1. desember 2011 Heia,vil bare si,jeg kjenner mange som har gjort det og alle fornøyde og fått det dekket!Ingen hadde problemer med synet heller.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2011 #18 Skrevet 1. desember 2011 Tusen takk for svar igjen Jeg får det nok ikke dekket, siden det ikke går utover synet mitt. Ser bare konstant trøtt og sliten ut, ikke vits med øyenskygge osv. Skal sjekke ut ulike privatklinikker da. Men er livredd for at noe går galt. Kan jo ikke skjule øynene for alltid liksom. Har du hørt om noen som er flinke, evnt noen jeg absolutt ikke skal oppsøke? Bor i Vestfold
Gjest uheldig Skrevet 1. desember 2011 #19 Skrevet 1. desember 2011 Det er sikkert mange flinke leger der ute, men selv en flink lege kan være uheldig. Jeg tok øyelokkoperasjon, men kirurgen fjernet for mye hud og fett. Nå plages jeg med tørre øyne fordi det ene ikke lukker seg helt om natten, og arret etter operasjonen er lagt så høyt at jeg får dobbeltfold og det er veldig ekkelt å blunke. Det er også stor forskjell på høyre og venstre øye i utseende, og selv to år etter operasjonen er jeg nummen langs det ene øyebrynet og har vondt i arrene. Jeg gjorde det ikke for utseendet. Mine lokk var veldig tunge, og jeg hadde mye hodepine, så legen mente det kunne være en løsning. Selv føler jeg ikke at det har blitt noe bedre. Har bare byttet ut en type ubehag/smerte med en annen, og i tillegg fått et utseende som jeg ikke liker. Jeg hadde ikke drømt om at resultatet kunne bli slikt, og fikk ingen som helst advarsel av kirurgen på forhånd. Man kan aldri garantere et perfekt resultat, og har du først fått fjernet for mye, så er det omtrent umulig å få det reparert. Så jeg ber alle dere som vurderer operasjon, og som ikke har noen medisinsk grunn til det i hvert fall - ikke gjør det! Om dere gjør det, så vær klar over risikoen dere løper, slik at det ikke kommer som noe sjokk om dere skulle være like uheldig som meg.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2011 #20 Skrevet 2. desember 2011 Uff, dette var trist å lese uheldig Håper det ordner seg for deg. Kan jeg få spørre hvor du opererte deg? Det er jo dette jeg er redd for. Må tenke meg nøye om
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå